Coffee Island: Ολοκλήρωση ανοίγματος του τρίτου καταστήματος στην Αίγυπτο έως το τέλος του 2022 – Άνοιγμα 5 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα

«Στο Athens Coffee Festival, αναδείξαμε όλη την γκάμα Single Estate καφέδων από συγκεκριμένες φάρμες παγκοσμίως με τις οποίες έχουμε έρθει σε απευθείας επαφή μέσω του προγράμματος Συμβολαιακής Γεωργίας Direct Trade Coffee Island. Είναι ένα project που μόνο η αλυσίδα μας τρέχει με συνέπεια σε όλη την Ελλάδα, δίνοντας πρόσβαση στους καταναλωτές σε γεύσεις από μέρη που δεν θα είχαν αλλιώς τη δυνατότητα» αναφέρει στο FOODReporter ο Αλέξανδρος Ζαπανιώτης, Managing Director των Coffee Island, σχετικά με τη συμμετοχή της εταιρείας στο Athens Coffee Festival 2022.

Σύμφωνα με τον κ. Ζαπανιώτη, το προϊόν που παρουσίασε η εταιρεία στο φεστιβάλ καφέ ήταν το καινοτόμο Coffee Cold Brew Beer, το οποίο είναι αποτέλεσμα της δημιουργικής σκέψης και συνεργασίας των Coffee Island και της ΝΗΣΟΣ. «Δείξαμε την καινοτομία της κυκλικής οικονομίας με τις τσάντες μας από ανακυκλωμένους σάκους καφέ, αλλά και τα ποτήρια πολλαπλών χρήσεων που εκπαιδεύουν τους καταναλωτές στην επαναχρησιμοποίηση για να μειωθεί το πλαστικό μίας χρήσης, δίνοντας τους πολλαπλό όφελος έκπτωσης 10 λεπτών σε καθεμία από τις 20 χρήσεις του ποτηριού» υπογραμμίζει ο ίδιος.

Αλέξανδρος Ζαπανιώτης, Managing Director, Coffee Island

Η εταιρεία κινείται μεσοσταθμικά στο -6% σε αξίας για το πρώτο οκτάμηνο 2022
Όσον αφορά στη διαχείριση της επικρατούσας κατάστασης που έχει περιέλθει ο κλάδος λόγω πληθωρισμού, ο Αλέξανδρος Ζαπανιώτης δήλωσε στο FOODReporter: «Όπως όλη η εθνική οικονομία, έτσι και εμείς έχουμε επηρεαστεί. Έχουμε πετύχει στο βασικό μας προϊόν, τον καφέ, να μην έχουμε τρομερές ανατιμήσεις επί του παρόντος, γιατί αξιοποιούμε το direct trade με τις επιλεγμένες φάρμες που συνεργαζόμαστε ανά τον κόσμο. Τηρούμε όμως σε όλα μια υπεύθυνη στάση, δηλαδή διαχειριζόμαστε τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών, το κόστος ενέργειας και μεταφορών με ψυχραιμία και λογική προσέγγιση, ώστε να μην επιβαρύνουμε περαιτέρω το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών μας και αφετέρου να βοηθούμε την ανθεκτικότητα των καταστημάτων μας». Μία απάντηση των Coffee Island στις ανατιμήσεις είναι τα συνεχή προγράμματα πιστότητας και επιβράβευσης, αλλά και οι εκπτώσεις στους συσκευασμένους καφέδες.
«Στο πρώτο οκτάμηνο 2022, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, η αγορά της εστίασης φαίνεται να έχει πτώση μείον 21% και εμείς ως Coffee Island κινούμαστε μεσοσταθμικά στο μείον 6% σε αξία» επισημαίνει ο κ. Ζαπανιώτης αναφορικά με τις πωλήσεις της εταιρείας.

Νέα καταστήματα και ανακαινίσεις έως το τέλος του 2022
«Στο πλάνο μας έχουμε πέντε νέα καταστήματα έως το τέλος του 2022. Συνεχίζουμε την ανανέωση των προσόψεων και τις ανακαινίσεις καταστημάτων, φτάνοντας στο 75% του δικτύου μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου 2022, ώστε να ενισχυθεί η εικόνα και η ταυτότητά μας στο 2023» δηλώνει στο FOODReporter o κ. Ζαπανιώτης για το πλάνο επέκτασης των καταστημάτων. «Για το εξωτερικό, το πλάνο μας στο 2022 ολοκληρώνεται με το άνοιγμα του τρίτου καταστήματος στην Αίγυπτο και την ανανέωση που κάναμε στο κατάστημα του Λονδίνου» συμπληρώνει ο ίδιος σχετικά με τα μελλοντικά σχέδια δραστηριοποίησης της εταιρείας στο εξωτερικό.

Ο μελλοντικός καταναλωτής θα οδηγηθεί σε αυστηρότερες επιλογές κατανάλωσης με μειωμένο «καλάθι»
«Ο καταναλωτής δεν επηρεάζεται μόνο ψυχολογικά από το βομβαρδισμό αρνητικών ειδήσεων, αλλά και πρακτικά από τις αυξήσεις των βασικών αγαθών και υπηρεσιών. Ξέρουμε πως θα οδηγηθεί σε αυστηρότερες επιλογές κατανάλωσης με ένα μειωμένο «καλάθι» σχολιάζει ο Αλέξανδρος Ζαπανιώτης όσον αφορά στην σημερινή καταναλωτική συμπεριφορά. «Τείνω να πω, πως η ανθεκτικότητα πρέπει να είναι οδηγός για εμάς στις επιχειρήσεις, αλλά και απαιτούμενο και για τους καταναλωτές. Για τους λόγους αυτούς, είναι στρατηγική επιλογή για εμάς να είμαστε δίπλα στους πολίτες – καταναλωτές καθημερινά και έμπρακτα. Να προσπαθούμε να διατηρούμε τον specialty coffee προσβάσιμο με λογικές τιμές, ώστε να παραμείνει η καθημερινή απόλαυση» προσθέτει ο Managing Director των Coffee Island.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Συσκευασία τροφίμων: Η τιμή της είναι πάνω απ’ όλα;

Το δίλημμα μικρότερη τιμή ή βιώσιμη συσκευασία για τον κλάδο της συσκευασίας τροφίμων φαίνεται ότι έχει ήδη απαντηθεί. Το FOODReporter βρέθηκε στην έκθεση Syskevasia22, που διεξάγεται στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, και διαπίστωσε ότι η συσκευασία έχει ενταχθεί στις οικονομίες κλίμακος των εταιρειών τροφίμων και ποτών. Φαίνεται πως οι εταιρείες προσπαθούν να εξοικονομήσουν κόστη από όλα τα υπόλοιπα στάδια μέχρι την τοποθέτηση του προϊόντος στο ράφι, για να μην κάνουν «εκπτώσεις» στην ποιότητα παραγωγής. Στέλεχος εταιρείας που ασχολείται με τις ετικέτες τροφίμων τόνισε χαρακτηριστικά στο FOODReporter: «Ορισμένοι βιομήχανοι, αν μπορούσαν, θα τύπωναν ασπρόμαυρες ετικέτες για να τους κοστίζει λιγότερο».

Η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις πρώτες ύλες φέρνει ρευστότητα στις αναθέσεις συσκευασιών
Στον ίδιο κλάδο, η Νικολέτα Πανδή, κοστολόγος της Nonstop Printing Limited επιβεβαίωσε ότι έχουν πολλαπλασιαστεί οι πελάτες που αναζητούν προσφορές χαμηλότερες σε τιμή, μα παράλληλα, περιέγραψε και το ρευστό οικονομικό πεδίο: «Παλαιότερα οι πελάτες είχαν χρόνο να επεξεργαστούν τις προσφορές. Πρόσφατα λάβαμε, ως εταιρεία, ανάθεση για χάρτινη συσκευασία, όπου είχαν περάσει δέκα ημέρες από την προσφορά. Η ποιότητα του χαρτιού που ζητούσε ο πελάτης δεν ήταν διαθέσιμη, επειδή είχε εξαντληθεί. Σε άλλη περίπτωση, όταν είχαν περάσει 15 ημέρες από την ημέρα που στείλαμε την προσφορά, οι τιμές πρώτων υλών είχαν αυξηθεί κατά 80% περίπου. Πρώτη φορά βιώνω τέτοια ρευστότητα στην αγορά», παραδέχτηκε.

Ένας άλλος λόγος ρευστότητας είναι η διαρκής αλλαγή των καταληκτικών ημερομηνιών εφαρμογής πολιτικών για την προστασία του περιβάλλοντος και η έλλειψη ακρίβειας σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις συσκευασίες τροφίμων. «Αντιμετωπίσαμε τρεις διαφορετικές εγκυκλίους αναφορικά με τις ετικέτες PET στα μπουκάλια. Η τελευταία εγκύκλιος ήρθε την ίδια ημέρα όπου ξεκινούσε η εφαρμογή της προηγούμενης», παραπονέθηκε η Ντόρα Βακιρτζή, υπεύθυνη εταιρικής ανάπτυξης της ibs βιομηχανίας πλαστικών.

Η κατάλληλη συσκευασία στη σωστή τιμή και ανάλογα με το βαλάντιο της κάθε εταιρείας
«Η εταιρεία μας είναι υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος, αν και το πλαστικό έχει πλέον δαιμονοποιηθεί αρκετά. Πλέον, υπάρχουν τα υλικά και οι τεχνολογίες για να κατασκευάζονται συσκευασίες 100% ανακυκλώσιμες, υπάρχουν τα βιοπολυμερή, υπάρχουν πολλές λύσεις. Άλλωστε, η ζήτηση για post-recycled material έχει μεγαλώσει αρκετά και στην εταιρεία μας έχουμε επενδύσει στο να το επεξεργαζόμαστε και να το επαναχρησιμοποιούμε», συμπλήρωσε η κυρία Βακιρτζή. Οι μεγάλοι σε οικονομικά μεγέθη πελάτες που έχει η ibs βιομηχανία πλαστικών έχουν το περιθώριο να ζητήσουν συσκευασίες πιο φιλικές προς το περιβάλλον κι ας έχουν εκείνες μεγαλύτερο κόστος. «Σιγά σιγά ακολουθούν και οι πιο μικροί με το ρυθμό τους, όσο μπορούν, με μικρότερες παραγγελίες», πρόσθεσε. Η κατάτμηση και η «σαλαμοποίηση» των παραγγελιών ως προς τον όγκο τους είναι άλλο ένα πρόβλημα που απασχολεί τη συσκευασία. Άλλο στέλεχος του τομέα της εμφιάλωσης που δεν θέλησε να κατονομαστεί δήλωσε στο FOODReporter ότι οι πελάτες της εταιρείας του κάνουν περισσότερες παραγγελίες μικρότερες σε όγκο.

Η εξήγηση που έδωσε είναι οι πιο ευέλικτες παραγγελίες, που την ίδια στιγμή πηγαίνουν πίσω χρονικά τις υποχρεώσεις συσκευαστικού κόστους.
Ο υπεύθυνος παραγωγής της CretaCan, Στέλιος Καλαμάς, παραδέχτηκε ότι η τιμή της συσκευασίας είναι εκείνη που ενδιαφέρει πρωτίστως τους πελάτες. Η CretaCan κατασκευάζει μικρές και μεγάλες συσκευασίες με μεταλλοτυπία από λευκοσίδηρο για λάδι, χαλβά, κρέμες και σνακ.

Ένας άλλος παράγοντας που παραμένει σταθερός με τα χρόνια ως προς τη συσκευασία του κλάδου τροφίμων και ποτών είναι η σταθερότητα, με την έννοια της ασφάλειας και της αναγνωρισιμότητας της επεξεργασίας.

Ο Γιώργος Γιωνάς, ιδρυτής της Yonas Design, μέλος του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ που αναλαμβάνει από το design της ετικέτας μέχρι τη συσκευασία του τροφίμου, διηγήθηκε στο FOODReporter μια ιστορία: «Πολύ γνωστός παίκτης της αγοράς, πελάτης της εταιρείας, ήταν γνωστός για τη γυάλινη συσκευασία του προϊόντος του, όμως παραπονιόταν για το κόστος. Του βρήκα ολοκληρωμένη λύση για rebranding του προϊόντος σε συσκευασία από χαρτόνι από δικό μου μηχάνημα σχεδόν στη μισή τιμή, όμως φοβήθηκε την αλλαγή και δεν την επέλεξε».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών ζητά μικρότερες και πιο ευέλικτες συσκευασίες

Η ευελιξία αναδύεται ως το ύψιστο και πρωταρχικό ζητούμενο από πλευράς των εταιρειών τροφίμων και ποτών, στις απαιτήσεις τους για τη συσκευασία.

Η εποχή της ενεργειακής κρίσης έχει φέρει όλο και πιο δημιουργικούς τρόπους απορρόφησης του κόστους και στον τομέα της συσκευασίας, οδηγεί σε ολοένα και συχνότερη και διαρκή αναψηλάφιση της συσκευασίας.

Στέλεχος της αγοράς συσκευασίας που δεν θέλησε να κατονομαστεί έλεγε με νόημα στο FOODReporter: «Ανέκαθεν η συσκευασία αποτελούσε μέρος του μάρκετινγκ ενός προϊόντος, τώρα φαίνεται να παίζει και ρόλο στην εμπορική και προωθητική πολιτική». Πράγματι, η τάση αφορά απαιτητικότερες παραγγελίες ως προς τα μεγέθη των συσκευασιών, είτε πρόκειται για χαρτοκιβώτια, χάρτινες συσκευασίες, γυάλινες ή μεταλλικές.

«Ψαλιδίζοντας» τις συσκευασίες
Οι εταιρείες προσπαθούν να «ψαλιδίσουν» τις συσκευασίες, είτε για να μειώσουν τον κενό χώρο, τον συνολικό όγκο ή το βάρος. Όταν μιλάμε για πολυσυσκευασίες, εκείνες περιέχουν μικρότερες συσκευασίες σε όγκο ή βάρος.

Ο Χριστόφορος Βεργόπουλος, μηχανολόγος μηχανικός της Viepa Innovative Packaging εξηγούσε στο FOODReporter ότι η εταιρεία του πραγματοποιεί επένδυση σε σύγχρονους ρομποτικούς μηχανισμούς που σφραγίζουν, μεταφέρουν και παλετοποιούν γρήγορα πολυσυσκευασίες από χάρτινη κατασκευή. «Συχνά ο πελάτης ζητάει αλλαγή του ύψους ενός κουτιού.

Τα σημεία απ’ όπου ανοίγει η πολυσυσκευασία είναι εκείνα που δέχονται τις σπανιότερες αλλαγές. Στην κατηγορία των γιαουρτιών, μας έχει ζητηθεί να μπορούμε να επεξεργαστούμε συσκευασίες με δύο ή με τέσσερα και πέντε προϊόντα, αντί για τρία που είναι το σύνηθες για την ελληνική αγορά. Οι νέες μας ρομποτικές μηχανές μπορούν να το εγγυηθούν αυτό», δήλωσε ο κ. Βεργόπουλος.

Το βάρος και ο όγκος παίζουν ρόλο
Αλλά οι αλλαγές στη συσκευασία επηρεάζουν και τα υγρά και τις γυάλινες συσκευασίες. «Επί μήνες παλεύουμε με τον σχεδιασμό, οι εταιρείες έχουν πλέον νέες απαιτήσεις», δήλωσε στο FOODReporter η υπεύθυνη εταιρικής ανάπτυξης της βιομηχανίας πλαστικών ibs, Ντόρα Βακιρτζή.

Οι αλλαγές που ζητούν οι βιομήχανοι τροφίμων, από τη μία έχουν να κάνουν με τις πολυσυσκευασίες, οι οποίες αποτελούν κομμάτι της στρατηγικής προσφορών, από την άλλη, έχουν να κάνουν με το βάρος της συσκευασίας.

Το λιγότερο βάρος προσφέρει ευελιξία στο προϊόν και επιτρέπει χαμηλότερα κόστη μεταφοράς. Η κυρία Βακιρτζή πρόσθεσε ότι η ibs έχει επενδύσει σε συσκευασίες χαμηλότερου βάρους.
Από την άλλή, η Νικολέτα Πανδή, κοστολόγος της Nonstop Printing Limited αποκάλυψε στο FOODReporter ότι αρκετοί πελάτες ζητούν προσφορές για χάρτινες συσκευασίες με πιο λεπτό χαρτί.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Frigoglass: «Βαρίδι» για την κερδοφορία η εξάρτηση από την παραγωγή στη Ρωσία

Ορόσημο για τη βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης της Frigoglass θα αποτελέσει η λειτουργία του νέου εργοστασίου της εταιρείας στη Ρουμανία, η οποία προγραμματίζεται για τον Φεβρουάριο του 2023. Το εργοστάσιο της Frigoglass στη Ρωσία επί του παρόντος αντιπροσωπεύει την κύρια μονάδα παραγωγής στην Ευρώπη, μετά την πυρκαγιά στο εργοστάσιο της Ρουμανίας τον Ιούνιο του 2021, όμως οι κυρώσεις της Δύσης κατά της Ρωσίας μετά την εισβολή στην Ουκρανία και τα ρωσικά αντίμετρα οδήγησαν σε ακυρώσεις παραγγελιών και προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα για τη διακίνηση πρώτων υλών και τελικών προϊόντων.

Όπως αναφέρει η Frigoglass στις εξαμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις της, οι περιορισμοί στην παραγωγή που αντιμετωπίζει στη Ρουμανία, η εξάρτηση από την παραγωγή της Ρωσίας μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2023 και η επακόλουθη αύξηση του κόστους των μεταφορών θα συνεχίσουν να επηρεάζουν σημαντικά την κερδοφορία και την ρευστότητά της φέτος και το επόμενο έτος. Σε αυτό το περιβάλλον, ο όμιλος έχει αναπροσαρμόσει τις τιμές και συνεχίζει τις πρωτοβουλίες μείωσης του κόστους για να αντισταθμίσει μερικώς τις επιπτώσεις στην κερδοφορία. Στο μεταξύ, ο κλάδος Υαλουργίας αναμένεται ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει την κερδοφορία του ομίλου το 2022 και το 2023. Πάντως, η Frigoglas διατηρεί το στόχο της για κεφαλαιακές δαπάνες ύψους περίπου €60 εκατ. το 2022, που περιλαμβάνουν κυρίως τις δαπάνες που αφορούν στην ανέγερση του νέου εργοστασίου στη Ρουμανία. Αναμένει επίσης κεφαλαιακές δαπάνες για τον κλάδο Υαλουργίας περίπου €15 εκατ., συμπεριλαμβανομένων δαπανών για αγορές υλικών για προγραμματισμένη ανακατασκευή ενός κλιβάνου το 2023.

Ο κλάδος Υαλουργίας στο +74% στο εξάμηνο
Στο πρώτο εξάμηνο του 2022, η Frigoglass παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων κατά 22% σε σχέση με πέρυσι, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης ανάπτυξης του κλάδου Υαλουργίας και της αυξημένης ζήτησης σε Ινδία, Νότια Αφρική και κεντρική Ασία. Ειδικότερα, ο κλάδος Υαλουργίας εμφάνισε αύξηση πωλήσεων και τπροσαρμοσμένου EBITDA κατά 74% και 78% σε σχέση με πέρυσι, αντίστοιχα, ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης και των αναπροσαρμογών των τιμών. Η Frigoglass κατέγραψε καθαρά κέρδη προς τους μετόχους ύψους €4,7 εκατ., σε σύγκριση με ζημιά €11 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2021, που υποστηρίχθηκε από κέρδη €10,6 εκατ. λόγω αποζημιώσεων για την πυρκαγιά στο εργοστάσιο της Ρουμανίας.

Προς σύμβαση υποστήριξης για τις ομολογίες λήξεως 2025
Σημειώνεται ότι η Frigoglass και η επιτροπή απαρτιζόμενη από την πλειοψηφία των κατόχων ομολογιών προνομιακής εξασφάλισης ποσού €260 εκατ. και λήξεως το 2025 αναμένεται να συμφωνήσουν το συντομότερο δυνατό επί μίας σύμβασης υποστήριξης που θα περιλαμβάνει δέσμευση για τη χορήγηση ενδιάμεσης προνομιακής χρηματοδότησης ύψους €30 εκατ. και πάγωμα (standstill) των υποχρεώσεων καταβολής του επιτοκίου για το 2023 των ομολογιών λήξεως 2025 με σκοπό τη γεφύρωση βραχυπρόθεσμων αναγκών χρηματοδότησης και τη σταθεροποίηση των δραστηριοτήτων του ομίλου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter