Τι φέρνει στο «ταμείο» της Μασούτης η Αφοί Δεναξά

Το ορόσημο των 25 εκατομμυρίων ευρώ που «άγγιξε» πέρυσι αναμένεται να ξεπεράσει φέτος η κυκλαδίτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ Αφοί Δεναξά.

Πρόκειται για μία μικρή αλυσίδα με έδρα τη Σαντορίνη που έχει ήδη συμφωνήσει για την εξαγορά της από τη Μασούτης, και πλέον εκκρεμεί η σχετική έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού
για να ολοκληρωθεί το deal.

Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Αφοί Δεναξά, το 2021 έκλεισε για την αλυσίδα με συνολικές πωλήσεις 24,94 εκατ. ευρώ, έναντι 20,08 εκατ. ευρώ το 2020, μία χρονιά η οποία σημαδεύτηκε από τα lockdowns λόγω πανδημίας που επηρέασαν σημαντικά τις πωλήσεις της συγκεκριμένης αλυσίδας, καθώς τα περισσότερα καταστήματά της βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περσινές επιδόσεις της εταιρείας δεν ήταν οι καλύτερες ιστορικά, αφού είχε πετύχει υψηλότερες το 2018 (25,86 εκατ. ευρώ) και το 2019 (26,51 εκατ. ευρώ).

Έντονα ανοδικά κινήθηκαν όμως και τα κέρδη της Αφοί Δεναξά το 2021. Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 2,25 εκατ. ευρώ (2020: 1.60 εκατ., 2019: 1,46 εκατ., 2018: 1,94 εκατ.) και τα κέρδη μετά από φόρους τα 1,83 εκατ. ευρώ (2020: 1,18 εκατ., 2019: 1,08 εκατ., 2018: 1,36 εκατ.).

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία δε βαρύνεται με μακροπρόθεσμα τραπεζικά δάνεια, παρά μόνο με βραχυπρόθεσμα δάνεια ύψους 393.408 ευρώ (στις 31 Δεκεμβρίου 2021).

Η εκτίμηση για το 2022
Όσον αφορά στην τρέχουσα χρήση, στην έκθεση διαχείρισης της Αφοί Δεναξά, που υπεγράφη στις 31 Ιουλίου, η διοίκηση της εταιρείας εκφράζει την πρόβλεψη ότι ο κύκλος εργασιών του 2022 θα ξεπεράσει τα 25 εκατομμύρια ευρώ. Αναφορά γίνεται και στον πόλεμο στην Ουκρανία, με την εταιρεία να σημειώνει πως καταβάλλεται προσπάθεια από πλευράς διοίκησης και προσωπικού ώστε οι επιπτώσεις της οικονομικής αυτής κρίσης να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερες συνέπειες.

Καταστήματα σε Σαντορίνη, Μύκονο και Π. Φάληρο
Σημειώνεται ότι η Αφοί Δεναξά, με έδρα το Εμπορειό της Σαντορίνης, δραστηριοποιείται εδώ και σχεδόν 25 χρόνια στη λιανική και χονδρική πώληση ειδών σούπερ μάρκετ και διαθέτει τέσσερα καταστήματα στη Σαντορίνη, ένα στη Μύκονο και ένα στο Παλαιό Φάληρο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα σχέδια της Θεόνη για αύξηση του μεριδίου αγοράς στην Ελλάδα και την ενίσχυση των εξαγωγών

Αύξηση του μεριδίου της στην Ελλάδα και περαιτέρω ενίσχυση εξαγωγών προσπαθεί να επιτύχει η Θεόνη, με την προσθήκη νέας γραμμής παραγωγής στη Βατσουνιά Καρδίτσας, που θα φέρει και αύξηση παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου. Οι συνολικές επενδύσεις του επόμενου χρονικού διαστήματος φθάνουν τα 10,5 εκατ. ευρώ.

Η Θεόνη επικαλείται στοιχεία της IRI Ελλάδος και ο επιχειρησιακός διευθυντής της εταιρείας, Δημοσθένης Αναστασίου εκτιμά ότι το μερίδιο αγοράς της στο εμφιαλωμένο νερό βρίσκεται μεταξύ 15% και 20%, ποσοστό που την κατατάσσει μεταξύ τρίτης και τέταρτης θέσης, ανάλογα με το αν υπολογίζονται τα εμφιαλωμένα νερά ιδιωτικής ετικέτας στις μετρήσεις ή όχι.

Ο κ. Αναστασίου ανέφερε ότι η νέα γραμμή παραγωγής, που θα κατασκευάζει κατά κύριο λόγο βιοδιασπώμενα μπουκάλια, έχει κοστολογηθεί στα 5,5 εκατ. ευρώ στο επενδυτικό σχέδιο που έχει αποσταλεί προς ένταξη στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου, κάτι που αναμένεται στα μέσα ή τέλη Δεκεμβρίου 2022. Η νέα γραμμή παραγωγής υπολογίζεται να υπερδιπλασιάσει την παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου από 12.000 φιάλες σε 26.000 φιάλες 1,5 λίτρου ανά ώρα.

Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος
Η Θεόνη δίνει μεγάλη βάση στη χάρτινη, 100% ανακυκλώσιμη, μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα και φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία. Παρότι δεν υπάρχουν υποδομές για ανακύκλωση Pure-Pak συσκευασιών στην Ελλάδα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Θεόνη, Δημήτρης Τσέλιος επεσήμανε ότι «υπάρχουν τρόποι και διαδικασίες διαφοροποίησης των υλικών και ξεχωριστής ανακύκλωσης, που φτάνει στο 100%». Το AHB Group, βασικός επενδυτής στη Θεόνη, έχει θέσει σε προτεραιότητα τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος: Το βιοδιασπώμενο μπουκάλι Θεόνη είναι ικανό να αποδομηθεί μόλις σε 35 ημέρες.

Η δεύτερη επένδυση της εταιρείας αφορά το νέο, σύγχρονο κέντρο logistics, το οποίο κατασκευάζεται στην περιοχή του Ελληνόπυργου του δήμου Μουζακίου. Πρόκειται για ένα γήπεδο συνολικής επιφάνειας 36.000 τ.μ., με καλυπτόμενη επιφάνεια 7.618 τ.μ.

Η επένδυση εκτιμάται ότι θα κοστίσει 5 εκατ. ευρώ και θα ενταχθεί επίσης στον Αναπτυξιακό Νόμο. Το νέο κέντρο εφοδιασμού αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στους πρώτους μήνες του ’23.

Η ισχυροποίηση στον τομέα logistics εν πολλοίς «λύνει τα χέρια» της Θεόνη. «Αυτή τη στιγμή, τρέχουν ταυτόχρονα εννέα projects», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αναστασίου.

Παράλληλα, δεν αρνήθηκε την προοπτική της εισόδου της εταιρείας στον κλάδο των αναψυκτικών, αλλά «επί του παρόντος δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο». Θυμίζουμε ότι η εταιρεία ότι τροποποίησε το καταστατικό της τον περασμένο Ιούλιο και πρόσθεσε στους σκοπούς την παραγωγή αναψυκτικών ποτών, αεριούχων και μη, με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό.

Ταυτόχρονα, ένα από τα projects που έφερε εις πέρας η Θεόνη είναι η ενσωμάτωση γραφής μπράιγ στο σώμα του μπουκαλιού εμφιαλωμένου νερού, για άτομα με προβλήματα όρασης. Η νέα γραμμή παραγωγής είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στα σχετικά πρότυπα.

O στόχος των εξαγωγών
Το κέντρο εφοδιασμού θα δώσει ώθηση στις εξαγωγές, στις οποίες επενδύει η εταιρεία. Πριν τρεις μήνες, ήρθε στη Θεόνη από τη Mantis Group ο Κωνσταντίνος Καραπάνος, αρχικά ως Trade Marketing Manager, για να γίνει πολύ σύντομα βασικό στέλεχος ως προς τον στόχο της εταιρείας, που είναι η «διεύρυνση και ενίσχυση των εξαγωγών ως ποσοστό αξίας πωλήσεων επί του τζίρου», όπως λέει και ο ίδιος.

Εξάλλου, ο ίδιος ο κ. Τσέλιος σημείωσε ότι το τρέχον ποσοστό της αξίας εξαγωγών της εταιρείας αντανακλά περίπου το 20% του συνόλου σε παρόντα χρόνο. Ο επιχειρησιακός διευθυντής Δημοσθένης Αναστασίου ανέφερε ότι για τις βιοδιασπώμενες συσκευασίες υπάρχει ήδη μεγάλο ενδιαφέρον από το Ντουμπάι. Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα συμπεριλαμβάνονται στις 23 χώρες όπου η Θεόνη εξάγει προϊόντα. Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), το νερό Θεόνη τιμήθηκε με επτά νέες διεθνείς διακρίσεις, ξεπερνώντας τα 60 διεθνή βραβεία για την ποιότητα, τη γεύση και την καινοτομία του. Οι τελευταίες προσθήκες αφορούν τρία τρία πλατινένια και ένα χρυσό βραβείο από τη Japan Aqua Sommelier Association και δύο χρυσά και ένα χάλκινο βραβείο από τη Fine Waters Society.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στον αναπτυξιακό νόμο επενδύσεις των Select Bakery και Provil

Σε καθεστώς ενίσχυσης του Αναπτυξιακού Νόμου εντάχθηκαν με αποφάσεις του Εκτελεστικού Γραμματέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Ν. Ιωάννου, δύο επενδυτικά σχέδια εταιρειών με έδρα τη Θεσσαλονίκη, με το πρώτο να ανήκει στην Provil και το δεύτερο στη Select Bakery.

Αναφορικά με την εταιρεία Provil, που βρίσκεται στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου, το επενδυτικό της σχέδιο «Επέκταση δυναμικότητας μονάδας παραγωγής μπαχαρικών, σαλτσών, αρτυμάτων και καρυκευμάτων» έχει συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος το οποίο αγγίζει τα 364.356,50 ευρώ.

Το ποσό ενίσχυσης με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής ανέρχεται στα 163.960,42 ευρώ, ήτοι 45% του συνολικού ενισχυόμενου κόστους.

Σχετικά με την Select Bakery, η οποία εδρεύει, επίσης, στη ΒΙ.ΠΕ Σίνδου, το νέο επενδυτικό της σχέδιο που εντάχθηκε σε καθεστώς ενίσχυσης, αναφέρεται στην επέκταση δυναμικότητας μονάδας παραγωγής αρτοσκευασμάτων, με συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος ίσο με 1.966.813,16 ευρώ. Το ποσό ενίσχυσης με τη μορφή φορολογικής απαλλαγής ανέρχεται στα 688.384,60 ευρώ, ήτοι 35% του συνολικού ενισχυόμενου κόστους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter