Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη: Αύξηση τζίρου άνω του 28% στο εννεάμηνο, ανοδικά σε τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2022

Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 28,6% εμφανίζει η Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη ΑΕ στο εννεάμηνο του 2022, με τζίρο στα 13,19 εκατ. ευρώ για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022, έναντι 10,26 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021.

Στην απάντησή της στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ως εισηγμένη εταιρεία στην οργανωμένη αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, η Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη ΑΕ επιμέρους ενημέρωσε ότι η αύξηση του κύκλου εργασιων για το τρίτο τρίμηνο του 2022 έφθασε στο 17,2%. Ο συνολικός τζίρος ξεπέρασε τα 4,37 εκατ. ευρώ, έναντι 3,73 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περσινού χρονικού διαστήματος.

Τα μεικτά κέρδη της Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη ΑΕ στο εννεάμηνο έφθασαν τα 5,66 εκατ. ευρώ συγκριτικά με τα 4,04 εκατ. ευρώ το περσινό εννεάμηνο, σε αύξηση της τάξης του 40,3% και στο τρίτο τρίμηνο του 2022 τα 2,14 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 42,4% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2021, όταν έκλεισαν στα 1,5 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη EBITDA της εταιρείας στο εννεάμηνο του 2022 υπολογίζοντα στα 4,22 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 36,3% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2021 (3,09 εκατ. ευρώ) και σε 1,57 εκατ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο του 2022, αυξημένα κατά 60,7% σε σύγκριση με τα 0,98 εκατ. ευρώ του τρίτου τριμήνου του 2021.

Αυξήθηκε ο δανεισμός της εταιρείας, μειώθηκαν τα αρνητικά διαθέσιμα
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός της εταιρείας στη συμπλήρωση του εννεαμήνου του 2022 αυξήθηκε κατά 2,94%, από τα 9,31 εκατ. ευρώ του περσινού εννεαμήνου σε 9,59 εκατ. ευρώ φέτος.
Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός της εταιρείας Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη ΑΕ άγγιξε στο εννεάμηνο του 2022 τα 9 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 38,68%, συγκριτικά με τα 6,49 εκατ. ευρώ του πρώτου εννεαμήνου του 2021, αλλά μειώθηκαν τα αρνητικά διαθέσιμα της εταιρείας, από 2,83 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021 σε μόλις 0,59 εκατ. ευρώ στο φετινό εννεάμηνο.

Αναφορικά με τις προοπτικές για την οικονομική χρήση 2022, η διοίκηση εκτιμά ότι τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου και της μητρικής εταιρείας θα συνεχίσουν να παρουσιάζουν ικανοποιητική πορεία και κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022. «Δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλος βαθμός αβεβαιότητας ως προς την εξέλιξη της ενεργειακής κρίσης και την άνοδο των τιμών γενικότερα, είναι δύσκολο να γίνει αξιόπιστη εκτίμηση για την επίδραση του τελευταίου τριμήνου του 2022 στα συνολικά κέρδη της χρήσης», σημειώνεται στην απάντηση της Κτήμα Κώστα Λαζαρίδη ΑΕ προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τι θα προσφέρει μια μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα οινοπνευματώδη

«Ο Έλληνας ιδιοκτήτης μπαρ ή εστιατορίου πληρώνει πολλά περισσότερα χρήματα σε σχέση με οποιονδήποτε άλλον στην Ευρώπη».

Το παραπάνω υποστήριξε ο επαγγελματίας του κλάδου της εστίασης, συνεργάτης της πρωτοβουλίας «Στηρίζω HORECA», ιδρυτής του Bar Academy σε Ελλάδα και Κύπρο και επικεφαλής της έκθεσης Athens Bar Show, Μπάμπης Καϊδαλίδης, μιλώντας στο FOODReporter.

Ο κ. Καϊδαλίδης είχε μιλήσει δημόσια και στη σχετική ημερίδα του Athens Bar Show 2022 στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων, όπου παρουσιάστηκαν οι προτάσεις της Συμμαχίας «Στηρίζω HORECA» για τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα αλκοολούχα ποτά.

«Η διαφορά για έναν ιδιοκτήτη bar ή εστιατορίου στην Ελλάδα είναι 40% και 50%, ανάλογα το ποτό, ως προς την πρώτη ύλη, σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους ανταγωνιστές του», σημείωσε στο FOODReporter ο κ. Καϊδαλίδης και πρόσθεσε, μιλώντας με αριθμούς: «Ένα τυπικό προϊόν βότκας, 40 αλκοολικών βαθμών και συσκευασίας 700ml, δηλαδή της τυπικότερης κατηγορίας αλκοολούχου ποτού που πωλείται στο λιανεμπόριο, στην Ελλάδα κοστίζει περίπου €15, ενώ στην Κύπρο κοστίζει €9. Ακόμη, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης για μια τέτοια φιάλη στην Ελλάδα υπολογίζεται στα €7,14, ενώ στην Ιταλία είναι μόλις €2,90 και στην Ισπανία κάτω από τα €2,20. Γίνεται φανερό ότι ο Έλληνας επιχειρηματίας αντιμετωπίζει πολύ μεγαλύτερο κόστος παραγωγής και η επιχείρησή του γίνεται πολύ λιγότερο ανταγωνιστική, ενώ είναι άδικο για την προσπάθειά του και την ίδια την επιχείρηση.

Σκεφτείτε ότι προκαλείται μείωση του μισού περιθωρίου κέρδους του επιχειρηματία, επειδή τα ποτά πωλούνται πάνω-κάτω στις ίδιες τιμές στις ευρωπαϊκές μεσογειακές χώρες».

Για την ιστορία, η Δανία έχει τον υψηλότερο ΕΦΚ σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά δεν έχει ούτε την κατά κεφαλήν κατανάλωση, ούτε το μισθολογικό πλαίσιο, ούτε τις τουριστικές απολήξεις και προοπτικές της Ελλάδας.

Η πρόταση της Συμμαχίας «Στηρίζω HORECA» για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η πρόταση της Συμμαχίας «Στηρίζω HORECA», όπως κατατέθηκε τον Νοέμβριο στη σχετική ημερίδα του Athens Bar Show 2022, ήταν η μείωση του ΕΦΚ αλκοολούχων ποτών, από τα €2.550 ανά 100 λίτρα αιθυλικής αλκοόλης που ισχύει σήμερα, στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή σε €1.800 ανά 100 λίτρα αιθυλικής αλκοόλης. Μια τέτοια απόφαση θα επέφερε μείωση του ΕΦΚ κατά περίπου 30% και θα οδηγούσε σε μείωση του κόστους περίπου 2 ευρώ ανά φιάλη, όπως εκτίμησαν μέλη της Συμμαχίας, αλλά και του ΙΟΒΕ, το οποίο άσκησε οικονομοτεχνικά υποστηρικτικό ρόλο για να κατατεθεί στη δημόσια σφαίρα διαλόγου η συγκεκριμένη πρόταση.

Αυτή η ελάφρυνση «θα έχει άμεσο, θετικό αντίκτυπο στη βιωσιμότητα και την αναπτυξιακή τους προοπτική» για τις επιχειρήσεις bar και «πρόκειται για μία ρεαλιστική πρόταση, η οποία λαμβάνει υπόψιν την συγκυρία και τις μεγάλες προκλήσεις στην οικονομία, την οποία έχει εξετάσει αναλυτικά και το ΙΟΒΕ σε σχετική μελέτη του», είχε συμπληρωθεί στα συμπεράσματα της ημερίδας της 14ης Νοεμβρίου 2022. «Ακόμη κι αν ικανοποιηθεί από την κυβέρνηση το αίτημα για μείωση ΕΦΚ κατά €2,00 ανά φιάλη, θα έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε στο σήμερα, αν όντως επιθυμούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί σε διεθνές επίπεδο.

Ακόμη και με τη μειωμένη τιμή των 2 ευρώ, που θα γίνουν περισσότερα με την αντίστοιχη μείωση και του ΦΠΑ, μία από τις κύριες ανταγωνίστριες χώρες της Ελλάδας στον τουρισμό, η Ιταλία, θα έχει €4,50 φθηνότερη την κάθε φιάλη και αντίστοιχα, €5,50 ανά φιάλη η Ισπανία».

Η στροφή προς τη φοροδιαφυγή για επιχειρηματίες του κλάδου – Το δεύτερο «εμπόδιο» είναι ο επίσης υψηλότερος ΦΠΑ
Σε γενικές γραμμές, πάντως η μείωση του ΕΦΚ είναι συνολικό αίτημα του κλάδου της εστίασης, αλλά και του κλάδου των αλκοολούχων ποτών γενικότερα. Εξάλλου, η Ελλάδα έχει και την προτεραιότητα του τομέα του τουρισμού να επιδείξει, στον οποίο έχουν γίνει πολλές επενδύσεις και αναμένεται να γίνουν πολύ περισσότερες αν και εφόσον μειωθεί ο ΕΦΚ.

Οι απώλειες ΕΦΚ, σε περίπτωση μείωσής του, εκτιμάται ότι θα αντισταθμιστούν από αύξηση εσόδων σε άλλες κατηγορίες φόρων, την αύξηση της απασχόλησης και τις αναπτυξιακές προοπτικές. Άλλωστε, ο κ. Καϊδαλίδης δεν… μασάει τα λόγια του, εκφράζοντας την κατάσταση του σήμερα για το μέσο επιχειρηματία του κλάδου: «Ο πολύ αυξημένος ΕΦΚ είναι ο μεγαλύτερος λόγος που στρέφει ακόμη και υγιείς επιχειρηματίες προς τη φοροδιαφυγή και στο να μην κόψουν αποδείξεις.

Ενώ στην Κύπρο και στην Ιταλία, το να μην κόψει κανείς απόδειξη στο ποτό που πουλάει δεν είναι καν συμφέρον, στην Ελλάδα έχει καταλήξει να είναι μέθοδος επιβίωσης για κάποια καταστήματα. Εκτός από τον μεγάλο ΕΦΚ, οι επιχειρηματίες έχουν να πληρώσουν και έναν επίσης αυξημένο ΦΠΑ».

Η εν δυνάμει καθιέρωση ενιαίου χαμηλού ΦΠΑ στην εστίαση, τόσο για το φαγητό, όσο και το ποτό, στην Ελλάδα, στα πρότυπα του Ηνωμένου Βασιλείου ή έστω της Κύπρου, δηλαδή περί το 9% άνευ εξαιρέσεων, φαίνεται «ουτοπικός» στόχος για την ώρα στον κ. Καϊδαλίδη. «Αν ήταν εφικτό να μειωθεί ο ΦΠΑ στο 9%, πιστεύω ότι αυτό θα έλυνε περίπου το 80% των παθογενειών που υπάρχουν αναφορικά με τη φορολογία των bars, αλλά αυτό είναι κάτι πάρα πολύ μακρινό, έως ανύπαρκτο, ως προοπτική, για την ώρα, στην Ελλάδα, βάσει και συζητήσεων που έχω κάνει, όπου έχω βρεθεί», σημείωσε.

«Έχει πρακτικά αποδειχθεί ότι το μέτρο της αύξησης του ΕΦΚ διαχρονικά δεν βοήθησε. Τα κρατικά έσοδα από τον ΕΦΚ για τα έτη 2007, 2008 και 2009, πριν δηλαδή από την περίοδο των Μνημονίων ήταν περίπου τα ίδια με σήμερα κι ας υπήρξε αύξηση του ΕΦΚ κατά περίπου 125% στις αρχές του 2010 και βρίσκεται σήμερα στο +250% συγκριτικά με τότε, καθώς στις μέρες μας η νόμιμη κατανάλωση αλκοόλ έχει μειωθεί περίπου στο 60% σε σχέση με τότε», υπογράμμισε ο κ. Καϊδαλίδης.

«Ο σημερινός συντελεστής ΕΦΚ κρατά τις τιμές καταναλωτή σε ύψος αναντίστοιχο του επιπέδου ζωής στην Ελλάδα»
Η Συμμαχία «Στηρίζω HORECA», η οποία αποτελεί σύμπραξη επτά φορέων εκπροσώπησης επιχειρήσεων και εργαζομένων στους τομείς εστίασης και φιλοξενίας, εξακολουθεί να ζητά τη μείωση του ΕΦΚ ως κυβερνητικό μέτρο.

Θυμίζουμε τα συμπεράσματα, στα οποία είχε καταλήξει η Συμμαχία στην αντίστοιχη ημερίδα του Athens Bar Show 2022, στις 14 Νοεμβρίου, υπογραμμίζοντας και τα ελληνικά οικονομικά δεδομένα ως προς την αγοραστική δύναμη του μέσου ελληνικού μισθού, αλλά και συγκατανεύοντας ως προς το περιθώριο στροφής προς τη φοροδιαφυγή που αφήνουν οι τρέχουσες διαμορφωμένες ισορροπίες:

«Ο σημερινός συντελεστής ΕΦΚ κρατά τις τιμές καταναλωτή σε ύψος αναντίστοιχο του επιπέδου ζωής και παράλληλα, συμπιέζει σημαντικά προς τα κάτω το περιθώριο κέρδους για τα σημεία επιτόπιας κατανάλωσης, αφήνοντας χώρο για φοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο, τα οποία ενισχύονται και εξαιτίας των αλλεπάλληλων κρίσεων που βιώνουν οι επιχειρήσεις από το 2010 έως σήμερα.

Λειτουργώντας ως κορυφαίο κίνητρο για όσους συμμετέχουν στην αλυσίδα λαθρεμπορίου, η υπερφορολόγηση δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που πλήττουν τις νόμιμες επιχειρήσεις.

Ο υψηλός ΕΦΚ λειτουργεί ως ανταγωνιστικό μειονέκτημα για το τουριστικό προϊόν της χώρας, αφού οι ομοειδείς επιχειρήσεις άλλων μεσογειακών προορισμών έχουν πολύ ελαφρύτερο “φορτίο” ΕΦΚ να σηκώσουν σε σχέση με τις ελληνικές».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι οκτώ ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών που έκαναν… τουρνέ στην Ασία

Τον «οδικό χάρτη» τους για τη διεκδίκηση μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς στην «πίτα» τροφίμων και ποτών σε μεγάλες ασιατικές αγορές διαμόρφωσαν οκτώ ελληνικές εταιρείες που συμμετείχαν σε επιχειρηματική αποστολή στην Ασία, την οποία διοργάνωσαν το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο, από 19 έως 30 Νοεμβρίου.

Η αποστολή, η πρώτη μετά την πανδημία στην Ασία, έφερε τις ελληνικές επιχειρήσεις σε πέντε μεγαλουπόλεις; στο Τόκυο, στη Σεούλ, στην Τζακάρτα, στην Μπανγκόκ και στη Σιγκαπούρη, όπου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν με τοπικούς εισαγωγείς, διανομείς και αντιπροσώπους, να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους, να ακτινογραφήσουν τα χαρακτηριστικά και τα απαιτούμενα σε κάθε περιοχή, ώστε να σχεδιάσουν τα βήματα εξαγωγικής προσέγγισης προς αυτές τις δυναμικές και ανερχόμενες αγορές.

Ποιες ελληνικές εταιρείες συμμετείχαν
Στην αποστολή συμμετείχαν από τη Βόρεια Ελλάδα η Δωδώνη με φυτικά επιδόρπια και τα νέα snack και η ΜΕΒΓΑΛ με γαλακτοκομικά, από τον κλάδο ελαιολάδου, η Critida από το Ηράκλειο Κρήτης, η ΑΡΚΑΣ από την Αρκαδία, η Olympian Green από την Ολυμπία, η Ariston Hellas από τους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας με ελαιόλαδο, μπαλσάμικο και άλλα είδη, και από τον κλάδο ποτών η Μονή Χιλανδαρίου από το ‘Αγιο Όρος με δική της παραγωγή κρασιών και η Ποτοποιία Κατσάρος από τον Τύρναβο με παραδοσιακό ούζο και τσίπουρο, λικέρ μαστίχα και κρασιά.

Με την υποστήριξη των ελληνικών πρεσβειών και των γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων., σε κάθε χώρα οργανώθηκαν σημαντικές επαφές με Ασιάτες εμπόρους και επιχειρηματίες, που έδειξαν ότι υπάρχουν δυνατότητες τα συγκεκριμένα ελληνικά τρόφιμα και ποτά να διεκδικήσουν θέση σε καταστήματα και ράφια σούπερ μάρκετ και να αντικαταστήσουν ή να ανταγωνιστούν επάξια άλλα εισαγόμενα προϊόντα.

Σε Ιαπωνία και Κορέα οι πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις
Σύμφωνα με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, οι πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις έγιναν στην Ιαπωνία και στην Κορέα, όπου οι αγορές είναι οι πλέον ανεπτυγμένες κι οι καταναλωτές αναζητούν τη διαφορετικότητα σε νέα ποιοτικά, γευστικά και υγιεινά τρόφιμα, ωστόσο απαιτείται μακροχρόνια στόχευση, επιμονή, τακτικές επισκέψεις και αφιέρωση πόρων για marketing, με τους τοπικούς εμπόρους να αργούν να αποφασίσουν, καθώς μελετούν και ερευνούν διεξοδικά τις προτάσεις, αλλά όταν κλείσουν συμφωνία την υπηρετούν πιστά για σειρά ετών.
Η Ινδονησία παρουσιάζει επίσης ενδιαφέρον λόγω των 270 εκατ. καταναλωτών, του ρυθμού ανάπτυξης 5,4% και της σταδιακής ανόδου της μεσαίας τάξης.

Κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής αποστολής, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ινδονησίας-Ελλάδας του κεντρικού Επιχειρηματικού Φορέα KADIN, Jay Singgih, συζήτησε την πραγματοποίηση ειδικής εκδήλωσης για την Ελλάδα, στο πλαίσιο της Συνόδου χωρών ASEAN το 2023, στην Ινδονησία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter