Autogrill Ελλάς: Επιστροφή στα προ πανδημίας μεγέθη με στήριγμα την τουριστική κίνηση

Σχεδόν στα προ πανδημίας επίπεδα επέστρεψε το 2021 ο τζίρος της Autogrill Ελλάς, θυγατρικής εταιρείας του ιταλικού ομίλου Autogrill, που δραστηριοποιείται στον τομέα της εστίασης για ταξιδιώτες, καθώς η υποχώρηση των επιπτώσεων της πανδημίας και η ανάκαμψη του τουρισμού ενίσχυσαν τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, παρότι έως και τον Μάιο ίσχυαν περιοριστικά μέτρα.Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για τη χρήση 2021 ανήλθε στα 9,7 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 42,5% σε σχέση με το 2020, όταν είχε περιοριστεί στα 6,8 εκατ. ευρώ, και κοντά στα 10 εκατ. ευρώ όπου είχε διαμορφωθεί το 2019, τελευταία χρονιά πριν την πανδημία.

Η σημαντική αύξηση του τζίρου ώθησε την Autogrill Ελλάς σε κερδοφορία προ φόρων της τάξεως των 1,1 εκατ. ευρώ, ήτοι 11% σαν ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, όταν το 2020 είχε κλείσει με ζημίες προ φόρων ύψους 1,7 εκατ. ευρώ.Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της εταιρείας προήλθε από τα καταστήματα που διατηρεί στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», που απέφεραν συνολικές πωλήσεις 5,9 εκατ. ευρώ, έναντι 3,5 εκατ. ευρώ το 2020. Από τα δύο της καταστήματα στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Ακράτα, η Autogrill Ελλάς αποκόμισε πωλήσεις 1,5 εκατ. ευρώ, έναντι 1,4 εκατ. το 2020, ενώ στα δύο καταστήματα στον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Λεπτοκαρυάς στην Πιερία οι πωλήσεις έφτασαν τα 739.870 ευρώ, έναντι 640.100 ευρώ το 2020. Το κατάστημα στον ΣΕΑ Σπαθοβουνίου Κορινθίας απέφερε 616.410 ευρώ (2020: 583.160 ευρώ), ενώ το κατάστημα La Pasteria στο εκπτωτικό πολυκατάστημα McArthurGlen απέφερε ακόμα 862.610 ευρώ (2020: 657.250 ευρώ) και το κατάστημα Puro Gusto στο ίδιο πολυκατάστημα πρόσθεσε ακόμα 121.530 ευρώ (2020: 95.840 ευρώ).

Οι συμφωνίες με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Σημειώνεται ότι τον Σεπτέμβριο του 2021 συμφωνήθηκε ανάμεσα στην εταιρεία και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών η τροποποίηση τριών συμβάσεων παραχώρησης δικαιώματος εμπορικής εκμετάλλευσης μονάδων εστίασης ως προς τον τρόπο υπολογισμού του ελάχιστου εγγυημένου μισθώματος, ώστε τα μισθώματα να καθορίζονται από το επίπεδο των πωλήσεων. Επίσης, η εταιρεία συμμετείχε σε διαγωνισμό του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και επελέγη προκειμένου να λειτουργήσει για πέντε ακόμα χρόνια ένα από τα δύο της καταστήματα στην περιοχή των αφίξεων του αεροδρομίου. Εξάλλου, η Autogrill Ελλάς διαπραγματεύθηκε και συμφώνησε με τη «Σταθμός ΑΕ» για την παράταση της διάρκειας του συμφωνητικού μίσθωσης των δύο καταστημάτων στην Ακράτα έως το έτος 2038.

Οι προβλέψεις για το 2022
Για την τρέχουσα χρήση, ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός της εταιρείας προβλέπει κύκλο εργασιών 13,4 εκατ. ευρώ, EBITDA 2 εκατ. ευρώ, αγορά παγίων και ακινητοποιήσεων 910.000 ευρώ και καθαρή χρηματοοικονομική θέση ποσού 2,4 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ενισχύθηκε η μονάδα επεξεργασίας κρέατος και αλλαντικών της Πασσιάς – Κονδύλι 1,19 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια

Ολοκληρώθηκε και ξεκίνησε η παραγωγική λειτουργία για την επένδυση της επέκτασης δυναμικότητας στη μονάδα επεξεργασίας κρέατος και παραγωγής αλλαντικών της Πασσιάς.Η επένδυση περιλάμβανε και ενίσχυση μηχανολογικού εξοπλισμού, με σαφή στόχο από πλευράς της βιομηχανίας κρέατος και αλλαντικών να αυξήσει την παραγωγική της δυναμικότητα στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις της στην Ευκαρπία της Θεσσαλονίκης.

Η επένδυση πραγματοποιήθηκε σε δύο κύκλους, οι οποίοι αμφότεροι εντάχθηκαν σε προγράμματα χρηματοδοτικής ενίσχυσης από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Το συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος για τον πρώτο κύκλο της επένδυσης ανήλθε σε €440.782 και σε €750.287,20 για τον δεύτερο κύκλο, δηλαδή ξεπέρασε τα 1,19 εκατ. ευρώ συνολικά.

Ως ποσοστό 45% του συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους, η ενίσχυση αφορούσε τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής για χρηματοδοτική μίσθωση ύψους €198.351,90 στον πρώτο κύκλο της επένδυσης και €337.629,24 στον δεύτερο κύκλο, με τον όρο της διατήρησης των υφιστάμενων θέσεων εργασίας γενικότερα και του αριθμού των πτυχιούχων ειδικότερα, που απασχολούνται στην παραγωγική μονάδα επεξεργασίας κρέατος και αλλαντικών που απήλαυσε την επέκταση δυναμικότητας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τι θα… ψήνει η Unismack στο νέο της εργοστάσιο στο Μίσιγκαν

Την επέκταση των δραστηριοτήτων της στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής ανακοίνωσε η Unismack, με το ξεκίνημα μιας καινούριας μονάδας παραγωγής. Η θυγατρική εταιρεία της Unismack, με την επωνυμία SnackCraft LLC, θα έχει την έδρα της στο δυτικό Μίσιγκαν, μια περιοχή που «έχει όλες τις προδιαγραφές να μας βοηθήσει στο επόμενο στάδιο του ταξιδιού μας στο χώρο του Food Technology Innovation & Manufacturing», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Unismack, Δημήτρη Στρατάκη. Σημειωτέον ότι η εταιρεία εξάγει το 98% της παραγωγής της, καλύπτοντας μεγάλες αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Σκανδιναβία και η Ιαπωνία. «Πρόθεσή μας είναι να επεκτείνουμε τις δραστηριότητες μας σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έμοιαζε να είναι η πιο προφανής επιλογή για αυτό μας το εγχείρημα» , σημείωσε ο κ. Στρατάκης.

Τα προϊόντα που θα βγαίνουν από τη νέα παραγωγική μονάδα του Μίσιγκαν
Η Unismack δραστηριοποιείται στην παραγωγή και διάθεση προϊόντων σνακ και
κράκερ, δίνοντας έμφαση στην έρευνα και ανάπτυξη “better-for-you” προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας με συνταγές που προσαρμόζει στις απαιτήσεις των πελατών της. Στο εργοστάσιο της εταιρείας που βρίσκεται στη Βόρεια Ελλάδα, παράγονται σνακ και κράκερ αποκλειστικά χωρίς γλουτένη, ξηρούς καρπούς και αλλεργιογόνα, εξ ολοκλήρου από φυσικά υλικά όπως, αλεύρι από φακές, ρεβίθια ή λαχανικά, ρύζι ολικής αλέσεως, καλαμπόκι, αρχαίους σπόρους και μυρωδικά.

Στη νέα παραγωγική μονάδα του Μίσιγκαν θα παράγονται κράκερ ψημένα στο φούρνο, τσιπς τορτίγιας, σνακ με την εφαρμογή της τεχνολογίας εξώθησης, καθώς και pellet σνακ όπως τσιπς λαχανικών, όπως αποκάλυψε ο Joseph Riley, διευθύνων σύμβουλος της SnackCraft, προσθέτοντας πως οι εγκαταστάσεις της SnackCraft θα περιλαμβάνουν επίσης ένα κέντρο καινοτομίας που θα βοηθά στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων προϊόντων, ώστε να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και προτιμήσεις των καταναλωτών, ενώ η εταιρεία θα παρέχει επίσης υπηρεσίες αποθήκευσης και 3PL στους πελάτες της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter