Στην ελληνική αγορά η πρώτη βιώσιμη και χωρίς λακτόζη σοκολάτα γάλακτος της Callebaut

Τη νέα καινοτόμα βιώσιμη σοκολάτα της παρουσίασε η Callebaut με την ονομασία “NXT”, στις 21 Σεπτεμβρίου 2022, στην Ακαδημία Σοκολάτας στο Μαρούσι. Το κοινό είχε την ευκαιρία να λάβει μέρος σε μία διαφορετική γευστική εμπειρία, παρακολουθώντας από κοντά αναγνωρισμένους Έλληνες chocolatiers και Callebaut Ambassadors να χρησιμοποιούν τη φυτική σοκολάτα σε διάφορες vegan εφαρμογές.

Ποιοι Callebaut ambassadors παρευρέθηκαν στην εκδήλωση
Πιο αναλυτικά, έδωσαν το παρών ο Head Chef και διευθυντής της Ακαδημίας Σοκολάτας στην Ελλάδα, Philippe Marand, αλλά και Έλληνες Callebaut Ambassadors όπως ο Νεκτάριος Βουρίκης, ο οποίος είναι Τεχνικός Σύμβουλος και Pastry Chef της fresh patisserie, ο Τεχνικός Σύμβουλος Zαχαροπλαστικής της Yiannikas Group Μπάμπης Πολυκάτερος, ο Τεχνικός Σύμβουλος Zαχαροπλαστικής και Παγωτού της Κορώνη ΑΕ Μιχάλης Καρούζος και ο Executive Pastry Chef της Four Seasons Athens Μιχάλης Χατζηκαλημέρης. Μαζί με τους Έλληνες ambassadors παρευρέθηκε και η Global Lead Chef της Callebaut Μinette Smith, η οποία ταξίδεψε από τη Νότια Αφρική αποκλειστικά για το λανσάρισμα της φυτικής σοκολάτας της εταιρείας. Οι ίδιοι ετοίμασαν και παρουσίασαν στο κοινό μια σειρά vegan επιλογών με τη χρήση της σοκολάτας NXT, η οποία έχει ήδη λανσαριστεί στο εξωτερικό και συνεχίζει το ταξίδι της σε αρκετές χώρες παγκοσμίως.

Ποια είναι η καινοτομία που κρύβεται πίσω από τη σοκολάτα NXT
Σύμφωνα με δήλωση της Callebaut στο FOODReporter, η σοκολάτα NXT χάρη στην chufa (κίτρινη κύπερη) αποκτά τη χαρακτηριστική γαλακτώδη γεύση και κρεμώδη υφή της, παρουσιάζοντας με αυτόν τον τρόπο μεγάλη ομοιότητα με την παραδοσιακή σοκολάτα γάλακτος. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η σειρά NXT της Callebaut παράγεται σε διαφορετική γραμμή παραγωγής από τις κλασικές Βέλγικες σοκολάτες της εταιρείας, εξασφαλίζοντας έτσι την απομόνωση κάθε ίχνους γαλακτοκομικών κατά την παραγωγική διαδικασία. Η φυτική και χωρίς λακτόζη σοκολάτα γάλακτος NXT μπορεί να χαρακτηριστεί και επίσημα «σοκολάτα», ξεχωρίζοντας έτσι από παρόμοια προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά και ανήκουν στην κατηγορία των απομιμήσεων.

Η NXT σοκολάτα ως μία απάντηση στην υγιεινή και vegan απόλαυση χωρίς συμβιβασμό στην γεύση
Με μικρές διαφορές από χώρα σε χώρα, η σοκολάτα γάλακτος προτιμάται από περίπου 40 – 50% του πληθυσμού λόγω της κρεμώδους υφής της. Ωστόσο, όλο και περισσότεροι καταναλωτές απέχουν από την κατανάλωση γαλακτοκομικών. Η εταιρεία προσφέρει μια νόστιμη, κρεμώδη σοκολάτα γάλακτος χωρίς οποιαδήποτε ίχνη γαλακτοκομικών, ένα κομβικό στοιχείο που ενθουσιάζει τους καταναλωτές της γενιάς Ζ και τους millennials που αναζητούν την υγιεινή και vegan απόλαυση χωρίς συμβιβασμό στην γεύση σύμφωνα με όσα δήλωσε η Callebaut στο FOODReporter.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Callebaut με το λανσάρισμα της NXT μέσα από την Ακαδημία Σοκολάτας στην Αθήνα, διέθεσε ένα συνδυασμό υπηρεσιών και προσέφερε τεχνική υποστήριξη και εμπειρία προερχόμενη από άλλες πιο «ώριμες» αγορές από την ελληνική στον τομέα του vegan, παράλληλα με ολοκληρωμένες προτάσεις για την ανάπτυξη πολλών φυτικών και χωρίς γαλακτοκομικά επιλογών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Agrino: Κερδίζει μερίδια, λανσάρει νέα σειρά με έτοιμα γεύματα

Σε θετική τροχιά κινήθηκαν το 2021 τα οικονομικά μεγέθη της Agrino, παρά το γεγονός ότι ιδιαίτερα στο β’ εξάμηνο του έτους η εταιρεία αντιμετώπισε σημαντικές αυξήσεις στους περισσότερους συντελεστές κόστους (πρώτη ύλη, υλικά συσκευασίας, μεταφορές, καύσιμα, ηλεκτρική ενέργεια κ.α.) επιλέγοντας να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος του κόστους με χαμηλές αυξήσεις τιμών, υποπολλαπλάσιες της συνολικής αύξησης του κόστους ανά μονάδα προϊόντος.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της Agrino το 2021 ανήλθε στα 34,5 εκατ. ευρώ, από 33,5 εκατ. ευρώ το 2020, ήτοι αύξηση 3%. Ο δείκτης EBITDA σημείωσε περαιτέρω άνοδο στα 4,6 εκατ. ευρώ, από 4,5 εκατ. το 2020, ενώ η καθαρή κερδοφορία διατηρήθηκε σταθερή στα 2,7 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 2%, ενώ θετική προοπτική δημιουργεί η εκκίνηση νέων συνεργασιών σε χώρες στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Βόρειας Αμερικής, με έμφαση στα τυποποιημένα επώνυμα προϊόντα.

Αύξηση μεριδίων σε ρύζι, όσπρια και ρυζογκοφρέτες
Ως προς τις βασικές κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται η Agrino, αυτές του ρυζιού και των οσπρίων, η εταιρεία παρουσίασε χαμηλότερες απώλειες πωλήσεων σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς, ήτοι 3,5% στο ρύζι και στο 1,6% στα όσπρια στην εγχώρια αγορά, ενώ οι πωλήσεις διατηρήθηκαν σε σημαντικά υψηλότερο επίπεδο σε σύγκριση με τις αντίστοιχες προ πανδημίας.

Επιπροσθέτως, σε ό,τι αφορά στα πανελλαδικά μερίδια αγοράς, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, η Αgrino ενίσχυσε την ηγετική της θέση στο ρύζι κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες, αύξησε δε το μερίδιό της και στα όσπρια κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες. Για το 2022 η Agrino προετοιμάζει την ενίσχυσή της στα έτοιμα γεύματα με μια σειρά που θα λανσαριστεί στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Στην κατηγορία των ρυζογκοφρετών συνεχίστηκε η αυξητική τάση των πωλήσεων και των μεριδίων αγοράς, εμφανίζοντας βελτίωση σε όλες τις υποκατηγορίες. Σύμφωνα με την Agrino, το μερίδιο αγοράς της υπερέβη το 50%, ενώ το 2022 διατηρεί την αυξητική του τάση.

Η επένδυση που μπαίνει σε λειτουργία μέσα στο 2022
Το επενδυτικό πλάνο της υλοποιείται με ταχείς ρυθμούς, παρά την δραματική επιβάρυνση στο κόστος κατασκευής, λόγω της αύξησης των τιμών των οικοδομικών υλικών. Η εταιρία αναμένεται να θέσει σε λειτουργία στα τέλη του έτους μια σημαντική επένδυση, αυτή της υπερσύγχρονης μονάδας παραλαβής, ξήρανσης και αποθήκευσης δημητριακών στο Κλειδί Ημαθίας, προϋπολογισμού 6 εκατομμυρίων ευρώ. Επιπροσθέτως, θα ολοκληρωθούν όλα τα εκκρεμή αναπτυξιακά προγράμματα της εταιρίας έως τα τέλη του 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το 86,4% των Ελλήνων καταναλωτών θεωρεί ότι τα προϊόντα της ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή

Ο πληθωρισμός σε συνδυασμό με τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος εξαιτίας της αύξησης τιμών των πρώτων υλών αλλά και της ενεργειακής κρίσης, μετατοπίζουν τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων όλο και περισσότερο προς την επιλογή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Αυτό είναι και το συμπέρασμα που απορρέει βάσει των οικονομικών στοιχείων της εταιρείας ερευνών IRI και της ετήσιας έρευνας του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την ευθύνη του καθηγητή Γεώργιου Μπάλτα.

Στο Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διεξήχθη τηλεφωνική δημοσκόπηση με σκοπό την καταγραφή των στάσεων των καταναλωτών έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας τα οποία διακινούν τα σούπερ μάρκετ της ελληνικής αγοράς. Αναφορικά, η ποσοτική έρευνα έγινε σε δείγμα 1500 νοικοκυριών με τυχαία δειγματοληψία και με χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου.

«Στο θέμα της τιμής, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος, ήτοι το 86,4% (από 72,9% πέρυσι) των ερωτηθέντων, θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή» σύμφωνα με τον καθηγητή και υπεύθυνο της έρευνας Γεώργιο Μπάλτα. Άλλο ένα αξιοσημείωτο εύρημα της ακαδημαϊκής έρευνας είναι το γεγονός ότι ως προς το θέμα της ποιότητας, το 31,6% (31,2% πέρυσι) των ερωτηθέντων πιστεύει ότι είναι προϊόντα χειρότερης ποιότητας και το 57,5% (52,5% πέρυσι) ίδιας ποιότητας, ενώ το 10,9% (16,3% πέρυσι) τα θεωρεί ανώτερης ποιότητας από τις μάρκες των κατασκευαστών. «Το 44,8% (38,9% πέρυσι) του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 10,8% (11,4% πέρυσι) καλύτερες και το 44,4% (49,7% πέρυσι) εφάμιλλες με εκείνες των καθιερωμένων μαρκών» προσθέτει αναφορικά με τα ευρήματα της έρευνας ο κ. Μπάλτας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι βάσει της ακαδημαϊκής έρευνας, το 29,4% (28,6% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 11,5% (15,9% πέρυσι) καλύτερες, ενώ το 59,1% (55,8% πέρυσι) τις θεωρεί ίδιες με τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών.

Φέτος το 63,1% των ερωτηθέντων καταναλωτών είναι ικανοποιημένο από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Επιπρόσθετα, από την έρευνα εκτιμήθηκε και η ικανοποίηση των ερωτηθέντων από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα, δήλωσαν δυσαρεστημένοι το 4,9% των ερωτηθέντων (5,3% πέρυσι), ικανοποιημένοι το 63,1% (56,8% πέρυσι), ενώ ούτε ικανοποιημένοι και ούτε δυσαρεστημένοι δήλωσε το 32% (37,9 πέρυσι) του δείγματος.

Τέλος, καταμετρήθηκε τι ποσοστό των προϊόντων που αγοράζουν οι ερωτηθέντες, εκπροσωπούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η μέση τιμή υπολογίστηκε σε 31,8%, σημειώνοντας το υψηλότερο ποσοστό των τελευταίων ετών. «Βλέπουμε ότι το μερίδιο της ΙΕ στο καλάθι αγορών κυμαίνεται στο 30% των κωδικών που μπαίνουν μέσα στο καλάθι του καταναλωτή, δηλαδή τα 3 στα 10 προϊόντα από αυτά που αγοράζονται» υπογραμμίζει η ερευνητική ομάδα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter