Β.Σ. Καρούλιας: Οι λόγοι του διαζυγίου με την ABInBev μετά από τρία παραγωγικά χρόνια

Την ευχάριστη συγκυρία των θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων της τελευταίας της οικονομικής χρήσης επέλεξε η Β.Σ. Καρούλιας ΑΕ για να επιβεβαιώσει το διαζύγιο με τη ζυθοποιία ABInBev.

Η εταιρεία υπήρξε ένας εκ των βασικών προμηθευτών της Β. Σ. Καρούλιας από την 1η Ιανουαρίου 2020 και η συνεργασία ολοκληρώνεται τρία πλήρη έτη μετά, στις 31 Δεκεμβρίου 2022.
Η Β.Σ. Καρούλιας επιβεβαίωσε την πρόθεση εξαγοράς της που εμφάνισε η ABInBev, αλλά οι συζητήσεις δεν τελεσφόρησαν ούτε ως προς αυτό το ενδεχόμενο.

Η ίδια η ελληνική εταιρεία εισαγωγής, αποθήκευσης και διανομής οινοπνευματωδών ποτών, ροφημάτων και σκευασμάτων τροφίμων αναφέρει το ναυάγιο των συζητήσεων ως «άρνηση της Β.Σ. Καρούλιας στα αιτήματα που αφορούσαν την εξαγορά».

Ταυτόχρονα, φαίνεται ότι ζητήθηκε από τη Β.Σ. Καρούλιας η διακοπή διανομής άλλων μπυρών (ενδεικτικά αναφέρονται η Paulaner και η Estrella) για τη συνέχιση της συνεργασίας, ως επιπλέον όρος, παρά το γεγονός ότι, κατά δήλωση της Β.Σ. Καρούλιας, καλύφθηκαν και με το παραπάνω όλοι οι τεθέντες στόχοι μέχρι στιγμής.

Η συμφωνία με την Anheuser-Busch InBev (ABInBev) για την αντιπροσώπευση και διανομή εμβληματικών σημάτων μπύρας, όπως η Corona, η Stella Artois, η Bud και άλλες αναβάθμισε τα οικονομικά μεγέθη της Β.Σ. Καρούλιας ΑΕ, εν πολλοίς και το ίδιο το προφίλ της εταιρείας. Σημειώνεται ότι το χαρτοφυλάκιο της ABInBev αναλαμβάνει από την 1η Ιανουαρίου 2023 η Coca-Cola Τρία Έψιλον.

Γιατί δεν ανησυχεί για επιπτώσεις από τη διακοπή της συνεργασίας με την AB InBev
Σύμφωνα με τη Β.Σ. Καρούλιας, η τρέχουσα οικονομική χρήση ελάχιστα θα επηρεαστεί από τη διακοπή της συνεργασίας με την ABInBev κυρίως λόγω ύπαρξης ικανών ποσοτήτων εμπορευμάτων του οίκου που μπορούν να διατεθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς. Συν τοις άλλοις, η Β.Σ. Καρούλιας ενέταξε εντός του 2022 στο portfolio της τη διανομή στην Ελλάδα δύο ακόμη ετικετών, της βότκας Beluga και του λικέρ Marie Brizard, τα οποία είναι προϊόντα στα οποία η εταιρεία πιστεύει πολύ και εκτιμά ότι θα αυξήσουν τη διεισδυτικότητά της στα καταστήματα επιτόπιας κατανάλωσης. Εξάλλου, οι πωλήσεις της Β.Σ. Καρούλιας για το πρώτο εννεάμηνο του 2022 εμφανίζουν αύξηση 28% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021.

Αύξηση πωλήσεων, μεικτών κερδών, κερδών EBITDA και καθαρών κερδών κατά την προηγούμενη οικονομική χρήση
Αύξηση κατά 42,66% παρουσίασαν οι πωλήσεις της Β.Σ. Καρούλιας ΑΕ κατά τη δωδεκάμηνη εταιρική χρήση 1ης Απριλίου 2021 έως 31 Μαρτίου 2022, σε σύγκριση με την περσινή ετήσια περίοδο. Η αξία πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 70,35 εκατ. ευρώ έναντι 49,3 εκατ. ευρώ του προηγούμενου δωδεκαμήνου.

Η Β.Σ. Καρούλιας ΑΕ εμφάνισε αύξηση 59,52% στα μεικτά κέρδη, από 12,57 εκατ. ευρώ σε 20,05 εκατ. ευρώ. Ως προς τα κέρδη EBITDA, σημειώθηκε εντυπωσιακή αύξηση, κατά 93,79%, σε 5,58 εκατ. ευρώ από 2,88 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας σχεδόν εννιαπλασιάστηκαν (πάνω από 8,8 φορές επάνω), καθώς ανήλθαν σε €3.881.624, έναντι €440.507 κατά την προηγούμενη χρήση. Στα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους, η εταιρεία εμφάνισε κέρδη €3.316.726 στην τελευταία χρήση, έναντι €325.085 της προηγούμενης.

Στα 24,74 εκατ. ευρώ ο τραπεζικός δανεισμός
Η πολιτική της εταιρείας είναι να ελαχιστοποιήσει την έκθεση της στο κίνδυνο ταμειακών ροών επιτοκίου, σε ό,τι αφορά τη μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση. Ο τραπεζικός της δανεισμός φθάνει τα 24,74 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 22,23 εκατ. ευρώ αφορούν μακροπρόθεσμες οικονομικές υποχρεώσεις εξόφλησης από ένα έως πέντε έτη. Ταυτόχρονα, οι εμπορικές και λοιπές απαιτήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 30,83%, από 13,75 εκατ. ευρώ σε 18 εκατ. ευρώ και οι μακροπρόθεσμες απαιτήσεις από 16,98 εκατ. ευρώ σε 17,52 εκατ. ευρώ (αύξηση 3,2%).

Κατά τη διάρκεια της τρέχουσας διαχειριστικής περιόδου, η Β.Σ. Καρούλιας έχει θέσει ως στόχο της εγκατάστασης και ολοκλήρωση συστημάτων net metering για εξοικονόμηση ενέργειας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ποια τρόφιμα πρωταγωνιστούν στο «ράλι» των τιμών

Νέα αύξηση σημείωσαν τον Οκτώβριο οι τιμές στις περισσότερες κατηγορίες τροφίμων, σύμφωνα με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ. Παρότι ο γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή μειώθηκε κατά 1,2% σε μηνιαία βάση, λόγω κυρίως της μείωσης των τιμών σε ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο και πετρέλαιο θέρμανσης, η κατηγορία των τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών παρουσίασε αύξηση 1,3%. Τη σημαντικότερη αύξηση σε μηνιαία βάση σημείωσαν τα ζυμαρικά, που ανέβηκαν κατά 7,2% μέσα σε ένα μήνα, ενώ αξιόλογες μεταβολές σημειώθηκαν επίσης στα νωπά λαχανικά (+5,5%), στις πατάτες (+3,5%), στο πλήρες νωπό γάλα (+3,4%), στο αρνί και το κατσίκι (+2%), στο ψωμί (+2%) και στα τυριά (+1,8%). Αντίθετα, στα νωπά ψάρια οι τιμές μειώθηκαν κατά 3,6%.

Αν ωστόσο δούμε την επίπτωση της αύξησης της κάθε κατηγορίας στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, τη μεγαλύτερη επίπτωση έχουν τα λαχανικά (+0,07 μονάδες), ενώ μικρότερη επίπτωση είχαν οι αυξήσεις στο ψωμί (+0,03 μονάδες) και στα τυριά (+0,03 μονάδες). Η αύξηση των ζυμαρικών, αν και μεγάλη σε ποσοστιαία βάση, είχε επίδραση μόλις 0,02 μονάδων.

Πάντως, οι επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους επωφελήθηκαν από τη σημαντική μείωση του κόστους του φυσικού αερίου (-52,8%) και του ηλεκτρισμού (-2,9%).

Στο +24,2% τα γαλακτοκομικά και τα αυγά σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2021
Σε ετήσια βάση (σύγκριση με Οκτώβριο 2021), τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφουν οι εξής κατηγορίες τροφίμων και ποτών:

  • Γαλακτοκομικά και αυγά (+24,2%)
  • Ψωμί και δημητριακά (+19,3%)
  • Κρέατα (+17,3%)
  • Έλαια και λίπη (+16,6%)
  • Καφές – κακάο – τσάι (+13,4%)
  • Λαχανικά (+13,2%)
  • Λοιπά τρόφιμα (+12%)
  • Μεταλλικό νερό – αναψυκτικά – χυμοί φρούτων (+6,1%)
  • Ζάχαρη – σοκολάτες – γλυκά – παγωτά (+6,1%)
  • Αλκοολούχα ποτά μη σερβιριζόμενα (+5,4%).
  • Φρούτα (+3,9%)
  • Ψάρια (+2,4%)

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Tessera Bio Products: Πώς η Intertan έγινε ηγέτιδα στις φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες

Η σειρά Tessera Bio Products πρωτοκυκλοφόρησε το 2015 από την Intertan και αποτελεί το πρώτο ελληνικό brand, φιλικών προς το περιβάλλον, ειδών συσκευασίας τροφίμων που ανακυκλώνονται, βιοδιασπώνται και κομποστοποιούνται. Η υποχρεωτική απόσυρση σειράς πλαστικών ειδών τον Ιούλιο του 2021, μετέτρεψε την πρωτοπόρο σειρά από εναλλακτική λύση σε νέα κανονικότητα. Το FOODReporter μίλησε με τον εμπορικό διευθυντή της Intertan, Βαγγέλη Τσιάμη.

Σε ποιες χώρες εξάγονται τα Tessera Bio Products;

Τα προϊόντα της Intertan «ταξιδεύουν» ήδη σε 26 χώρες. Διατηρούμε γραφείο πωλήσεων στην Αυστρία. Φέτος ιδρύσαμε τη θυγατρική Intertan UK Limited, με έδρα το Λονδίνο. Τα προϊόντα μας βρίσκουν μεγάλη ανταπόκριση σε Μεγάλη Βρετανία, Αυστρία, αλλά και σε χώρες με αυξημένη περιβαλλοντική ζήτηση: Δανία, Μάλτα, Φινλανδία. Σημαντική ζήτηση έρχεται και από τις ΗΠΑ, το βεληνεκές της σειράς μπορεί να γίνει παγκόσμιο.

Η συμμετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού αναδεικνύει την ποικιλία των ειδών και διαδίδει την ιδέα της σειράς.
Ποιες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα είναι συνεργάτες της Intertan για τα προϊόντα της σειράς Tessera Bio Products; Έχει η εταιρεία κατά νου συνεργασίες με retailers του εξωτερικού;
Τα προϊόντα μας διατίθενται σε μεγάλες και σε τοπικές αλυσίδες υπεραγορών ανά την Ελλάδα. Οι καταναλωτές μπορούν να τα αναζητήσουν στα ράφια των: Σκλαβενίτης, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Μασούτης, Βazaar, Χαλκιαδάκης, 362 Grocery Super Market και Θανόπουλος. Σχετικά με τον τομέα των εξαγωγών, είναι στρατηγικός στόχος να αναπτυχθούν και άλλο οι συνεργασίες με τους retailers, καθώς η ζήτηση αυξάνεται και οι συνθήκες είναι ακόμη πιο ώριμες.

Ποιο είναι το σκεπτικό πίσω από την απόφαση της Intertan να προωθήσει περισσότερο τη σειρά Tessera Bio Products μέσα στο 2022 και το 2023;

Η Intertan εμφανίστηκε έτοιμη να προσφέρει λύσεις συσκευασίας τροφίμων και ροφημάτων και ενημέρωση για τα νέα προϊόντα. Θα έλεγε κανείς ότι η εταιρεία φρόντισε ώστε η αγορά να μη βρεθεί εκτεθειμένη ως προς τη ζήτηση εν καιρώ περιορισμού του πλαστικού. Η απόφαση να προωθήσουμε περισσότερο τη σειρά εντός του 2023 είναι συνυφασμένη και την ανάγκη της αγοράς να οδηγηθεί σε νέα προϊόντα, φιλικά προς το περιβάλλον.

Ποια είναι τα σημεία όπου τα προϊόντα της συγκεκριμένης σειράς διαφέρουν ή υπερέχουν έναντι του ανταγωνισμού;

Η Intertan έχει καθιερωθεί ως ηγέτιδα εταιρεία στην Ελλάδα, ως έμπιστος και αξιόπιστος προμηθευτής στη συνείδηση των πελατών. Η ποιότητα των προϊόντων Tessera Bio Products, με μεγάλη ποικιλία, διαθεσιμότητα, ανταγωνιστικές τιμές και πιστοποιήσεις των προϊόντων και της εταιρείας (ΙSO, FSC), κάνουν τη σειρά να υπερέχει. Παρέχουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να συνδυάσουν διαφορετικές κατηγορίες της σειράς, προφέρουμε υπηρεσίες «One-stop-solution», κάτι που «λύνει» τα χέρια, σε εξοικονόμηση χώρου και χρόνου, αλλά και οικονομικά. Λόγω της μεγάλης επάρκειας σε αποθηκευτικούς χώρους, λειτουργούμε ως hub, γεγονός που εξασφαλίζει τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και τη γρήγορη παράδοσή τους οπουδήποτε στην Ευρώπη.

Στοχεύετε να παρουσιάσετε κάποια καινοτομία μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα;

Στο προσεχές διάστημα θα κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση νέα προϊόντα συσκευασίας τροφίμων και ροφημάτων, τα οποία θα «ανατρέψουν» τα δεδομένα στην αγορά. Αναμένουμε αναμφισβήτητα θετικές εντυπώσεις από τους καταναλωτές. Οι καινοτόμες τεχνικές κατά την παραγωγή γίνονται με βάση την εξατομικευμένη ζήτηση της Intertan, που καθορίζεται από το feedback των πελατών.

Σε ποιες χώρες παρουσιάσατε τα βρώσιμα κουτάλια; Βρίσκεστε σε στάδιο όπου η προώθησή τους μπορεί να μετατραπεί σε κανονική παραγωγική διαδικασία;

Η πρώτη προβολή του προϊόντος ήταν πιλοτική και απευθυνόταν σε σημεία Ho.Re.Ca. της Ελλάδας και του εξωτερικού. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά για την περαιτέρω διανομή του προϊόντος σε περισσότερα κανάλια, η μέχρι στιγμής ανταπόκριση είναι θερμή. Στην έκθεση Restaurant & Takeaway 2022 στο ExCel του Λονδίνου, οι επισκέπτες αντέδρασαν θετικά στη νέα πρόταση του βρώσιμου κουταλιού-μπισκότο. Η πιλοτική προώθηση είχε πολύ θετικά αποτελέσματα και πλέον τα βρώσιμα πρόκειται να αποτελέσουν τη νέα προϊοντική κατηγορία της εταιρείας μας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter