Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης: Λανσάρει premium κοτόπουλο, μέσω του νέου πτηνοσφαγείου

Δεν πέρασαν 60 ημέρες από τη μετακίνηση της παραγωγής της εταιρείας Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης στο νέο πτηνοσφαγείο, επτά χιλιόμετρα έξω από το Ρέθυμνο Κρήτης και η οικογένεια αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο premium κοτόπουλο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ένα καινοτόμο ορνίθιο κρέας, στο εστιατόριο Τηλέμαχος Athens, στο κέντρο της Αθήνας.

Οι στόχοι για τα σημεία πώλησης λιανικής του νέου κοτόπουλου
Το νέο προϊόν, το οποίο σχεδιάζεται να αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» της εταιρείας και το σήμα κατατεθέν για την επόμενη γενιά, τρέφεται με χαρούπι, λιναρόσπορο και τέσσερα διαφορετικά βότανα: φασκόμηλο, θυμάρι, δίκταμο και την κρητική αλαδανιά (ή λαδανιά ή κίστος, Cistus Creticus). Το συγκεκριμένο κοτόπουλο έχει ελεγχθεί και εγκριθεί επιστημονικά, με ζυγίσεις ακριβείας, αναλύσεις και αξιολόγηση, από το Εργαστήριο Ζωοτεχνίας του Τμήματος Κτηνιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), μέσω σύμβασης έρευνας με τον Οργανισμό Κονδυλίων Έρευνας του ΑΠΘ. Ακολούθησαν ακριβείς δοκιμές γευσιγνωσίας σε τεμάχια από μπούτι και στήθος, πριν το νέο κοτόπουλο παρουσιαστεί.

Πρόκειται για ένα νέο premium προϊόν, το οποίο θα επιδιωχθεί να αποτελέσει την πρώτη ύλη κοτόπουλου σε επιλεγμένα εστιατόρια στην Κρήτη και στην Αθήνα. Ταυτόχρονα, σε ό,τι αφορά το οργανωμένο λιανεμπόριο, η Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης έχει ενεργή συμφωνία με τα σούπερ μάρκετ ΣΥΝ.ΚΑ., όπου θα επιδιώξει να αποσπάσει μερίδιο αγοράς στο κοτόπουλο ελευθέρας βοσκής, στου οποίου την κατηγορία το νέο προϊόν εντάσσεται. Το προϊόν θα είναι διαθέσιμο και σε μεμονωμένα καταστήματα λιανικής. Η διαφοροποίηση του premium κοτόπουλου της Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης έχει να κάνει κυρίως με την εκλεπτυσμένη διατροφή του, στα πρότυπα της ευζωίας. Τα κοτόπουλα Μανωλιτσάκης εκτρέφονται ανά δέκα σε κάθε τετραγωνικό μέτρο.

Ιδιαίτερα υγιεινά χαρακτηριστικά
Ο καθηγητής του ΑΠΘ, Γιώργος Αρσένος επιβεβαίωσε στο FOODReporter ότι έχει προηγηθεί πολυετής έρευνα του Τμήματος Κτηνιατρικής για τις πρακτικές εκτροφής και διατροφής του κοτόπουλου, που εξασφαλίζουν την ιδιαίτερη γεύση που η εταιρεία στόχευσε.

Είναι πλούσιο σε φαινολικά συστατικά και αντέχει σε υψηλότερη αντοχή στην οξείδωση, δηλαδή διατηρείται περισσότερο. «Το προφίλ των ωφέλιμων πολυακόρεστων λιπαρών οξέων είναι πολύ διαφορετικό σε σχέση με τα συμβατικά κοτόπουλα, απολαμβάνει εξαιρετική φρεσκότητα, σταθερό έντονα κίτρινο φυσικό χρώμα, τρυφερότητα και χαμηλότερο pH», πρόσθεσε ο καθηγητής του ΑΠΘ.

Το νέο προϊόν της Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης φιλοδοξεί να αποτελέσει σήμα κατατεθέν της ποιότητας της κρητικής διατροφής.

Θα επιδιωχθεί «να ανοίξει τα φτερά του» σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, με άξονα την υψηλή γευστικότητα και το ευχάριστο άρωμα.

Η σφαγή των κοτόπουλων γίνεται στο νέο πτηνοσφαγείο δυναμικότητας σφαγής 1.000 κοτόπουλων ανά ώρα, το οποίο κόστισε 2,5 εκατ. ευρώ και το επενδυτικό πλάνο κατασκευής του είχε ενταχθεί στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου. Το νέο πτηνοσφαγείο της Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης περιλαμβάνει και χώρους τεμαχισμού για καλύτερες κοπές λευκού κρέατος, χώρους θερμικής επεξεργασίας και χώρους συσκευασίας.

«Αντιπροσωπεύει την Κρήτη»
Το καινοτόμο ορνίθιο προϊόν θα προσφέρεται ολόκληρο, μισό ή τεμαχισμένο σε σκαφάκι. «Υπάρχει ένα κοινό στην Ελλάδα που προσέχει τι τρώει και εκεί θα στοχεύσουμε. Υπάρχει υποδομή και έρευνα από πίσω, που προσδίδουν κύρος και προστιθέμενη αξία στο προϊόν και δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό premium.

Το κοτόπουλο μπορεί να δημιουργήσει με τον κατάλληλο τεμαχισμό και προϊόντα από αυτό, δηλαδή κοτομπουκιές, μπιφτέκι κοτόπουλο και λουκάνικο κοτόπουλου στο μέλλον. Πρόκειται για ένα προϊόν με εγνωσμένη προέλευση και αντιπροσωπεύει την Κρήτη. Πράγματι, το προϊόν προέρχεται από την Κρήτη, μεγαλώνει στην Κρήτη, επεξεργάζεται στην Κρήτη, τυποποιείται και συσκευάζεται εκεί, μέχρι που φτάνει στον καταναλωτή, οπότε εμπορικά θα ξεκινήσει από την Κρήτη», δήλωσε ο προϊστάμενος παραγωγής και εκτροφής των κοτόπουλων, Λευτέρης Μανωλιτσάκης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Nestlé: Επενδύει σε νέα προϊόντα και εκλογικεύει λειτουργικά κόστη

Στην τρέχουσα συγκυρία, η Nestlé επενδύει στη διεύρυνση του portfolio των προϊόντων της. Το λανσάρισμα πολλών νέων προϊόντων διατροφής που βασίζονται σε φυτικές πρώτες ύλες αποτελεί την στροφή της εταιρείας που θα της προσδώσει μεγαλύτερη προοπτική. «Τα φυτικά προϊόντα που βγάζουμε δεν αφορούν τους τζίρους και τους ισολογισμούς του σήμερα, αλλά είναι επένδυση για το μέλλον. Πρέπει να αρχίσουμε να εκπαιδεύουμε τους καταναλωτές και ταυτόχρονα να εξελίσσουμε τα προϊόντα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Ελλάδος, Νίκος Εμμανουηλίδης.

«Δεν έχουμε δει ελλείψεις σε προϊόντα» – «Αναμένουμε εκλογίκευση των ανατιμήσεων»
Το σημαντικό είναι ότι η Nestlé ακόμη δεν έχει δει ελλείψεις σε προϊόντα. «Για τη Nestlé, είναι σημαντικό η διάθεση πρώτων υλών να έρχεται από συγκεκριμένους προμηθευτές, τους οποίους εμπιστευόμαστε από πλευράς ποιότητας. Οπότε, το θέμα ελλείψεων μπορεί να προέλθει στη δική μας περίπτωση από την επιμονή που έχουμε σε θέμα ποιότητας», συμπλήρωσε. Ο κ. Εμμανουηλίδης αναμένει από την κυβέρνηση να «εκλογικεύσει τις ανατιμήσεις των προϊόντων» μέσα από το ισχύον πλάνο του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των βιομηχάνων που ισχύει από τον Σεπτέμβριο του 2021. «Δεν έχω απευθείας επικοινωνία με τον υπουργό, μιλάμε πάντα μέσα από τον ΣΕΒΤ (σ.σ. Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων), στον οποίο είμαστε πολύ ενεργοί», πρόσθεσε.

Οι «πράσινοι» στόχοι της Nestlé, αναφορικά με τη βιωσιμότητα
Η Nestlé έχει θέσει ως στόχο το 100% των συσκευασιών των προϊόντων της να είναι κατά 100% ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιήσιμες μέχρι το 2025.

Η μείωση σε λειτουργικά κόστη, την οποία έχει θέσει στόχο η Nestlé στο πλαίσιο της συγκράτησης της αύξησης των τιμών, μπορεί να επιτευχθεί μέσα από μικρές αλλά κρίσιμες και στοχευμένες αποφάσεις, με άξονα τη βιωσιμότητα: Η αντικατάσταση της μη ανακυκλώσιμης συσκευασίας στον ελληνικό καφέ Λουμίδη, που είχε ως βάση το αλουμίνιο, με 100% θα προσφέρει αυτομάτως 45 εκατ. ευρώ μείωσης κόστους. Άλλα 35 εκατ. ευρώ κόστους θα εξοικονομηθούν από την αφαίρεση της πλαστικής μεμβράνης από την παλετοποίηση των χαρτοκιβωτίων του Λουμίδη ανά τετράδες.
Από το σχέδιο Nescafé 2030, η Nestlé δεσμεύεται να χρησιμοποιεί υπεύθυνης προέλευσης πρώτες ύλες κατά 100% μέχρι το 2025 και να παραλαμβάνει το 70% του καφέ μέσα από μεθόδους αναγεννητικής γεωργίας μέχρι το 2030. Η Nestlé Ελλάδος συμμετέχει στις δράσεις προς τις επτά χώρες που παράγουν τον καφέ.

«Θα επενδυθούν χρήματα και από την ελληνική αγορά για να υποστηριχθεί αυτό το πλάνο», δήλωσε ο διευθυντής του εργοστασίου καφέ της Nestlé στα Οινόφυτα Βοιωτίας, Σοφοκλής Αρβανιτίδης. Ο κ. Εμμανουλίδης παραδέχτηκε ότι η πανδημία του κορoνοϊού επέφερε αλλαγές ως προς τον τόπο κατανάλωσης των προϊόντων της Nestlé: «Στην αρχή της πανδημίας, η κατανάλωση στράφηκε κατά κύριο λόγο στα σούπερ μάρκετ, μετά την πανδημία, με το που άνοιξε η αγορά, η κατανάλωση πήγε στην εστίαση».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Smart Price από την Kosmoplus

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Smart Price από τη θρακιώτικη Kosmoplus, για την οποία είχατε διαβάσει πρώτοι στο FOODReporter τον περασμένο Ιούλιο. Η εξαγορά εγκρίθηκε στην έκτακτη γενική συνέλευση της Kosmoplus στις 23 Αυγούστου και η απορρόφησή της έγινε με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 300.000 ευρώ, όσο ήταν και το μετοχικό κεφάλαιο της Smart Price.

Το μετοχικό κεφάλαιο της Kosmoplus ανέρχεται πλέον σε 870.000 ευρώ, που αναλύεται ως εξής: ο Αλέξανδρος Κολύμπατζης έχει 79.800 κοινές ονομαστικές μετοχές των 5 ευρώ η καθεμία, ο Δημήτρης Θεοδωρίδης έχει 34.200 κοινές ονομαστικές μετοχές των 5 ευρώ η καθεμία και η Μαρία Κολύμπατζη έχει 60.000 κοινές ονομαστικές μετοχές των 5 ευρώ η καθεμία.

Στα 36,75 εκατ. ευρώ ο αθροιστικός τζίρος των δύο εταιρειών
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της για το 2021, η Smart Price είχε πέρυσι τζίρο 5,44 εκατ. ευρώ, έναντι 6,62 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ είχε παρουσιάσει κερδοφορία ύψους 6.764 ευρώ, έναντι 36.465 ευρώ το 2020. Από την πλευρά της, η Kosmoplus παρουσίασε πέρυσι οριακή αύξηση τζίρου, από τα 31,31 εκατ. ευρώ στα 31,63 εκατ., ενώ το καθαρό αποτέλεσμα της χρήσης 2021 ήταν ζημιογόνο κατά 157.916 ευρώ, έναντι κερδών 314.383 ευρώ το 2020. Με αυτά τα δεδομένα, ο συνολικός τζίρος των δύο εταιρειών για το περασμένο έτος ανήλθε στα 36,75 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η Smart Price διαθέτει έξι καταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Ημαθία και Πέλλα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Nestlé: Κρατά τις αυξήσεις τιμών στο 3% στον καφέ – Πώς επιτυγχάνει απορρόφηση κόστους

Προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και στην κυκλική οικονομία δείχνει η Nestlé και μέσω αυτών, στοχεύει στο καλύτερο μείγμα διαχείρισης πόρων, λειτουργικών εξόδων και συγκράτησης της αύξησης των τιμών. Η Nestlé έχει θέσει ως στόχο τη μείωση κατά 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030, συγκριτικά με το 2018, σε παγκόσμιο επίπεδο και το μηδενισμό των εκπομπών έως το 2050. Ωστόσο, το θέμα της αύξησης της τιμής των πρώτων υλών και του συνολικού κόστους σε ολόκληρη της διαδικασία παρασκευής προϊόντων είναι μείζον.

«Παρ’ όλο που η Nestlé μειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, συνεχίζει ως εταιρεία να αναπτύσσεται», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Ελλάδος, Νίκος Εμμανουηλίδης, στην παρουσίαση των ενεργειών εταιρικής υπευθυνότητας και βιωσιμότητας στο εργοστάσιο καφέ της εταιρείας στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Στην πραγματικότητα όμως, οι στρατηγικές μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και της συγκράτησης ανταγωνιστικών τιμών είναι τελικά αλληλένδετες. Αργότερα, ο κ. Εμμανουηλίδης τόνισε σχετικά: «Προσπαθούμε να απορροφήσουμε τα αυξημένα κόστη από πολλές πλευρές και να βεβαιωθούμε ότι δεν σπαταλάμε, στο μέτρο που μπορούμε. Κάνουμε κινήσεις περιορισμού λειτουργικού κόστους, οι οποίες θα μας βοηθήσουν και αύριο και μεθαύριο. Η απορρόφηση του κόστους έρχεται ως αποτέλεσμα των επενδύσεων που είχαμε ήδη κάνει και τώρα βλέπουμε τα αποτελέσματα».

Νίκος Εµµανουηλίδης, διευθύνων σύµβουλος, Nestlé

Αυξημένη προωθητική δραστηριότητα στο λιανεμπόριο, εξισορροπεί τη μείωση όγκου πωλήσεων στη λιανική η δυνατή συμμετοχή της Nestlé και στον τομέα της εστίασης
Ο κ. Εμμανουηλίδης παρατήρησε μια «ξεκάθαρη πτώση όγκου στο λιανεμπόριο, η οποία οφείλεται σε μετατόπιση στο κομμάτι της εστίασης», σε ό,τι αφορά την αγορά του καφέ: «Σ’ αυτή τη διόρθωση, έρχεται και μας ισορροπεί τη μείωση όγκου η συμμετοχή της Nestlé και στα δύο κανάλια».

Βέβαια, δεν απέκλεισε ακόμη και τη μείωση περιθωρίου κέρδους για την εταιρεία: «Θα το δούμε», είπε, «αν και η τιμή στο ράφι δεν εξαρτάται μόνο από εμάς». «Προσπαθούμε να έχουμε αυξημένη προωθητική δραστηριότητα, ώστε να συγκρατήσουμε την πτώση όγκου. Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, η αύξηση των τιμών στην κατηγορία του καφέ ανά κιλό είναι της τάξεως του 4%, όταν η Nestlé στα προϊόντα της έχει θέσει αυξήσεις στα επίπεδα του 3%, συνδυαστικά μαζί με τις προωθητικές ενέργειες», δήλωσε ο Χρήστος Αλεβίζος, Business Executive Officer στον τομέα του καφέ για τη Nestlé.

«Οι ανατιμήσεις στον χώρο των τροφίμων γενικότερα στην παρούσα κατάσταση είναι κατά μέσο όρο υψηλότερες από αυτές των κατηγοριών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε εμείς», υποστήριξε ο κ. Εμμανουηλίδης, αν και παραδέχτηκε ότι έχει υπάρξει μείωση όγκου προϊόντων και συσκευασιών σε τρόφιμα Nestlé, «σε σχέση με τη γενικότερη λειτουργικότητα», όπως εξήγησε:

«Χρειαζόμαστε συγκεκριμένο μέγεθος για την πρόσληψη ζάχαρης ανά μερίδα, για παράδειγμα, αν και συνολικά οι αλλαγές μεγεθών είναι πολύ περιορισμένες στο σύνολο τροφίμων μας. Ύπάρχουν περιπτώσεις όπου μπορεί να μειωθεί η ποσότητα και να κατεβεί η τιμή, αλλά κι αυτό συμβαίνει σε πολύ μικρό ποσοστό». Αρνήθηκε όμως ότι γίνεται για τη συγκράτηση της τιμής.

«Υπάρχει πληθωριστική τάση στο χώρο του ελληνικού καφέ» – Ενδείξεις όμως ότι όλοι οι παίκτες του κλάδου θέλουν να απορροφήσουν τις αυξήσεις τιμών
«Η κατηγορία του καφέ βρίσκεται σε μεγάλη ανάπτυξη σε αξία πωλήσεων. Υπάρχει πληθωριστική τάση στο χώρο του ελληνικού καφέ, αν και πρόκειται για μια σχετικά σταθερή κατηγορία τροφίμου σε κατανάλωση και όγκο.

Το κόστος του «πράσινου» καφέ έχει αυξηθεί κατά 50% έως 60% μέσα σ’ έναν χρόνο. Σ’ αυτό πρέπει να προστεθεί ένα επιπλέον 15% της αξίας του συναλλάγματος επειδή αγοράζουμε σε δολάρια. Προστίθεται ακόμη ένα 45% από την ανατίμηση στα υλικά συσκευασίας και 100% το κόστος ενέργειας. Σ’ αυτό το περιβάλλον, γίνεται αντιληπτό ότι όλοι οι παίκτες προσπαθούν να συγκρατήσουν τις τιμές», ανέλυσε ο κ. Αλεβίζος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΑΒ Βασιλόπουλος: Έχασε τα 2 δισ., αλλά αύξησε τα κέρδη της

Πτωτικά κινήθηκαν το 2021 οι πωλήσεις της αλυσίδας σούπερ Μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, υποχωρώντας κάτω από τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ αντίθετη πορεία ακολούθησε η κερδοφορία της εταιρείας, που αυξήθηκε σε σχέση με το 2020. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος, το 2021 οι πωλήσεις έκλεισαν στα 1,97 δισ. ευρώ, έναντι 2,02 δισ. το 2020, παρουσιάζοντας πτώση της τάξεως του 2,69%.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι το 2020, λόγω της πανδημίας, είχε σημειωθεί κατακόρυφη αύξηση της κατ’οίκον κατανάλωσης που οδήγησε σε αυξημένη καταναλωτική δαπάνη, καθώς και στις πληθωριστικές πιέσεις και την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο δεύτερο εξάμηνο του 2021, που περιόρισαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του καλαθιού αγορών τους.

Πάντως, η ΑΒ Βασιλόπουλος κατάφερε να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της απώλειας περιορίζοντας κατά 35 εκατομμύρια ευρώ το κόστος πωληθέντων, στα 1,43 δισ. ευρώ. Η μείωση αυτή, σε συνδυασμό με τη μείωση των εξόδων διάθεσης κατά 8 εκατομμύρια ευρώ και των εξόδων διοίκησης κατά 1,35 εκατ. ευρώ συνεισέφεραν ώστε τα κέρδη προ φόρων να είναι ανεβασμένα σε σχέση με το 2020, στα 42,97 εκατ. ευρώ (2020: 39,01 εκατ.), όπως και τα κέρδη μετά από φόρους, στα 30,73 εκατ. ευρώ (2020: 28,30 εκατ.).

Όσον αφορά στο περιθώριο μεικτού κέρδους της ΑΒ Βασιλόπουλος, αυτό διαμορφώθηκε στο 27,35%, έναντι 27,57% το 2020, ενώ άξια αναφοράς είναι η αύξηση των ημερών πίστωσης προμηθευτών, από τις 106,8 μέρες το 2020, στις 115,3 μέρες το 2021. Αξιοσημείωτη είναι και η μείωση του προσωπικού της εταιρείας, που στις 31 Δεκεμβρίου 2021 αριθμούσε 14.774 άτομα, έναντι 15,386 ατόμων έναν χρόνο πριν.

Πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων ύψους 60-70 εκατ. ευρώ
Κατά το 2021, το ύψος των επενδύσεων της ΑΒ Βασιλόπουλος ανήλθε σε 73,6 εκατ. ευρώ και διατέθηκε για την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης και για την ανακαίνιση των καταστημάτων της εταιρείας.

Στο τέλος του 2021, το δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας αριθμούσε 592 καταστήματα, από τα οποία 318 ήταν εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 264 ανήκαν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising) και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.

Εντός του 2022 η εταιρεία συνεχίζει το πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων της, το οποίο κινείται μεταξύ 60 και 70 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει νέα καταστήματα και ανακαινίσεις, επέκταση των νέων concept αγοραστικής εμπειρίας και αναβάθμιση των λειτουργικών και παραγωγικών μονάδων, όπως και των αποθηκών της ΑΒ Βασιλόπουλος. Επιπλέον, η εταιρεία ενισχύει περαιτέρω το franchise δίκτυό της μέσω της ανάπτυξης νέων σημείων πώλησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μαθιουδάκης: Από τη συνεργασία με Dia και Μαρινόπουλο στην εξαγορά από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός

Τζίρο της τάξεως των 20 εκατομμυρίων ευρώ περίπου αναμένεται να προσθέσει στο ενεργητικό της η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, μετά την εξαγορά της κρητικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μαθιουδάκης, με την οποία επεκτείνει την παρουσία της στην Κρήτη.

Η Μαθιουδάκης διαθέτει συνολικά 17 καταστήματα σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο, τα οποία σταδιακά έως το τέλος του 2022 θα λειτουργούν υπό το εμπορικό σήμα της Κρητικός και θα προστεθούν στα άλλα οκτώ καταστήματα που ήδη έχει η Κρητικός στο νησί της Κρήτης, φτάνοντας στα 25 συνολικά.

Τα νέα καταστήματα, πέρα από την εταιρική ταυτότητα του ομίλου ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, θα προσφέρουν και τις προϊοντικές προτάσεις της αλυσίδας, όπως τα προϊόντα «επιλογή μου» & «Θησαυροί της Ελλάδας».

Το προφίλ της Μαθιουδάκης
Ο όμιλος επιχειρήσεων Μαθιουδάκης ιδρύθηκε το 2004 από τον Νικόλαο Μαθιουδάκη, με πρώτο κατάστημα στο Πέραμα Μυλοποτάμου, το οποίο συνεργαζόταν με την Dia Hellas.
Tα επόμενα χρόνια δημιουργήθηκαν καταστήματα σε Ρέθυμνο, Χανιά και Ηράκλειο, πάντα σε συνεργασία με την Dia Hellas.

Το 2008 η Dia Hellas σταμάτησε την οικονομική της δραστηριότητα στην Ελλάδα, κι έτσι ο όμίλος Μαθιουδάκη αναζήτησε νέο στρατηγικό συνεργάτη. Το 2009 συνήφθη συνεργασία με τη Μαρινόπουλος ΑΕ και τοποθετήθηκαν στα καταστήματα του ομίλου τα διακριτικά σήματα Carrefour Express και Carrefour Mαρινόπουλος. To 2014 ενσωματώθηκε στον όμιλο Μαθιουδάκης η εταιρεία ΕΛΙΤ ΕΠΕ, η οποία απαριθμούσε επτά καταστήματα στο νομό Ηρακλείου.

Μετά την πτώχευση της Μαρινόπουλος, η τροφοδοσία των καταστημάτων του ομίλου σταμάτησε και το 2018 ο όμιλος Μαθιουδάκη αποφάσισε να τοποθετήσει τα νέα σήματα με brand name το όνομα του ιδιόκτητη του και να συνεχίσει στο χώρο αυτόνομα και ανεξάρτητα, μία ανεξάρτητη πορεία που ουσιαστικά λαμβάνει τέλος μετά την εξαγορά από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων της η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κίνηση αυτή της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός επεκτείνει έτι περαιτέρω το πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων της, που στο τέλος του 2021 ανέρχονταν σε 262, ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 προστέθηκαν σε αυτά ακόμα 20 νέα καταστήματα, 13 εταιρικά και 7 franchise με την εταιρεία να επενδύει στη δημιουργία νέων καταστημάτων κυρίως σε περιοχές όπου έχει μικρή η και καθόλου παρουσία, καθώς και στον εκσυγχρονισμό των ήδη υφιστάμενων καταστημάτων της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Foodelco: Γιατί μείωσε κατά 35% τις τιμές των προϊόντων λιανικής

Με σύνθημα «Το κλίμα αλλάζει! Γιατί δεν αλλάζουμε εμείς;» πραγματοποιήθηκε για μία ακόμη χρονιά το γνωστό Vegan Life Festival στην Τεχνόπολη – Γκάζι, από τις 1 – 2 Οκτωβρίου 2022. Μία εκδήλωση αφιερωμένη στην κλιματική κρίση με ομιλίες από ειδικούς υγείας και διατροφής, ακτιβιστές και αθλητές οι οποίοι έκαναν λόγο για τα δικαιώματα ζώων, την αλληλεγγύη και την προστασία του περιβάλλοντος. Το «παρών» έδωσαν και εταιρείες τροφίμων και vegan προϊόντων οι οποίες λαμβάνουν υπόψιν τους την ολοένα και αυξανόμενη τάση του βιγκανισμού.

«Είμαστε χαρούμενοι γιατί έχουμε διαθέσιμα στο φεστιβάλ τα Beyond Chicken Tenders, το νέο plant – based προϊόν που προσομοιάζει το κοτόπουλο, χωρίς σόγια, χωρίς Γενετικά Τροποποιημένους Οργανισμούς και με βάση τον αρακά» αναφέρει στο FOODReporter ο Marketing Manager της Foodelco, Γιώργος Σπηλιόπουλος, σχετικά με την προσθήκη νέου προϊόντος στη γνωστή vegan σειρά Beyond Meat. «Τα plant – based προϊόντα είναι συνήθως πιο ακριβά σε σύγκριση με το ζωικό κρέας και κυρίως εδώ στην Ελλάδα. Το γεγονός αυτό σχετίζεται με τους νόμους της προσφοράς και ζήτησης, τα κόστη παραγωγής, συσκευασίας και εισαγωγής των προϊόντων, καθώς και την υψηλή φορολογία σε έμμεσους και άμεσους φόρους. Εμείς φυσικά στοχεύουμε για το καλύτερο και χαιρόμαστε που ο Έλληνας καταναλωτής προτιμάει τα προϊόντα μας και επειδή γευστικά προσεγγίζουν το ζωικό κρέας στο μέγιστο δυνατό, κερδίζοντάς τον» υπογραμμίζει ο κ. Σπηλιόπουλος για την niche αγορά των plant – based υποκατάστατων κρέατος. Ο ίδιος δηλώνει στο FOODReporter: «Στόχος μας είναι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τα προϊόντα μας να εξισωθούν ή να είναι ακόμα χαμηλότερα από την μέση τιμή κιλού του αντίστοιχου ζωικού προϊόντος».

Κόντρα στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες με μείωση τιμών κατά 35% σε όλα τα προϊόντα λιανικής
«Οι συνθήκες, λόγω ενεργειακού κόστους είναι πολύ δύσκολες, όπως σε όλον τον κλάδο τροφίμων. Εμείς παρόλα αυτά, σε πείσμα της παρούσας κατάστασης, στις αρχές του χρόνου κάναμε μία πολύ σημαντική μείωση 35% στις τιμές όλων των προϊόντων retail, γιατί βλέπουμε ότι υπάρχει μία αυξανόμενη τάση στον συγκεκριμένο κλάδο και πιστεύουμε ότι τα plant-based προϊόντα μας πρέπει να είναι προσβάσιμα σε όλους» σχολιάζει ο Γιώργος Σπηλιόπουλος.

Ο Marketing Manager της Foodelco υπογραμμίζει ότι, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Michigan (2018), τα προϊόντα της Beyond Meat εκλύουν 90% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου και καταναλώνουν 46 % λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με το μοσχαρίσιο κρέας. «Είναι θρεπτικά και αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης χωρίς χοληστερόλη, χωρίς τεχνητά συντηρητικά και φυσικά, παράγονται χωρίς την κακομεταχείριση των ζώων. Οι παραπάνω λόγοι τα καθιστούν ιδανική επιλογή ακόμη και για μείωση κατανάλωσης του κόκκινου κρέατος για όσους ακολουθούν μια flexitarian διατροφή» προσθέτει ο ίδιος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter