Φώτης Μικές, Mantis Group: Η αύξηση πωλήσεων αναμένεται να αγγίξει σχεδόν το 20% στο σύνολο του τζίρου

Με έντονη παρουσία στην ελληνική αγορά από το 1974, ο Όμιλος Mantis, μαζί με τις εταιρείες Mantis Trading SA, Fortis Trading SA και Attraction SA, ηγείται του κλάδου των Fast Moving Consumer Goods (FMCGs) στην Ελλάδα και αποτελεί έναν από τους κορυφαίους διανομείς αναψυκτικών, αλκοολούχων ποτών και καταναλωτικών προϊόντων. «Το 2022 ήταν μία πολύ καλή χρονιά για εμάς, αναμένουμε ένα πολύ υψηλό επίπεδο πωλήσεων σε μια σειρά από κατηγορίες, κυρίως στα δικά μας αποστάγματα, τα οποία αποτελούν βασική μας προτεραιότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά στο FOODReporter o γενικός διευθυντής πωλήσεων Mantis Group, Φώτης Μικές. Σύμφωνα με τον κ. Μικέ, η αύξηση πωλήσεων αναμένεται να αγγίξει σχεδόν το 20% στο σύνολο του τζίρου του Ομίλου, σε σύγκριση με το 2021. «Η συγκεκριμένη αύξηση έγκειται στο γεγονός ότι συνεχίζουμε να παίρνουμε κομμάτι της αγοράς, με διάφορα σημεία και τοποθετήσεις, παράλληλα με την ωρίμανση που υπάρχει στα σημεία της αγοράς που ήδη κατέχουμε, τα οποία συνεχώς μας αυξάνουν τον τζίρο», επισήμανε με ικανοποίηση ο κ. Μικές.

Στρατηγική προτεραιότητα της Mantis Group η περαιτέρω ανάπτυξη στην κατηγορία κρασιού, τσίπουρου και αποσταγμάτων της
Σε ό,τι αφορά στις καταναλωτικές τάσεις, ο Φώτης Μικές παρατηρεί ότι οι καταναλωτές, ύστερα από τον εγκλεισμό που επέφερε η πανδημία, έχουν μία έντονη τάση εξωστρέφειας, με αποτέλεσμα να υπάρχει ταυτόχρονα και αύξηση πωλήσεων στο κόμματι του per capita, σε σύγκριση με προηγούμενα έτη. «Στα σκαριά μας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη στις κατηγορίες του κρασιού και του τσίπουρου, παράλληλα με τα δικά μας αποστάγματα. Αύτη είναι και η στρατηγική μας προτεραιότητα.

Τα υπόλοιπα προϊόντα ενισχύουν σημαντικά αυτόν τον στόχο», δήλωσε ο κ. Μικές στο FOODReporter.

Τα brands με τα οποία συνεργάζεται ο Όμιλος Mantis
Αναφορικά, στο portfolio του Ομίλου, υπάρχουν διεθνώς αναγνωρισμένα brands που εξασφαλίζουν την πολυσυλλεκτικότητα στον ανταγωνιστικό κλάδο του ποτού, όπως: Red Bull, Μαλαματίνα, AQUA Carpatica κι ακόμη, Energizer, Wilkinson, Hawaiian Tropic ως non-food merchandise, αλλά και: M&Ms, Twix, Snickers, Mars, Bounty, Uncle Ben’s, Pedigree, Whiskas και πολλά ακόμη.
Ο Όμιλος Mantis αντιπροσωπεύει τα συγκεκριμένα brands αποκλειστικά στην Ελλάδα, με εξαίρεση τα brands της σοκολατοβιομηχανίας Mars, τα οποία αντιπροσωπευόνται από τον Όμιλο μόνο για το κανάλι του impulse κανάλι, αλλά και το κανάλι της μικρής λιανικής στην Ελλάδα. Αντίστοιχα, οι μάρκες Energizer, Wilkinson και Hawaiian Tropic αντιπροσωπεύονται από τον Όμιλο και στην Κύπρο, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική διανομή τους στο εκτεταμένο δίκτυό του.

Το φυσικό μεταλλικό νερό από τα Καρπάθια όρη, Aqua Carpatica, του οποίου ο Όμιλος Mantis είναι αποκλειστικός διανομέας στην Ελλάδα, είχε συμμετοχή και στο Athens Bar Show 2022, ως χορηγός της διοργάνωσης για άλλη μία χρονιά. Παρουσία είχε και το διεθνώς αναγνωρισμένo energy drink Red Bull, το οποίο έχει σταθερό κοινό ανάμεσα στο σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Everest: Ενίσχυση του franchising, μέσω διεύρυνσης της επώνυμης προϊοντικής γκάμας – Αύξηση αξίας πωλήσεων το 2022

Στην ενίσχυση του ποσοστού του franchise στο σύνολο των καταστημάτων Everest στοχεύει για το 2023 ο Όμιλος Goody’s – Everest. Τα συνολικά καταστήματα Everest αριθμούν τα 200 στο τέλος του 2022 και το 90% από αυτά, σύμφωνα με δήλωση της Chief Operations Officer των Everest, Κατερίνας Παπαγεωργίου, είναι ήδη franchise, αλλά ο Όμιλος επιθυμεί αυτό το ποσοστό να ενισχυθεί περαιτέρω.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Vivartia, Θανάσης Παπανικολάου, παρών στην εκδήλωση του rebranding των Everest στο εστιατόριο Φουάρ, δήλωσε ότι υπολογίζει δέκα έως 15 νέα καταστήματα Everest μέσα στο 2023. O διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Goody’s – Everest, Ανδρέας Τσουκάλης, εξήγησε ότι το εφάπαξ franchise licence fee για κάθε νέο ενδιαφερόμενο είναι €10.000 και το συμβόλαιο με το οποίο δεσμεύεται ο franchisee είναι δεκαετές.

Παραμένουν βασική μάρκα ολοκληρωμένης λύσης στην ταχυεστίαση τα Everest
Για να προσελκύσουν περισσότερους ενδιαφερόμενους προς το εγχείρημα του franchise, τα Everest προχώρησαν σε rebranding του λογοτύπου τους, για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια, προσθέτοντας και τις λέξεις «roasted – toasted – fresh», δηλαδή «καβουρδισμένο, ψημένο ή φρέσκο». Σε σχετική ερώτηση του FOODReporter, η κυρία Παπαγεωργίου απεκδύθηκε οποιαδήποτε στρατηγική υιοθέτησης niche market στο πεδίο του snacking: «Είμαστε μια βασική μάρκα στο χώρο του σνακ και του καφέ, χρειάζονται προϊόντα για να καλύπτουν όλες τις ανάγκες».

«Προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη λύση ταχυεστίασης, με ασφάλεια και ποιότητα», πρόσθεσε ο Marketing Director του Ομίλου Goody’s – Everest, Κοσμάς Κροκίδας. «Όταν διευρύνεις την γκάμα των προϊόντων που προσφέρεις και προσθέτεις προϊόντα προστιθέμενης αξίας value for money, αυτό αυτόματα σημαίνει ότι επιδιώκεις να πάρεις πελάτες και από άλλα κανάλια», συμπλήρωσε ο κ. Παπανικολάου.

Χωρίς να δοθούν ακριβείς αριθμοί, ο κ. Παπανικολάου αρκέστηκε να δηλώσει ότι «η αξία πωλήσεων του 2022 θα είναι για τα Everest ελαφρώς μεγαλύτερη από εκείνη του 2019», δεδομένου του γεγονότος ότι λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, τα στοιχεία του 2020 και του 2021 δεν είναι ενδεικτικά εξαιτίας της συγκυρίας των lockdowns.

«Στο εξωτερικό βαδίζουμε πολύ προσεκτικά», τόνισε ο κ. Παπανικολάου. «Διαθέτουμε 16 καταστήματα σε έντεκα χώρες, με τελευταίες προσθήκες ένα κατάστημα Goody’s στην Κύπρο και ένα Everest στη Βόρεια Μακεδονία», εξήγησε ο κ. Τσουκάλης.

Τα νέα προϊόντα, η τιμολογιακή πολιτική και τα κόστη ανακαίνισης καταστήματος
Τα Everest ποντάρουν πολύ στη νέα, φρέσκια γκάμα snacking προϊόντων και σαλατών, τη δημιουργία των οποίων επιμελήθηκε ο σεφ Βασίλης Καλλίδης, η οποία αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην αλυσίδα, αλλά και να δελεάσει όλους τους εν δυνάμει franchisees του μέλλοντος. Σύμφωνα με την κυρία Παπαγεωργίου, «η τιμή δεν έχει μεταβληθεί αρκετά, υπάρχουν αρκετά προϊόντα που υπήρχαν και πριν στην γκάμα των Everest σε χαμηλές τιμές, για παράδειγμα, τυρόπιτα με €1,20, ενώ τα νέα προϊόντα που επιμελήθηκε ο Βασίλης Καλλίδης ξεκινούν από €2,00». Ο Όμιλος Vivartia στέκεται αρωγός στην προσπάθεια των Everest για νέους franchisees, καθώς «τόσο η Δέλτα, όσο και η Ελληνική Ζύμη και ο ΜπαρμπαΣτάθης αποτελούν προμηθευτές των καταστημάτων με arm’s length συμφωνίες και παράλληλα εγγυητές επάρκειας και διαθεσιμότητας πρώτων υλών», όπως σημείωσε ο κ. Παπανικολάου.

Ο Βασίλης Καλλίδης, ως celebrity πρόσωπο, είναι ο ambassador της νέας προσπάθειας. Πράγματι, το πρόσωπό του φιγουράρει σε κάθε ανακαινισμένο κατάστημα. Ωστόσο, από τα 200 καταστήματα Everest αυτή τη στιγμή έχουν ανακαινιστεί μόλις λίγα περισσότερα από τα 100. Όσο για το κόστος της ανακαίνισης; Η κυρία Παπαγεωργίου δήλωσε ότι μπορεί να είναι από πολύ μικρά και να φθάνουν έως πολύ μεγάλα. Η ανακαίνιση στα πιο μικρά καταστήματα κοστίζει μεταξύ €15.000 και €20.000, ενώ για να ξεκινήσει από την αρχή κανείς ένα αντίστοιχο μικρό κατάστημα, η κυρία Παπαγεωργίου υπολόγισε το κόστος στα €60.000 έως €70.000, ανάλογα το σημείο όπου θα βρίσκεται το κατάστημα. Ως προς την ανακαίνιση, δεν αναφέρθηκε οικονομική συνεισφορά του Ομίλου, παρά μόνο «κίνητρα προς τους franchisees, ως συμμετοχή στη διαδικασία, αλλά ένα σημαντικό μέρος του κόστους το αναλαμβάνει ο franchisee», όπως είπε η κυρία Παπαγεωργίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τι είδαν οι Σουηδοί αγοραστές στη Θεσσαλονίκη

Την πρώτη επίσκεψη Σουηδών αγοραστών στην Ελλάδα διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη η RECO Exports για λογαριασμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ελληνικές επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους και να συζητήσουν τις προοπτικές για τη διείσδυσή τους στη σουηδική αγορά. Οι Σουηδοί φιλοξενούμενοι ήταν ιδιοκτήτες ή ανώτερα στελέχη σουηδικών εταιρειών, εκπροσωπώντας μεταξύ άλλων και τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Σουηδίας, την ICA. Η διήμερη επίσκεψη ξεκίνησε τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022 στο ξενοδοχείο Grand Hotel Palace, όπου οι Σουηδοί αγοραστές συμμετείχαν σε γευσιγνωσία, στην οποία είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν από δύο προϊόντα συνολικά 27 ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην πρωτοβουλία και να τα βαθμολογήσουν με κριτήρια όπως η γεύση, η συσκευασία και η τιμή. Ακολούθησε δείπνο με πιάτα εμπνευσμένα από την παράδοση της Μακεδονίας και networking event, όπου οι επισκέπτες γνωρίστηκαν με εκπροσώπους ελληνικών επιχειρήσεων.

Χθες Τρίτη, το πρόγραμμα περιελάμβανε επισκέψεις στις εγκαταστάσεις των εταιρειών Belas Foods και Γουμένισσες, όπου πραγματοποιήθηκαν ξεναγήσεις και παρουσιάσεις των επιχειρήσεων, καθώς και γευστικές δοκιμές, ενώ το απόγευμα της ίδιας ημέρας έλαβαν χώρα B2B συναντήσεις με Έλληνες επιχειρηματίες για τη διερεύνηση ενδεχόμενων συνεργασιών.

Έμφαση σε bio προϊόντα, διεξοδικό ενδιαφέρον για τις συσκευασίες
Το FOODReporter έδωσε το «παρών» σε όλες τις εκδηλώσεις και συνομίλησε με Έλληνες και Σουηδούς που συμμετείχαν σε αυτές για την εμπειρία τους.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η γευσιγνωσία της πρώτης ημέρας, όπου οι επισκέπτες δοκίμασαν διάφορα ελαιόλαδα, ελιές, μέλια, τυριά, σνακ και άλλα προϊόντα ελληνικών εταιρειών. Τα περισσότερα προϊόντα αποκόμισαν καλές κριτικές, ειδικά για τη γεύση τους, όμως οι Σουηδοί αγοραστές ενδιαφέρονταν εξίσου και για τη συσκευασία των προϊόντων, κάνοντας πολλές ερωτήσεις σχετικά με τα μεγέθη και τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις συσκευασίες και αρκετά σχόλια για την εμφάνισή τους. Επιπλέον, έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή σε χαρακτηρισμούς όπως «βιολογικά», «vegan», «free-from», ζητώντας σε αρκετές περιπτώσεις διευκρινίσεις – είναι άλλωστε γνωστό πως η σουηδική αγορά είναι εξαιρετικά ώριμη σε ό,τι αφορά τα βιολογικά και τα free-from προϊόντα, και επομένως οι απαιτήσεις είναι σαφώς υψηλότερες. Μετά το δείπνο που ακολούθησε, οι αγοραστές άδραξαν την ευκαιρία να γνωριστούν με εκπροσώπους των 27 συμμετεχουσών ελληνικών εταιρειών και να μάθουν περισσότερα για τις δραστηριότητές τους, ενώ στις διμερείς B2B συναντήσεις της επόμενης ημέρας συζητήθηκαν σε βάθος οι προοπτικές για συνεργασίες στη σουηδική αγορά. Η αίσθηση που αποκομίσαμε είναι ότι το ενδιαφέρον για τέτοιες συνεργασίες ήταν αμοιβαίο, τόσο από την πλευρά των Σουηδών, οι οποίοι εμφανίζονται ανοιχτοί στο να φέρουν ποιοτικά ελληνικά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ της χώρας τους, όσο και από την πλευρά των Ελλήνων, που διαβλέπουν στη σουηδική αγορά ευκαιρίες για να ενισχύσουν την εξαγωγική τους παρουσία, όντας διατεθειμένοι να αντιμετωπίσουν τις όποιες δυσκολίες παρουσιάζει η συγκεκριμένη αγορά.

Οι συμμετέχουσες εταιρείες
Οι ελληνικές εταιρείες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν οι εξής:

  • Melimnos
  • Nature Blessed
  • Belas Foods
  • ELMAR
  • Unismack
  • Φαίδων
  • Οι Γουμένισσες
  • Jannis
  • Σουρωτή
  • Deliroom
  • Σταθώρης
  • Pellas
  • Βιοαγρός
  • Deas
  • Regina Foods
  • Προβογάλ
  • Petits Grecs
  • Midas’ Gardens
  • Ελαιώνες Χαλκιδικής
  • Parfait
  • Zeta-Theta
  • Άνθημα
  • Προίκας ΑΕ
  • Myst
  • Γεύσεις Νικέση
  • Holive
  • Τυροκομείο Αρβανίτη

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter