Μπόρας: Οι επενδύσεις, οι εξαγωγικοί στόχοι και οι συνεργασίες με ΑΒ και Σκλαβενίτη

Συνεχίζει την παραγωγική της επέκταση η εταιρεία παραγωγής βουβαλίσιου κρέατος Μπόρας. Η εταιρεία επενδύει στον εξοπλισμό της για αύξηση της παραγωγής, με το βλέμμα στα ανοίγματα αγορών στο εξωτερικό που σκοπεύει να επιχειρήσει μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τον ίδιο τον ιδιοκτήτη, Ζέλιο Μπόρα. Μέχρι τώρα, ο εκσυγχρονισμός σε μηχανολογικό εξοπλισμό γινόταν κατά κύριο λόγο με ίδια κεφάλαια για την Μπόρας ΟΕ και οι ιδιαίτερες απαιτήσεις του βουβαλίσιου κρέατος απαιτούσαν συχνές αναβαθμίσεις και συντηρήσεις, αλλά η εταιρεία πρόσφατα εντάχθηκε στο πρόγραμμα Leader/CLLD, μέσω της ΑΝΕΣΕΡ ΑΕ και στην παρούσα φάση χρησιμοποιεί τις επιδοτήσεις που φτάνουν το 50% για νέα μηχανήματα.

Υπενθυμίζεται ότι η Μπόρας λειτουργεί από το 1987 και ήταν από τις πρώτες εταιρείες που ασχολήθηκαν με το βουβαλίσιο κρέας στην Ελλάδα, ήδη από το 2001 στη Λιβαδιά Σερρών, κοντά στη λίμνη Κερκίνη, με την επεξεργασία του να έχει ξεκινήσει λίγο αργότερα, το 2009, στο δικό της εργαστήριο. Τα προϊόντα της Μπόρας ΟΕ βρίσκονται σε σημεία Ho.Re.Ca. και σε επίπεδο λιανικής πώλησης, είχαν ξεκινήσει από το ιδιόκτητο κατάστημα της εταιρείας στη Λιβαδειά, από παντοπωλεία και σημεία delicatessen, για να επεκταθούν αργότερα μέσω εμπορικών αντιπροσώπων σε καταστήματα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Ζέλιος Μπόρας, ιδιοκτήτης, Μπόρας

Οι Cash & Carry πωλήσεις, τα σημεία delicatessen και το e-shop που δεν προχώρησε
Σημείο καμπής για την εταιρεία ήταν η δημιουργία του δικού της δικτύου διανομής το 2012, η οποία αφενός της επέτρεψε την είσοδο των προϊόντων της σε περισσότερα σημεία delicatessen στην Αθήνα, αφετέρου αποτέλεσε την αφετηρία για την είσοδο σε επιλεγμένα σούπερ μάρκετ της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2014.

Το 2018, η Μπόρας ΟΕ επεκτάθηκε περισσότερο στο οργανωμένο λιανεμπόριο με την είσοδο στα καταστήματα Σκλαβενίτης. «Η συμφωνία με Βασιλόπουλο και Σκλαβενίτη είναι να βρισκόμαστε στα μεγάλα καταστήματά του και σε εκείνα τα επιλεγμένα που κρίνουν εκείνοι ότι πωλούν πιο εύκολα προϊόντα της κατηγορίας μας, στις γιορτές όμως απλωνόμαστε περισσότερο στο δίκτυο καταστημάτων τους, όπως κρίνουν εκείνοι», εξηγεί στο FOODReporter ο κ. Ζέλιος Μπόρας. Επισημαίνεται ότι από το 2019 τα συσκευασμένα προϊόντα της Μπόρας βρίσκονται και σε όλα τα καταστήματα της Cash & Carry αλυσίδας, The Mart. Σημειώνεται, τέλος, ότι το Vouvali Shop, το e-shop με απευθείας παράδοση στο σπίτι, που είχε αποφασίσει να στήσει η Μπόρας ΟΕ, τελικά εγκαταλείφθηκε ως εγχείρημα, καθώς και η πανδημία του κορωνοϊού λειτούργησε αποτρεπτικά ως προς αυτό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το Ισραήλ καταργεί τους εισαγωγικούς δασμούς για ιχθυηρά

Eξαιρετικά ευοίωνες προοπτικές για την εξαγωγή ελληνικών ιχθυηρών στην ισραηλινή αγορά δημιουργεί η απόφαση κατάργησης των εισαγωγικών δασμών για φρέσκα, κατεψυγμένα και επεξεργασμένα ιχθυηρά που υπέγραψε στις 19 Σεπτεμβρίου ο Ισραηλινός υπουργός Οικονομικών, Avigdor Liberman.

Η απόφαση είναι άμεσης ισχύος για ορισμένες κατηγορίες ιχθυηρών, ενώ για άλλες θα ισχύσει σταδιακά. Σύμφωνα με το Γραφείο ΟΕΥ της ελληνικής πρεσβείας στο Τελ Αβίβ, η απόφαση αυτή είναι συμβατή με την εν γένει πολιτική στάση του Liberman περί απελευθέρωσης της ισραηλινής αγοράς διατροφικών ειδών και άρσης των δασμολογικών εμποδίων ως βασικό βήμα μείωσης των τιμών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Tα κορυφαία «food» hashtags που επικράτησαν στο Twitter τα τελευταία πέντε χρόνια

Tα τέσσερα πιο χρησιμοποιημένα και «κλικαρισμένα» διατροφικά hashtags των τελευταίων πέντε ετών ήταν τα #yummy, #healthy, #homemade και #vegan, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Επιστημών Ζωής της Πράγας που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό foods – MDPI. Η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστήμιου εντόπισε τα κύρια θέματα που σχετίζονται με τους μπλογκερς φαγητού και τη διατροφή στο Twitter, κάνοντας ανάλυση μέσων κοινωνικής δικτύωσης βάσει των Hashtags που περιείχαν 686.450 τιτιβίσματα (tweets) 171.243 χρηστών, από την 1η Ιανουαρίου 2017 έως την 30η Μαΐου 2022.

Αναλυτικότερα, πάνω από 4,6 δισ. χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης αφήνουν τη δική τους «προσωπική» υπογραφή μέσω των διαδικτυακών τους αλληλεπιδράσεων. Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων δεν είναι πλέον απλώς παθητικοί αποδέκτες μηνυμάτων, αλλά και δημιουργοί ενεργών ψηφιακών αποτυπωμάτων μέσω δραστηριοτήτων στα κοινωνικά δίκτυα. Είναι εύλογο, λοιπόν, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να έχουν σήμερα μεγαλύτερο αντίκτυπο, ακόμη και στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, καθώς ο εκάστοτε χρήστης έχει τη δυνατότητα μέσα σε δευτερόλεπτα να ανεβάσει, να διαβάσει ή να αναπαράγει κάποιο tweet το οποίο έχει σχέση με τη διατροφή και το food μπλόγκινγκ.

Με βάση την ανάλυση επικοινωνίας σε tweets, τα hashtags που χρησιμοποιούνταν περισσότερο στη σφαίρα των μπλόγκερς φαγητού, όπως προαναφέρθηκαν, ήταν τα ακόλουθα: #yummy, #healthy, #homemade και #vegan. Μελετώντας την πλευρά των κοινοτήτων, εντοπίστηκαν τρεις κύριες ομάδες: πρώτη ήταν ο υγιεινός τρόπος ζωής, ο οποίος συνδέθηκε με τα hashtags «vegan», «υγιεινή διατροφή», «χορτοφαγία», «χωρίς γλουτένη», «βιολογικό» και «δίαιτα» και ακολουθούσαν το σπιτικό και το γρήγορο φαγητό. Επιπρόσθετα, δύο δευτερεύουσες ομάδες οι οποίες σύμφωνα με την έρευνα κυριαρχούσαν για αυτήν την περίοδο, ήταν το πρωινό – δεκατιανό και το φαγητό – ταξίδι.

Το Twitter ως ένα γρήγορο εργαλείο αναζήτησης για διατροφικές συμβουλές και συνταγές
Η τρέχουσα έρευνα επικεντρώθηκε σε μια ποικιλία διατροφικών μπλογκς και στον αντίκτυπό τους στη συμπεριφορά των καταναλωτών, όπως τα μπλογκς υγιεινής και χορτοφαγικής διατροφής. Τα διατροφικά μπλογκς στο Twitter είναι σταθμοί έμπνευσης για τον καθημερινό χρήστη, ο οποίος χρησιμοποιεί την πλατφόρμα ως εργαλείο αναζήτησης για να βρίσκει εύκολα διάφορες συνταγές, πληροφορίες για δίαιτες, κατάλληλη διατροφή παιδιών και διατροφικές συμβουλές για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, μεταξύ άλλων. Επομένως, η έρευνα καταλήγει στο γεγονός ότι οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δύνανται να επηρεάσουν άμεσα τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις διατροφικές τους επιλογές, ωθώντας τις επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων να δίνουν ιδιαίτερη βάση στις τάσεις που δημιουργούνται μέσω του διαδικτύου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Elia Lesvos Confest: Η ελιά αλλάζει το περιβάλλον, μα ζητά από τους ελαιοπαραγωγούς να αλλάξουν και οι ίδιοι

Η βελτιστοποίηση του οικονομικού αποτελέσματος της ελαιοκαλλιέργειας με πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον στις προτεραιότητες των θεματικών του συνεδρίου για το Σαββατοκύριακο

Αποστολή στη Λέσβο: Κωνσταντίνος Βορίλας

Αύριο Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2022 θα συνεχιστούν οι ακαδημαϊκές ομιλίες στο συνέδριο Elia Lesvos Confest που διεξάγεται στο δημοτικό θεατρο Μυτιλήνης.

Οι ομιλητές θα καταπιαστούν με περιβαλλοντικά θέματα, όπως οι ελαιοφυτείες και η προσαρμογή στις νέες πραγματικότητες αναφορικά με τις περιβαλλοντικές σταθερές και τα συστήματα καλλιέργειας ακριβείας, η διαχείριση οικοσυστημάτων και η βελτιστοποίηση του οικονομικού αποτελέσματος της ελαιοκαλλιέργειας με πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, αλλά και λύση βασισμένες στη φύση, μαζί με ζωντανά εργαστήρια ανοικτής καινοτομίας σε αγροτικές περιοχές της Μεσογείου.

Από όλους τους επιστημονικούς συνεργάτες – καλεσμένους του συνεδρίου προκύπτει ότι οι Έλληνες ελαιοκαλλιεργητές και ελαιοπαραγωγοί χρειάζεται να εκπαιδευτούν σε νέους τρόπους καλλιέργειας, ακόμη και σε αλλαγές ως προς την περίοδο συγκομιδής της ελιάς, ανάλογα με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, συγχρόνως με φροντίδα προς το φυτό, χωρίς δηλαδή να καταστρέφεται η ρίζα, τα κλαδιά ή τα φύλλα κατά τη συγκομιδή. Ένα άλλο σημαντικό θέμα που πρόκειται να απασχολήσει στο άμεσο μέλλον ελαιοκαλλιεργητές και ελαιοπαραγωγούς είναι το οργανικό λίπασμα κατά την καλλιέργεια της ελιάς.

Ο Ισπανός οικολόγος Κάρλος Ρουίζ, θα προτείνει τρόπους ανάκτησης της βιοποικιλότητας των ελαιώνων για τη βελτιώση της κερδοφορίας από την καλλιέργεια της ελιάς. Το συνέδριο Elia Lesvos Confest θα απασχολήσουν καινοτόμες καλλιέργειες ελιάς, με σεβασμό στον πλανήτη και τον άνθρωπο. Επάνω στο ίδιο πλαίσιο, θα αναπτυχθεί το θέμα της εναρμόνισης των περιβαλλοντικών μετάλλων και των μέτρων αναγέννησης χάρη στις ελαιοκομικές δραστηριότητες και θα γίνουν παρουσιάσεις για την παραγωγή ελαιολάδου με οικολογική συνείδηση και στόχευση στον ελαιοτουρισμό, αλλά και για την ενδεδειγμένη περιβαλλοντικά φιλική πολιτική στην καλλιέργεια ελαιόδεντρων. Ο ιδρυτής του ελαιοτριβείου στο Σίγρι, Αντώνης Τιρπιντίρης, έχοντας φυτέψει 40.000 ελαιόδεντρα στο χωριό απ’ όπου κατάγεται, θα μιλήσει για τους ελαιώνες ως μέσο βιώσιμης ανάπτυξης και αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέσα από αυτούς και γενικότερες παρεμφερείς πρακτικές.

Στρατηγικές μάρκετινγκ με άξονα τον τουρισμό για την περαιτέρω προώθηση του ελαιολάδου
Η δεύτερη ημέρα του συνεδρίου θα κλείσει με παρουσίαση στρατηγικών μάρκετινγκ και ιδεών για την προώθηση του ελαιολάδου, όπως τουριστική προώθηση, προώθηση μέσω της γαστρονομίας και της γευσιγνωσίας, αλλά και αναψηλάφιση εναλλακτικών προϊόντων που προκύπτουν από την ελιά, όπως, για παράδειγμα, ανάπτυξη καλλυντικών με βάση το εκχύλισμα από τα φύλλα του ελαιόδεντρου.

Η τρίτη ημέρα του συνεδρίου για την ελιά, Elia Lesvos Confest, η Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022, θα είναι αποκλειστικά αφιερωμένη στις γαστροτουριστικές εμπειρίες ελαιοτουρισμού, που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει το νησί της Λέσβου. Στο συνέδριο θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και εξειδικευμένοι διαμορφωτές της κοινής γνώμης (influencers).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter