Θεόνη: Λοξές ματιές προς την αγορά των αναψυκτικών

Το επόμενο προϊοντικό της βήμα φέρεται να προετοιμάζει η Θεόνη, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της, πέραν των γνωστών στην κατηγορία του νερού, σε μία νέα κατηγορία: αυτήν των αναψυκτικών.

Στις 15 Ιουλίου η Γενική Συνέλευση των Μετόχων της εταιρείας ενέκρινε σειρά τροποποιήσεων στο καταστατικό της Θεόνη ΑΕ. Από αυτές, ξεχωρίζει η τροποποίηση του άρθρου 4, που αναφέρεται στον σκοπό της εταιρείας, καθώς μία από τις δύο προσθήκες σε αυτό το άρθρο είναι η δραστηριότητα της παραγωγής αναψυκτικών ποτών, αεριούχων και μη, με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό, προαναγγέλλοντας την είσοδο της Θεόνη ΑΕ σε νέα… «χωράφια».

Πρόκειται βέβαια για μία μάλλον εύλογη κίνηση, με δεδομένο ότι η εταιρεία έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην κατηγορία του φυσικού μεταλλικού νερού, η οποία είναι συγγενής με αυτήν των αναψυκτικών. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι την πορεία αυτή έχει ακολουθήσει και η Βίκος, που πριν από λίγα χρόνια λάνσαρε σειρά αναψυκτικών, ενώ και η ΕΤΑΝΑΠ Σαμαριά, όπως είχατε διαβάσει πρώτοι στο FOODReporter, έχει κατοχυρώσει το εμπορικο σήμα της Creta Cola, ενός αναψυκτικού τύπου Cola, δείχνοντας το ενδιαφέρον της για δραστηριοποίηση στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Πάντως, δεν αποτελεί έκπληξη η πρόθεση της εταιρείας να δοκιμάσει ένα νέο εγχείρημα: παρότι μέχρι σήμερα δραστηριοποιείται μόνο στο φυσικό μεταλλικό νερό, η Θεόνη έχει δείξει την τάση της προς την καινοτομία, με το λανσάρισμα του πρώτου στην Ελλάδα φυσικού μεταλλικού νερού σε 100% ανακυκλώσιμη χάρτινη συσκευασία των 330ml, με το χαρακτηριστικό πράσινο καπάκι να είναι φτιαγμένο από πλαστικό φυτικής προέλευσης.

Το νέο κέντρο logistics
Στο ίδιο άρθρο έχει προστεθεί και μία ακόμα δραστηριότητα: η παροχή υπηρεσιών αλυσίδας εφοδιασμού (logistics). Η προσθήκη αυτή σχετίζεται με τις ανακοινώσεις που είχε κάνει στην αρχή της χρονιάς η Θεόνη, σχετικά με μία νέα επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής και νέου κέντρου αποθήκευσης και παροχής υπηρεσιών logistics.
Σύμφωνα με όσα είχε γνωστοποιήσει η εταιρεία, το νέο κέντρο logistics στην περιοχή του Ελληνόπυργου Μουζακίου θα λειτουργήσει εκμεταλλευόμενο την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στη διαχείριση των προϊόντων και θα είναι ενεργειακά πράσινο, εκμεταλλευόμενο τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στις εγκαταστάσεις του.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Τα ισχυρότερα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 φέρνουν έξι επενδύσεις για τους Μύλους Θράκης

Αύξηση πωλήσεων κατά 27,7% το 2021 σημείωσαν οι Μύλοι Θράκης, σύμφωνα με τα ισχυρότερα οικονομικά αποτελέσματα σε όλα τα ποιοτικά στοιχεία που εξέδωσε η εταιρεία για το περσινό οικονομικό έτος.

Συγκεκριμένα, οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν πέρσι στα 39,8 εκατ. ευρώ, έναντι 31,2 εκατ. ευρώ το 2020. Ο παραγωγικός κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 4 εκατ. ευρώ και 13,6%.

Μεταβολή της πολιτικής πωλήσεων και εμπορικής δραστηριότητας
Η μεταβολή του παραγωγικού κύκλου εργασιών των Μύλων Θράκης προήλθε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων κατά 14,4% στους περισσότερο κερδοφόρους πελάτες της λιανικής αγοράς, αλλά και από την αύξηση κατά 8% στους βιομηχανικούς πελάτες της εταιρείας.

Επίσης, στα πλαίσια της στοχευμένης πολιτικής πωλήσεων, αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, αλεύρων πολυτελείας και καινοτόμων αλεύρων και σχετικών προϊόντων αναψηλάφισης του αντικειμένου της αγοράς κατά 10,5%.

Ταυτόχρονα, οι Μύλοι Θράκης ανέπτυξαν την εμπορική δραστηριότητα σε δικά τους σιτάρια, αξιοποιώντας το πλεονέκτημα ότι η περιοχή της έδρας της επιχείρησης είναι σιτοπαραγωγός.
Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία της εταιρείας για το οικονομικό έτος 2021, το μικτό κέρδος ανήλθε, αυξημένο κατά 9,1% σε ετήσια βάση, σε 8,25 εκατ. ευρώ, έναντι 7,56 εκατ. ευρώ το 2020.
Αντίστοιχα, τα κέρδη EBITDA των Μύλων Θράκης ανήλθαν σε 3,1 εκατ. ευρώ το 2021, έναντι 2,08 εκατ. ευρώ το 2020. Σημείωσαν δηλαδή εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 49,1%. Τα κέρδη EBITDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων, ανήλθαν σε 7,8% για το 2021, έναντι 6,7% του 2020. της περσινής χρονιάς.

Αυξήθηκαν τα κέρδη το 2021 και έγινε περισσότερο ασφαλής ο δανεισμός της εταιρείας
Είναι σημαντικό για την εταιρεία ότι επέστρεψε σε σημαντικά ποσοστά ανάκαμψης και αύξησης μεγεθών, μετά από το δύσκολο 2020, όπου είχε καταγράψει οριακά κέρδη. Για το 2021, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,22 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 962% και τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,19 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 1.010,9%. Ακόμη, τα έξοδα διάθεσης της εταιρείας ήταν αυξημένα κατά 10,2%, τα έξοδα διοίκησης αυξημένα κατά 0,1% και τα χρηματοοικονομικά έξοδα μειωμένα κατά 10,8%. Σχεδόν σταθερός παρέμεινε και ο δανεισμός, τόσο ο μακροπρόθεσμος όσο και ο βραχυπρόθεσμος, της εταιρείας: Διαμορφώθηκε σε 18,28 εκατ. ευρώ, ως το 45,9% επί του κύκλου εργασιών (το 2020 αντιπροσώπευε το 57,4%, δηλαδή αρκετά πάνω από το μισό του συνολικού τζίρου), με οριακή αύξηση του ύψους των €389.378.

Αν και η προβλεπόμενη πορεία των Μύλων Θράκης για το 2022 θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την αβεβαιότητα στην εγχώρια και διεθνή αγορά λόγω της εν εξελίξει εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση αλλά και τη διάρκεια των επιπτώσεων της πανδημίας του κορωνοϊού, από την εταιρεία εκτιμάται ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη ανάκαμψη της ζήτησης των προϊόντων σε σχέση με το 2021.

Οι πρωτοβουλίες ποιοτικού εκσυγχρονισμού σε παραγωγή και μάρκετινγκ
Γι’ αυτόν, άλλωστε, τον λόγο, οι Μύλοι Θράκης υλοποιούν έξι διαφορετικές πρωτοβουλίες ποιοτικού εκσυγχρονισμού της παραγωγής, αλλά και ενέργειες μάρκετινγκ και εξωστρέφειας με σκοπό την περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων, συνολικού κόστους 2,3 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για προτάσεις εκσυγχρονισμού της γραμμής παραγωγής ανάμειξης μειγμάτων αλεύρων, την ανάπτυξη καινοτόμων αλεύρων, προζυμιών και αρτοσκευασμάτων, την αξιοποίηση αγροτικών προϊόντων, την κατασκευή νέων σιλό σίτου για την αναβάθμιση της εμπορίας τους, την ανάπτυξη συστημάτων αυτοματοποίησης και βελτιστοποίησης της παραγωγικής διαδικασίας και τέλος, τη συμμετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού.

Στα πλαίσια αναδιάρθρωσης του τραπεζικού της δανεισμού, η εταιρεία συνήψε δανειακές συμβάσεις ύψους 1,85 εκατ. ευρώ πενταετούς διάρκειας, με ευνοϊκότερους όρους. Το σύνολο του ενεργητικού της εταιρείας αυξήθηκε στην οικονομική χρήση του 2021 κατά 6,75%, στα 45,39 εκατ. ευρώ, από τα 42,52 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2020.

Επιπλέον, εντός του 2021, ολοκληρώθηκε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της θυγατρικής εταιρίας με την επωνυμία Ολύρα ΑΕ, συνολικού ύψους €351.036, με σκοπό της κεφαλαιουχική της ενίσχυση. Η εταιρία συμμετείχε στις αυξήσεις αυτές με ποσό €120.000.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Γιώτης: Επεκτείνεται σε νέα κατηγορία ψυγείου με δύο κωδικούς κρεμοζελέ

Την είσοδό της σε μία νέα προϊόντική κατηγορία, αυτήν των κρεμοζελέ, δρομολογεί η Γιώτης. Πρόκειται για μία κατηγορία συγγενή με αυτήν των ζελέ ψυγείου, στην οποία η εταιρεία έχει ήδη ισχυρή παρουσία. Πρόσφατα η εταιρεία κατοχύρωσε εμπορικά σήματα για δύο νέα προϊόντα: Γιώτης Κρεμοζελέ με γεύση φράουλα και με γεύση ανανά. Όπως συμβαίνει και με τα φρουί ζελέ ψυγείου της εταιρείας, τα Γιώτης Κρεμοζελέ θα κυκλοφορούν σε διπλή συσκευασία στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, με δύο συσκευασίες των 180 γραμμαρίων.

Νέοι κωδικοί ζελέ σε ράφια και ψυγεία
Την ίδια στιγμή, η Γιώτης συνεχίζει να επεκτείνει την γκάμα των προϊόντων της στην κατηγορία του ζελέ, τόσο εντός όσο και εκτός ψυγείου. Ειδικότερα, στις έξι μέχρι σήμερα γεύσεις φρουί ζελέ ψυγείου αναμένεται σύντομα να προστεθεί και μία έβδομη, με γεύση ροδάκινο και κομμάτια ροδάκινου, ενώ στη σειρά Sweet & Balance με στέβια έχει ήδη προστεθεί, μετά τη φράουλα και το κεράσι, η τρίτη γεύση λεμόνι.

Στα εκτός ψυγείου φρουί ζελέ η Γιώτης έχει ήδη λανσάρει την ενδέκατη γεύση της, που είναι ροδάκινο, ενώ στη σειρά των φρουί ζελέ χωρίς ζάχαρη οι γεύσεις που κυκλοφορούν είναι πλέον έξι, με την προσθήκη των γεύσεων λεμόνι και ρόδι.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter