ΑΒ Βασιλόπουλος: Αυξάνει το δίκτυο με νέα καταστήματα, αναζητά αύξηση μεριδίου όσο πέφτει ο όγκος πωλήσεων

Τη δημιουργία δέκα νέων εταιρικών καταστημάτων ανακοίνωσε ο brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας, σε ημερίδα γνωριμίας με τον Τύπο στο εστιατόριο 48 Urban Garden των Αμπελοκήπων.Η επέκταση του δικτύου της ΑΒ Βασιλόπουλος έρχεται την ίδια στιγμή με τη στήριξη των συμφωνιών franchise με ιδιώτες για τα καταστήματα AB Shop & Go, που αποτελούν την convenient store πρόταση της αλυσίδας. Η ΑΒ Βασιλόπουλος κατέχει 592 καταστήματα, εκ των οποίων 264 είναι της μορφής AB Shop & Go, δηλαδή το μεγαλύτερο δίκτυο franchise στην Ελλάδα (με σταθερό επιτόκιο και ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής) και τα υπόλοιπα είναι εταιρικά.

Παρά το γεγονός ότι η μητρική Ahold Delhaize δηλώνει «έτοιμη να δεχτεί ακόμη και μείωση των στόχων κερδοφορίας για το 2023», ο στόχος της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ξεκάθαρος: «Αύξηση του μεριδίου αγοράς που έχει η αλυσίδα», παρότι ο κύκλος εργασιών ουδέποτε κατάφερε να ξεπεράσει εκείνον το ρεκόρ του 2016 (21,7 δισ. ευρώ). Η ΑΒ Βασιλόπουλος ξεκάθαρα προσπαθεί «να εντείνει τον ανταγωνισμό σε περιοχές όπου δεν είχε ακόμη παρουσία, προκειμένου να αυξήσει τα μερίδιά της στο οργανωμένο λιανεμπόριο», όπως παραδέχτηκε ο κ. Λαβίδας.

«Η εταιρεία επιθυμεί και έχει στόχο να ενισχύσει τα κέρδη της με πραγματική αύξηση όγκου πωλήσεων», πρόσθεσε.Τα δέκα νέα καταστήματα θα δημιουργηθούν από την αρχή, σε χώρους που έχουν ήδη εντοπιστεί και επιλεγεί όμως δεν είναι ακόμη ανακοινώσιμοι. Προκύπτει, πάντως, ενδιαφέρον και για σημεία εντός του χώρου του Ελληνικού, σε όποια εγκριθεί χρήση ως σούπερ μάρκετ. Ταυτόχρονα, ο κ. Λαβίδας τόνισε ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος βρίσκεται σε αναζήτηση χώρου για τη δημιουργία δεύτερου dark store, καθώς το μοναδικό που μέχρι στιγμής διαθέτει, «φθάνει στα όριά του». Το e-shop της ΑΒ Βασιλόπουλος διεξάγεται και μέσα από την εφαρμογή της Wolt και προσφέρει λίγο πάνω από 10.000 κωδικούς προϊόντων. Ειδικά, ο τομέας του e-shop αναμένεται, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, να εμφανίσει ανάπτυξη μεγαλύτερη του 20% στο τέλος του 2022. Αν και η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε μέσα στο τρέχον έτος, αποτελεί πλέον το 3% των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας. Ταυτόχρονα, η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει περίπου 60 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο στην αναβάθμιση των επίγειων καταστημάτων.

Η πτώση σε κερδοφορία και σε όγκο πωλήσεων που αναμένεται για το 2022 και οι μειώσεις προσωπικού του 2021
Ο brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος παραδέχτηκε «μικρή πτώση στην κερδοφορία» που θα αποτυπωθεί στον ισολογισμό του 2022, με κύρια αιτία την αύξηση του ενεργειακού κόστους, την οποία υπολόγισε αυξημένη κατά 250%. Επίσης, εκτίμησε ότι θα υπάρχει μια μικρή, πληθωριστική αύξηση τζίρου για την αλυσίδα στο 2022, με αντίστοιχη μείωση όγκου πωλήσεων. Τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, λόγω του τουρισμού που συνεχιζόταν, παρουσιάστηκε μια πρόσκαιρη αύξηση πωλήσεων. «Ο στόχος μας είναι να αναπτυσσόμαστε περισσότερο από την αγορά και μέχρι στιγμής, δεν το έχουμε επιτύχει αυτό», τόνισε ο κ. Λαβίδας.

Η εταιρεία υπεραμύνθηκε της μείωσης προσωπικού όπως εκείνη καταγράφηκε στον ισολογισμό του οικονομικού έτους 2021 συγκριτικά με το 2020, με το επιχείρημα ότι το 2020 έγιναν προσλήψεις έκτακτου προσωπικού για την αναπλήρωση όσων νόσησαν με κορωνοϊό κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης της πανδημίας, που απαιτούσε και αυστηρότερους και πιο διευρυμένους κανόνες καραντίνας. Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει επενδύσει 319.000 ώρες στην εκπαίδευση και επανακατάρτιση του προσωπικού της και μόνο το 2021 πλήρωσε 218 εκατ. ευρώ για τη μισθοδοσία των υπαλλήλων της και επιπλέον 23 εκατ. ευρώ σε άλλες παροχές. Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει 13.000 εργαζόμενους. Ο ίδιος ο κ. Λαβίδας αποκάλυψε την ανάγκη για 50 ακόμη εργαζόμενους, 30 για το e-shop και είκοσι για το κατάστημα της Σταμάτας.

«Δεν έχει σημασία η διαφορά του αριθμού των εργαζομένων από το 2020 στο 2021, αλλά το πόσοι θα είμαστε το 2023», τόνισε αφοπλιστικά. Πάντως, ο ίδιος επιφυλάχθηκε να απαντήσει για το αν οι εργαζόμενοι που αποχώρησαν ήταν στην πλειονότητά τους κανονικής απασχόλησης ή ημιαπασχόλησης.Σε ό,τι αφορά τις αποχωρήσεις στελεχών, ο κ. Λαβίδας σχολίασε: «Πρόκειται για αναδιοργάνωση που έχει ως στόχο να δημιουργηθεί ένα πιο ευέλικτο σχήμα, ειδικά στο διοικητικό κομμάτι και είναι μια διαδικασία που έχει ξεκινήσει στην εταιρεία πριν έρθω εγώ, αλλά με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Το σημαντικό είναι να έχεις τη σωστή οργάνωση για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις στα νέα δεδομένα, κάτι που πετύχαμε. Οι αλλαγές δεν έγιναν για λόγους μείωσης του κόστους ή μείωσης του ανθρώπινου δυναμικού».

Ο στόχος της ΑΒ Βασιλόπουλος: Να μη θεωρείται πια «ακριβή αλυσίδα» από τους καταναλωτές
Στόχος της αλυσίδας για το μέλλον είναι να απεκδυθεί τον μανδύα της «ακριβής αλυσίδας», δίχως όμως εκπτώσεις στην εικόνα των καταστημάτων και στην αγοραστική εμπειρία. Για να το επιτύχει αυτό, η ΑΒ Βασιλόπουλος επιθυμεί να αυξήσει τα προϊόντα που προσφέρει «σε χαμηλή τιμή» σε σταθερή βάση σε 1.200 από 850 που είναι σήμερα. Το μεγαλύτερο ποσοστό των παραπάνω προϊόντων αφορούν ιδιωτική ετικέτα, όπως άλλωστε και η μεγάλη πλειοψηφία από τα 74 προϊόντα που έχουν ενταχθεί στο Καλάθι του Νοικοκυριού της αλυσίδας. Συνολικά, η εταιρεία προσφέρει 32.000 προϊόντα και έχει πάνω από 1.000 προμηθευτές ανά την Ελλάδα, με πολυετείς συνεργασίες. Γενικότερα, το 90% των συνεργαζόμενων παραγωγών είναι Έλληνες.Παρά το κύμα ανατιμήσεων στα προϊόντα που εξακολουθεί να παρατηρείται με την ίδια ένταση και στο τελευταίο χρονικό διάστημα, ο κ. Λαβίδας επιμένει ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν θα παρατείνει το διάστημα αποπληρωμής των συνεργατών. Το ίδιο ισχύει και για την επικοινωνία των αγοραστών της αλυσίδας με τους προμηθευτές: Ο κ. Λαβίδας διέψευσε στο FOODReporter την οποιαδήποτε αλλαγή στο σχετικό εταιρικό πλάνο και στη δομή, σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά των αγοραστών της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Περί εξαγορών και λοιπών (και προσωπικών) στόχων
Ο κ. Λαβίδας παραδέχτηκε συζητήσεις που έγιναν με τα σούπερ μάρκετ Γέγος για πιθανή εξαγορά, αλλά εκείνες «διακόπηκαν, επειδή δεν τελεσφόρησαν». Άφησε όμως ανοικτό το ενδεχόμενο να ασχοληθεί η αλυσίδα με περιπτώσεις εξαγορών «αν ο,τιδήποτε ενδιαφέρον προκύψει ανά πάσα στιγμή», επιβεβαιώνοντας πάντως ότι δεν υπάρχουν τέτοιου τύπου συζητήσεις σε εξέλιξη στο τρέχον χρονικό διάστημα.«Η Shell μας επικοινωνεί ότι επιθυμεί να συνδυάσει ένα τύπου μίνι μάρκετ με παροχή καφέ. Πρέπει να δούμε αν και κατά πόσο αυτό ταιριάζει με το χαρακτήρα της ΑΒ Βασιλόπουλος», δήλωσε ο κ. Λαβίδας για τη σχετική συνεργασία, αφήνοντας ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα ακόμη και για διακοπή της.Ακόμη, η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει πολύ ισχυρό σύστημα loyalty, που επέστρεψε 25 εκατ. ευρώ με τη μορφή πόντων το 2021, την επένδυση στο οποίο παρουσίασε τον προηγούμενο μήνα το FOODReporter.

Σε προσωπικό επίπεδο, ο Νίκος Λαβίδας ανέφερε: «Επέστρεψα στο λιανεμπόριο επειδή από εδώ έχεις τη δυνατότητα να προσφέρεις και να επηρεάσεις θετικά τη ζωή πολλών ανθρώπων».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γάλα Το Πρώτο: Αχαϊκή αντεπίθεση, με είσοδο σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Αθήνας

Το φιλόδοξο σχέδιο για το γάλα Το Πρώτο περιέγραψε στο FOODReporter ο Βασίλης Μούτσιος, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας διακίνησης του προϊόντος, Πρώτη Διανομή ΙΚΕ.Η πρότυπος συνεταιριστική βιομηχανία γάλακτος Πρώτο Γάλα αποτελεί τον αγροτικό συνεταιρισμό αγελαδοτρόφων της περιφέρειας Πατρών, με ιστορία από το 1961 και είναι η πρώτη σε πωλήσεις γαλακτοβιομηχανία σε ολόκληρη την Αχαΐα, με επώνυμο προϊόν μίας μοναδικής ετικέτας («Πρῶτο», με περισπωμένη). Διατίθεται σε ολόκληρο το οργανωμένο λιανεμπόριο τοπικά, σε επίπεδο Αχαΐας.Μόλις πρόσφατα ξεκίνησε η συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ Lidl, καλύπτοντας ολόκληρη την Πελοπόννησο, αλλά και σε τρία καταστήματα της νοτιοδυτικής Αττικής, από τον Ασπρόπυργο μέχρι την Ελευσίνα. Το πλάνο επέκτασης πωλήσεων που βρίσκεται υπό οριστικοποίηση, όπως εξήγησε ο κ. Μούτσιος αφορά και τέσσερα μεγάλα καταστήματα της αλυσίδας Σκλαβενίτης στην Αττική: Περιστέρι, Κερατσίνι, Νέα Χαλκηδόνα και Γέρακα ή το υποκατάστημα στη Λεωφόρο Κηφισίας 7 στους Αμπελόκηπους.

Δύο νέοι κωδικοί βιολογικού γάλακτος και 17 καινούριοι κωδικοί σε γιαούρτια και κρέμες
Μέσα στην εμπορική αντεπίθεση της Πρώτο Γάλα, εντάσσεται και το λανσάρισμα νέου προϊόντος: Πρόκειται για το βιολογικό γάλα, δύο κωδικών, τόσο πλήρες όσο και ελαφρύ, που παράγονται από φάρμες του Ερυμάνθου. «Όλα τα γάλατα του αγροτικού μας συνεταιρισμού έχουν διάρκεια πέντε ημερών, πρόκειται για φρέσκα γάλατα δίχως καμία επεξεργασία πέρα από την παστερίωση», δήλωσε ο κ. Μούτσιος.

Ακόμη, η συνεταιριστική βιομηχανία γάλακτος πρόκειται να φέρει στη λιανική αγορά 17 καινούριους κωδικούς σε γιαούρτια και κρέμες μέσα στον Δεκέμβριο του 2022.Σε ερώτηση του FOODReporter αναφορικά με τις έρευνες συμπεριφοράς καταναλωτών που δείχνουν ότι εσχάτως ανεβαίνει η κατανάλωση στο γάλα μακράς διάρκειας, ο κ. Μούτσιος σχολίασε: «Πράγματι, οι πωλήσεις στο γάλα μακράς διάρκειας ανεβαίνουν, επειδή ο κόσμος δεν προλαβαίνει να ψωνίζει και κατά κανόνα πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ μόνο μια φορά τη βδομάδα. Αυτό κατά κανόνα φαίνεται να ισχύει για άτομα έως 30 ετών. Εμείς αντιπροσωπεύουμε μια κατηγορία, την οποία έχουμε εκ του αποτελέσματος διαπιστώσει ότι τη στηρίζει το αχαϊκό κοινό, έχοντας προηγουμένως εκπαιδευτεί σ’ αυτά τα προϊόντα».

Το εργοστάσιο της Πρώτο Γάλα βρίσκεται στην περιοχή Εγλυκάδα της Πάτρας και παράγει 20 τόνους γάλακτος ανά ημέρα. Λόγω της μικρής δυναμικότητάς του, δεν παράγει σε παρόντα χρόνο καθόλου γάλα μακράς διάρκειας. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, για την επέκταση της δυναμικότητας του εργοστασίου αναμένεται να καταρτιστεί σε επόμενο χρόνο επενδυτικό σχέδιο, με βλέμμα προς τον επόμενο Αναπτυξιακό Νόμο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το 39%… ψώνισε από το Το Καλάθι του Νοικοκυριού στο πρώτο δεκαήμερο λειτουργίας του

Ύστερα από την πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης σε συνεργασία με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ για το Καλάθι του Νοικοκυριού, το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε έρευνα σχετική με τη χρήση του από το καταναλωτικό κοινό. Όπως προκύπτει από αυτήν,, 4 στους 10 καταναλωτές έχουν αγοράσει προϊόντα από το Καλάθι του Νοικοκυριού την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του, φανερώνοντας μία θετική αντιμετώπιση του νέου εγχειρήματος, σύμφωνα με την έρευνα.

Θετικά αναμένονται τα ποσοστά αύξησης χρήσης Καλαθιού
Αναλυτικότερα, σε βάθος δεκαήμερου, το 39% του κοινού δηλώνει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το καλάθι. Επιπλέον, το 15% έχει πραγματοποιήσει μία επίσκεψη, το 11% δύο, το 7% τρεις και το υπόλοιπο 6% τέσσερις επισκέψεις ή περισσότερες. Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι αν και η πλειοψηφία του κοινού δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν από το Καλάθι, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό έχει προσεγγίσει τουλάχιστον δοκιμαστικά την πρωτοβουλία τις πρώτες 7 με 10 ημέρες που υλοποιείται. Το ΙΕΛΚΑ αναμένει ότι τα ποσοστά δείχνουν ότι θα αυξηθούν στο μέλλον.

Η μεγαλύτερη διείσδυση του Καλαθιού στην Αττική με 42%
Αξίζει να αναφερθεί ότι το καταναλωτικό κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7 με 10 ημέρες να αγοράσει κάποιο από τα προϊόντα από το Καλάθι του Νοικοκυριού, έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, ήτοι 81,65 ευρώ έναντι 93,35 ευρώ του συνόλου. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το συγκεκριμένο πόρισμα αποδίδεται πιθανόν στην τάση ότι το Καλάθι επιλέγεται κυρίως από καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη. Επιπρόσθετα, η διείσδυση του Καλαθιού είναι μεγαλύτερη στην Αττική 42% έναντι της Θεσσαλονίκης 38% και της υπόλοιπης Ελλάδας 37%.

Το 18% των καταναλωτών προσανατολίστηκε σε άλλο κατάστημα σούπερ – μάρκετ για να αγοράσει προϊόντα του Καλαθιού
Όσον αφορά στις καταναλωτικές τάσεις, το 18% του κοινού επισκέφθηκε κάποιο κατάστημα σουπερμάρκετ διαφορετικό από το συνηθισμένο, προκειμένου να αγοράσει προϊόντα από το Καλάθι του Νοικοκυριού. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, το στοιχείο αυτό μαρτυρά ότι υπάρχουν επιπλέον κίνητρα για τον ανταγωνισμό στην αγορά και ότι η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενταθεί.Αναφορικά, οι απόψεις για τη χρησιμότητα του καλαθιού είναι μικτές σύμφωνα με την έρευνα. Συγκεκριμένα, το 22% δηλώνει ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία (το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 30% όσων έχουν αγοράσει από το καλάθι), αλλά συγχρόνως, το 56% δηλώνει ότι πρέπει να ενταχθούν και άλλοι κλάδοι στο καλάθι, όπως τα κρεοπωλεία και αρτοποιία. Σημειώνεται δε, ότι το 51% δηλώνει ότι απαιτείται πολύς χρόνος προκειμένου να κάνει τις αγορές του.

Απόψεις για το καλάθι του νοικοκυριούΠοσοστό καταναλωτών που έχουν αγοράσει προϊόντα από το καλάθι του νοικυριού


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter