FrieslandCampina Hellas: Στο +6,3% ο τζίρος, παρά τη μείωση των εξαγωγών

Αύξηση της τάξεως του 6,3% παρουσίασαν το 2021 οι πωλήσεις της FrieslandCampina Hellas σε σχέση με το 2020, με την αύξηση αυτή να προέρχεται σύμφωνα με την εταιρεία από την αύξηση της ζήτησης στην εσωτερική αγορά. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν κατά τη χρήση 2021 σε 273,8 εκατ. ευρώ, έναντι 257,6 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση.

Το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης αυτής προήλθε από τις ανεβασμένες πωλήσεις γαλακτοκομικών (244,2 εκατ. ευρώ, έναντι 228,6 εκατ. το 2020) και δευτερευόντως από τις αυξημένες πωλήσεις γιαουρτιών (5,7 εκατ. ευρώ, έναντι 4,3 εκατ. το 2020), ενώ αντιθετα πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις παιδικών τροφών, που έκλεισαν το 2021 στα 24 εκατ. ευρώ, έναντι 24,7 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, η αύξηση του κόστους πωλήσεων σχεδόν κατά 18 εκατ. ευρώ, στα 216,4 εκατ. ευρώ, «ροκάνισε» τα μικτά κέρδη της εταιρείας, που μειώθηκαν στα 57,4 εκατ. ευρώ, από τα 59 εκατ. ευρώ του 2020.

Πτωτικά κινήθηκαν εξάλλου οι εξαγωγές της FrieslandCampina Hellas σε σχέση με το 2020, κατά 7,08%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6,3 εκατ. ευρώ, έναντι 8,6 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους ανήλθαν σε κέρδη 4,2 εκατ. ευρώ, έναντι 6,1 εκατ. το 2020.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Επέστρεψε σε κέρδη ο Όμιλος Kallas – Οι αποφάσεις που «γύρισαν το χαρτί»

Οι οικονομικές αποφάσεις μεταβολής του προϊοντικού μείγματος που εισάγει ο Όμιλος Kallas, σε συνδυασμό με το τέλος των lockdowns για την αντιμετώπιση της πανδημίας, βοήθησαν τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου να επανέλθουν σε κέρδη και να διαμορφώσουν ακόμη θετικότερες προοπτικές και για το τρέχον έτος για τη μητρική εταιρεία. Χαρακτηριστικά, αισθητή αύξηση κύκλου εργασιών σημείωσε ο Όμιλος Kallas κατά το οικονομικό έτος 2021, στα 197,46 εκατ. ευρώ, έναντι 170,09 εκατ. ευρώ το 2020.

Ουσιαστικά, πρόκειται για εξισορρόπηση των εργασιών, έπειτα από την πτώση που είχε σημειωθεί στην οικονομική χρήση του 2020, η οποία εν πολλοίς οφειλόταν αποκλειστικά στην πανδημία. Σημειώνεται ότι ο όμιλος Kallas δραστηριοποιείται στην εισαγωγή και διανομή πρώτων υλών και τροφίμων στη βιομηχανία τροφίμων (σοκολάτες, μπισκότα, παγωτά, σφολιατοειδή, γαλακτοκομικά, είδη αρτοποιίας, αλλαντικά), σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στη μαζική εστίαση. Από το 1995 o Όμιλος εξάγει προϊόντα σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία, Πολωνία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Αίγυπτο, Τυνησία, Ρωσία, Σερβία και Κροατία.

Στη χρήση 2021, το μεικτό κέρδος του Ομίλου αυξήθηκε κατά 28,52% και ανήλθε σε 22,82 εκατ. ευρώ, έναντι 17,76 εκατ. ευρώ το 2020. Σε εταιρικό επίπεδο, το μεικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 26,49%, ανερχόμενο σε 18,62 εκατ. ευρώ, έναντι 14,72 εκατ. ευρώ στη χρήση 2020.

Το Μεικτό Περιθώριο Κέρδους βελτιώθηκε αισθητά κατά την χρήση 2021, τόσο σε ενοποιημένο όσο και σε εταιρικό επίπεδο, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην αύξηση της τάξεως του 11,56% και 11,80% αντίστοιχα, έναντι 10,44% και 11,13% αντίστοιχα το 2020. Πρόκειται για αποτέλεσμα που έχει να κάνει με την εκ του αποτελέσματος επιτυχημένη στρατηγική μεταβολής του προϊοντικού μείγματος του Ομίλου, με έμφαση σε προϊόντα που παρουσιάζουν μεγαλύτερα περιθώρια μεικτού κέρδους.

Κέρδη EBITDA, μείωση τραπεζικού δανεισμού και αύξηση ιδίων κεφαλαίων
Επίσης, τα αποτελέσματα προ φόρων τόκων και αποσβέσεων ΕΒΙTDA σε επίπεδο Ομίλου επανήλθαν το 2021 σε κέρδη, ύψους 9,73 εκατ. ευρώ. Το 2020, ως προς τα αποτελέσματα EBITDA, είχαν καταγραφεί ζημίες. Σε επίπεδο εταιρείας, τα κέρδη EBITDA του 2021 έφθασαν τα 8,82 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών €262.672,82 για το 2020. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν κατά τη χρήση 2021 στα 5,98 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 4,16 εκατ. ευρώ το 2020. Σε επίπεδο εταιρείας, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 5,66 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι ζημιών 3,53 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση.

Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός μειώθηκε στα 63,57 εκατ. ευρώ, έναντι 66,74 εκατ. ευρώ το 2020 για τον Όμιλο και από τα 60,22 εκατ. ευρώ στα 57,14 εκατ. ευρώ για την εταιρεία. Ωστόσο, ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός (Net Debt), που περιλαμβάνει το συνολικό Τραπεζικό δανεισμό αφαιρουμένων των διαθέσιμων κεφαλαίων, αυξήθηκε: Πιο συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε σε επίπεδο Ομίλου σε 61,40 εκατ. ευρώ, έναντι 58,94 εκατ. ευρώ στη χρήση 2020 και σε 55,41 εκατ. ευρώ, έναντι 53,35 εκατ. ευρώ το 2020, για την εταιρεία, αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται στην αύξηση των ιδίων κεφαλαίων, από τα 26,9 εκατ. ευρώ του 2020 στα 32,27 εκατ. ευρώ για το 2021, έναντι των 27,93 εκατ. ευρώ το 2020. Αντίστοιχα, η εταιρεία εμφάνισε για τη χρήση 2021 ίδια κεφάλαια ύψους 32,27 εκατ. ευρώ.

Οι προβλέψεις για τη χρονιά που τρέχει
Ο υψηλός πληθωρισμός δεν άφησε την εταιρεία ανεπηρέαστη. Εντός του τρέχοντος έτους, η εταιρεία προχώρησε σε ανατιμήσεις εμπορευμάτων, «κατόπιν των συνεχών ανατιμήσεων αγαθών και υπηρεσιών που επικρατούν στην αγορά» όπως αναφέρεται, μετακυλίοντας μέρος του επαυξημένου κόστους στην κατανάλωση. Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία, η εταιρεία προσδοκά αύξηση των πωλήσεων κατά 14% περίπου για τη χρήση 2022, σε σχέση με το 2021, καθώς και αύξηση της κερδοφορίας.

Η πρόβλεψη της ίδιας της εταιρείας για τον κύκλο εργασιών της για το 2022 είναι τα 178 εκατ. ευρώ, έναντι των 157 εκατ. ευρώ τζίρου που κατέγραψε η μητρική εταιρεία του Ομίλου, δηλαδή η Kallas Incorporation ΑΕ, το 2021. Η μητρική αναμένει κέρδη EBITDA 11,9 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2022, επαυξημένα δηλαδή κατά 35,22 % σε σχέση με τα 8,8 εκατ. ευρώ του 2021. Αντίστοιχα, η πρόβλεψη για τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας για το 2022, φθάνει τα 8,7 εκατ. ευρώ, έναντι 5,6 εκατ. ευρώ που καταγράφηκαν στην οικονομική χρήση του 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αύξηση για τις ελληνικές τυροκομικές εξαγωγές στην Κύπρο

Τη μεγαλύτερη αξία ελληνικών εξαγωγών προς την Κύπρο, αναφορικά με προϊόντα του κλάδου τροφίμων και ποτών, παρουσιάζουν οι εξαγωγές τυριών και πηγμένου γάλακτος προς παρασκευή τυριού. Οι συγκεκριμένες εξαγωγές σημείωσαν αύξηση αξίας κατά 12% μεταξύ 2020 και 2021, μετακινούμενες από τα 20,66 εκατ. ευρώ στα 23,15 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Ακόμη αξία εξαγωγών ύψους 20,4 εκατ. ευρώ εμφανίζει η κατηγορία των νερών, η οποία συμπεριλαμβάνει και τα φυσικά μεταλλικά, τα αεριούχα και τα μεταλλικά με προσθήκη διοξειδίου του άνθρακα νερά, αλλά και τα νερά με προσθήκη ζάχαρης, με προσθήκη γλυκαντικών, τα αρωματισμένα, τα αεριούχα αρωματισμένα και πάντως, μη αλκοολούχα. Η αξία εξαγωγών του 2021 στη συγκεκριμένη κατηγορία σηματοδότησε αύξηση 8% συγκριτικά με τη συνολική αξία (18,93 εκατ. ευρώ) του 2020.

Τέλος, τα προϊόντα αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής και μπισκοτοποιίας, οι ξεραμένες ζύμες από αλεύρι και άμυλο και τα φύλλα κάθε είδους από ζύμη εμφάνισαν το 2021 αύξηση εξαγωγών προς την Κύπρο κατά 18% σε σχέση με το 2020. Το 2020 είχαν συνολική αξία εξαγωγών στα 14,08 εκατ. ευρώ και το 2021 έφθασαν τα 16,61 εκατ. ευρώ.

Οι μελλοντικές προοπτικές της κυπριακής αγοράς τροφίμων και ποτών για τα ελληνικά προϊόντα
Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών στη Λευκωσία, διαβλέπει ισχυρή ζήτηση για νέα προϊόντα στην κυπριακή αγορά τροφίμων και ποτών, αναφορικά με την ανάπτυξη του διμερούς εμπορίου μεταξύ Κύπρου και Ελλάδος. Η ζήτηση είναι τόσο ισχυρή, σύμφωνα με το Γραφείο της Λευκωσίας, που «μπορεί να καταστήσει επιτυχημένη την είσοδο νέων προϊόντων και κωδικών από την Ελλάδα».

Παρά το γεγονός ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν σταθερά μεγάλη δημοφιλία στην Κύπρο, έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχουν περιθώρια ενίσχυσης της εξωστρέφειας στον κλάδο των τροφίμων και ποτών της χώρας, ιδιαίτερα στη μεταπανδημική του κορωνοϊού περίοδο που διανύουμε.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται να εξελίχθηκε με ταχείς ρυθμούς στην Κύπρο κατά την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού και αυτό το συμπέρασμα αγγίζει και τον κλάδο τροφίμων και ποτών. Συν τοις άλλοις, από το 2020 και έπειτα, δεν πραγματοποιήθηκαν διεθνείς διαδικτυακές εκθέσεις, ώστε να μπορεί να αποτιμηθεί η αποτελεσματικότητα τους στην προβολή και τη σύναψη νέων συνεργασιών.

Ο ρόλος των διεθνών εκθέσεων
Με την επάνοδο των εκθέσεων, ανοίγονται οι δρόμοι εξωστρέφειας για τις ελληνικές επιχειρήσεις στον κλάδο, όπως εκτιμά το Γραφείο της Λευκωσίας. Ανάμεσα στις προτεινόμενες ενέργειες εξωστρέφειας για τις ελληνικές επιχειρήσεις βρίσκεται η πραγματοποίηση ενημερωτικών σεμιναρίων ενιαίας τουριστικής και γαστρονομικής προβολής ελληνικών περιφερειών ή δήμων σε μεγάλα τουριστικά πρακτορεία. Ακόμη, προτείνεται η διοργάνωση ταξιδίων εξοικείωσης (fam trips). Η στρατηγική που έχει ήδη γίνει πραγματικότητα ως ένα μέρος είναι η συμμετοχή εκπροσώπων κυπριακών επιχειρήσεων σε προγράμματα hosted buyers από την Ελλάδα. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα ήταν θετική η αναζήτηση διαδικτυακών τρόπων προβολής -και μέσω κοινωνικής δικτύωσης (social media)- των ελληνικών εν δυνάμει εξαγωγικών επιχειρήσεων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter