Η κίνηση που βάζει τη Market In στο «χορό» των φωτοβολταϊκών

Στα φωτοβολταϊκά συστήματα στρέφονται όλο και περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου να μειώσουν την εξάρτησή τους από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και να εξοικονομήσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πόρους, εν μέσω της ενεργειακής κρίσης που δοκιμάζει τις αντοχές των λιανεμπόρων. Η πιο πρόσφατη τέτοια κίνηση έγινε από τη Market In, που προχώρησε στη σύσταση μίας νέας εταιρείας με την επωνυμία Market In Ενεργειακή και αντικείμενο την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα.

Το κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται στα 2 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τη Market In, ενώ διαχειρίστρια της εταιρείας είναι η Εύη Ράμμου, κόρη του ιδρυτή της αλυσίδας Θωμά Ράμμου, που μετά τον θάνατό του έχει αναλάβει τα ηνία, ασκώντας καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Market In. Αν και αρκετές άλλες αλυσίδες έχουν επίσης επενδύσει σε φωτοβολταϊκά συστήματα για να καλύψουν μέρος των ενεργειακών τους αναγκών, η ιδιαιτερότητα της κίνησης της Market In είναι ότι ίδρυσε ξεχωριστή εταιρεία που θα αναλάβει το κομμάτι αυτό, παρότι εδώ και χρόνια στο καταστατικό της Market In προβλέπεται μεταξύ άλλων η δραστηριότητά της στην ίδρυση, λειτουργία και εκµετάλλευση ηλιακών πάρκων µε τη χρήση φωτοβολταϊκών συστηµάτων για την παραγωγή ενέργειας.

Οι επενδύσεις των άλλων αλυσίδων
Από τις άλλες αλυσίδες που επενδύουν σε φωτοβολταϊκά, πιο αξιοσημείωτο είναι το παράδειγμα της Metro AEBE (Metro – My Market), που με ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 18 εκατομμυρίων ευρώ σχεδιάζει την τοποθέτηση 98 φωτοβολταϊκών συστημάτων σε στέγες καταστηµάτων και αποθηκών έως το 2023, που θα καλύπτουν το 30% των ενεργειακών αναγκών της.

Επενδυτικό πλάνο που περιλαμβάνει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων τρέχει και η Lidl, που σήμερα έχει εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά σε ορισμένα καταστήματά της. Το ίδιο ισχύει και για καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος και της Γαλαξίας, όπου επίσης ο αριθμό των εγκατεστημένων φωτοβολταϊκών είναι σχετικά περιορισμένος, όμως βρίσκονται στα σκαριά πλάνα για την επέκτασή τους. Επενδύσεις στα φωτοβολταϊκά έχει προαναγγείλει και η Μασούτης.

Όσον αφορά τη μεγαλύτερη αλυσίδα της χώρας, τη Σκλαβενίτης, η υπεραγορά που πρόκειται να ανοίξει στον λεγόμενο «κόμβο Renault» στη Νέα Φιλαδέλφεια προβλέπεται ότι θα έχει εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη αλυσίδα που πειραματίστηκε με τα φωτοβολταϊκά στην Ελλάδα ήταν η Χαλκιαδάκης, που ήδη από το 2011 είχε εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά στα κεντρικά γραφεία και τις αποθήκες της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Συνένωση ΑΒ Plus και AB app: Προσωποποιημένες προσφορές και από την ΑΒ Βασιλόπουλος

Τις προσωποποιημένες προσφορές σε αγορές σούπερ μάρκετ εκ μέρους της ΑΒ Βασιλόπουλος προκρίνει η στρατηγική συνένωσης της bonus κάρτας AB Plus με τη smartphone εφαρμογή AB. Μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα, οι κάτοχοι AB Plus έλαβαν ειδοποίηση μέσω Viber ή e-mail για την αναβάθμιση της κάρτας τους, με επιπλέον bonus πόντους.

Η επιβράβευση πόντων αφορούσε την ψηφιακή εγγραφή στην εφαρμογή AB για όσους δεν το είχαν ήδη πράξει.

Η εγγραφή στην πλατφόρμα χρειάζεται το e-mail ή το κινητό της αρχικής εγγραφής, αν και μπορεί να υπηρετήσει και νέα εγγραφή.

Βελτιώνεται η διαδικασία προσφορών
O χρήστης εισάγει δικό του κωδικό πρόσβασης και δίνει υποχρεωτικά τα στοιχεία της διεύθυνσής του. Αν και η υποχρεωτικότητα ξενίζει λίγο, η Sustainable Retail & Corporate Communication Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος, Αλεξία Μαχαίρα, μιλώντας στο FOODReporter, διευκρινίζει: «Δεν είναι υποχρεωτικό ο κάθε κάτοχος κάρτας AB Plus να πραγματοποιεί αγορές μέσα από το e-shop, μπορεί όμως να λαμβάνει προσωποποιημένες προσφορές. Αν καταγράφεται ότι ψωνίζετε συχνότερα ένα προϊόν, αυτό θα βρίσκεται ψηλότερα στη λίστα εμφάνισης εντός εφαρμογής και θα μπορείτε να λάβετε και περισσότερες προσφορές γι’ αυτό».

Η εφαρμογή e-shop μέσω smartphones υπάρχει εδώ και καιρό στην ΑΒ Βασιλόπουλος. Τώρα προστίθεται η αυτόματη ταυτοποίηση της κάρτας του εγγεγραμμένου χρήστη. Η διασύνδεση κάρτας και εφαρμογής έρχεται να εξορθολογίσει «αρρυθμίες», που αφορούσαν τα καταστήματα εξυπηρέτησης και την ορθή εξαργύρωση εκπτωτικών επιταγών: «Εξαργυρώνονται ηλεκτρονικά και πλέον, μπορούν να εξαργυρωθούν στο μισό, δηλαδή ανά 3 ευρώ αντί για 6, ή να διατηρηθούν για μελλοντικό μεγαλύτερο ποσό», προσθέτει η κ. Μαχαίρα. Διευκρινίζεται ότι η αναβάθμιση σε διασύνδεση κάρτας και εφαρμογής δεν είναι υποχρεωτική.

Διαφορετικά προφίλ χρηστών, με σεβασμό στο GDPR
Υπάρχουν τρία προφίλ για να επιλέξει ο χρήστης: Basic, Personal, Unique.

Η δημιουργία διαφορετικών προφίλ έχει να κάνει με τα επίπεδα συναίνεσης και θέματα GDPR. Στο προφίλ Unique δύναται να «τρέξουν» καμπάνιες SMS και Google, εξηγούν στο FOODReporter στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η στρατηγική, το business analysis και το management της ενέργειας οικοδομήθηκαν εσωτερικά από την ΑΒ Βασιλόπουλος, το τεχνικό management ολοκλήρωσε η εταιρεία EPAM, ως εξωτερικός συνεργάτης και το design ανήκει στην εταιρεία Emakina.

Πλέον και η ΑΒ Βασιλόπουλος, μετά τη Γαλαξίας και τη Lidl, εισέρχεται στη λογική της προσωποποιημένης προσφοράς εντός της πώλησης. Μέσω της διασύνδεσης της εφαρμογής ΑΒ του e-shop με την bonus κάρτα AB Plus, επιτυγχάνεται η δημιουργία πλήρους και ενιαίου ιστορικού για τις αγορές κάθε πελάτη από καταστήματα της αλυσίδας και κατ’ επέκταση, πιο ολοκληρωμένα δεδομένα για ανάλυση συμπεριφοράς και ανταπόκρισης πελατών στις προσφορές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Βιολογικό Χωριό: Εγκαίνια για το νέο flagship κατάστημα στη Μητροπόλεως και στο βάθος… Θεσσαλονίκη

Το νέο της κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Μητροπόλεως 66-68, εγκαινίασε η μεγαλύτερη αλυσίδα βιολογικών προϊόντων της Ελλάδας «Βιολογικό χωριό», την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου. Όσοι είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στο νέο κατάστημα γεύτηκαν vegan, βιολογικά εδέσματα από το Crudo Snack Bar, καθώς και βιολογικό κρασί και χυμούς, ενώ με αφορμή τα εγκαίνια, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να κάνουν αγορές με προσφορές έως και -40% σε επιλεγμένα προϊόντα με τη χρήση της loyalty green κάρτας.

Το νέο κατάστημα αποτελεί το flagship store της αλυσίδας και πρόκειται για έναν χώρο δύο επιπέδων 250 τ.μ., που προσφέρει μία μεγάλη γκάμα πιστοποιημένων βιολογικών προϊόντων. Παράλληλα, στον 1ο όροφο δημιουργήθηκε και ένα minimal lounge area, με eco αισθητική, το οποίο φιλοξενεί τους καταναλωτές καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ώστε να απολαύσουν ένα bio – vegan γεύμα.

Διπλασιάστηκε το δίκτυο καταστημάτων μέσα σε 1,5 χρόνο
«Το 26ο κατάστημα του Βιολογικού Χωριού είναι η ναυαρχίδα της αλυσίδας. Σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο, εμείς αποφασίσαμε να φέρουμε εις πέρας το μεγάλο επενδυτικό πλάνο που είχαμε ορίσει για το 2021 – 2022. Με το νέο κατάστημα μας στο κέντρο της Αθήνας, ολοκληρώνεται αυτό το σχέδιο, το οποίο, ουσιαστικά, διπλασίασε το δίκτυο των καταστημάτων του Βιολογικού Χωριού μέσα σε περίπου 1,5 χρόνο» αναφέρει στο FOODReporter ο Απόστολος Ζάννας, Chief Financial Officer του Βιολογικού Χωριού. «Η φιλοσοφία μας είναι η προώθηση της ιδεολογίας που υπάρχει πίσω από το “well – being”. Θέλουμε ο μέσος καταναλωτής να μπορέσει να κατανοήσει ποιο είναι το καλό για την υγεία του» δηλώνει ο κ. Ζάννας. «Δεν θεωρώ ότι υπάρχουν συγκεκριμένα στερεότυπα στους καταναλωτές που επισκέπτονται τα καταστήματα του Βιολογικού Χωριού. Απευθύνεται, σίγουρα, όμως, σε εκείνους που επιθυμούν το “κάτι παραπάνω” στην καθημερινή τους διατροφή. Τα καταστήματα μας διαθέτουν μία ευρεία γκάμα βιολογικών προϊόντων την οποία σε ένα συμβατικό σούπερ μάρκετ, το καταναλωτικό κοινό θα συναντήσει σε περιορισμένη ποσότητα και ποικιλία» προσθέτει ο ίδιος αναφορικά με το προφίλ του μέσου καταναλωτή της αλυσίδας.

Στα 22 ευρώ το μέσο καλάθι του καταναλωτή του Βιολογικού Χωριού
«Υπάρχουν πλάνα επέκτασης του Βιολογικού Χωριού μέσα στο 2023, ενδεχομένως και στη Θεσσαλονίκη» υπογραμμίζει ο οικονομικός διευθυντής του Βιολογικού Χωριού σχετικά με τα μελλοντικά επενδυτικά σχέδια της αλυσίδας. Όσον αφορά στην επιρροή της αύξησης του ενεργειακού κόστους, ο κ. Ζάννας αναφέρει στο FOODReporter ότι επιβαρύνει αρκετά το λειτουργικό κόστος, όπως και το μέσο καλάθι του καταναλωτή, το οποίο κυμαίνεται περίπου στα 22 ευρώ.

«Το νέο κατάστημα στην Μητροπόλεως αποτελεί ένα μοναδικό concept και ανυπομονούμε να προσφέρουμε σε όλους τους επισκέπτες ξεχωριστές εμπειρίες», δήλωσε από την πλευρά της η Marketing Director του Βιολογικού Χωριού, Χρυσάνθη Τελωνιάτη, για τα εγκαίνια του νέου καταστήματος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter