Creta Farms: Ετοιμάζει τα «plant-based vegan 4 you»

Κοινό μυστικό αποτελεί η πρόθεση
της Creta Farms να επεκταθεί στην κατηγορία των plant-based προϊόντων κρέατος, μία αγορά που για την ώρα μπορεί να έχει χαμηλή διείσδυση σε σχέση με τα κλασικά προϊόντα κρέατος, όμως προβλέπεται ότι τα επόμενα χρόνια θα γνωρίσει ισχυρή ανάπτυξη, βάσει των καταναλωτικών τάσεων που καταγράφονται διεθνώς. Την πρόθεση αυτή της Creta Farms επιβεβαιώνει η αίτηση της εταιρείας για την καταχώριση ενός εμπορικού σήματος, υπό την «ομπρέλα» του οποίου θα κυκλοφορήσουν μελλοντικά τα plant-based προϊόντα της. Η επωνυμία που θα χρησιμοποιήσει η εταιρεία είναι: «plant-based vegan 4 you». Μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές ποια είναι τα plant-based προϊόντα που θα λανσάρει στην αγορά η εταιρεία, αν δηλαδή το ενδιαφέρον της Creta Farms επικεντρώνεται στην πιο ανεπτυγμένη plant-based κατηγορία, αυτήν του κρέατος (μπιφτέκια, κεφτεδάκια, μπουκιές κοτόπουλου κ.α.) ή επεκτείνεται και στα plant-based αλλαντικά, μία λιγότρο ανεπτυγμένη αγορά με λιγότερες επιλογές στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ. Στα «plant-based vegan 4 you» αναμένεται να ενταχθούν και οι έτοιμες σαλάτες που σχεδιάζει να λανσάρει η Creta Farms.

Επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη
Η επέκταση στα plant-based προϊόντα αποτελεί μέρος της στρατηγικής του στρατηγικού επενδυτή της Creta Farms, Δημήτρη Βιντζηλαίου, για την επόμενη μέρα της εταιρείας, η οποία πέρασε μία «περιπέτεια» λόγω της γνωστής διαμάχης των αδελφών Δομαζάκη, όμως υπό τη νέα διοίκηση έχει ανακάμψει και καταγράφει θετικά οικονομικά αποτελέσματα ήδη από το 2021, σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει τον περασμένο Ιούνιο ο Δημήτρης Βιντζηλαίος. Κατά τον ίδιο, στόχος της διοίκησης είναι να διατηρήσει την ηγετική θέση της Creta Farms στην εγχώρια αγορά τροφίμων, μέσα από τη στρατηγική επενδύσεων σε έρευνα και ανάπτυξη για τη δημιουργία νέων ιδεών και καινοτόμων προϊόντων, ενισχύοντας περαιτέρω τον εξαγωγικό της χαρακτήρα.

Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι, σε συνέχεια αυτών των επενδύσεων, η Creta Farms έχει ήδη κατοχυρώσει 20 πατέντες διεθνώς.Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο ολοκληρώθηκε η επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ του Δημήτρη Βιντζηλαίου στην Creta Farms, όπως προέβλεπε η συμφωνία εξυγίανσης, με καταβολή μετρητών συνολικού ποσού 5 εκατ. ευρώ από την Bella Bulgaria SA, συμφερόντων του κ. Βιντζηλαίου, μέσω ισόποσης αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου. Η πρώτη φάση της επένδυσης, ύψους 15 εκατ. ευρώ, είχε πραγματοποιηθεί κατά το χρόνο σύναψης της συμφωνίας εξυγίανσης της Creta Farms.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι τρεις λόγοι για τις προοπτικές ανάπτυξης μεγεθών της ETPA Packaging και το 2022

Αύξηση πωλήσεων κατά 12% το 2021, συγκριτικά με το 2020, εμφάνισε στα οικονομικά αποτελέσματα δωδεκαμήνου του προηγούμενου έτους η εταιρεία εύκαμπτων υλικών συσκευασίας και αυτοκόλλητων ετικετών ETPA Packaging.Οι πωλήσεις της εταιρείας για το 2021 ανήλθαν σε 17,1 εκατ. ευρώ, έναντι 15,3 εκατ. ευρώ το 2020. Τα μεικτά κέρδη της εταιρείας σημείωσαν αύξηση κατά 5%, από τα 4,38 εκατ. ευρώ στα 4,6 εκατ. ευρώ το 2021. Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 4,2 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι 1,42 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Τα κέρδη προ φόρων για τη χρήση 2021 έφθασαν τα 2,5 εκατ. ευρώ έναντι €42.622 το 2020. Η ETPA Packaging εμφάνισε κέρδη μετά φόρων ύψους 2 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το 2020 είχε εμφανίσει ζημιές ύψους €194.813.Μέσα στο 2021, αυξήθηκαν τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας από τα 2,43 εκατ. ευρώ στα 2,53 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,98%.

Εντυπωσιακή μείωση διοικητικών εξόδων
Τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας εν μέρει οφείλονται στη ραγδαία και εντυπωσιακή μέσα σε ένα δωδεκάμηνο μείωση των εξόδων διοίκησης. Χαρακτηριστικά, τα έξοδα διοίκησης για το 2021 διαμορφώθηκαν σε 1,17 εκατ. ευρώ, έναντι 2,29 εκατ. ευρώ το 2020. Η μείωσή τους υπερέβη το μισό ετήσιο έξοδο του περασμένου οικονομικού έτους: 51,1%. Ωστόσο, αυξήθηκαν οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας από τα 11,35 εκατ. ευρώ του 2020 στα 12,32 εκατ. ευρώ το 2021, μια αύξηση της τάξης του 8,55%. Επίσης, τα ανοικτά υπόλοιπα πελατών παρουσίασαν αύξηση 30% το 2021 και πλέον ανέρχονται σε 6,73 εκατ. ευρώ έναντι 5,16 εκατ. ευρώ το 2020. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 η ETPA Packaging εφάρμοσε νέα λογιστικά πρότυπα στις καταστάσεις παροχών προς εργαζομένους.

Το «φρένο» και το «γκάζι» που επέφερε η πανδημία
Ένας άλλος λόγος που εξηγεί την αύξηση πωλήσεων της ETPA Packaging για το 2021 είναι η μεγαλύτερη αξιοποίηση της παραγωγικής μονάδας και του σχετικού επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας σε παραγωγικό εξοπλισμό, η οποία ολοκληρώθηκε το 2018, μα την απόσβεσή της στην παραγωγή και τη συνολική δυναμική της τη «φρέναρε» η πανδημία του κορωνοϊού.Ωστόσο, η πανδημία έφερε και μια σοφή απόφαση της διοίκησης, η οποία θα μεγιστοποιήσει στο άμεσο μέλλον το κέρδος της εταιρείας: Εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούσαν το 2021 αναφορικά με τον κορωνοϊό, η ETPA Packaging αποφάσισε να αυξήσει σημαντικά την ποσότητα των αποθεμάτων της, ώστε να μην έχει ελλείψεις πρώτων υλών στην τροφοδοσία της παραγωγής. Αυτό έγινε πριν από τις μεγάλες αυξήσεις στον τομέα των πρώτων υλών, πριν το κάλπασμα του πληθωρισμού και πριν γίνουν φανερά τα αποτελέσματα από την αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Προβλέπεται περαιτέρω αύξηση πωλήσεων το 2022
Πράγματι, η ETPA Packaging για το 2022 εκτιμά ότι η αύξηση των πωλήσεων θα συνεχιστεί όπως και τα προηγούμενα έτη. Για το τρέχον έτος, προβλέπεται αύξηση πωλήσεων κατά 7%, με διαμόρφωση αξίας πωλήσεων στα 19,3 εκατ. ευρώ για το 2022, έναντι 17,1 εκατ. ευρώ το 2021. Ταυτόχρονα, εκτιμάται αντίστοιχη αύξηση κερδοφορίας και ρευστότητας. Η ίδια η εταιρεία σημειώνει ότι «αν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, θα επανεξετάσει τις χρηματοδοτήσεις που έχει λάβει, με σκοπό να αποπληρώσει κάποιες από αυτές και να μειώσει το χρηματοοικονομικό της κόστος για το 2022». Άλλωστε, για να ολοκληρώσει τη νέα της επένδυση ανέγερσης νέας μονάδας παραγωγής τυπωμένων σωληναρίων τύπου Laminate και επιπρόσθετα, για την αγορά νέου μηχανολογικού εξοπλισμού, η εταιρεία αφενός έλαβε νέο δάνειο από την Τράπεζα Πειραιώς, αφετέρου υπέγραψε τη λήψη ομολογιακού δανείου ύψους 3,58 εκατ. ευρώ από επενδυτή, ο οποίος απέκτησε και μειοψηφικό ποσοστό στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας.Η ETPA Packaging αναμένει μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2022 την ολοκλήρωση της ανέγερσης νέας μονάδας παραγωγής, η οποία έχει ξεκινήσει από τις 26 Ιανουαρίου 2022 εντός της Βιομηχανικής Περιοχής Κομοτηνής. Η συγκεκριμένη επένδυση εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε κόστος 5,5 εκατ. ευρώ περίπου και έχει υπαχθεί στις διατάξεις Αναπτυξιακού Νόμου ήδη από το 2016. Η ίδια η εταιρεία, εντός της έκθεσης των οικονομικών της αποτελεσμάτων, εκτιμά ότι η εν λόγω επένδυση «θα ενισχύσει σημαντικά τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τι περιλαμβάνει η επανεκκίνηση της Καλλιμάνης – Σε πρώτο πλάνο η ανάπτυξη των εξαγωγών

Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της εταιρείας Καλλιμάνης. Πλέον, δίνεται χώρο για τον Όμιλο Dardanel, που έχει εξαγοράσει την εταιρεία, να προχωρήσει σε δυναμική επανεκκίνηση.Η απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αιγίου, που δημοσιεύθηκε στις 20 Ιουνίου 2022, ενέκρινε τη συμφωνία εξυγίανσης της Καλλιμάνης, η οποία με τη σειρά της αρχικά εξασφαλίζει τους εργαζόμενους, ενώ παράλληλα προβλέπει την πλήρη αναδιάρθρωση και τακτοποίηση των οφειλών της εταιρείας, κατόπιν αμοιβαίας συμφωνίας με Δημόσιο, τράπεζες και προμηθευτές. Με την επικύρωση της συμφωνίας, η νέα εταιρεία θα μπορεί να ενεργοποιήσει ξανά όλες τις γραμμές παραγωγής των εγκαταστάσεων του Αιγίου, αλλά και να υλοποιήσει εκτενές επιχειρηματικό πρόγραμμα, που εκπονήθηκε από την Deloitte Greece, και θα αποτελέσει τη βάση για την επάνοδο του brand στην κορυφή της κατηγορίας.

Οι πρώτες στρατηγικές κινήσεις του ομίλου Dardanel στην Καλλιμάνης
Οι πρώτες στρατηγικές κινήσεις του ομίλου Dardanel, όπως προκύπτει από την ίδια την Καλλιμάνης, αφορούν «στήριξη» και «αποφασιστικότητα», με στόχο να φθάσει η εταιρεία «ξανά στην κορυφή της κατηγορίας των κατεψυγμένων ψαριών και θαλασσινών σε Ελλάδα και Ευρώπη» σ’ αυτό το νέο κεφάλαιο της ιστορίας της.Η δυναμική επανεκκίνηση της Καλλιμάνης περιλαμβάνει την ανάπτυξη της μάρκας «Καλλιμάνης» στα κανάλια του οργανωμένου λιανεμπορίου και της μαζικής εστίασης στην Ελλάδα, τη διεύρυνση των υφιστάμενων σειρών προϊόντων με νέους κωδικούς, την είσοδο σε νέες κατηγορίες αλιευμάτων και την ανάπτυξη των εξαγωγών. Στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων του σχεδίου του Ομίλου Dardanel για την Καλλιμάνης, παραμένει η πλήρης αξιοποίηση των υπερσύγχρονων μονάδων στο Αίγιο και η ενίσχυση της απασχόλησης και της τοπικής κοινωνίας. Ανάμεσα στις νέες στρατηγικές, ο στόχος για επέκταση της εξαγωγικής δραστηριότητας σε νέες αγορές είναι «πρωταρχικής σπουδαιότητας», όπως κρίνεται από την ίδια την εταιρεία.

«Πάμε μπροστά»
«Η επόμενη μέρα στην Καλλιμάνης έχει στόχο να αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο. H εξαγορά από τον Όμιλο Dardanel έχει καθοριστικό ρόλο, καθώς εκείνοι διαθέτουν μακρόχρονη εμπειρία και παράλληλα μοιραζόμαστε κοινές φιλοδοξίες, αρχές και όραμα. Είμαστε όλοι αισιόδοξοι και ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί πάμε μπροστά, με πρώτη μας μέριμνα πάντοτε τους ανθρώπους μας στο Αίγιο, οι οποίοι μας στηρίζουν από την πρώτη μέρα», δήλωσε σχετικά με την ολοκλήρωση των διαδικασιών επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης, που μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία της δυναμικής επανεκκίνησης, η Κωνσταντίνα Καλλιμάνη.Αντίστοιχα, ο ιδρυτής της Dardanel, Niyazi Önen, σημείωσε: «Στην Dardanel τρέφουμε μεγάλο σεβασμό για την εταιρεία Καλλιμάνης και τις οικογενειακές αξίες που τη χαρακτηρίζουν, καθώς είναι οι ίδιες αξίες που εμπνέουν και εμάς στα 38 χρόνια πορείας μας. Σχεδιάζοντας το μέλλον της εταιρείας, είδαμε ότι μιλάμε την ίδια γλώσσα και είμαστε βέβαιοι ότι ενώνοντας τις δυνάμεις μας, εγκαινιάζουμε ένα νέο κεφάλαιο για τις διεθνείς αγορές».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter