Στην Konva τα φυτικά υποκατάστατα ψαριού Fish Peas

Τα νέα και καινοτόμα προϊόντα, που μας είχε επισημάνει η Konva πριν και κατά τη διάρκεια της SIAL Paris 2022 ότι αναμένουμε μέσα στο Νοέμβριο του 2022 να συμπεριλάβει στη γκάμα της, σας παρουσιάζει αποκλειστικά το FOODReporter.

Η vegan σειρά προϊόντων Fish Peas εντάσσεται στο χαρτοφυλάκιο της ελληνικής βιομηχανίας τυποποιημένων ψαρικών. Πρόκειται για φυτικά υποκατάστατα ψαριού, πλούσια σε πρωτεΐνη, με κύριο συστατικό προέλευσης τον αρακά, χωρίς γλουτένη.

Με αέρα πρωτοπορίας, η Konva δημιούργησε μια ακόμη καινοτόμα κατηγορία, η οποία έως σήμερα δεν είχε παρουσία στα ράφια του ελληνικού οργανωμένου λιανεμπορίου. Τα προϊόντα Fish Peas απέσπασαν βραβείο προϊοντικής καινοτομίας στη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών, Anuga 2021, στην Κολωνία της Γερμανίας και αποτελούν την κορυφαία φυτική εναλλακτική επιλογή ψαριού σήμερα. Πρόκειται για προϊόν φυτικής ψαροσαλάτας, σε δύο κωδικούς, ιταλικό («Italian style»), με λιαστή ντομάτα και σαλάτα φακές και μεξικάνικο («Mexican style»), με κόκκινα φασόλια, καλαμπόκι και πάπρικα.

Η Konva εκτιμά ότι η κατηγορία φυτικών υποκατάστατων ιχθυηρών θα γνωρίσει ισχυρή ανάπτυξη στα επόμενα χρόνια, κάτι που ήδη συμβαίνει στις περισσότερες αγορές του δυτικού κόσμου και σκοπεύει να επενδύσει σ’ αυτή. Η νέα προϊοντική κατηγορία της εταιρείας, άλλωστε, απευθύνεται τόσο στο vegan κοινό, όσο και στους flexitarians, οι οποίοι αποτελούν δυναμικά ανερχόμενη κατηγορία καταναλωτών. Η flexitarian διατροφή βασίζεται κατά κύριο λόγο στην κατανάλωση φυτικών προϊόντων, χωρίς όμως να αποκλείεται η περιστασιακή κατανάλωση κρέατος και είναι μια κατηγορία η οποία θα συμπεριλαμβάνει στο μέλλον όλο και περισσότερους καταναλωτές, μεγαλώνοντας ταυτόχρονα το ενδιαφέρον των εταιρειών τροφίμων γι’ αυτήν.

Οι προοπτικές της αγοράς φυτικών υποκατάστατων ψαριού και κρέατος που βλέπει η Konva – Πώς θα γίνει το αρχικό λανσάρισμα των Fish Peas στην ελληνική αγορά
Τα φυτικά υποκατάστατα ψαριού, όπως και τα φυτικά υποκατάστατα κρέατος, αποτελούν άριστες πηγές πρωτεΐνης. «Αποτελούν μέρος όχι απλά μιας σύγχρονης διατροφικής μόδας, αλλά μιας μεγάλης συνολικής κοινωνικής αλλαγής, η οποία υποστηρίζει έναν τρόπο ζωής πιο εναρμονισμένο με το οικοσύστημά μας και κάθε χρόνο θα κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στις καθημερινές διατροφικές συνήθειες, ειδικότερα των νεότερων καταναλωτικών κοινών», εκτιμά, μιλώντας στο FOODReporter, ο διευθυντής πωλήσεων της Konva ΑΕΒΕ, Δημήτρης Συνοδινός. «Η Konva, άλλωστε, υιοθετεί εδώ και χρόνια ένα βιώσιμο μοντέλο παραγωγής με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, από τις πρώτες ύλες μέχρι τη διαδικασία τυποποίησης και δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί τον πρώτο πρεσβευτή αυτής της τάσης στην Ελλάδα», προσθέτει.

Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, η Konva θα προχωρήσει αρχικά στη διανομή των προϊόντων Fish Peas σε επιλεγμένους χώρους, σε εκείνους θα μπορούν δηλαδή να υποστηρίξουν τη συγκεκριμένη κατηγορία, αφήνοντας την προώθηση στη μαζική λιανική για επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε πρώτα, μέσα από την παρουσία των προϊόντων πλάι σε αντίστοιχα ομοειδή, να εκπαιδευτεί επαρκώς ο καταναλωτής.

Οι εκπλήξεις που μας επιφυλάσσει η Konva για το μέλλον φαίνεται ότι δεν τελειώνουν εδώ. «Η προσθήκη των προϊόντων Fish Peas στο χαρτοφυλάκιο της σύγχρονης και καινοτόμας ελληνικής βιομηχανίας αποτελεί μόνο την αρχή ενός μακρόπνοου στρατηγικού σχεδιασμού, που αποσκοπεί στην σταδιακή είσοδο της εταιρείας σε αγαπημένες κατηγορίες τροφίμων, πέραν των τυποποιημένων ψαρικών, στα οποία διατηρεί ηγετική θέση. Μέσα από πρωτοποριακές προϊοντικές προτάσεις, η Konva επιθυμεί να προσδώσει, μακροπρόθεσμα, υψηλή οργανική αξία στο λιανεμπόριο και ακόμα περισσότερες υγιεινές διατροφικές επιλογές στους καταναλωτές», υποστηρίζει ο κ. Συνοδινός.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ahold Delhaize: Οι επιδόσεις του γ’ τριμήνου και οι τρεις αναφορές στον ΑΒ

Τρεις αναφορές στην ΑΒ Βασιλόπουλος περιλαμβάνει η παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του μητρικού ομίλου Ahold Delhaize για το τρίτο τρίμηνο του 2022:

  • Στον άξονα της προτεραιότητας στον πελάτη, αναφορά γίνεται στην επέκταση του προγράμματος πιστότητας AB Plus, με περισσότερες εκπτώσεις και προσωποποιημένες προσφορές, καθώς και στη διάθεση πάνω από 700 προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε ανταγωνιστικές τιμές.
  • Στον άξονα της λειτουργικής προτεραιότητας, αναφορά γίνεται στη συνεργασία της ΑΒ με τη Wolt για τη γρήγορη διανομή προϊόντων σε επτά πόλεις της Ελλάδας.
  • Τέλος, στον άξονα της υγείας και βιωσιμότητα, γίνεται αναφορά στη βράβευση στα Green Awards της ΑΒ Βασιλόπουλος, ως η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ και η μόνη ευρωπαϊκή εταιρεία που υλοποίησε Σύστημα Ατομικής Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών για ένα πιο πράσινο και πιο καθαρό μέλλον.

Η ενεργειακή κρίση συρρίκνωσε το περιθώριο κέρδους στην Ευρώπη
Ευρύτερα στις ευρωπαϊκές χώρες που δραστηριοποιείται η Ahold Delhaize, το τρίτο τρίμηνο του 2022 οι πωλήσεις του ομίλου έφτασαν τα 7,7 δισεκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 10% σε ετήσια βάση, ενώ οι καθαρές πωλήσεις μέσω Διαδικτύου, που στο γ’ εξάμηνο του 2021 είχαν καταγράψει ανάπτυξη 20,1% σε ετήσια βάση, αυξήθηκαν φέτος κατά 6,1%.

Όσον αφορά στο περιθώριο κέρδους, αυτό μειώθηκε σχεδόν κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2021 και διαμορφώθηκε στο 3,4%, επηρεασμένο από τη σημαντική αύξηση των τιμών της ενέργειας, μία αύξηση που ο όμιλος Ahold Delhaize προσπαθεί να αντιμετωπίσει αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες όπως βιώσιμες εγκαταστάσεις, χρήση φωτισμού led και χρήση αποδοτικών συστημάτων ψύξης.

Στα 22,4 δισ. ευρώ οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου
Συνολικά, ο όμιλος Ahold Delhaize είδε στο γ’ τρίμηνο του έτους τις πωλήσεις του να αυξάνονται κατά 9,1% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 22,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,5%, αντικατοπτρίζοντας τις επενδύσεις του ομίλου σε νέες και καινοτόμες πολυκαναλικές λύσεις για την ευκολία των καταναλωτών. Το περιθώριο κέρδους παρέμεινε σταθερό στο 4,4%, καθώς οι απώλειες από την Ευρώπη ισοσταθμίστηκαν από την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών.

Με βάση τα αποτελέσματα του γ’ τριμήνου 2022, η Ahold Delhaize αναθεώρησε την πρόβλεψή της για τα κέρδη του 2022 σε χαμηλό μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για μεσαίο μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Moody’s: Γιατί υποβάθμισε τη Frigoglass

Στην υποβάθμιση του αξιόχρεου της Frigoglass κατά δύο βαθμίδες, από την Caa2 στην Ca, προχώρησε ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, ενώ αντίστοιχα ανέβασε την αξιολόγηση της πιθανότητας στάσης πληρωμών της εταιρείας κατά δύο βαθμίδες, σε Ca-PD, από Caa2-PD.

Η κίνηση αυτή αντανακλά την άποψη της Moody’s ότι η πιθανότητα αθέτησης πληρωμών της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας μη πληρωμής κουπονιού ομολόγου ή αναδιάρθρωσης που η Moody’s θεωρεί ως προβληματική, είναι πολύ υψηλή βραχυπρόθεσμα.

Η απόφαση της Moody’s έρχεται μετά τη γνωστοποίηση της εταιρείας, στις 30 Σεπτεμβρίου, ότι κάτοχοι ομολογιών λήξεως 2025 έχουν υποβάλει πρόταση στη Frigoglass για μία συμφωνία υποστήριξης, που θα περιλαμβάνει τη μη πληρωμή του κουπονιού για τα ομόλογα τον Φεβρουάριο και τον Αύγουστο του 2023.

Η μη πληρωμή του κουπονιού θα μπορούσε να θεωρηθεί ως στάση πλήρωμών σύμφωνα με τα πρότυπα αξιολόγησης της Moody’s.

Σύμφωνα με τον Moody’s, για να εξεταστεί στο μέλλον η εκ νέου αναβάθμιση της Frigoglass θα πρέπει είτε η εταιρεία να φέρει σε πέρας μια αναδιάρθρωση χρέους ή να υπάρξει εισφορά νέου μετοχικού κεφαλαίου από τον κύριο μέτοχό της, γεγονός που θα μείωνε σημαντικά το χρέος της, είτε να παρουσιάσει βελτίωση της κερδοφορίας, είτε να βελτιώσει τη ρευστότητά της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter