Ξινό Νερό: Στα 5 εκατ. ευρώ το κόστος για τη δημιουργία νέας μονάδας – Πώς θα χρηματοδοτηθεί

Στα 5 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται ότι θα ανέλθει το ύψος της επένδυσης που σχεδιάζει η Ξινό Νερό για την ίδρυση νέας, σύγχρονης και περιβαλλοντικά φιλικής μονάδας εμφιάλωσης φυσικού ανθρακούχου νερού. Σε συνεδρίασή του τον περασμένο μήνα, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, μοναδικός μέτοχος της οποίας είναι ο δήμος Αμυνταίου, αποφάσισε να προχωρήσει στην υποβολή επενδυτικού σχεδίου για την υπαγωγή της στο καθεστώς «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα» του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022.

Με βάση τις προσφορές που έχει λάβει η εταιρεία από διάφορους προμηθευτές, προκύπτει ότι το ύψος της επένδυσης θα ανέρχεται στο ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η εταιρεία θα επιδιώξει να λάβει δύο ειδών ενίσχυση (leasing και φορολογική απαλλαγή). ως εξής:- To συνολικό ενισχυόμενο κόστος επένδυσης με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) θα ανέλθει στα 3,8 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων το 60% της χρηματοδοτικής μίσθωσης θα επιδοτηθεί, ποσό ύψους (2,28 εκατ. ευρώ).- To συνολικό ενισχυόμενο κόστος επένδυσης με φορολογική απαλλαγή θα ανέλθει στα 1,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 60% θα επιδοτηθεί, ποσό ύψους 720.000 ευρώ. – Σε ό,τι αφορά το ενισχυόμενο κόστος, ποσοστό 33,334% (400.008 ευρώ) θα καλυφθεί με εξωτερική χρηματοδότηση και συγκεκριμένα με τραπεζικό δάνειο, ενώ το 66,666% (799.992 ευρώ) θα καλυφθεί μέσω ανάλωσης υφιστάμενων αποθεματικών της επιχείρησης. Όπως μάλιστα διευκρινίστηκε στη συνεδρίαση του ΔΣ της Ξινό Νερό, τα ίδια κεφάλαια είναι άμεσα διαθέσιμα από την επιχείρηση και θα δεσμευτούν στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος.

Εν αναμονή αδειοδοτήσεων
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση διαχείρισης της εταιρείας, που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα, αυτήν την περίοδο συντάσσεται η μελέτη για την έκδοση οικοδομικής άδειας, έχει συνταχθεί το business plan, ενώ ήδη υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος χρηματοδότησης από συγκεκριμένο πιστωτικό ίδρυμα, σύμφωνα με την οικονομοτεχνική μελέτη που θα υποβληθεί στον αναπτυξιακό νόμο. Ταυτόχρονα, αναμένονται και οι αδειοδοτήσεις από διάφορες εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Στόχος της Ξινό Νερό είναι να ανταποκριθεί στις συνθήκες ανταγωνισμού της αγοράς, καθώς και να αυξήσει κατακόρυφα την παραγωγική τη δυνατότητα, στα επίπεδα της ζήτησης των προϊόντων της. Υπενθυμίζεται ότι ο κύκλος εργασιών της Ξινό Νερό για τη χρήση 2021 ανήλθε σε 2,33 εκατ. ευρώ, έναντι 2,03 εκατ. ευρώ το 2020 (+14,83%), ενώ στο πρώτο εννεάμηνο του 2022 η εταιρεία αναφέρει ότι είχε ήδη υπερκαλύψει κατά πολύ τον συνολικό ετήσιο περυσινό κύκλο εργασιών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Φρούτα Πρωτοφανούση Α.Ε.: Τριπλασιάζει τη χωρητικότητά της με νέες εγκαταστάσεις παραγωγής ακτινιδίων

Με μότο «Ποιότητα ως τρόπος επιχειρείν» η Φρούτα Πρωτοφανούση Α.Ε. προχωρά σε μία επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ που αφορά σε κτιριακή επέκταση για ψυκτικούς χώρους και μια καινούργια γραμμή συσκευασίας ακτινιδίου. ««Με διαδοχικές επεκτάσεις, έχουμε ένα κτίριο στη Θεσσαλονίκη περίπου 18.000 τ.μ. συμπεριλαμβανομένης και της τελευταίας επέκτασης. Αναφορικά με τη νέα γραμμή συσκευασίας, μας δίνεται η δυνατότητα να παράγονται συσκευασίες 25 τόνων την ώρα, μία κίνηση η οποία τριπλασιάζει την παραγωγή στο ακτινίδιο» αναφέρει στο FOODReporter ο Γιώργος Καλλίτσης, διευθυντής εξαγωγών της Πρωτοφανούση.

Η πρώτη εταιρεία διακίνησης και εξαγωγής ακτινιδίου και κερασιού με τις εξαγωγές της να αποτελούν το 90% του τζίρου
«Αυτήν τη στιγμή, με περίπου το 90% του τζίρου μας να είναι εξαγωγές, είμαστε η πρώτη εταιρεία διακίνησης και εξαγωγής ακτινιδίου και κερασιού» υπογραμμίζει ο κ. Καλλίτσης. «Ως επιχείρηση, δουλεύουμε με τρία φρούτα: το ακτινίδιο, το κεράσι και το σταφύλι. Έχουμε προχωρήσει σε μερική καθετοποίηση καθώς, πλέον, η εταιρεία έχει δικές της εκτάσεις που καλλιεργεί ακτινίδια και συνεργάζεται απευθείας με παραγωγούς» αναφέρει ο Γιώργος Καλλίτσης σχετικά με την παραγωγή της εταιρείας. Ο ίδιος προσθέτει ότι όλα τα προϊόντα που διακινούνται από την επιχείρηση, συσκευάζονται σε δικές τους εγκαταστάσεις και τα προμηθεύονται απευθείας από παραγωγούς, εξάγοντας σε περίπου 35 χώρες παγκοσμίως. «Παρατηρείται μια μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, που οφείλεται στην αύξηση παραγωγής του ελληνικού ακτινιδίου και του κερασιού, ταυτόχρονα με τις δικές μας πρωτοβουλίες. Αναπτυσσόμαστε παράλληλα με τους παραγωγούς και τους προμηθευτές μας» επισημαίνει ο διευθυντής εξαγωγών της Φρούτα Πρωτοφανούση.

Επιδιώκει περαιτέρω ανάπτυξη στις ήδη υπάρχουσες αγορές με έμφαση στις ΗΠΑ και τον Καναδά
«Βρισκόμαστε σε φάση υλοποίησης της νέας επένδυσης και είμαστε στις τελευταίες δοκιμές για να λειτουργήσει το μηχάνημα» δηλώνει ο κ. Καλλίτσης. «Άλλη μία επένδυση που βρίσκεται στα σκαριά, αφορά στην επέκταση και με άλλους ψυκτικούς θαλάμους και στην τοποθέτηση περισσότερων φωτοβολταϊκών στο κτίριο της Θεσσαλονίκης» συμπληρώνει. Όσον αφορά στο ενεργειακό κόστος, ο ίδιος δηλώνει ότι έχει επηρεάσει την εταιρεία σε μεγάλο βαθμό, καθώς η συγκομιδή του ακτινιδίου πραγματοποιείται στα τέλη Οκτωβρίου και πρόκειται για ένα προϊόν το οποίο συντηρείται από 6 έως 7 μήνες. «Έχουμε μειώσει το πρόβλημα με την εγκατάσταση των φωτοβολταϊκών» αναφέρει.Συζητώντας για τους μελλοντικούς στόχους της εταιρείας, ο Γιώργος Καλλίτσης αναφέρει στο FOODReporter ότι στόχο αποτελεί η περαιτέρω ανάπτυξη στις ήδη υπάρχουσες αγορές που έχει παρουσία η εταιρεία, δίνοντας έμφαση κυρίως στον Καναδά και στις ΗΠΑ. «Επενδύουμε περισσότερο σε αυτές τις χώρες, καθώς πρόκειται για τεράστιες αγορές» συμπληρώνει ο ίδιος. «Παράλληλα, αναμένουμε κινήσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης,
ώστε να μπορούμε να ενταχθούμε και σε αγορές της Νότιας Αμερικής όσον αφορά στο ακτινίδιο, καθώς υπάρχουν φυτοϋγειονομικοί περιορισμοί προς το παρόν» σχολιάζει ο κ. Καλλίτσης.

Στόχος η ένταξη της εταιρείας στην καλλιέργεια και την παραγωγή του κίτρινου ακτινιδίου
«Στην Ελλάδα το κίτρινο ακτινίδιο έχει πολύ μικρή ανάπτυξη μέχρι τώρα. Είναι ένα πεδίο το οποίο έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τους πελάτες μας επομένως και εμείς ως εταιρεία κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, είτε με δικά μας χωράφια, είτε με χωράφια των παραγωγών μας. Επομένως, επιθυμούμε να ενταχθούμε στο χώρο σταδιακά και να ξεκινήσουμε να καλλιεργούμε και εμείς το κίτρινο ακτινίδιο, καθώς πραγματοποιούμε ήδη ένα σχετικό δοκιμαστικό πρόγραμμα» δηλώνει ο Γιώργος Καλλίτσης στο FOODreporter. «Τα τελευταία χρόνια, έχουμε επενδύσει στη βελτίωση της ποιότητας του προϊόντος που συσκευάζουμε, μέσω της βελτίωσης των καλλιεργητικών πρακτικών που εφαρμόζουν οι παραγωγοί μας. Στεκόμαστε δίπλα τους, βοηθώντας τους να επενδύσουν σε νέες ποικιλίες και τρόπους καλλιέργειας με όσο γίνεται μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα» επισημαίνει ο κ. Καλλίτσης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Archontakis Coffee: Στον αναπτυξιακό η επένδυση για τις κάψουλες espresso

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου εντάχθηκε πρόσφατα μία επένδυση ύψους άνω των 3 εκατομμυρίων ευρώ της Archontakis Coffee Ειδικότερα, με σχετική απόφαση του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παναγιώτη Λαμπρινού, εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων το επενδυτικό σχέδιο της «Βασ. Αρχοντάκης ΑΒΕΕ» που αφορά στη διαφοροποίηση της μονάδας παραγωγής προϊόντων καφέ της εταιρείας στα Χανιά, σε κάψουλες espresso.

Η επένδυση είναι συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 3.050.000 ευρώ και για την υλοποίησή της η εταιρεία θα λάβει ενίσχυση ύψους 1.372.500 ευρώ (45%) με τη μορφή της επιχορήγησης.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία είχε προαναγγείλει την πρόθεσή της να προχωρήσει σε επεξεργασία του καφέ για παραγωγή κάψουλας που θα προορίζεται για μηχανές nespresso, ενώ σε παλιότερες δηλώσεις του στο FOODReporter ο επικεφαλής τηςχανιώτικης επιχείρησης, ΜάνθοςΑρχοντάκης, είχε δηλώσει ότι το λανσάρισμα θα προορίζεται αποκλειστικά για το κανάλι της λιανικής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter