ΑΒ Βασιλόπουλος και McDonald’s στο ακίνητο της Ten Brinke στο Χαλάνδρι

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την ανάπτυξη του ακινήτου της Ten Brinke Hellas στο Χαλάνδρι, στην πλατεία Κένεντι, στο οποίο θα κατασκευαστεί εστιατόριο, κτίριο εμπορικής χρήσης, καθώς και ένα εξαώροφο συγκρότημα κατοικιών. Το FOODReporter βρέθηκε έξω από το εργοτάξιο, όπου έχει αναρτηθεί ενημερωτική πινακίδα, η οποία αποκαλύπτει ποια είναι τα καταστήματα που θα λειτουργήσουν στα δύο εμπορικά κτίρια που βρίσκονται υπό κατασκευή.

Συγκεκριμένα, στην πινακίδα αναγράφεται η λέξη «προσεχώς» και τα λογότυπα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος και της αλυσίδας εστιατορίων McDonald’s. Με βάση τα όσα είχε ανακοινώσει προηγουμένως η Ten Brinke για τα δύο εμπορικά κτίρια, προκύπτει ότι το κατάστημα ΑΒ θα στεγάζεται σε ένα κτίριο εμπορικής χρήσης με υπόγειες θέσεις στάθμευσης 1.535 τ.μ. και θα είναι ισόγειο κατάστημα επιφάνειας 740 τ.μ. με πατάρι και φυτεμένη στέγη, ενώ το εστιατόριο McDonald’s θα είναι διώροφο και με επιφάνεια 370 τ.μ..

Μακρά συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Ten Brinke συνεργάζεται με την ΑΒ Βασιλόπουλος. Αντιθέτως, οι δύο πλευρές έχουν συνεργαστεί αρκετές φορές στο παρελθόν. Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Ten Brinke στην ιστοσελίδα της, έχει κατασκευάσει τα εξής καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος:- Κατάστημα στον Βόλο (Συνολική επιφάνεια: 1.246,05 τ.μ., έτος κατασκευής 2013).- Κατάστημα στο Κερατσίνι (Συνολική επιφάνεια: 1.500 τ.μ., έτος κατασκευής 2014).- Κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος city στην Αγία Παρασκευή (Συνολικού εμβαδού 700 τ.μ., έτος κατασκευής 2014).- Κατάστημα στο Μαρούσι (Συνολική επιφάνεια: 1,900 τ.μ, έτος κατασκευής 2014)- Κατάστημα στο Ηράκλειο Κρήτης (Συνολική επιφάνεια: 2.805 τ.μ με υπόγειες θέσεις στάθμευσης αποκλειστικής χρήσης, έτος κατασκευής 2015).- Κατάστημα στην Καλαμάτα (Συνολική επιφάνεια: 2.340,31 τ.μ., έτος κατασκευής 2016).- Κατάστημα στον Κορυδαλλό (Επιφάνεια κτιρίου: 1.180,25 τ.μ., έτος κατασκευής 2016).- Κατάστημα στη Νάξο, επί της επαρχιακής Λεωφόρου Νάξου-Χαλκιού (Συνολική επιφάνεια: 1.095 τ.μ., έτος κατασκευής 2018).- Κατάστημα στη Μεσσήνη (Συνολική επιφάνεια: 7.021,33 τ.μ., έτος κατασκευής 2018).Επιπλέον, η Ten Brinke έχει αναπτύξει το εμπορικό κέντρο Πειραιώς 86, στο οποίο επίσης λειτουργεί κατάστημα της ΑΒ. Έχει ακόμα συνεργαστεί με τη Lidl (Lidl Περαίας στη Θεσσαλονίκη), ενώ υπό κατασκευή βρίσκεται το νέο κατάστημα που πρόκειται να ανοίξει η Κρητικός στο Αγρίνιο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Χήτος ΑΒΕΕ: Στον αναπτυξιακό νόμο επένδυση 2,64 εκατ. ευρώ στο ανθρακούχο νερό

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου εντάχθηκε πρόσφατα ένα επενδυτικό σχέδιο ύψους άνω των 2,6 εκατ. ευρώ της Χήτος ΑΒΕΕ.

Ειδικότερα, με απόφαση του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, εγκρίθηκε η ενίσχυση του επενδυτικού πλάνου της εταιρείας που αφορά στην αύξηση της δυναμικότητας της παραγωγής ανθρακούχου νερού στην μονάδα παραγωγής της Χήτος ΑΒΕΕ στο 12ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Ιωαννίνων – Κονίτσας, με κύριο χαρακτηριστικό του την αγορά και την εγκατάσταση μίας νέας γραμμής παραγωγής ανθρακούχου νερού, νέου σύγχρονου μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού και εργασιών στις κτιριακές εγκαταστάσεις.

Το ποσό της ενίσχυσης
Το επενδυτικό σχέδιο είναι συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 2.644.222,10 ευρώ και η ενίσχυση που θα λάβει η Χήτος ΑΒΕΕ για την υλοποίησή του ανέρχεται σε 909.517,73 ευρώ με τη μορφή της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης και σε 15.960 ευρώ με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής, ήτοι συνολικά ποσοστό 35% επί του συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα convenience stores και τα μη τυποποιημένα τρόφιμα οδηγούν το ράλι της ανάπτυξης στο οργανωμένο λιανεμπόριο

Αξιοσημείωτη είναι η συνεισφορά των μικρών σούπερ μάρκετ (έως 400 τ.μ.) στην τάση αύξησης του τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα συνολικά το πρώτο επτάμηνο του 2022, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία που εξέδωσε η IRI Ελλάδος.Η αύξηση τζίρου στα σούπερ μάρκετ έως 400 τ.μ. έφθασε το 7,9% μέχρι το τέλος Ιουλίου 2022, συγκριτικά με το περσινό αντίστοιχο διάστημα. Αυτό θέτει τα μικρά σούπερ μάρκετ ως οδηγούς στο ράλι ανάπτυξης του κλάδου, αλλά κατά κύριο λόγο, εξηγεί την τάση στροφής ενδιαφέροντος των retailers προς τα λεγόμενα convenience stores, δηλαδή τα «καταστήματα της γειτονιάς», όπου ψωνίζει κανείς άνετα επειδή απολαμβάνει ποικιλία προϊόντων δίπλα του.Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι υπεραγορές, με αύξηση τζίρου πωλήσεων κατά 3,7% από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούλιο του 2022.

Στην πραγματικότητα, έχουμε μια αλλαγή τάσης από εκείνη που είχε χαρακτηρίσει όλη την προηγούμενη δεκαετία της ελληνικής οικονομικής κρίσης (2009 – 2019) και πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, όταν οι Έλληνες καταναλωτές συχνά κατέφευγαν σε μεγάλα και πολύ μεγάλα σούπερ μάρκετ, τύπου υπεραγορών, ακόμη και ως βόλτα.Πλέον, η επιτάχυνση της καθημερινότητας, με σημαντική επιρροή της πανδημίας του κορωνοϊού, η οποία μείωσε τις μετακινήσεις και έφερε και την τηλεργασία στο προσκήνιο, έχει φέρει σε εκτιμητέα θέση την αξία των convenience stores. Δεν είναι τυχαίες οι εντεινόμενες φήμες που κάνουν λόγο για εξαγορές πολλών convenience stores μεγαλύτερων ή μικρότερων αλυσίδων από ιδιωτικά κεφάλαια. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η εξαγορά των Συνεργαζόμενων Παντοπωλών (ΣΥΝΠΑ) από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός.

Σημαντική αύξηση στις πωλήσεις μη τυποποιημένων τροφίμων
Αλλά και εντός του καταστήματος, βλέπουμε μεγάλες αλλαγές που έχουν να κάνουν με τις νέες ισορροπίες στην αγορά ως προς την καταναλωτική δύναμη των αγοραστών: Η πανδημία του κορωνοϊού είχε μειώσει αρκετά την αγορά χύμα επί ζυγίω προϊόντων χωρίς barcode, δηλαδή είδη μαναβικής, κρεοπωλείου, ξηρούς καρπούς και κοπή τυριών και αλλαντικών, με βασικό επιχείρημα την ασφάλεια και την ελαχιστοποίηση του κινδύνου μετάδοσης του κορωνοϊού από ανεπιθύμητα χέρια. Αυτό το ποσοστό πλέον όχι μόνο ανέκαμψε, αλλά περιλαμβάνει το πολύ σημαντικό ποσοστό του 23,8% στο σύνολο των ταχέως διακινούμενων αγαθών, βρώσιμων ή όχι (FMCGs Food & Non-food total) για το πρώτο επτάμηνο του 2022.Σημειώνεται ότι τα επί ζυγίω, μη τυποποιημένα τρόφιμα κατέχουν για το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2022 ποσοστό 29,27% στο σύνολο των ταχέως διακινούμενων τροφίμων, δηλαδή ουσιαστικά τρία στα δέκα τρόφιμα που πωλούνται στο οργανωμένο λιανεμπόριο δεν έχουν σταθερή συσκευασία, όγκο και βάρος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter