Γρηγόρης: Νέα καταστήματα και νέα προϊόντα μετά την πανδημία έφεραν αύξηση τζίρου το 2021

Με ενίσχυση της προϊοντικής γκάμας και με 19 νέα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό αντιμετώπισε η Γρηγόρης το ασταθές οικονομικό περιβάλλον του 2021. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου αυξήθηκε κατά 27,7%, σε 54,4 εκατ. ευρώ, από 42,6 εκατ. ευρώ στη χρήση 2020. Τα λοιπά λειτουργικά έσοδα ανήλθαν σε 6,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 18,97%, σε σύγκριση με τα 5,8 εκατ. ευρώ του 2020. Τα κέρδη EBITDA της Γρηγόρης έφθασαν τα 14,3 εκατ. ευρώ, έναντι 10,8 εκατ. ευρώ το 2020, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση ύψους 32,2%.

Τα κέρδη μετά από φόρους για τον Όμιλο έφθασαν τα 6,57 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι ζημιών 1,14 εκατ. ευρώ το 2020. Για την εταιρεία, τα κέρδη ξεπέρασαν τα 5 εκατ. ευρώ, έναντι 1,54 εκατ. ευρώ το 2020 (αύξηση 226,42%). Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για την οικονομική χρήση του 2021 ανήλθε σε 40,4 εκατ. ευρώ, έναντι 35,2 εκατ. ευρώ στη χρήση 2020, δηλαδή εμφάνισε αύξηση ύψους 14,77%.

Μέρισμα 3,95 εκατ. ευρώ
Οι μέτοχοι της εταιρείας ενέκριναν μέρισμα ύψους 3,95 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2021. Η Γρηγόρης αποδίδει τα θετικά αποτελέσματα Ομίλου και εταιρείας στην «ταχεία ισχυροποίηση του τουρισμού», στις «εντυπωσιακές εξαγωγικές επιδόσεις», που κινήθηκαν σε ιστορικά υψηλό επίπεδο για τον Όμιλο το 2021 κι ακόμη, στην «αξιοποίηση ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών πόρων».
Μέσα στο 2021, η Γρηγόρης λάνσαρε κάψουλες αλουμινίου σε τρία δημοφιλή χαρμάνια καφέ, πρόσθεσε στην γκάμα του γρανίτες και milkshakes με βρώσιμο καλαμάκι κι ακόμη, από δύο νέες πίτσες και σάντουιτς, τέσσερα νέα συσκευασμένα προϊόντα, μία νέα σαλάτα, αλλά και well-being προϊόντα, προσεγγίζοντας πελάτες που ακολουθούν ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή.

Ανάκαμψη στην εμπορική δραστηριότητα στην αγορά των αεροδρομίων
Η θυγατρική εταιρεία Air Canteen, που δραστηριοποιείται στα αεροδρόμια, μετά την κάμψη εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 61%, από τα 2,13 εκατ. ευρώ του 2020, σε 3,45 εκατ. ευρώ το 2021.

Προχώρησε, ακόμη, στη δημιουργία οκτώ νέων καταστημάτων σε περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδος και ανακαίνισε υφιστάμενα καταστήματα στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Σημαντική πρόκληση το 2021 για τη Γρηγόρης αποτέλεσε η ενεργειακή κρίση, με τις τιμές φυσικού αερίου, πετρελαίου και της κιλοβατώρας ηλεκτρικού ρεύματος να έχουν φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ.

Εξάλλου, ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου Γρηγόρης έκλεισε στα 53,88 εκατ. ευρώ για το 2021, 70,8% εκ του οποίου (ήτοι 38,12 εκατ. ευρώ) αφορούν χρηματοδοτικές μισθώσεις, με μέσο επιτόκιο τραπεζικού δανεισμού 2,31%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Καλάθι του Νοικοκυριού: Τα αποτελέσματα του ανταγωνισμού των αλυσίδων στην τιμή

Κατάστημα My market επισκέφθηκε χθες Πέμπτη ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, επειδή ήταν η αλυσίδα σούπερ μάρκετ που εμφάνισε τη μεγαλύτερη μείωση (-11,3%) στα προϊόντα που επέλεξε για το Καλάθι του Νοικοκυριού, στην τρίτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου.

Ο κ. Γεωργιάδης επισκέφθηκε και κατάστημα Lidl, επειδή τα Lidl κατάρτισαν το φθηνότερο Καλάθι του Νοικοκυριού συγκριτικά με τους 15 ανταγωνιστές τους στην τρίτη εβδομάδα. Στο μέτρο εισήλθαν οικειοθελώς και τα σούπερ μάρκετ ΣΥΝ.ΚΑ και Πίτσιας.

Η διακύμανση τιμών στα προϊόντα του Καλαθιού
Το My Market κατάφερε να μειώσει το συνολικό κόστος των προϊόντων εντός του Καλαθιού, διπλασιάζοντας τον αριθμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας εντός αυτού, σε είκοσι στα 52 (ποσοστό 38,5%), από δέκα στις πρώτες δύο εβδομάδες (ποσοστό 19,2%). Ωστόσο, o κ. Γεωργιάδης δήλωσε ότι η γενική του εκτίμηση είναι πως τα επώνυμα προϊόντα έχουν αυξήσει το μερίδιό τους στο Καλάθι του Νοικοκυριού. Αναλυτικά, από το σύνολο 816 προϊόντων που έχουν εισαχθεί στο Καλάθι του Νοικοκυριού σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που εφαρμόζουν το μέτρο και είναι μεταξύ τους απολύτως συγκρίσιμα, η τιμή μειώθηκε στο 22% από αυτά, δηλαδή σε 186 προϊόντα, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή,. Σε 555 προϊόντα η τιμή παρέμεινε σταθερή (ποσοστό 69%) και σε 75 προϊόντα, δηλαδή σε ποσοστό 9% του συνόλου, η τιμή αυξήθηκε.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων συνεχίζει τη λήψη νέων σχετικών πρωτοβουλιών. Η πρώτη κίνηση αφορά τη δημιουργία ξεχωριστού Καλαθιού «για άτομα με ειδικές διατροφικές ανάγκες». Αυτό το Καλάθι θα αφορά ομάδες πολιτών, όπως οι διαβητικοί και είναι πιθανό, σύμφωνα με πληροφορίες, να περιλαμβάνει υποκατάστατα ζάχαρης (γλυκαντικά από το φυτό stevia ή φρουκτόζη) και δημητριακά ολικής άλεσης ως επιπλέον προϊόντα στις αντίστοιχες κατηγορίες. Εκτιμάται ότι θα είναι δυνατό να παρουσιαστεί σε δέκα περίπου ημέρες και να τεθεί σε εφαρμογή σε δύο εβδομάδες.

Γιατί θα μείνουν σταθερές οι κατηγορίες της λίστας
Ο κ. Γεωργιάδης, εξάλλου, διέψευσε ότι πρόκειται να αλλάξει ο αριθμός 51 για τα είδη προϊόντων που βρίσκονται στη λίστα μέσα από την οποία καταρτίζεται κάθε εβδομάδα το Καλάθι του Νοικοκυριού, άφησε όμως ανοικτό το ενδεχόμενο «να αλλάξει η σύνθεσή τους», με πιθανή την προσθήκη προϊόντων στις υπάρχουσες κατηγορίες. «Δεν θα αλλάξουν οι 51 κατηγορίες, επειδή, αν το Καλάθι του Νοικοκυριού “ξεχειλώσει”, η δυνατότητα των αλυσίδων να μειώνουν τις τιμές προς τα κάτω, θα μειωθεί. Όσο μένει περιχαρακωμένος ο αριθμός κατηγοριών, δεν μπορεί να ξεφύγει καμία αλυσίδα. Ο στόχος είναι να πιεστούν οι αλυσίδες να συγκριθούν στις τιμές», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Σε δεύτερη φάση, το Υπουργείο εξετάζει το μέτρο του «Εορταστικού Καλαθιού του Νοικοκυριού». Το νέο μέτρο, αν τελικά φτάσει σε εφαρμογή, αναμένεται να παρουσιαστεί λίγο πριν την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων από την αρμόδια Γενική Γραμματεία και να υπάγεται κι εκείνο στη διεύθυνση e-katanalotis.gov.gr. Φαίνεται όμως ότι οι αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου έχουν τις αμφιβολίες τους για το κατά πόσο θα είναι αποδοτική η συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Αντιπροτείνεται να γίνουν αλλαγές στα προϊόντα εντός των ίδιων κατηγοριών την εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα (19 έως 23 Δεκεμβρίου 2022), με ισχύ έως τριών εβδομάδων. Οι αλλαγές θα συμπίπτουν με τις πληρωμές επιδομάτων και συντάξεων Ιανουαρίου 2023 αλλά και των δώρων των εργαζόμενων κι έτσι, το χριστουγεννιάτικο τραπέζι θα γίνει με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Cold Sin: Ανάπτυξη από την ψήφο των τουριστών σε Haagen-Dazs, Mars και Snickers

Cold Sin: Ανάπτυξη από την ψήφο των τουριστών σε Haagen-Dazs, Mars και Snickers
«Φέτος ήταν η χρονιά του παγωτού». Με αυτή τη φράση περιέγραψε στο FOODReporter η Νάνσυ Γιαννίτση, υπεύθυνη ανάπτυξης της Γιαννίτσης Group το θετικό αποτέλεσμα πωλήσεων για την εταιρεία Cold Sin. Το μεγάλο «άλμα» έφερε για την εταιρεία η συνεργασία του 2016 με την εταιρεία Mars Hellas ΑΕ, της οποίας η Cold Sin είναι επίσημος εθνικός διανομέας παγωτών και η δυναμική της ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο το 2019, όταν εξασφάλισε την πανελλαδική διανομή των παγωτών Häagen-Dazs (General Mills AE). «Haagen Dazs και Mars έκαναν θραύση το καλοκαίρι, ιδίως στα νησιά. Πήγε πολύ καλά το φετινό ελληνικό καλοκαίρι, ήρθε ο κόσμος στα νησιά και ο τουρισμός έφερε πολύ ικανοποιητικές πωλήσεις. Το brand παίζει ρόλο και το είδαμε στο κορυφαίο σημείο στη Μύκονο. Είχαν κατανάλωση τα δημοφιλή παγωτά, ειδικά το Mars και το Snickers», δήλωσε η κυρία Γιαννίτση, για να συμπληρώσει: «Τα παγωτά Cold Sin πηγαίνουν καλύτερα στην ηπειρωτική Ελλάδα, ειδικά σε Θεσσαλονίκη, Λαμία, αλλά και Αγρίνιο».

Το «μπουκέτο» παγωτών που προσφέρει η Cold Sin
Η Cold Sin παράγει παγωτά σε Ελλάδα και Ιταλία. Ταυτόχρονα, εισάγει και τα ιταλικά παγωτά Sammontana SPA, φτιάχνοντας ένα ελκυστικό «μπουκέτο» για τον καταναλωτή μέσα από πολλαπλά σημεία πώλησης. Τα παγωτά Cold Sin, εταιρείας με ιδιόκτητες εγκαταστάσεις και έδρα στη βιομηχανική περιοχή της Λαμίας, τα βρίσκει κανείς σε περίπτερα, ψιλικατζίδικα, σημεία Ho.Re.Ca., στις μεγαλύτερες αλυσίδες ελληνικών σούπερ μάρκετ και στα πολυκαταστήματα Jumbo, κοντά στα ταμεία.Η εταιρεία διατηρεί υποκαταστήματα στην Αττική (Αχαρνές) και στη Θεσσαλονίκη (Βιομηχανική Περιοχή) για χονδρική πώληση. Όπως εξήγησαν στο FOODReporter στελέχη της εταιρείας, πολλά σούπερ μάρκετ ζητούν και λαμβάνουν ψυγεία Haagen- Dazs ή Mars, όπου τοποθετούν ολόκληρη την ποικιλία παγωτών.Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cold Sin, Γιώργος Γιαννίτσης βρίσκεται από το 1979 στο χώρο του παγωτού, με αξιοσημείωτη εμπειρία, ως αντιπρόσωπος πρώτα της ΕΒΓΑ και ύστερα της Algida. Το 2016 ίδρυσε την Cold Sin ΑΕ, με σκοπό την παραγωγή και εμπορία τροφίμων και ειδών ζαχαροπλαστικής, αφότου νωρίτερα είχε ασχοληθεί με κατεψυγμένες πίτες και λαχανικά.Σημειώνεται ότι τα παγωτά Cold Sin -και τα ιταλικά Sammontana SPA- διαθέτουν και οικογενειακές συσκευασίες που επίσης πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, μαζί με εκείνες των Haagen-Dazs και Mars, αλλά και μεγάλες χύμα συσκευασίες που διατίθεται για καταστήματα εστίασης, που τα δύο ξένα brands δεν διαθέτουν για την Ελλάδα. Η Cold Sin παρέχει και παγωτό ιδιωτικής ετικέτας, τόσο σε χύμα έκδοση σε μεγάλες συσκευασίες, αλλά και σε μεμονωμένα τεμάχια: Ξυλάκια, χωνάκια, πουράκια, σαντουιτσάκια.Η εταιρεία έχει προβεί σε σημαντικές επενδύσεις για την κατασκευή ιδιόκτητων εγκαταστάσεων ψύξης και διανομής στην κεντρική, στη βόρεια και στη νότια Ελλάδα, με πανελλαδικό δίκτυο που τροφοδοτεί ηπειρωτική χώρα και νησιά. Ο στόχος της Cold Sin ΑΕ για το μέλλον είναι να καταστεί η κορυφαία επιχείρηση κατεψυγμένων ειδών στο λιανεμπόριο, με αιχμή την εμπορία επώνυμου, αλλά και σερβιριζόμενου παγωτού.

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter