Αυτό που οι καταναλωτές έχουν ήδη διαπιστώσει προ πολλού, ότι δηλαδή οι τιμές των προϊόντων έχουν αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πληθωρισμό, που δείχνουν ότι τον Σεπτέμβριο ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή εκτοξεύθηκε κατά 12% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2021, ενώ και σε μηνιαία βάση, συγκριτικά δηλαδή με τον περασμένο Αύγουστο, η αύξηση είναι της τάξεως του 2,9%. Και παρότι το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αύξησης των τιμών αποδίδεται στο ράλι της ενέργειας, δεν μπορεί κανείς να παραβλέψει την αύξηση 13,5% που καταγράφεται στα προϊόντα διατροφής, μία αύξηση που οφείλεται κυρίως στις αυξημένες τιμές σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα, ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, καθώς και λαχανικά. Αυξητικές τάσεις καταγράφηκαν επίσης στα μη σερβιριζόμενα αλκοολούχα ποτά, καθώς και σε εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία και κυλικεία.
Αυξημένες κατά 23,3% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2021 οι τιμές σε γαλακτοκομικά και αυγά
Ειδικότερα, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2021, τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των κατηγοριών των τροφίμων έχουν καταγράψει τα γαλακτοκομικά και αυγά (+23,3%) και ακολουθούν: ψωμί και δημητριακά (+18,4%), κρέατα (+17,6%), έλαια και λίπη (+17%), καφές-κακάο-τσάι (+14,3%), λοιπά τρόφιμα (+12,6%), λαχανικά (+8,7%), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά (+6,2%), μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων (+4,7%), αλκοολούχα ποτά μη σερβιριζόμενα (+4,7%) και ψάρια (+4,2%). Αντιθέτως, τα νωπά φρούτα παρουσίασαν πτώση 4,4% και ήταν η μοναδική υποκατηγορία τροφίμων όπου οι τιμές ακολούθησαν πτωτική τάση. Αξιοσημείωτη ήταν εν τω μεταξύ η αύξηση των τιμών κατά 6,7% σε εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία και κυλικεία.
Στο +4,3% μέσα σε ένα μήνα τα λαχανικά
Όμως κάθε άλλο παρά ασήμαντες είναι οι αυξήσεις τιμών που καταγράφηκαν ακόμα και σε επίπεδο μήνα, σε σχέση δηλαδή με τον περασμένο Αύγουστο. «Πρωταθλητές» στη μηνιαία αύξηση τιμών αναδεικνύνονται τα λαχανικά, όπου είχαμε άνοδο 4,3% μέσα σε ένα μήνα. Αυξήσεις άνω του 2% καταγράφηκαν επίσης στα ψάρια (+3%), στο αρνί και το κατσίκι (+2,9%), στα γαλακτοκομικά και αυγά (+2,7%), στο ψωμί (+2%), στα λοιπά προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής (+2,6%) και στο ελαιόλαδο (+2,2%), καθως και στα εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία και κυλικεία (+2,5%). Αντίθετα, τα νωπά φρούτα κινήθηκαν πτωτικά και σε μηνιαίο επίπεδο, σημειώνοντας μείωση τιμών της τάξεως του 3,5%
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter