Όλο και λιγότερο γάλα στην αγορά – Έλλειψη και στο γάλα σε κρέμα

Έλλειψη παρατηρείται στην ελληνική αγορά στο γάλα σε κρέμα και στα παράγωγα και κρέμες γάλακτος που αφορούν τη ζαχαροπλαστική. Το FOODReporter ήρθε σε επικοινωνία με ιδιοκτήτη αλυσίδας ζαχαροπλαστείων στην Αθήνα, που επιβεβαίωσε το γεγονός. Οι προμηθευτές έχουν να διαχειριστούν πολύ λιγότερες ποσότητες των σχετικών προϊόντων, του φρέσκου γάλακτος και των παραγώγων του και φαίνονται να έχουν αποφασίσει να εξυπηρετούν μόνο πελάτες από έναν όγκο παραγγελίας και πάνω. Αν και δεν υπάρχει κάποια επίσημη πολιτική ή κοινή γραμμή γι’ αυτό, οι προμηθευτές δεν επιθυμούν να δυσαρεστήσουν τους μεγαλύτερους πελάτες τους σε όγκο παραγγελιών και τζίρο και αυτό ως ένα σημείο είναι λογικό.

Όπως προκύπτει από την έρευνα που έκανε το FOODReporter, ο κρίσιμος όγκος που ίσως για την ώρα να δίνεται προτεραιότητα να εξυπηρετηθεί να είναι πάνω από ένας τόνος την εβδομάδα. Τα μικρότερα ζαχαροπλαστεία δεν φτάνουν σε καμία περίπτωση αυτά τα νούμερα. Ο αριθμός των 300 και 400 κιλών την εβδομάδα αφενός δεν τους επιτρέπει να βρεθούν σε θέση προτεραιότητας, αφετέρου είναι απαγορευτικός για τη σύναψη συνεργασίας με κάποιον προμηθευτή από χώρα του εξωτερικού για την εξυπηρέτηση των αναγκών.

Η πηγή της πληροφορίας διαθέτει πολυτελή ζαχαροπλαστεία, από εκείνα που θέτουν σε προτεραιότητα την ποιότητα και μετέπειτα ενδιαφέρονται για την τιμή, ωστόσο, ο εν λόγω ιδιοκτήτης παίρνει κι εκείνος τα μέτρα του: «Οι τιμές των πρώτων υλών έχουν γίνει χρηματιστήριο. Προσπαθούμε να αποθηκεύσουμε όσα υλικά αποθηκεύονται με ασφάλεια, όπως, για παράδειγμα, τις σοκολάτες, αλλά το ίδιο δεν συμβαίνει με το γάλα. Έχει ανέβει η τιμή του, είμαι διατεθειμένος να το πληρώσω παραπάνω αλλά δεν βρίσκω τις ποσότητες που χρειάζονται», δηλώνει και συμπληρώνει ότι, θέλοντας και μη, παροτρύνει τους πελάτες του, μέσω των υπαλλήλων του, στην αγορά άλλων γλυκισμάτων, εκείνων που δεν χρειάζονται γάλα σε κρέμα για την παρασκευή τους.

Συγκέντρωση του λιγότερου γάλακτος σε όλο και λιγότερους αποδέκτες
Το πρόβλημα ξεκινά από ακόμα πιο πίσω. Οι αγροκτηνοτροφικοί συνεταιρισμοί, αγωνιώντας αρκετά μπροστά στην πραγματικότητα της θανάτωσης ζωικού κεφαλαίου για εξοικονόμηση ενέργειας και κόστους διατροφής του κοπαδιού, προσπαθούν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν πιο σίγουρα χρήματα για τους κτηνοτρόφους που είναι μέλη τους. Καταφεύγουν λοιπόν σε μαζικές συμφωνίες και έτσι, παρατηρείται και συγκέντρωση της προσφοράς του γάλακτος, που κάνει το έλλειμμα προσφοράς να φαίνεται μεγαλύτερο. Κάτι ανάλογο έγινε και με την πατάτα…

Οι συγκεκριμένες λύσεις, βέβαια, λύνουν το πρόβλημα μόνο για όσους κτηνοτρόφους διαθέτουν ρευστότητα για να περιμένουν τις αποπληρωμές των μαζικών συμφωνιών, είτε αυτές αφορούν τη βιομηχανία, είτε την εμφιάλωση και συσκευασία για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των λιανεμπόρων. Πρόκειται δηλαδή για μια μικρή μειοψηφία. Οι υπόλοιποι συνεχίζουν να σκέφτονται σοβαρά τη μείωση του αριθμού των ζώων που εκτρέφουν.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πίτσιας ΑΕ: Έτρεξε με +26% ο τζίρος στο πρώτο πεντάμηνο του 2022

Δε φαίνεται να… πτοήθηκε απο την απομάκρυνσή της από τον ΕΛΟΜΑΣ η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Πίτσιας της Πιερίας η οποία συνέχισε την ανοδική της πορεία το 2021 και προσδοκά και φέτος αυξημένο τζίρο και μερίδια αγοράς, ποντάροντας στην επέκταση του δικτύου καταστημάτων της. Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις που ανακοίνωσε η Πίτσιας, το 2021 έκλεισε με τον κύκλο εργασιών στα 23,17 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 20,70 εκατ. ευρώ της προηγουμένης χρήσης. Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 5,74 εκατ.ευρώ, έναντι 4,67 εκατ.ευρώ του 2020, και το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 24,76% επί των πωλήσεων, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με αυτό του προηγούμενου έτους, το οποίο ανερχόταν σε 22,57%. Τα κέρδη μετά από φόρους της χρήσης ανήλθαν σε 540.388,81 ευρώ, έναντι 311.779,28 ευρώ το 2020.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του τζίρου της Πίτσιας το 2021 προήλθε από τις πωλήσεις χονδρικής, που σχεδόν τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2020, φτάνοντας τα 2,19 εκατ. ευρώ. Βεβαίως, οι πωλήσεις λιανικής εξακολουθούν να αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων της εταιρείας και το 2021 έσπασαν το φράγμα των 20 εκατ. ευρω, κλείνοντας στα 20,36 εκατ. ευρώ, έναντι 19,62 εκατ. το 2020.

Συνεχίζεται και φέτος η αύξηση του τζίρου – Τα τρία νέα καταστήματα σε Βεροια και Χαλκηδόνα
Όσον αφορά στην τρέχουσα χρήση, για το έτος 2022, στην έκθεση διαχείρισης του διοικητικού συμβουλίου της Πίτσιας, με ημερομηνία 27 Ιουνίου, η εταιρεία παρουσιάζει και φέτος σημαντική αύξηση στον κύκλο εργασιών της. Μέχρι και τον Μάιο του 2022 ο κύκλος εργασιών παρουσιαζόταν αυξημένος κατά 26,09%. Ο κύκλος εργασιών της επόμενης χρήσης αναμένεται ότι θα συνεχίσει στην ίδια αυξητική πορεία, καθώς θα συνεχιστεί η πολιτική επέκτασης της αλυσίδας μέσω του ανοίγματος νέων υποκαταστημάτων. Ήδη από το Μάιο του 2022 έχουν τεθεί σε λειτουργία τρία νέα υποκαταστήματα, τα δύο στη πόλη της Βέροιας και το τρίτο στη Χαλκηδόνα. Πρόκειται για καταστήματα της αλυσίδας «Spar Μαζί Markets», με την απόκτηση των οποίων η Πίτσιας επέκτεινε περαιτέρω το αποτύπωμά της στη Βόρεια Ελλάδα.

Ο αποκλεισμός από τον ΕΛΟΜΑΣ
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι πριν λίγους μήνες η Πίτσιας ήταν μέλος του ΕΛΟΜΑΣ, όμως με απόφαση της έκτακτης γενικής συνέλευσης του ΕΛΟΜΑΣ στις 11 Μαρτίου αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία (74%) ο αποκλεισµός της από τον όµιλο. Η συμμετοχή της αλυσίδας στον ΕΛΟΜΑΣ συνίστατο σε 20 εταιρικά μερίδια αξίας 3.000 ευρώ το καθένα, ήτοι συνολικής αξίας 60.000 ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στην αντεπίθεση η Creta Farms με σχεδόν πενταπλάσιες πωλήσεις από το 2020

Σε 98,6 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι πωλήσεις της Creta Farms για το οικονομικό έτος, σε έναν σχεδόν πενταπλασιασμό της αξίας πωλήσεων συγκριτικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020.
Η εταιρεία κατέγραψε κέρδη EBITDA, δηλαδή αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, 7,01 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,6 εκατ. ευρώ, έναντι €191.000 το 2020. Ο τζίρος του 2021 προσέγγισε τον καλύτερο τζίρο της ιστορίας της εταιρείας, εκείνον του 2018.

Στόχοι η αύξηση μεγεθών, η αύξηση μεριδίου αγοράς και η μεγαλύτερη διείσδυση σε εξαγωγές
Η εταιρεία εμφανίζει αύξηση μεγεθών μετά τη στήριξη του στρατηγικού επενδυτή, Δημήτρη Βιντζηλαίου και ουσιαστικά ανέκαμψε με θετικά οικονομικά αποτελέσματα ήδη από το οικονομικό έτος 2021, δύο έτη νωρίτερα από τον χρόνο που προέβλεπε το επιχειρηματικό σχέδιο στο πλαίσιο της συμφωνίας εξυγίανσης.

Πράγματι, κατά τη διάρκεια του 2021, η Creta Farms αποκατέστησε πλήρως την ομαλή προμήθεια ευρείας γκάμας προϊόντων της, τόσο στο κανάλι της λιανικής, όσο και στα συνεργαζόμενα σημεία. Ho.Re.Ca.

Σύμφωνα με την ίδια την Creta Farms, το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στο τέλος του 2021 βρισκόταν στο 18,7%, εμφανώς αυξημένο από το αντίστοιχο μερίδιο του 2019 στην ίδια αγορά, πριν δηλαδή από την είσοδο του στρατηγικού επενδυτή, το οποίο επίσης υπολογιζόταν με στοιχεία που είχε στη διάθεσή της η ίδια η εταιρεία, στο 4,1%.

Σύμφωνα μάλιστα με δήλωση του ίδιου του Δημήτρη Βιντζηλαίου, «η εταιρεία υπερβαίνει πλέον το 20%, ως μερίδιο αγοράς, που αντικατοπτρίζει τη δυναμική της ανάκαμψη, η ο-ποία συνεχίζεται με ανοδικούς ρυθμούς και φέτος».

Αύξηση σημείωσαν σε ετήσια βάση τα ταμειακά διαθέσιμα της Creta Farm, διαμορφώνοντας τη συνολική ρευστότητα της εταιρείας στα 17,64 εκατ. ευρώ, από 12,58 εκατ. ευρώ το 2020.

Επενδύσεις ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες και ανθρώπινο δυναμικό
Η Creta Farms, στο μεταξύ, συνεχίζει τις στρατηγικές επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό. Οι αναπτυξιακές επενδύσεις από τη νέα διοίκηση της εταιρείας συνολικά ανέρχονται σε 5,5 εκατ. ευρώ, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων με την προσθήκη νέων τεχνολογιών και παραγωγικών δυνατοτήτων. Μέσω των επενδύσεων αυτών που συνεχίζονται εντός του 2022, η εταιρεία αποσκοπεί στην περαιτέρω ανάπτυξή της στην ελληνική αγορά, όσο και στην ενίσχυση των εξαγωγών.

Η Creta Farms προχώρησε και σε σημαντικό αριθμό προσλήψεων εντός του 2021, με επιπλέον παροχές και προνόμια, αναγνωρίζοντας το ανθρώπινο δυναμικό ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης. Το προσωπικό της εταιρείας αυξήθηκε κατά 7,5% το 2021 και σε παρόντα χρόνο, ο αριθμός των εργαζομένων ανέρχεται σε 653.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter