Πρώτος ο Σκλαβενίτης, πέμπτος ο ΑΒ στο top-10 των brands με το καλύτερο customer experience στην Ελλάδα

Στην κορυφή της λίστας της Wisdrop με τα δέκα καλύτερα brands στην Ελλάδα ως προς το customer experience που προσφέρουν παραμένει και φέτος η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, αποσπώντας βαθμολογία 8,5/10 και αφήνοντας πίσω της, με βαθμολογία 8,1/10, τη Hondos Center, τη Shell, αλλά και το gov.gr, που μπήκε για πρώτη φορά στη λίστα.

Στην πέμπτη θέση, με βαθμολογία 8/10, ισοβαθμούν η ΑΒ Βασιλόπουλος και η ΙΚΕΑ – μάλιστα, αμφότερες καταγράφουν σημαντική άνοδο σε σχέση με την περσινή χρονιά, αφού πέρυσι η ΑΒ ήταν ένατη, ενώ η ΙΚΕΑ ενδέκατη. Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της Wisdrop, φέτος τα επίπεδα του customer experience εμφανίζονται μειωμένα σε σχέση με πέρυσι, με τη μεγαλύτερη πτώση να εντοπίζεται στον τομέα της ενέργειας. Την ίδια στιγμή, το gov.gr καταρρίπτει το στερεότυπο της κακής εξυπηρέτησης των πολιτών από το Δημόσιο.

Σημειώνεται ότι η έρευνα της Wisdrop πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 800 ανθρώπων, ηλικίας 16-75 ετών, τον Ιούλιο του 2022.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ο πληθωρισμός ανέβασε στο +4,6% το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων στο εννεάμηνο

Θετικά σε αξία κινήθηκε η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με +4,6% κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2022 (στοιχεία YTD έως 02 Οκτωβρίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η NielsenIQ. Η τάση αυτή οδηγείται από τα τρόφιμα, τόσο από τα φρέσκα όσο και από τα τυποποιημένα, με αύξηση 6,6% και 5,5% αντίστοιχα. Εξετάζοντας αντίστοιχα τις τεμαχιακές πωλήσεις, αυτές παρουσιάζουν στο σύνολό τους αρνητική τάση, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη της αγοράς είναι πληθωριστική και άρα δεν οφείλεται σε αυξημένη ζήτηση και κατανάλωση.

Τα μικρότερα καταστήματα παρουσιάζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη
Σύμφωνα με τη NielsenIQ, όσον αφορά στους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων, σημειώνεται ότι την μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μικρότερα σε τετραγωνικά καταστήματα (100-400 τ.μ.) με αύξηση 5,7%, γεγονός που οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην αναδιάρθρωση του λιανεμπορίου με τις συνεχείς εξαγορές μικρότερων αλυσίδων ή και μεμονωμένων καταστημάτων από τους ισχυρότερους παίκτες του κλάδου.

Σε επίπεδο γεωγραφικών περιοχών, ο τουρισμός φαίνεται να τόνωσε σημαντικά την αγοραστική δυναμική της περιφέρειας, με αποτέλεσμα οι περιοχές της Κρήτης, αλλά και της Πελοποννήσου, να εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης με 7,4% και 6,8% αντίστοιχα για αυτήν την περίοδο.

Αύξηση της μέσης τιμής πώλησης του ψωμιού και των ζυμαρικών
Όσον αφορά στο κομμάτι των τιμών, η NielsenIQ ανακοίνωσε ότι η εκτόξευση του πληθωρισμού έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και την απόδοση ορισμένων από τις μεγαλύτερες FMCG κατηγορίες. Ενδεικτικά, ορισμένες από τις βασικές κατηγορίες στον κλάδο των τροφίμων, όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά, οφείλουν την αύξηση του τζίρου τους κυρίως στην αύξηση της μέσης τιμής πώλησής τους, η οποία ανήλθε στο 13% και 10,1% αντίστοιχα. Στην περίπτωση των σπορέλαιων, η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 38,9%, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2021.

Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε κατά 14,4%
Αξίζει να αναφερθεί ότι η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει ανοδικά, έχοντας αγγίξει το 14,4% (εξαιρουμένου του Discount καναλιού). Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι έχει περαιτέρω ενισχυθεί η προωθητική ένταση για τα branded προϊόντα, η οποία έχει φτάσει στο 66,5%, προφανώς σε μια προσπάθεια συγκράτησης των τιμών τόσο από τους προμηθευτές, όσο και από τις διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες, στο πλαίσιο του έντονα ανταγωνιστικού περιβάλλοντος στο οποίο κινούνται.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τι ποσότητες παράγει η Coca-Cola Τρία Έψιλον στο mega-plant του Σχηματαρίου

Την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων για τη λειτουργία του mega-plant της Coca-Cola Τρία Έψιλον στο Σχηματάρι, την οποία είχε αιτηθεί η εταιρεία από τον περασμένο Ιούλιο, ενέκρινε με απόφασή του την Τρίτη 25 Οκτωβρίου ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής χωροταξικής & περιβαλλοντικής πολιτικής της

Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, Κωνσταντίνος Παππάς. Συγκεκριμένα, η τροποποίηση αφορά σε:

  • Ανέγερση νέων κτιριακών εγκαταστάσεων (αποθήκη – μηχανοστάσιο πυρόσβεσης – Δεξαμενή νερού πυρόσβεσης – κτίριο πρέσας βιολογικού καθαρισμού), συνολικής κάλυψης – δόμησης 1.913,90 τ.μ.
  • Εγκατάσταση ενός τεμαχιστή, κινητήριας ισχύος 165 KW, και τεσσάρων πρεσών στερεών αποβλήτων, κινητήριας ισχύος 3 KW η καθεμία, σε υπαίθριο χώρο προσωρινής αποθήκευσης αποβλήτων συσκευασιών
  • Εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού, κινητήριας ισχύος 1.643, 50 KW.
  • Αποξήλωση υφιστάμενου μηχανολογικού εξοπλισμού, κινητήριας ισχύος 1.359, 10 KW και θερμικής ισχύος 75 ΚW,

Όπως σημειώνεται στην απόφαση, από τις τροποποιήσεις αυτές δεν επέρχεται ουσιαστική μεταβολή των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και επομένως δεν απαιτείται υποβολή και δημοσιοποίηση νέας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Η δυναμικότητα του εργοστασίου
Το εργοστάσιο της Coca-Cola 3E στο Σχηματάρι αποτελεί τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής αναψυκτικών και χυμών στην Ελλάδα, όπως ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη 25 Οκτωβρίου η διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο, Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, η οποία αποκάλυψε ότι στις αρχές του 2023 θα τεθεί σε λειτουργία και μία νέα γραμμή παραγωγής.
Σύμφωνα με την τροποποιημένη απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, η δυναμικότητα του εργοστασίου έχει ως εξής:

  • Παραγωγή φιαλών ΡΕΤ: 42.500 φιάλες 0,5lt / ώρα, 21.000 φιάλες 1lt / ώρα, 21.000 φιάλες 1,5 lt / ώρα.
  • Εμφιάλωση αναψυκτικών σε φιάλες PET: σε φιάλες 0,25lt: 357 tn/ημέρα, ή σε φιάλες 1 lt: 1.041,6 tn/ημέρα, ή σε φιάλες 1,5 lt: 1.058,4 tn/ημέρα.
  • Εμφιάλωση αναψυκτικών σε γυάλινες φιάλες των 0,25 lt: 165 tn/ημέρα.
  • Εμφιάλωση δοχείων αναψυκτικού Bag in Box: 4,5 tn/ημέρα.
  • Εγκυτίωση αναψυκτικών σε αλουμινένια συσκευασία: 959 tn/ημέρα.
  • Εγκυτίωση χυμών: 529,20 tn/ημέρα.

Όπως μάλιστα ανέφερε η κ. Αναργύρου-Νίκολιτς, το εργοστάσιο έχει και εξαγωγική δραστηριότητα, καθώς καλύπτει τις ανάγκες ξένων αγορών του ομίλου σε ενεργειακά ποτά Monster, και περιστασιακά και σε άλλα ανθρακούχα αναψυκτικά, ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στα «αστέρια» του ομίλου Carlsberg για το γ’ τρίμηνο 2022 η Mythos

Μεταξύ των τοπικών προϊόντων του ομίλου Carlsberg που ξεχώρισαν με τις επιδόσεις τους στο τρίτο τρίμηνο του 2022 είναι η μπύρα Mythos, που παρουσίασε ανάπτυξη της τάξεως του +20% σε ετήσια βάση, όπως ανακοίνωσε ο όμιλος. Στην κατηγορία των local power brands, που περιλαμβάνει μάρκες με ισχυρή παρουσία σε μεμονωμένες αγορές, η Mythos είναι μεταξύ των τριών κορυφαίων σε απόδοση για το γ’ τρίμηνο 2022 (και η μοναδική από την Ευρώπη), μαζί με τη βιετναμέζικη Huda (+54%) και την Beerlao από το Λάος (+32%). Θετικές επιδόσεις κατέγραψαν επίσης η Kronenbourg στη Γαλλία, η Kasztelan στην Πολωνία, η Poretti στην Ιταλία και η Holsten στη Γερμανία.

Εξάλλου, συνολικά η ελληνική αγορά, μαζί ,με την ιταλιική, παρουσίασαν θετικές επιδόσεις χάρη και στην ενίσχυση του τουρισμού, συνεισφέροντας στην αύξηση του τζίρου του ομίλου Carlsberg κατά 14,7% στη ζώνη της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, παρά το γεγονός ότι σε αυτήν τη ζώνη ανήκει και η Ουκρανία, όπου λόγω του πολέμου οι πωλήσεις του ομίλου κατέγραψαν μεγάλη πτώση σε ετήσια βάση.

Συνολικά, ο όμιλος Carlsberg παρουσίασε στο γ’ τρίμηνο 2022 αύξηση οργανικών πωλήσεων της τάξεως του 11,6% (εννεάμηνο: +17,2%) έναντι του γ’ τριμήνου 2021, ως αποτέλεσμα της ενίσχυσης του οργανικού όγκου πωλήσεων κατά 3,6% (εννεάμηνο: +6,9%) και της ανάπτυξης των εσόδων ανά εκατόλιτρο κατά 8% (εννεάμηνο: +10%). Από τα διεθνή brands του ομίλου, η Carlsberg αναπτύχθηκε στο γ’ τρίμηνο κατά 12%, η Tuborg κατά 6%, η Grimbergen κατά 7% και η Brooklyn κατά 34%, αλλά με χαμηλή βάση σύγκρισης. Από την άλλη, ο πόλεμος στην Ουκρανία και η συνακόλουθη μείωση των πωλήσεων στην ουκρανική αγορά είχε αρνητική επίδραση στα brands 1664 Blanc και Somersby.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter