Αυξημένο τζίρο, αλλά και διευρυμένες ζημιές κατέγραψε το 2021 η βιομηχανία αναψυκτικών Κλιάφα, θυγατρική του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, στην πρώτη ολοκληρωμένη χρήση μετά την εξαγορά της ιστορικής εταιρείας των Τρικάλων. Ειδικότερα. ο κύκλος εργασιών της Κλιάφα αυξήθηκε το 2021 στα 3,54 εκατ. ευρώ, έναντι 1,93 εκατ. ευρώ το 2020, όμως η αύξηση αυτή εξανεμίστηκε λόγω του υπερδιπλασιασμού του κόστους πωλήσεων (3,53 εκατ. ευρώ, έναντι 1,57 εκατ.το 2020), με αποτέλεσμα το μικτό κέρδος να ανέρχεται μόλις στα 10.671 ευρώ (2020: 357.144 ευρώ). Η αύξηση του κόστους πωλήσεων προήλθε κυρίως από τον υπερδιπλασιασμό του κόστους αποθεμάτων, που έφτασε το 2021 τα 1,36 εκατ. ευρώ (2020: 619.325 ευρώ), ενώ ταυτόχρονα πενταπλασιάστηκαν οι αποσβέσεις (562.687 ευρώ, έναντι 116.897 το 2020) και σχεδόν τετραπλασιάστηκαν οι παροχές τρίτων (660.464 ευρώ, έναντι 167.085 το 2020). Σημαντικές ζημίες προκλήθηκαν επίσης από αποτίμηση παγίων (σχεδόν +600.000 ευρώ σε σχέση με το 2020) και από καταστροφή παγίων (643.615 ευρώ, έναντι μηδενικών το 2020), με αποτέλεσμα οι ζημίες προ φόρων να διευρυνθούν στα 2,70 εκατ. ευρώ (2020: 366.105) και οι ζημίες μετά από φόρους στα 2,34 εκατ. ευρώ (2020: 154.967).
Επενδύσεις 12,8 εκατ. ευρώ
Το 2021 ήταν όμως και χρονιά επενδύσεων για την Κλιάφα, καθώς πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις ύψους 12,8 εκατ. ευρώ περίπου, με έμφαση στις κτιριακές και μηχανολογικές εγκαταστάσεις της εταιρείας. Για τη χρηματοδότηση των επενδύσεων αυτών, η εταιρεία έλαβε ομολογιακό δάνειο ύψους 11,54 εκατ. ευρώ, με την εγγύηση των Ελληνικών Γαλακτοκομείων. Υπενθυμίζεται ότι εντός του 2022 εγκαινιάστηκε το ανανεωμένο εργοστάσιο της εταιρείας στα Τρίκαλα, με νέα γραμμή η οποία έχει δυνατότητα εμφιάλωσης έως και 23.000 φιαλών/ώρα, σε μικρή απόσταση από τις παλιές εγκαταστάσεις, όπου συνεχίζουν να παράγονται οι γυάλινες συσκευασίες.
Στόχος η αύξηση μεριδίου στην εγχώρια αγορά
Επόμενοι στόχοι για την Κλιάφα είναι η αύξηση του μεριδίου της στην εγχώρια αγορά, με τοποθέτηση των προϊόντων της σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και ο εξαγωγικός προσανατολισμός σε μεγάλες αγορές, κυρίως προς Γερμανία, Αυστραλία και Βαλκάνια, ο οποίος θα ισχυροποιήσει τα brands του ομίλου Κλιάφα (στον οποίο ανήκει και η Δουμπιά) και θα επιτρέψει να αντισταθμιστούν οι αυξημένοι, λόγω οικονομικών συνθηκών, επιχειρηματικοί κίνδυνοι. Επίσης, προτεραιότητες αποτελούν η ανάπτυξη νέων κωδικών και συσκευασιών, με έμφαση στην διαφοροποίηση και την καινοτομία, και η διαφημιστική προβολή σε συνάρτηση με προωθητικές ενέργειες για τόνωση της αναγνωρισιμότητας.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter