Τα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ άγγιξε το 2021 η συνολική οικονομική επίδραση της δραστηριότητας της Coca-Cola στην Ελλάδα, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,7% του εγχώριου ΑΕΠ, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ για το κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας, που παρουσιάστηκε την Τρίτη 25 Οκτωβρίου.
Από τη μελέτη προκύπτει ότι για κάθε ευρώ προστιθέμενης αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργούνται 6 ευρώ στην ελληνική οικονομία, ενώ για κάθε άμεση θέση εργασίας στην Coca-Cola
- στην Ελλάδα, δημιουργούνται άλλες 16 στην ελληνική οικονομία. Ειδικά στον κλάδο αναψυκτικών, η Coca-Cola
- στην Ελλάδα δημιουργεί σχεδόν το 50% του κύκλου εργασιών του κλάδου (48,5%), ενώ αποτελεί παράλληλα και τον μεγαλύτερο εργοδότη, απασχολώντας σχεδόν 1 στους 2 εργαζομένους (42,6%).
Γιατί η Ελλάδα είναι σημαντική αγορά για την Coca-Cola
Σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της μελέτης, ο Σταύρος Μουρελάτος, γενικός διευθυντής της Coca-Cola Hellas με ευθύνη για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, επεσήμανε πως η χώρα μας θεωρείται ως μία από τις 4 ή 5 κορυφαίες σε παγκόσμιο επίπεδο αγορές για τον όμιλο Coca-Cola. Όπως εξήγησε, «διαχρονικά από την Ελλάδα ξεκινήσαμε πολύ σημαντικές δραστηριότητες.
Για παράδειγμα, τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη η Eλλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που τα ανέπτυξε. Η έμφαση στο κανάλι της καφεστίασης, ο τρόπος που εξοπλίστηκαν τα περίπτερα με ψυγεία, ο τρόπος που βλέπουμε την πολιτική τιμολόγησης. Επίσης, το σημαντικότερο είναι ότι η Ελλάδα ήταν πάντα πηγή ταλέντων για την εταιρεία μας, και το μεγαλύτερο ταλέντο ήταν η Coca-Cola Τρία Έψιλον, η οποία αναδείχθηκε από την Ελλάδα και έχει γίνει ένας τεράστιος όμιλος τα τελευταία χρόνια».
Μεσοσταθμική αύξηση τιμών της τάξεως του 6,9%
Από την πλευρά της, η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο πώς η εταιρεία αντιμετωπίζει τις προκλήσεις που σχετίζονται με την ενεργειακή κρίση και τον πληθωρισμό:
«Το κόστος επηρεάζει όλες τις επιχειρήσεις, και εμάς. Πρώτες ύλες, ενέργεια, διανομή και πάρα πολλές σημαντικές καθυστερήσεις που έχουμε βιώσει το τελευταίο δεκάμηνο.
Έχουμε απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος αυτού του κόστους. Έχουμε κάνει μεσοσταθμικά 6,9% αύξηση τιμών μέχρι σήμερα, αλλά ταυτόχρονα υποστηρίζουμε με πάρα πολλές προσφορές και δυνατή ενεργοποίηση σε όλα τα κανάλια τους καταναλωτές».
Επενδύσεις 75,6 εκατ. ευρώ την τριετία 2019-21
Η κ. Νίκολιτς αναφέρθηκε ακόμα στο mega-plant στο Σχηματάρι, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη επένδυση σε νέα γραμμή παραγωγής που θα ξεκινήσει στις αρχές του 2023, ενώ επιδίωξη της εταιρείας είναι να δημιουργηθεί στο εργοστάσιο δίκτυο 5G, στο πλαίσιο της επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού της.
Το εν λόγω εργοστάσιο λειτουργεί και εξαγωγικά, καλύπτοντας τις ανάγκες χωρών του ομίλου στο ενεργειακό ποτό Monster και κατά καιρούς και σε άλλα προϊόντα.
Συνολικά την τριετία 2019-2021 η Coca-Cola στην Ελλάδα υλοποίησε επενδύσεις ύψους 75,6 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της δραστηριότητάς της.
Θετική πορεία για Lurisia και Costa Coffee, έρχεται στις αρχές του 2023 και ο καφές Vergnano
Απαντώντας σε ερώτηση του FOODReporter, η κ. Νίκολιτς αναφέρθηκε στο λανσάρισμα του νερού Lurisia, τονίζοντας πως έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη ειδικά του premium Horeca, σε μία εποχή που το premiumisation κερδίζει έδαφος και στην Ελλάδα.
Όσον αφορά στην Costa Coffee, ένα λανσάρισμα που έγινε μέσα στην πανδημία, ανέφερε ότι πηγαίνει πολύ καλά και στο λιανεμπόριο και στην εστίαση, τονίζοντας ότι η κατηγορία του καφέ είναι πολύ σημαντική για την εταιρεία. Εξάλλου, στην ίδια κατηγορία δρομολογείται για τις αρχές του 2023 το λανσάρισμα του super premium καφέ Vergnano, που θα ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο καφέ της Coca-Cola στην Ελλάδα.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter