Τα πρώτα συμπεράσματα από το Καλάθι του Νοικοκυριού

Πρεμιέρα έκανε χθες στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας το περίφημο Καλάθι του Νοικοκυριού, με τους καταναλωτές να σπεύδουν όχι μόνο για να επωφεληθούν από τα προϊόντα που προσφέρονται σε σταθερές τιμές, αλλά και από… περιέργεια, για να δουν από πρώτο χέρι αυτό το πολυδιαφημισμένο μέτρο.

Οι λίστες με τα προϊόντα που επέλεξε η κάθε αλυσίδα να βάλει στο καλάθι της είχαν ήδη αναρτηθεί από το πρωί στις ιστοσελίδες τους και στην εφαρμογή e-katanalotis, και από την πρώτη ματιά μπορούσε κανείς να βγάλει δύο συμπεράσματα:

Πρώτον, αν και η υποχρέωση των αλυσίδων αφορούσε σε 51 προϊόντα, οι περισσότερες επέλεξαν να εντάξουν στο καλάθι τους περισσότερα, θέλοντας με το… καλημέρα να δείξουν ανταγωνιστικές και να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές στα καταστήματά τους.

Δεύτερον, οι περισσότερες αλυσίδες επέλεξαν κατά κύριο λόγο προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία ούτως ή άλλως προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές από τα επώνυμα.

Αξιοσημείωτες εξαιρέσεις αποτέλεσαν η my market και η Μασουτης, των οποίων τα καλάθια περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο επώνυμα προϊόντα.

Ξεχωριστή περίπτωση αποτέλεσε από την άλλη η Bazaar, που ανακοίνωσε έξι διαφορετικά Καλάθια του Νοικοκυριού ανάλογα με την περιοχή όπου βρίσκονται τα καταστήματά της, ενώ και στα καταστήματα Γαλαξίας υπήρχε μικρή διαφοροποίηση στο Καλάθι του Νοικοκυριού σε ορισμένες περιοχές.

Έντονο το ενδιαφέρον των καταναλωτών
Παρότι άνθρωποι της αγοράς, αλλά και καταναλωτές, προέβλεπαν τις προηγούμενες ημέρες πως το μέτρο δεν θα μπορέσει να αναχαιτίσει το κύμα ανατιμήσεων που σαρώνει την αγορά, η εφαρμογή του κίνησε το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι στο Twitter το Καλάθι του Νοικοκυριού ήταν το δημοφιλέστερο θέμα συζήτησης, μίας συζήτησης που περιστρεφόταν γύρω από την ενδεχόμενη επιτυχία του μέτρου, αλλά και από τις επιλογές προϊόντων που έκαναν τα σούπερ μάρκες στα καλάθια τους.

Παρατηρήθηκε σε αρκετές περιπτώσεις μία δυσαρέσκεια από την πλευρά καταναλωτών που περίμεναν ότι θα έβλεπαν σημαντικά μειωμένες τιμές σε βασικά είδη διατροφής, έχοντας μεγάλες προσδοκίες λόγω της δημοσιότητας που έλαβε το μέτρο προ της υλοποίησής του.

Με βάση το ρεπορτάζ μας, μεταξύ των δημοφιλέστερων προϊόντων σε αυτήν την πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου ήταν τα μακαρόνια, το φρέσκο γάλα, η ζάχαρη, το ψωμί για τοστ και τα χαρτιά υγείας και κουζίνας.

Οι ελλείψεις που παρατηρήθηκαν
Το ενδιαφέρον των καταναλωτών φαίνεται από το γεγονός ότι η πλατφόρμα e-katanalotis ήταν πεσμένη για μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω της αυξημένης κίνησης. Φαίνεται όμως και από ένα ακόμα στοιχείο: σε ορισμένες περιπτώσεις παρουσιάστηκαν ελλείψεις προϊόντων τα οποία παρουσίαζαν μεγάλη ζήτηση. Ενδεικτικό είναι ότι στο ηλεκτρονικό κατάστημα μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ ήδη από το μεσημέρι δεν ήταν διαθέσιμα για παραγγελία τα προϊόντα φρέσκου γάλακτος με 1,5% και 3,5% λιπαρά που είχε εντάξει στο καλάθι της.

Αντίστοιχη εικόνα παρατηρήσαμε και σε άλλο ηλεκτρονικό κατάστημα, όπου κατά διαστήματα προϊόντα όπως το φρέσκο γάλα, το ρύζι καρολίνα και η ζάχαρη εμφανίζονταν ως μη διαθέσιμα.
Τα προβλήματα αυτά ήταν πάντως περιορισμένα κατά την πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου και σε γενικές γραμμές φάνηκε πως τα σούπερ μάρκετ ήταν προετοιμασμένα για την αυξημένη ζήτηση που θα είχαν τα προϊόντα με την ειδική σήμανση, κάτι βέβαια που μένει να αποδειχθεί και τις επόμενες μέρες. Υπενθυμίζεται ότι τα προϊόντα στο κάθε Καλάθι του Νοικοκυριού θα μπορούν να αλλάζουν κάθε εβδομάδα.

Επισκέψεις Γεωργιάδη σε καταστήματα εννέα αλυσίδων
Σημειώνεται ότι ήδη από νωρίς το πρωί της Τετάρτης ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης άρχισε να επισκέπτεται καταστήματα σούπερ μάρκετ στην Αττική, μαζί με τον αναπληρωτή υπουργό Νίκο Παπαθανάση, τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, τον διοικητής της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) Χαράλαμπο Μελισσινό και ελεγκτές της ΔΙΜΕΑ. Επισκέφθηκαν καταστήματα συνολικά εννέα αλυσίδων, προκειμένου να επιβλέψουν την εφαρμογή του Καλαθιού του Νοικοκυριού, ενώ ο Νίκος Παπαθανάσης δεσμεύθηκε ότι το υπουργείο Ανάπτυξης θα προχωρήσει στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις για να κάνει πιο εύκολη την δυνατότητα εντοπισμού των προϊόντων από τους καταναλωτές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Χαλβατζής Μακεδονική: Ανάπτυξη 25% στο εννεάμηνο, επένδυση σε υποδομές, καινοτομία, τεχνογνωσία και ταλέντο

Ως «συνέχεια του μακρού επενδυτικού της πλάνου» χαρακτηρίζει η εταιρεία Χαλβατζής Μακεδονική την επένδυση ύψους €871.349,43 που εντάχθηκε στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου στα τέλη Σεπτεμβρίου 2022.

Το σχετικό εγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο αφορούσε την επέκταση της δυναμικότητας μονάδας μεταποίησης κηπευτικών προϊόντων και περιλάμβανε φορολογικές απαλλαγές για τη συμβατική επένδυση.

«Επενδύουμε με συνέπεια στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεών μας τόσο σε κτηριακές επεκτάσεις, όσο και σε μηχανολογικό εκσυγχρονισμό. Ενισχύουμε τις προσπάθειές μας για τη δημιουργία αξίας. Επενδύουμε στην επιστήμη και την καινοτομία. Επιβεβαιώσαμε την στρατηγική μας κατεύθυνση για τη διατροφή, την υγεία και την ευεξία, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής και συμβάλλοντας σ’ ένα πιο υγιές και βιώσιμο μέλλον», εξήγησε στο FOODReporter ο διευθυντής πωλήσεων της Χαλβατζής Μακεδονική, Κωνσταντίνος Ζορμπάς.

Η εταιρεία θεωρεί «ορόσημο» το 2022, στο πρώτο εννεάμηνο του οποίου πέτυχε ανάπτυξη 25%, «επενδύοντας στο brand Αγρόκηπος Χαλβατζή και στους τρεις πυλώνες ολιστικής φυτικής διατροφής στην οποία στηρίζεται, δηλαδή φρουτοσαλάτες μέσα σε χυμό φρούτων, λαχανικά στον ατμό και έτοιμες σαλάτες σιτηρών και οσπρίων», όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Ζορμπάς. «Το 2022 είναι μια εξαιρετική χρονιά, φτάσαμε στο ορόσημο των 50 χρόνων λειτουργίας μας, πρόκειται για μια γιορτή μισού αιώνα πάθους για την υγιεινή διατροφή, αλλά και την ποιότητα», πρόσθεσε.

Οι νέες τάσεις μετασχηματίζουν τις καταναλωτικές συνήθειες
Ο κ. Ζορμπάς, ωστόσο, παραδέχτηκε ότι «ο κλάδος βρίσκεται σε σταυροδρόμι»:

«Οι καταναλωτές αγκαλιάζουν νέες τάσεις, συνήθειες και τρόπο ζωής. Βρισκόμαστε ήδη στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση και ζούμε έναν μετασχηματισμό της κοινωνίας που είναι διαφορετικός από οτιδήποτε έχουμε βιώσει πριν, παρουσιάζοντάς μας προκλήσεις, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες», σημείωσε.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Χαλβατζής Μακεδονική, έκανε επιλογές και επενδύσεις με στόχο να ευδοκιμήσει η εταιρεία στο νέο περιβάλλον και να εξασφαλιστεί η συνεχής της επιτυχία. «Μέσω της καινοτομίας μπορούμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να ζουν μια πιο ισορροπημένη υγιεινή ζωή.

Η καινοτομία είναι η κληρονομιά μας, δηλαδή το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίστηκε το brand Αγρόκηπος Χαλβατζή και ταυτόχρονα, βασικός παράγοντας για μελλοντική επιτυχία. Συνεπώς, επενδύουμε διαρκώς στην τεχνογνωσία και το ταλέντο που χρειαζόμαστε για να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία για τους καταναλωτές μας», κατέληξε ο διευθυντής πωλήσεων της Χαλβατζής Μακεδονική.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μινέρβα: Ενίσχυσε πωλήσεις και κέρδη με τις προσθήκες των Pummaro και Brava

Τα 60 εκατομμύρια ευρώ άγγιξαν το 2021 οι πωλήσεις του ομίλου Μινέρβα, που σχηματίστηκε από την απόκτηση, εντός του περασμένου έτους, δύο νέων θυγατρικών εταιρειών. της ULBCS Logistics Consulting (Pummaro, Pelargos) και της Mediterranean Foods (Brava, Delicia).

Ειδικότερα, το 2021 οι πωλήσεις του ομίλου Μινέρβα διαμορφώθηκαν στα 59,65 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 57,01 εκατ. προέρχονται από τη μητρική εταιρεία Μινέρβα, έναντι 49,58 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020 οι πωλήσεις της Μινέρβα. Οι πωλήσεις της θυγατρικής ULBCS Logistics το 2021 έφτασαν τα 3,41 εκατ. ευρώ και αυτές της Mediterranean Foods τα 3,03 εκατ. ευρώ.

Τα μικτά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 13,10 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 2,10 εκατ. ευρώ, έναντι 1,55 εκατ. το 2020. Τα καθαρά κέρδη του ομίλου μετά από φόρους έκλεισαν στα 1,45 εκατ. ευρώ, έναντι 1,03 εκατ. το 2020, παρότι η καθαρή κερδοφορία της μητρικής Μινέρβα μειώθηκε στα 1,09 εκατ. ευρώ (2020: 1,55 εκατ.), ενώ κερδοφόρες ήταν και οι δύο θυγατρικές εταιρείες, η ULBCS κατά 241.551 ευρώ και η Mediterranean Foods κατά 701.052 ευρώ.

Η απορρόφηση της ULBCS
Να σημειωθεί ότι η Μινέρβα ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο τη διαδικασία της απορρόφησης της ULBCS. Σύμφωνα με το σχέδιο σύμβασης της συγχώνευσης των δύο εταιρειών, με την κίνηση αυτή θα δημιουργηθεί μία ισχυρή οικονομική μονάδα, ενισχυμένη τόσο σε επίπεδο οικονομικών στοιχείων, όσο και σε επίπεδο ανθρωπίνων πόρων. Ειδικότερα, η συγχώνευση θα συνεισφέρει στην απλοποίηση της εταιρικής δομής και διαχείρισης των δραστηριοτήτων των δύο εταιρειών, θα οδηγήσει σε μείωση των λειτουργικών και διοικητικών δαπανών, μέσω περιορισμού δαπανών, ενώ θα επιτευχθούν και οικονομίες κλίμακας, μέσω κεντρικοποιημένης λειτουργίας των τμημάτων προμηθειών, ανάπτυξης και διαχείρισης μηχανολογικού εξοπλισμού, λογιστικής και οικονομικής παρακολούθησης κλπ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter