Η λίστα των υποψήφιων προϊόντων για το «καλάθι του νοικοκυριού»

Οριστικοποιήθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης η λίστα των 30 κατηγοριών προϊόντων από τις οποίες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα πρέπει να επιλέξουν τα 50 βασικά προϊόντα που θα βάλουν στο λεγόμενο «καλάθι του νοικοκυριού».

Ειδικότερα, τα 50 αυτά προϊόντα θα είναι δηλωμένα στο υπουργείο Ανάπτυξης, με τις αλυσίδες να δεσμεύονται ότι οι αυξήσεις τιμών σε αυτά θα είναι πάρα πολύ χαμηλές, έως και μηδενικές. Ακολουθεί η λίστα των 31 κατηγοριών:

Ρύζι

  • Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο

Ψωμί

  • Ψωμί για τοστ
  • Ψωμί φραντζόλα
  • Φρυγανιές

Ζυμαρικά

  • Μακαρόνια Νο 6

Χοιρινό

  • Συσκευασμένα

Πουλερικά

  • Συσκευασμένα

Αλλαντικά

  • Γαλοπούλα ή/και πάριζα

Ψάρια κατεψυγμένα

  • Ένα τουλάχιστον προϊόν

Γάλα νωπό πλήρες

  • Γάλα φρέσκο πλήρες

Γάλα νωπό με μειωμένα λιπαρά

  • Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%

Γάλα διατηρημένο

  • Γάλα εβαπορέ

Γιαούρτι

  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)

Τυριά

  • Φέτα
  • Γκούντα
  • Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά

Άλλα είδη διατροφής

  • Χυμός τομάτας διατηρημένος

Αυγά

  • Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα

Μαργαρίνη και άλλα φυτικά λίπη

  • Μαργαρίνες

Ελαιόλαδο

  • Παρθένο ελαιόλαδο

Άλλα βρώσιμα έλαια

  • Ηλιέλαιο

Λαχανικά κατεψυγμένα

  • Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα

Ζάχαρη

  • Λευκή ζάχαρη

Παιδικές τροφές

  • Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
  • Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)

Καφές

  • Ελληνικός καφές
  • Στιγμιαίος καφές
  • Γαλλικός καφές

Τσάι – Χαμομήλι

  • Τσάι ή Χαμομήλι

Κακάο και σοκολάτα σε σκόνη

  • Κακάο σε σκόνη

Επιτραπέζιο νερό (μεταλλικό)

  • Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt)

Χυμοί φρούτων

  • Χυμός πορτοκάλι

Είδη καθαρισμού και συντήρησης

  • Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
  • Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
  • Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
  • Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
  • Χαρτί κουζίνας

Είδη προσωπικής υγιεινής

  • Οδοντόκρεμες
  • Χαρτί υγείας
  • Σερβιέτες
  • Ταμπόν
  • Σαμπουάν
  • Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
  • Πάνες ακράτειας

Είδη για μωρά

  • Πάνες για μωρά
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)

Τροφές για κατοικίδια ζώα

  • Τροφή για σκύλους
  • Τροφή για γάτες

Αναψυκτικά

  • Ένα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ξινό Νερό: Ξεπέρασε ήδη τον τζίρο του 2021 και σχεδιάζει νέα μονάδα παραγωγής

Συντονισμένες προσπάθειες για τη δημιουργία μίας νέας, σύγχρονης και ιδιόκτητης μονάδας παραγωγής προϊόντων της Ξινό Νερό βρίσκονται σε εξέλιξη τους τελευταίους μήνες από τον δήμο Αμυνταίου, που είναι και ο μοναδικός μέτοχος της εταιρείας.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση διαχείρισης της εταιρείας, αυτήν την περίοδο συντάσσεται η μελέτη για την έκδοση οικοδομικής άδειας, έχει συνταχθεί το business plan, ενώ ήδη υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος χρηματοδότησης από συγκεκριμένο πιστωτικό ίδρυμα, σύμφωνα με την οικονομοτεχνική μελέτη που θα υποβληθεί στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο.

Ταυτόχρονα, αναμένονται και οι αδειοδοτήσεις από διάφορες εμπλεκόμενες υπηρεσίες. Στόχος της Ξινό Νερό είναι να ανταποκριθεί στις συνθήκες ανταγωνισμού της αγοράς, καθώς και να αυξήσει κατακόρυφα την παραγωγική τη δυνατότητα, στα επίπεδα της ζήτησης των προϊόντων της.

Υπερκάλυψε κατά πολύ τον περσινό τζίρο στο πρώτο εννεάμηνο του 2022
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία προχώρησε σε προσωρινή αναστολή παραγωγής αναψυκτικών, επανασχεδιασμό τους και επανατοποθέτησή τους άμεσα στην αγορά, ενώ παρουσίασε αύξηση της παραγωγικότητας της μονάδας της, στην οποία πρόσφατα εντάχθηκε σε παραγωγική λειτουργία ένα rinser-πλυντήριο φιαλών.

Ήδη μέχρι σήμερα για το 2022 η εταιρεία αναφέρει ότι έχει υπερκαλύψει κατά πολύ τον συνολικό ετήσιο περυσινό κύκλο εργασιών.

Στα 2,33 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2021
Αναφορικά, ο κύκλος εργασιών της Ξινό Νερό για τη χρήση 2021 ανήλθε σε 2,33 εκατ. ευρώ, έναντι 2,03 εκατ. ευρώ το 2020 (+14,83%). Τα κέρδη προ φόρων για τη χρήση 2021 ανήλθαν στο ποσό των 487.443,25 ευρώ, έναντι 361.779,67 ευρώ το 2020 (+34,73%), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στο ποσό των 381.087,87 ευρώ, έναντι 272.440,45 ευρώ το 2020 (+39,88%). Η καθαρή θέση της εταιρείας κατά την 31η Δεκεμβρίου 2021 ανήρχετο σε ποσό 3,27 εκατ. ευρώ, έναντι 2,89 εκατ. ευρώ της χρήσης 2020.

Η δικαστική διαμάχη με την «Ιωσηφίδης – Ξινό Νερό»
Ερωτηματικό συνεχίζει πάντως να αποτελεί η έκβαση της δικαστικής διαμάχης της Ξινό Νερό με την «Ιωσηφίδης – Ξινό Νερό», με την πρώτη να απαιτεί το ποσό των 592.894,30 ευρώ για την ανεξόφλητη αξία διαδοχικών αγορών προϊόντων της, ενώ τη δεύτερη να διεκδικεί 3.537.830,51 ευρώ, επικαλούμενη ρήτρα βάσει σύμβασης. Επί της διαμάχης αυτής, η οποία διαρκεί εδώ και χρόνια, δεν υπάρχει μέχρι σήμερα τελεσίδικη δικαστική απόφαση.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ανδρικόπουλος: Τα επόμενα στρατηγικά βήματα μετά την ολοκλήρωση του τριετούς επενδυτικού πλάνου

Τον στρατηγικό της σχεδιασμό για τα επόμενα δύο χρόνια ξεκινά αυτήν την περίοδο η πατρινή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Ανδρικόπουλος ΑΕΒΕ, μετά την πρόσφατη ολοκλήρωση του τριετούς επενδυτικού πλάνου της επιχείρησης. Το πλάνο που ολοκληρώθηκε περιελάμβανε την ανάπτυξη του δικτύου της Ανδρικόπουλος με τρία νέα καταστήματα (διαθέτει πλέον 13 καταστήματα στην ευρύτερη περιοχή της Πάτρας) και την επέκταση του ιδιόκτητου κέντρου διανομών με αύξηση της χωρητικότητάς του κατά 50%.

Οι εγκαταστάσεις του καταλαμβάνουν πλέον συνολική έκταση 7.500 τ.μ., εκ των οποίων τα 1.000 τ.μ. αντιστοιχούν σε ψυχόμενους χώρους. Ακόμη, πραγματοποιήθηκαν ανακαινίσεις σε τρία καταστήματα με εγκατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας, μειώνοντας έτσι τις ενεργειακές ανάγκες των καταστημάτων αυτών κατά 24%. Παράλληλα, ξεκίνησε να λειτουργεί το τηλεφωνικό κέντρο παραγγελιών για την καλύτερη διαχείριση και εκτέλεση των τηλεφωνικών παραγγελιών των καταναλωτών, ενώ σε βάθος τριετίας αυξήθηκε κατά 4,2% ο αριθμός των απασχολούμενων του ομίλου, που ανέρχονται πλέον σε 585 άτομα. Σημειωτέον ότι οι ενέργειες αυτές υλοποιήθηκαν μέσω της πλήρους αξιοποίησης ιδίων κεφαλαίων της εταιρίας, διατηρώντας μηδενική εξάρτηση από δανεισμό.

Οι στόχοι για την επόμενη διετία
Ο στρατηγικός σχεδιασμός της αλυσίδας για τα επόμενα δύο χρόνια περιλαμβάνει την προσθήκη δύο νέων καταστημάτων στο δυναμικό της επιχείρησης, εξυπηρετώντας ακόμα μεγαλύτερο τμήμα της πόλης. Ένας ακόμη στόχος για την επόμενη διετία είναι η κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της εταιρείας μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως και κατά 80%. Προβλέπεται η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μονάδων, η οποία θα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της επιχείρησης στο σύνολο της δραστηριότητάς της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πεσμένος κατά 20% ο τζίρος των αρτοποιείων από την αρχή του χρόνου

Άμεση παρέμβαση της πολιτείας για να περιοριστεί η εκρηκτική αύξηση των εξόδων τους λόγω της ενεργειακής κρίσης και των αυξημένων τιμών στις πρώτες ύλες ζητούν οι αρτοποιοί, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση στον κλάδο τους, όπου, όπως ανέφερε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, Μιχάλης Μούσιος, ήδη έχουν κλείσει πάνω από 200 αρτοποιεία, εκ των οποίων τα 63 στην Αθήνα.

Όπως σημείωσε ο κ. Μούσιος, ενώ πέρυσι το καλοκαίρι ένα μέσο αρτοποιείο πλήρωνε 2.000 ευρώ το μήνα για ηλεκτρική ενέργεια, φέτος τον Οκτώβριο πληρώνει 6.000 ευρώ, καθώς ένας φούρνος καταναλώνει από 8.000 έως 20.000 κιλοβατώρες το μήνα, ενώ η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη αν συνυπολογιστεί και το κόστος του φυσικού αερίου, οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, καθώς και τα αυξημένα μεταφορικά και ασφάλιστρα.

Επιπλέον, η μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, λόγω του καλπάζοντος πληθωρισμού, έχει οδηγήσει τον τζίρο του κλάδου σε πτώση 20% από τις αρχές του χρόνου, πάντα σύμφωνα με τον κ. Μούσιο. Πρακτικά, αυτό υποχρεώνει πολλά αρτοποιεία να προχωρήσουν σε μείωση του προσωπικού τους, ενώ υπολογίζεται ότι το 15% των επιχειρηματιών συσσωρεύει ζημιές και χρέη και αρκετοί είναι αυτοί που σκέφτονται, ως διέξοδο, να αναστείλουν τη λειτουργία τους ή να βάλουν οριστικό λουκέτο στα καταστήματά τους.

Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του κλάδου, η Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος ζητά αύξηση της κρατικής επιδότησης στην ηλεκτρική ενέργεια, μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα και μείωση του ΦΠΑ στο 6%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter