Κρι-Κρι: «Πράσινο» για την επέκταση του εργοστασίου στις Σέρρες, αλλά… «πορτοκαλί» για τις οσμές

Το πράσινο φως από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έλαβε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την επέκταση των εγκαταστάσεων της γαλακτοβιομηχανίας Κρι-Κρι στις Σέρρες. Το θέμα συζητήθηκε στην Επιτροπή Ανάπτυξης Καινοτομίας & Αγροτικής Οικονομίας του περιφερειακού συμβουλίου στις 21 Οκτωβρίου, η οποία γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά επί της μελέτης, κατόπιν σχετικής εισήγησης της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Π.Ε. Σερρών, η οποία πάντωςεπισημαίνει ορισμένους επιπλέον όρους που κατά την άποψή της θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν, όπως για παράδειγμα η σύνταξη τεχνικής έκθεσης καυσίμου για το βιοαέριο και η συστηματική προσπάθεια για την αξιοποίηση της παραγόμενης θερμότητας, ώστε να μειωθεί περαιτέρω και να εξαλειφθεί η απόρριψή της στο περιβάλλον.

Καταγγελίες για έντονες οσμές
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο θέμα των οσμών. Όπως αναφέρεται στην εισήγηση, μετά την έναρξη λειτουργίας της νέας εγκατάστασης επεξεργασίας υγρών αποβλήτων που προκύπτουν από τη λειτουργία του εργοστασίου, έχουν υπάρξει γραπτές και προφορικές καταγγελίες από περιοίκους για οχλήσεις από οσμές. Κατόπιν των καταγγελιών αυτών, πραγματοποιήθηκε αυτοψία στη νέα εγκατάσταση, όπου διαπιστώθηκε η ύπαρξη έντονης οσμής σε κοντινή απόσταση από τις ανοιχτές δεξαμενές. Σε συνέχεια της αυτοψίας ζητήθηκε από την εταιρεία η λήψη μέτρων ώστε να ελαχιστοποιηθεί η όχληση από τις οσμές που προέρχονται από τις προαναφερθείσες ανοιχτές δεξαμενές.

Από την πλευρά της, η εταιρεία ενημέρωσε εγγράφως για τις δράσεις στις οποίες προέβη με σκοπό την ελαχιστοποίηση των οσμών (βελτίωση διεργασίας, ηλεκτρομηχανολογικές παρεμβάσεις κλπ), καθώς επίσης και για μια σειρά από προγραμματιζόμενα περαιτέρω έργα που διερευνώνται από πλευράς της για τη βελτίωση της λειτουργίας της μονάδας (διερεύνηση τοποθέτησης ειδικής μεμβράνης σε δεξαμενή κλπ). Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται μεταξύ άλλων να ζητηθεί από την εταιρεία η υποβολή συμπληρωματικού τεύχους, όπου να εντοπιστούν και να καταγραφούν όλες οι εν δυνάμει πηγές έκλυσης οσμών, να διερευνηθούν και να καταγραφούν οι λόγοι εμφάνισής τους, να αποτυπωθούν σε Χάρτη Επιπτώσεων κατάλληλης κλίμακας, και εν συνεχεία να καταρτιστεί από την εταιρεία σχέδιο για την αντιμετώπισή τους, καθώς και πρόγραμμα πρόληψης και παρακολούθησης οσμών, αλλά και ν Να διερευνηθεί εάν είναι εφικτή η κάλυψη όλων των ανοικτών δεξαμενών με υλικό κατάλληλης τεχνολογίας, ώστε να τεθεί στη συνέχεια σχετικός πρόσθετος όρος.

Προτείνεται επίσης να διενεργείται έλεγχος αερίων ρύπων και οσμών των εγκαταστάσεων επεξεργασίας των υγρών αποβλήτων από διαπιστευμένο εργαστήριο τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο, αλλά και εντός 24ώρου από την υποβολή σχετικής καταγγελίας, με επιβολή διοικητικού προστίμου σε περίπτωση που αυτό δε συμβεί.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

The Vegetarian Butcher: Σε ποια κοινά στοχεύει η Unilever, ποντάροντας στη γεύση

Η θετική υποδοχή που γνώρισαν τα προϊόντα The Vegetarian Butcher της Unilever κατά τη φετινή καλοκαιρινή τουριστική περίοδο σχολιάστηκε στην επίσημη παρουσίαση της σειράς στο εστιατόριο 48 Urban Garden στους Αμπελόκηπους.

Η σειρά The Vegetarian Butcher λανσαρίστηκε τον Ιούλιο του 2022 και η πρώτη της επαφή με ευρύ κοινό ήταν στο Taste of Athens 2022 στο Ζάππειο, όπου παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά και από το FOODReporter.

Η Τζωρτζίνα Παγώνη, Brand Manager της σειράς The Vegetarian Butcher, αποκάλυψε, μιλώντας στο FOODReporter, ότι η Unilever σκοπεύει να επενδύσει σημαντικά στο awareness για τη συγκεκριμένη σειρά προϊόντων μέσα στο ερχόμενο εξάμηνο, αλλά και να οργανώσει events που θα περιλαμβάνουν και γευστική δοκιμή.

Η Unilever δίνει προβάδισμα στο κενό σημείο μεταξύ τεχνολογίας – πρωτοπορίας και βιωσιμότητας, με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Για το λόγο αυτό, επελέγη η εξαγορά της ολλανδικής The Vegetarian Butcher από τη Unilever το 2019, επειδή ο ένατης γενιάς αγρότης και ιδρυτής της εταιρείας, Γιαπ Κόρτεβεγκ χρησιμοποιούσε σόγια για τα φυτικής προέλευσης προϊόντα του. Τα προϊόντα της σειράς The Vegetarian Butcher μαγειρεύονται ακριβώς όπως το κρέας.

Γιατί επελέγη η σόγια ως πρώτη ύλη
Η επιλογή της σόγιας έγινε επειδή προσιδιάζει περισσότερο στη γεύση και στην υφή του κρέατος, συγκριτικά με τις υπόλοιπες βιοτεχνολογικά διαθέσιμες πρώτες ύλες για plant-based προϊόντα κρέατος που χρησιμοποιεί ο παγκόσμιος ανταγωνισμός. Η σόγια αποτελεί πλούσια πηγή βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών συστατικών, δεν παύει όμως να αποτελεί χρηματιστηριακό προϊόν. Στην ερώτηση του FOODReporter για ενδεχόμενη αδυναμία συγκράτησης τιμής του τελικού προϊόντος, ο γενικός διευθυντής του τομέα των τροφίμων της Unilever, Θοδωρής Σακελλαρίου, απάντησε: «Σε εποχές πληθωρισμού, οι τιμές όλων των αγαθών πηγαίνουν προς τα πάνω και αυτό ισχύει και για όλες τις πρώτες ύλες των plant-based προϊόντων. Αυτό που μακροοικονομικά θα είχε ενδιαφέρον, θα ήταν να δούμε τη σύγκριση τιμής του προϊόντος κρέατος από σόγια με το πραγματικό κρέας, η τιμή του οποίου ανεβαίνει επίσης και εκτιμάται ότι θα ανέβει πολύ περισσότερο».

Η σειρά The Vegetarian Butcher περιλαμβάνει και το προψημένο Crispy Chic (μπέργκερ κοτόπουλου). Ακόμη, ο κιμάς Magic Mince πωλείται ωμός στα σημεία Ho.Re.Ca. (για να πλάθεται με ευκολία) και σε προψημένη μορφή στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Σε παρόντα χρόνο, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια που υπογράφουν απευθείας συμφωνίες με τη Unilever πολλαπλασιάζονται. Όπως εξηγεί ο κ. Σακελλαρίου, επιχειρησιακά η πρώτη προσέγγιση σε κάθε σημείο γίνεται απευθείας από την εταιρεία ως προς το awareness και κατόπιν, η διάθεση γίνεται μέσω των σταθερών συνεργατών που διατηρεί η Unilever.

Οι νέοι, οι vegan, οι flexitarian και οι ελληνικές διατροφικές συνήθειες
Ως προς την κατανάλωση, η Unilever στοχεύει σε νεανικά κοινά, που αφενός έχουν μειώσει την κατανάλωση κρέατος σε εβδομαδιαία φάση και εμφανίζουν περιβαλλοντικές ευαισθησίες, αφετέρου είναι δεκτικοί να απολαύσουν και comfort food ως μεσημεριανό, στο σπίτι, στη δουλειά ή στο δρόμο, όπως παραδέχτηκε ο Communications Manager της Unilever για τη νοτιοανατολική Ευρώπη, Δημήτρης Χαζάπης, προσθέτοντας ότι και οι διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων δείχνουν να αλλάζουν. Συμπληρωματικά, θα λέγαμε ότι το κοινό του The Vegetarian Butcher ξεκινά από τους vegan, όμως στοχεύει στους flexitarians, οι οποίοι συνειδητά έχουν μειώσει την εβδομαδιαία κατανάλωση κρέατος, αλλά δεν τοποθετούν υποχρεωτικούς περιορισμούς στη διατροφή τους. Οι flexitarians αποτελούν, άλλωστε, μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας.

«Απευθυνόμαστε σε λάτρεις του κρέατος, που θέλουν να μειώσουν το κρέας, αλλά χωρίς να στερηθούν τη γεύση του», δήλωσε πάνω σ’ αυτό η κυρία Παγώνη. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 15% των Ελλήνων καταναλωτών το 2021 ήταν flexitarians. Η σειρά The Vegetarian Butcher προορίζεται και για τους τουρίστες, οι οποίοι, σύμφωνα με έρευνες, τείνουν να διατηρούν τις διατροφικές τους συνήθειες και στις διακοπές τους και θα ήταν πρόθυμοι ακόμη και να αλλάξουν κατάλυμα αν εκεί όπου μένουν, αδυνατούν να βρουν έστω και ένα πιάτο plant-based γεύματος. Το όραμα της Unilever μέσω του The Vegetarian Butcher είναι να γίνει «ο μεγαλύτερος… χασάπης στον κόσμο, με βάση προϊόντα από φυτικά συστατικά».

Νήσος – Coffee Island: Στόχος η διανομή του Coffee Cold Brew Beer στην Κύπρο μέσα στο καλοκαίρι του 2023

«Θες καφέ; Πιες μια μπύρα» είναι το μότο που συνοδεύει το Coffee Cold Brew Beer, το οποίο παρουσίασαν χθες οι δυο εταιρείες – μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, Νήσος και Coffee Island. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο ιδιοκτήτης της Νήσος, Αλέξανδρος Κουρής, και ο CEO της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, Άγις Πιστιόλας, καθώς και μέλη και στελέχη των εταιρειών της κοινότητας.

Η έμπνευση πίσω από τη δημιουργία του προϊόντος
«Δημιουργήσαμε κάτι πολύ μοναδικό, μία ιδέα την οποία μοιραζόμασταν μαζί με τον Αλέξανδρο Κουρή, δηλαδή να μπορέσουμε επιτυχώς να «παντρέψουμε» δύο από τα πιο δημοφιλή προϊόντα του κλάδου ποτών, την μπύρα και τον καφέ. Η ελληνική αγορά φανερώνει μεγάλη κατανάλωση σε υψηλή συχνότητα σε αυτά τα δύο προϊόντα» δήλωσε στο FOODReporter ο CEO της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, αναφέροντας ότι το λανσάρισμα του Coffee Cold Brew Beer έγινε στα μέσα του καλοκαιριού του 2022 και έχει ήδη κερδίσει θετικά σχόλια από το καταναλωτικό κοινό. Πρόκειται για έναν Craft καφέ κρύας εκχύλισης ο οποίος είναι μπύρα και περιέχει, μεταξύ άλλων, μαύρη βύνη κριθαριού και βρώμης, χαρμάνι Arabica specialty coffee των μονοποιλικιών Obata Brazil και Castillo Colombia.

Με τη σειρά του, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας ΝΗΣΟΣ Αλέξανδρος Κουρής, επεσήμανε ότι πρόκειται για μία ιδέα η οποία προϋπήρχε στα σκαριά ως έρευνα και από τις δύο εταιρείες, υπό την αιγίδα της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, και ύστερα από συζητήσεις πέντε μηνών, η δημιουργική σκέψη πήρε υπόσταση, ανοίγοντας το δρόμο για μία νέα αγορά στην Ελλάδα. «Στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας έχουν δημιουργηθεί πολλές συνέργειες, η δική μας συνέργεια μεταξύ της Coffee Island και της ΝΗΣΟΣ, είναι η πρώτη συνέργεια που είχε αποτέλεσμα ένα καινούργιο προϊόν» ανέφερε χαρακτηριστικά στο FOODReporter ο κ. Κουρής.

Στόχοι και μελλοντικά πλάνα «από κοινού»
Το προϊόν διανέμεται ήδη μέσω των 430 σημείων της αλυσίδας Coffee Island στην Ελλάδα, σε συσκευασία των 330 ml. Επιπλέον, οι εταιρείες έχουν στόχο την σταδιακή επέκταση της διανομής του και στην λιανική αγορά, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο. «Το καλοκαίρι του 2023 θα ξεκινήσει η διανομή του και στην Κύπρο μέσω των καταστημάτων της Coffee Island» υπογράμμισε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, αναφέροντας ότι η Κύπρος είναι μία χώρα η οποία χαρακτηρίζεται από πολυπολιτισμικότητα και έτσι μπορεί να αποτελέσει σημαντική ευκαιρία για τη διεθνή αναγνώριση του νέου προϊόντος. «Η Coffee Cold Brew Beer θα τοποθετηθεί και στο εξωτερικό» πρόσθεσε ο Αλέξανδρος Κουρής, τονίζοντας ότι ο συγκεκριμένος τύπος μπύρας αναμένεται να ανταποκριθεί απόλυτα στα γευστικά ενδιαφέροντα του αλλοεθνούς καταναλωτικού κοινού. Αξίζει να σημειωθεί ότι με αφορμή τη δημιουργία του νέου προϊόντος, στα σκαριά των δύο εταιρειών είναι και η προσθήκη νέων κωδικών της μπύρας – καφέ στα καταστήματα Coffee Island σε βάθος χρόνου.

Η δήλωση του Προέδρου ΔΣ της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ
«Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος για αυτή την κοινή δημιουργία της ΝΗΣΟΣ και της Coffee Island. Είναι η πρώτη συνεργασία εταιριών – Μελών μας που έχει ως αποτέλεσμα τη γέννηση ενός νέου προϊόντος. Η Coffee Cold Brew Beer αποτελεί ένα επιτυχημένο παράδειγμα συνεργατικής καινοτομίας και co-branding και επιβεβαιώνει ότι στους κόλπους της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ υπάρχουν οι συνθήκες που προωθούν και διευκολύνουν όλο και πιο σημαντικές συνέργιες μεταξύ των Μελών» σχολίασε ο Πρόεδρος του ΔΣ της Πρωτοβουλίας Άγις Πιστιόλας, στο πλαίσιο της εκδήλωσης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter