Ξεκινούν άμεσα έλεγχοι στα φυσικά μεταλλικά νερά που κυκλοφορούν στο εμπόριο

Εντολή στις υπηρεσίες περιβαλλοντικής υγιεινής των περιφερειών για άμεσους ελέγχους στα φυσικά μεταλλικά νερά που κυκλοφορούν στο εμπόριο, προκειμένου να διακριβωθεί αν αυτά περιλαμβάνονται στον ευρωπαϊκό κατάλογο των αναγνωρισμένων φυσικών μεταλλικών νερών, έδωσε το υπουργείο Υγείας, με εγκύκλιο που υπογράφει η γενική γραμματέας δημόσιας υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη. Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από καταγγελίες που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία σχετικά με κυκλοφορία στο εμπόριο μη αναγνωρισμένων φυσικών μεταλλικών νερών.

Στην εγκύκλιο, με ημερομηνία 28 Σεπτεμβρίου 2022, περιλαμβάνεται η λίστα με τα συνολικά πενήντα αναγνωρισμένα φυσικά μεταλλικά νερά που προέρχονται από το έδαφος της Ελλάδας, καθώς και το αλβανικό Tepelene, που είναι επίσης επίσημα αναγνωρισμένο στη χώρα μας.

Καταληκτικά, η εγκύκλιος σημειώνει πως τα αποτελέσματα των ενεργειών των αρμόδιων υπηρεσιών θα πρέπει να έχουν σταλεί στη γενική γραμματεία δημόσιας υγείας το αργότερο έως τις 30 Οκτωβρίου 2022.

Έλεγχοι στις άδειες εκμετάλλευσης των πηγών φυσικών μεταλλικών νερών
Επιπλέον, με την εγκύκλιο καλούνται οι υπηρεσίες περιβαλλοντικής υγιεινής των περιφερειών στην έδρα των οποίων λειτουργούν εμφιαλωτήρια φυσικών μεταλλικών νερών, να αποστείλουν στην υπηρεσία αντίγραφα των αδειών εκμετάλλευσης των πηγών φυσικών μεταλλικών νερών που κυκλοφορούν στο εμπόριο.

Σημειώνεται ότι η εγκύκλιος κοινοποιείται στο Αυτοτελές Τμήμα Χημικοτεχνικής Δασμολογίου της Γενικής Διεύθυνσης Γενικού Χημείου της ΑΑΔΕ το οποίο παρακαλείται για τυχόν οδηγίες του προς τις κατά τόπους τελωνειακές υπηρεσίες ώστε, στην περίπτωση εισαγωγής φυσικών μεταλλικών νερών από κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτες χώρες να ελέγχεται εάν αυτά περιλαμβάνονται στον κατάλογο των αναγνωρισμένων φυσικών μεταλλικών νερών. Στην περίπτωση που δεν περιλαμβάνονται, επ’ ουδενί λόγο τονίζεται ότι δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η εισαγωγή τους.

Οι έλεγχοι που είχαν διαταχθεί τον περασμένο Μάρτιο από τον υπουργό Υγείας
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάρτιο, όπως είχατε διαβάσει στο FOODReporter, εντολή για ελέγχους στην αγορά των εμφιαλωμένων νερών είχε δώσει ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, καλώντας τις διευθύνσεις Δημόσιας.

Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας όλων των περιφερειών της χώρας, καθώς και τις διευθύνσεις Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής της Περιφέρειας Αττικής, να διενεργήσουν άμεσα ελέγχους στα εμφιαλωμένα νερά που κυκλοφορούν στο εμπόριο, με σκοπό τον έλεγχο της επισήμανσής τους (ετικέτες, συνοδευτικές επιγραφές, διαφημίσεις κλπ).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

PepsiCo Hellas: Αύξηση πωλήσεων σε τρόφιμα και αναψυκτικά το 2021 και το πρώτο οκτάμηνο του 2022

Ενίσχυση αξίας πωλήσεων κατά 41,5% εμφάνισε στα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 η PepsiCo Hellas.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών έφτασε τα 171 εκατ. ευρώ, έναντι 120,8 εκατ. ευρώ για το 2020.

Η αύξηση αφορά και την απορρόφηση της PepsiCo ΗΒΗ ΜΕΠΕ από την Tasty Foods ΑΒΓΕ. Η PepsiCo Hellas, ως ενιαίο σχήμα, αύξησε τις πωλήσεις της το 2021, κατά 5% στην κατηγορία των τροφίμων έναντι του 2020 και κατά 8% έναντι του 2019. Η αύξηση ήταν ύψους 17,5% σε σχέση με το 2020 στην κατηγορία των αναψυκτικών και ταυτόχρονα, έπιασε ξανά τα επίπεδα του 2019.

Το μικτό κέρδος της χρήσης 2021 ανήλθε στα €77.390.018,83, έναντι €59.099.278,80 για τη χρήση 2020, εμφανίζοντας αύξηση μικτών κερδών κατά 30,95%. Το κόστος πωλήσεων εμφάνισε επίσης άνοδο, κατά 51,59%, εξαιτίας του αυξημένου κόστους πρώτων υλών και του ιδιαίτερα αυξημένου κόστους αγοράς εμπορευμάτων, από €27.393.035,75 το 2020 σε €53.237.523,39 το 2021.

Το κόστος αγοράς εμπορευμάτων στον κλάδο των αναψυκτικών (€19.940.816,16) συνέβαλε στην αύξηση του κόστους πωλήσεων.

Τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €4.172.356,55 το 2021, έναντι €7.265.890,33 το 2020. Μειώθηκαν δηλαδή κατά €3.093.533,78, ήτοι 42,58%. Η μεταβολή αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση του κόστους πωλήσεων και των εξόδων διάθεσης: €65.671.440,73 το 2021, έναντι €42.479.379,34 το 2020. Το ποσό που επιβάρυνε τα αποτελέσματα από το κλάδο των αναψυκτικών ανήλθε σε €22.464.069,30.

Η διάθεση του «Eonio Λουτράκι» και οι προτεραιότητες του 2023
Το Σεπτέμβριο του 2021, η PepsiCo Hellas ολοκλήρωσε την πώληση του εργοστασίου της στο Λουτράκι, προχωρώντας σε στρατηγική συνεργασία με την N.U. Aqua για την επαναλειτουργία της εμβληματικής μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης του ομώνυμου φυσικού μεταλλικού νερού, που εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο του 2022. Η PepsiCo Hellas ανέλαβε τη διάθεση του «Eonio Λουτράκι».

Η εταιρεία συνεχίζει να μεγαλώνει με διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης και το 2022. Έως και τον φετινό Αύγουστο, καταγράφεται ανάπτυξη 11% στα τρόφιμα και 27% στα αναψυκτικά. Πιστή στο στόχο μίας πιο «πράσινης» αγοράς, η PepsiCo Hellas διαθέτει, από τον φετινό Ιανουάριο, το 100% των μπουκαλιών της σε συσκευασίες από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό (rPet), συμβάλλοντας στην κυκλική οικονομία και τη μείωση περιβαλλοντικής ρύπανσης.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός της PepsiCo Hellas για το επόμενο έτος επικεντρώνεται στην ψηφιοποίηση, στην ενεργειακή εξοικονόμηση και στην προσφορά προϊόντων με υψηλότερη διατροφική αξία.

Το πλάνο βελτίωσης της παραγωγικότητας, με αυτοματοποίηση και αναβάθμιση παραγωγικών δραστηριοτήτων, η εφαρμογή οικονομιών κλίμακος για μείωση λειτουργικών εξόδων και η περαιτέρω μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος αποτελούν προτεραιότητα. Παράλληλα, στοχεύεται η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με προϊόντα ενισχυμένου διατροφικού προφίλ: χωρίς γλουτένη, με λιγότερη ζάχαρη ή/και αλάτι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα επενδυτικά πλάνα της Paxman στην αγορά παραγωγής πρώτων υλών για αναψυκτικά

Το 2004, η παραγωγική εταιρεία πρώτων υλών για τη βιομηχανία αναψυκτικών και χυμών, Paxman Ltd., μετακομίζει σε νεόδμητο εργοστάσιο στη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας.
Όμως, η ιστορία και η παρουσία της στην αγορά, ξεκινάει από το 1978, ως μία ατομική επιχείρηση με την επωνυμία ChemiCo και με ιδρυτή τον Διονύση Φραγκιά, ο οποίος ήταν χημικός. «Ο Διονύσης Φραγκιάς ανέπτυξε ένα σημαντικό know – how και η εταιρεία εξελίχθηκε παράλληλα με άλλες εταιρείες παραγωγής μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, που αποτελούν σήμερα σημαντικούς παίκτες στην αγορά» αναφέρει στο FOODReporter ο Χρήστος Γιαρλέλης, Γενικός Διευθυντής της Paxman Ltd. «Από τις αρχές τις δεκαετίας του 2000, η εταιρεία λειτουργεί και αναπτύσσεται από τη δεύτερη γενιά επιχειρηματιών, τον Σταύρο Φραγκιά που είναι Τεχνολόγος Τροφίμων Msc, MBA και την Όλγα Φραγκιά που είναι Χημικός Μηχανικός Msc» προσθέτει ο ίδιος.

Επενδύοντας σε σύγχρονες παραγωγικές εγκαταστάσεις και σε εξειδικευμένο προσωπικό, δυναμικότητας 20 ατόμων, η Paxman έχει καταφέρει να επεκταθεί τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και σε αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής.

Από το concept development ενός προϊόντος έως το ράφι της λιανικής
Η εταιρεία θεωρείται ένας από τους πλέον αξιόπιστους παραγωγούς μίας ευρείας γκάμας πρώτων υλών και σύνθετων μιγμάτων για τη βιομηχανία των μη αλκοολούχων πότων. «Είμαστε μία εταιρεία που παίρνει μία ιδέα ή ένα concept και το μετουσιώνει σε τελικό προϊόν.

Η δουλειά μας είναι να ακολουθήσουμε όλες τις διαδικασίες που αποσκοπούν στο συνταίριασμα της γεύσης, των αρωμάτων, των γλυκαντικών ουσιών και συνολικά των απαραίτητων προσθέτων, που θα αποδώσουν τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά που απαιτεί ο πελάτης μας, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι θα παραχθεί ένα ασφαλές τρόφιμο και απολύτως συμβατό με το νομικό πλαίσιο της αγοράς στην οποία θα τοποθετηθεί. Με αυτό τον τρόπο, παρέχουμε ολοκληρωμένες λύσεις στους πελάτες μας. Συνοπτικά, για την ανάπτυξη νέων προϊόντων από το μηδέν (concept development), ξεκινάμε από την ιδέα του ποτού και φτάνουμε στο εμφιαλωμένο τελικό προϊόν.

Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει στάδια όπως η διαμόρφωση της συνταγής, η εργαστηριακή παρακολούθηση των δειγμάτων με σκοπό τη διασφάλιση της ποιοτικής σταθερότητας στο χρόνο, η εκτίμηση της διάρκειας ζωής του προϊόντος και η διαμόρφωση της ετικέτας με βάση τις απαιτήσεις της νομοθεσίας.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο πελάτης μας παίρνει ένα πλήρη φάκελο για το προϊόν και φυσικά το πιο σημαντικό ένα ή περισσότερα customized compounds για την παραγωγή και εμφιάλωση του προϊόντος» εξηγεί ο κ. Γιαρλέλης σχετικά με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας. «Εμβαθύνοντας, δημιουργούμε από το μηδέν τη βάση του αναψυκτικού, δηλαδή ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια ενός ποτού, καθώς αυτό που αναπτύσσουμε και παράγουμε είναι ένα σύνθετο σταθεροποιημένο μίγμα (compound) πάνω στο οποίο θα βασιστεί η γεύση, το άρωμα, το χρώμα και τα άλλα χαρακτηριστικά του.

Είναι σημαντικό για εμάς, όταν το τελικό προϊόν του πελάτη μας φτάσει στο ράφι να έχουμε εξασφαλίσει ότι είναι ασφαλές για τον καταναλωτή και διατηρεί τα ίδια οργανοληπτικά χαρακτηριστικά που προέρχονται από το compound σε όλη την διάρκεια ζωής του.

Στο επόμενο βήμα, ο πελάτης εμφιαλώνει το προϊόν του, προσθέτοντας και άλλα συστατικά τα οποία δημιουργούν το τελικό branded προϊόν που βρίσκει ο καταναλωτής στο ράφι» συνεχίζει ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας. «Φτιάχνουμε πάντα tailor – made προϊόντα ανάλογα με την επιθυμία του πελάτη. Το κάθε compound είναι μοναδικό για κάθε πελάτη μας» επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Γιαρλέλης στο FOODReporter.

Μια διαρκής αλληλεπίδραση μεταξύ εταιρείας και πελατών
Όσον αφορά στην συνεργασία της Paxman με τους πελάτες της, απαιτείται συνεχής αλληλεπίδραση με εκείνους, με κοινό στόχο το βέλτιστο αποτέλεσμα: «Για να πετύχουμε τα παραπάνω, έχουμε αναπτύξει ένα εξειδικευμένο τμήμα R&D που διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία και την υλικοτεχνική υποδομή για να αναλαμβάνει και να ολοκληρώνει τα πιο σύνθετα project» δηλώνει ο Χρήστος Γιαρλέλης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η διαδικασία ανάπτυξης ενός προϊόντος χρειάζεται – ανάλογα με το εκάστοτε προϊόν – δύο με τρεις μήνες για να γίνει το ταίριασμα των πρώτων υλών, να δημιουργηθούν δείγματα, να πραγματοποιηθούν οι συναντήσεις με τους πελάτες, παράλληλα με τις δοκιμές δειγμάτων.

«Είναι μία μεγάλη διαδικασία που απαιτεί χρόνο ανάλογα με το προϊόν που θέλει ο πελάτης. Από κει και πέρα, οφείλουμε να δούμε πως το δείγμα που τελικά επέλεξε ο πελάτης να προχωρήσει προς το λανσάρισμα, συμπεριφέρεται στον χρόνο μέσω πρωτόκολλων γήρανσης που εφαρμόζουμε.

Τίποτα δεν είναι ίδιο με τα προηγούμενα, κάθε project έχει τις ιδιαιτερότητές του» συμπληρώνει ο κ. Γιαρλέλης. «Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία και καταλήξουμε στο επιθυμητό προϊόν, είμαστε η εταιρεία που παράγει και προμηθεύει αυτό το σύνθετο μίγμα ανάλογα με τις παραγωγικές ανάγκες του πελάτη, με συνέπεια και συνέχεια και ο πελάτης μας γνωρίζει ότι έχει πάντα τη βασική του πρώτη ύλη για να δημιουργήσει τα προϊόντα και να τα διαθέσει στην αγορά» τονίζει.

Δραστηριοποίηση και στην Ho.Re.Ca. με έντονη παρουσία σε αγορές της Μέσης Ανατολής και Β. Αφρικής
«Ταυτόχρονα με την κύρια δραστηριότητα μας, έχουμε αναπτύξει και μία πλήρη γκάμα προϊόντων που στοχεύουν στην αγορά Ho.Re.Ca. και έχουν αξιόλογη παρουσία κυρίως στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής και σταδιακά κάνουν την είσοδο τους στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Το portfolio των προϊόντων περιλαμβάνει σιρόπια, πουρέδες φρούτων για κοκτέιλ ή ποτά χωρίς αλκοόλ, σάλτσες και τα συμπυκνωμένα σιρόπια τσαγιού σε διάφορες γεύσεις που είναι τα best seller μας, με το registered brand FLAIR SYRUPS» δηλώνει ο Χρήστος Γιαρλέλης σχετικά με το δεύτερο τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Αναφορικά, ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η εταιρεία εξυπηρετεί την αγορά είτε με το δικό της brand, είτε με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ανάλογα με το τι ζητάει ο πελάτης της. «Έχουμε δημιουργήσει σημαντικές συνεργασίες σε αγορές της Μέσης Ανατολής, όπου οι εταιρείες χρησιμοποιούν τη δική τους ετικέτα και το packaging που έχουν επιλέξει, με βάση τη γεύση των προϊόντων μας» αναφέρει ο ίδιος.

«Φτιάχνουμε προϊόντα για όποιον μας το ζητήσει στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό, ένα τεράστιο το φάσμα στο οποίο μπορούμε να κινηθούμε εκεί. Έχουμε εστιάσει σε κάποιες αγορές που έχουμε εντοπίσει ευκαιρίες για τα industrial προϊόντα μας, κυρίως στη ΝΑ Ευρώπη, και για την δραστηριότητα στην αγορά Ho.Re.Ca., έχουμε εστιάσει σε αγορές της Β. Αφρικής και της Μέσης Ανατολής» επισημαίνει ο κ. Γιαρλέλης. Παράλληλα, η ελληνική αγορά είναι πολύ σημαντικό πεδίο για την εταιρεία, καθώς είναι αρκετά αναπτυσσόμενη και ανταγωνιστική, σύμφωνα με τον ίδιο.

Το 2022 εκτιμάται ότι η Paxman θα κλείσει τον κύκλο εργασιών της με 25% αύξηση από το 2021
Όσον αφορά στις πωλήσεις, ο Χρήστος Γιαρλέλης αναφέρει ότι τα αναψυκτικά, λόγω του καναλιού του retail, δεν είχαν κάποια σημαντική κάμψη, καθώς υπήρχε αυξημένη ζήτηση παραγωγής, ακόμη και κατά τη διάρκεια της καραντίνας. «Το 2021 είχε μία κεκτημένη ταχύτητα για όλη την αγορά, με τον κλάδο εστίασης να ανοίγει ξανά. Η αύξηση που παρουσιάσαμε το 2021 ανέρχεται περίπου στο 50% συγκριτικά με το 2020» τονίζει ο ίδιος. Το 2022 κινείται επίσης ανοδικά για την εταιρεία, σημειώνοντας, μέχρι το καλοκαίρι, ρυθμούς ανάπτυξης πάνω από 30% , σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της Paxman. «Η εκτίμησή μου είναι ότι θα κλείσουμε περίπου στο +25% για το 2022, βέβαια, σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και μία αύξηση τιμών που κάναμε όλοι για να μπορέσουμε να ενσωματώσουμε, σε ένα ποσοστό τουλάχιστον, τις σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, της ενέργειας και των λοιπών βιομηχανικών εξόδων» υπογραμμίζει.

Αναφορικά, το 2021, η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών στα 3,6 εκατ. ευρώ, ήτοι αυξημένος κατά 48% σε σχέση με το 2020. «Το 2022 εκτιμούμε ότι θα κλείσουμε με 25% αύξηση στον κύκλο εργασιών, δηλαδή περίπου στα 4,5 εκατ. ευρώ» σχολιάζει ο κ. Γιαρλέλης.

Δημιουργία νέων παραγωγικών και αποθηκευτικών χώρων επένδυσης ύψους 2,5 εκατ. ευρώ
«Στα σκαριά έχουμε ένα επενδυτικό πλάνο, το οποίο ήδη υλοποιείται. Εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 2,5 εκατ. ευρώ, καθώς επενδύουμε σε νέους παραγωγικούς και αποθηκευτικούς χώρους. Αυτήν την στιγμή, οι εγκαταστάσεις μας καλύπτουν περίπου τα 1100 τ.μ. και με το νέο κτίριο που έχουμε σχεδιάσει, θα φτάσουμε περίπου στα 2.700 τ.μ., αποκτώντας σχεδόν διπλάσιο παραγωγικό χώρο με σύγχρονο εξοπλισμό παραγωγής καθώς και σύγχρονες εγκαταστάσεις ξηρής και ψυχρής αποθήκευσης» αναφέρει στο FOODReporter o Χρήστος Γιαρλέλης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

NielsenIQ: Αύξηση τζίρου 11% στο λιανεμπόριο τροφίμων το καλοκαίρι

Αύξηση τζίρου στο λιανεμπόριο τροφίμων κατά 11% κατέγραψε η NielsenIQ κατά τους καλοκαιρινούς μήνες στην ηπειρωτική Ελλάδα, στα νησιά και στην Κρήτη.

Η αυξητική τάση είναι πολύ πιο υψηλή από αυτή που σημειώθηκε στην αγορά στους πέντε πρώτους μήνες του 2022. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι, σύμφωνα με τη NielsenIQ, ο μοχλός ανάπτυξης της αγοράς για το διάστημα από Ιανουάριο έως Μάιος 2022 ήταν καθαρά πληθωριστικός, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες καταγράφηκε και αύξηση της ζήτησης.

Οι περιοχές που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις είναι αυτές που προσέλκυσαν περισσότερους τουρίστες, κάτι που η NielsenIQ κρίνει ως «αναμενόμενο». Στο σύνολο των νησιών σημειώθηκε αύξηση ύψους 15,8%, ξεχωριστά στην Κρήτη αύξηση 16% και στην Πελοπόννησο 12%.

Σε επίπεδα καναλιών, τα καταστήματα Cash & Carry συνεχίζουν να αναπτύσσονται σημαντικά και το 2022, σε όλες τις χρονικές περιόδους. Είναι σημαντικό ότι δείχνουν να αναπτύσσονται περισσότερο από το κανάλι των σούπερ μάρκετ, καθώς οι όποιοι περιορισμοί υπήρχαν στο κανάλι Ho.Re.Ca. τους πρώτους μήνες του 2021, ως μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού, έπαψαν να υφίστανται την τρέχουσα χρονιά.

Κάποιες από τις πιο σημαντικές εποχιακές προϊόντικές κατηγορίες παρουσίασαν σημαντικά υψηλότερες αυξητικές τάσεις στις λεγόμενες τουριστικές περιοχές, σε σχέση με τη συνολική ελληνική αγορά. Ανάμεσα στα τρόφιμα του λιανεμπορίου, τη μεγαλύτερη αύξηση σημείωσαν τα αναψυκτικά, με 16,7%, ακολούθησαν τα παγωτά, με 13,3% και έπειτα, οι μπύρες, με 10,8%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter