Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Αύξησε τον τζίρο, κράτησε τα κέρδη στο εννιάμηνο του 2022

Τη διανομή προσωρινού μερίσματος στους μετόχους της για τη χρήση 2022 αποφάσισε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με βάση την πορεία των οικονομικών της μεγεθών κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2022, από την οποία προκύπτει σημαντική αύξηση του τζίρου και σταθερή κερδοφορία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Το προσωρινό μέρισμα ανέρχεται σε 11.762.570,70 ευρώ, ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο προμέρισμα που είχε διανείμει πέρυσι την ίδια περίοδο (11.989.694,43 ευρώ).

Πρόσθεσε 42 εκατ. ευρώ στον τζίρο της στο εννιάμηνο του 2022
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία για τους πρώτους εννέα μήνες του 2022, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εμφάνισε κύκλο εργασιών της τάξεως των 223,33 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 42 και πλέον εκατομμύρια σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021(190,14 εκατ. ευρώ), όμως την άνοδο αυτή «ροκάνισαν» η αυξημένη κίνηση αποθεμάτων (+20 εκατ. ευρώ, στα 77,86 εκατ.) και τα αυξημένα λοιπά λειτουργικά έξοδα (+10 εκατ. ευρώ, στα 59,91 εκατ.), με αποτέλεσμα τα λειτουργικά κέρδη να αυξηθούν οριακά στα 43,29 εκατ. ευρώ, έναντι 43,05 εκατ. στο εννιάμηνο του 2021.

Τα κέρδη προ φόρων έκλεισαν στα 42,98 εκατ. ευρώ, έναντι 42,80 εκατ. στο εννιάμηνο του 2021, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 33,24 εκατ. ευρώ, έναντι 32,99 εκατ. στο εννιάμηνο του 2021. Δεδομένου ότι στο εννιάμηνο του 2021 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είχε καταγράψει θεαματική άνοδο τζίρου και κερδοφορίας σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, που είχε στιγματιστεί από τις επιπτώσεις της πανδημίας, τα αποτελέσματα του εννεαμήνου του 2022 δείχνουν ότι η εταιρεία συνέχισε την ανοδική πορεία των πωλήσεών της, διατηρώντας παράλληλα σταθερή την κερδοφορία της.

Υπενθυμίζεται ότι το 2021 είχε κλείσει για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία με συνολικές πωλήσεις 342,68 εκατ. ευρώ και καθαρές πωλήσεις (αφαιρουμένου δηλαδή του ΕιδικούΦόρου Κατανάλωσης Ζύθου) 225,64 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας είχαν ανέλθει στα 34,50 εκατ. ευρώ, έναντι 9,21 εκατ. το 2020.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Avramar: Εκσυγχρονισμός μονάδας με χρηματοδότηση από το επιχειρησιακό πρόγραμα Αλιείας και Θάλασσας

Χρηματοδότηση μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020 θα λάβει η Avramar για το έργο της μετεγκατάστασης και εκσυγχρονισμού της πλωτής μονάδας πάχυνσης ιχθύων της εταιρείας στα Φιλιατά Θεσπρωτίας.

Το συνολικό επιλέξιμο κόστος του έργου ανέρχεται σε 1.037.033,09 ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος του ποσού αυτού να αφορά σε πλωτές εγκαταστάσεις (446.158,35 ευρώ) και μεταφορικά μέσα, χερσαία και πλωτά (437.950 ευρώ).

Η δημόσια δαπάνη για το έργο ανέρχεται στο 30% του συνολικού επιλέξιμου κόστους, ήτοι 311.109,92 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 70% (725.923,17 ευρώ) θα καλυφθεί από την Avramar. Από το μερίδιο της Avramar, ποσό ύψους 179.935,35 ευρώ, καλύπτεται από αναδρομικές δαπάνες και εξοφλημένα τιμολόγια.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της πράξης, ως ημερομηνία λήξης των εργασιών ορίζεται η 30ή Ιουνίου του 2023, ενώ σημειώνεται πως μετά την ολοκλήρωση των εργασιών η δυναμικότητα της μονάδας θα παραμείνει ίδια, στους 300 τόνους θαλάσσιων μεσογειακών ιχθύων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Nestlé: Στα 69,1 δισ. ελβετικά φράγκα οι συνολικές πωλήσεις για το εννιάμηνο 2022

Κατά 9,2% αυξήθηκαν οι συνολικές πωλήσεις της Nestlé για το ενιάμηνο του 2022 σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωσή της εταιρείας στις 19 Οκτωβρίου 2022.

Αναλυτικότερα, το σύνολο
των πωλήσεων της Nestlé άγγιξε τα 69,1 δισ. CHF, σημειώνοντας μία σημαντική αύξηση κατά 9,2% συγκριτικά με τα 63,3 δισ. CHF που είχε αναφέρει για το αντίστοιχο εννιάμηνο του 2021.

Η Ευρώπη σημείωσε 7,1% οργανική ανάπτυξη για το ενιάμηνο 2022
Όσον αφορά στη συνολική οργανική ανάπτυξη της Nestlé, εκείνη άγγιξε το 8,5%, φτάνοντας στο 9,3% το τρίτο τρίμηνο 2022. Αναφορικά με την Ευρώπη, η οργανική ανάπτυξη άγγιξε το ποσοστό των 7.1%. Η τιμολόγηση αυξήθηκε κατά 7,5%, αντανακλώντας τον σημαντικό πληθωρισμό κόστους. Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη RIG ήταν ανθεκτική στο 1% ύστερα από μία υψηλή βάση σύγκρισης το 2021 και συνεχείς περιορισμούς στην αλυσίδα εφοδιασμού, με περιορισμένη ελαστικότητα ζήτησης.

Οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 8,4%
Συγκεκριμένα, το Purina PetCare ήταν ο μεγαλύτερος συντελεστής στην οργανική ανάπτυξη, με συνεχή δυναμική για τις premium μάρκες Purina Pro Plan, Purina ONE και Fancy Feast, καθώς και για κτηνιατρικά προϊόντα. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις στον καφέ αυξήθηκαν με υψηλό μονοψήφιο ρυθμό, με θετικές εξελίξεις στις πωλήσεις των Nescafé, Starbucks και Nespresso. Η κατηγορία της ζαχαροπλαστικής της Nestlé ανέφερε διψήφια ανάπτυξη, αντικατοπτρίζοντας ιδιαίτερη ισχύ για την KitKat και τα εποχιακά προϊόντα. Αναφορικά με την κατηγορία νερών, εκείνη σημείωσε διψήφια ανάπτυξη, παρά τους περιορισμούς της εφοδιαστικής αλυσίδας, με επικεφαλής τις premium μάρκες S. Pellegrino, Acqua Panna και Perrier.

Τα γαλακτοκομικά ανέφεραν μεσαία μονοψήφια ανάπτυξη, με συνεχή δυναμική για τις κρέμες καφέ και ανάκαμψη για τα προϊόντα αρτοποιίας.

Ανά κανάλι, η οργανική ανάπτυξη στις λιανικές πωλήσεις παρέμεινε ισχυρή στο 7,3%. Στο λιανικό εμπόριο, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 8,4%, έχοντας ως βάση την ανάπτυξη κατά 17,2% τους πρώτους εννέα μήνες του 2021.

Οι πωλήσεις συναλλάγματος μειώθηκαν κατά 0,6%
Οι καθαρές εξαγορές είχαν θετική επίδραση, επιδεικνύοντας μία αύξηση πωλήσεων κατά 1,2%, οι οποίες είχαν σχέση σε μεγάλο βαθμό με τις εξαγορές των βασικών εμπορικών σημάτων της The Bountiful Company και της Orgain. Από την άλλη, η επίδραση από το συνάλλαγμα στις πωλήσεις ήταν αρνητική κατά 0,6%.

Η εταιρεία αναμένει αύξηση οργανικών πωλήσεων περίπου κατά 8%
Σχετικά με τις προοπτικές ολόκληρου του 2022, η Nestlé αναμένει αύξηση των οργανικών της πωλήσεων περίπου 8%. Αντίστοιχα, το υποκείμενο περιθώριο λειτουργικού κέρδους συναλλαγών προβλέπεται να αυξηθεί περίπου κατά 17%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter