Η «μάχη» της φέτας στις ΗΠΑ: Καταναλώτρια καταγγέλλει τη Lactalis για παραπλάνηση και εξαπάτηση

Πρόταση ομαδικής αγωγής ύψους 5 εκατομμυρίων δολαρίων κατά της αμερικανικής θυγατρικής του γαλλικού ομίλου Lactalis κατέθεσε σε δικαστήριο της Νέας Υόρκης μία κάτοικος της Φλόριντα, καταγγέλοντας παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού επειδή, όπως υποστηρίζει, τα προϊόντα «φέτας» της μάρκας President που κυκλοφορούν στην αμερικανική αγορά παραπέμπουν στην Ελλάδα, χωρίς να έχουν καμία σχέση με τη χώρα μας.

Όπως καταγγέλλει η Αμερικανίδα καταναλώτρια, τα προϊόντα «φέτας» της President κυκλοφορούν σε συσκευασίες με ένα χρυσό στεφάνι ελιάς, τη λεξη «φέτα» με αρχαία ελληνική γραμματοσειρά και τη φράση «ο κορυφαίος ειδικός της Ευρώπης στα τυριά», δίνοντας έτσι την εντύπωση ότι το τυρί αυτό έχει παραχθεί στην Ελλάδα ή έστω σε κάποια ευρωπαϊκή χώρα, ειδικά με δεδομένη τη σαφή σύνδεση της φέτας με την Ελλάδα.

Όμως τα στοιχεία αυτά είναι παραπλανητικά, σύμφωνα με την ίδια, καθώς τα προϊόντα παράγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ με μικρά γράμματα στις συσκευασίες αναφέρεται πως η President έχει «γαλλική κληρονομιά άνω των 80 ετών», αλλά καμία σύνδεση με την Ελλάδα.

Καταγγελίες για παραπλάνηση, εξαπάτηση και αδικαιολογητο πλουτισμό
Η καταγγέλλουσα ισχυρίζεται πως η εταιρεία πουλά τα προϊόντα «φέτας» της σε ακριβότερες τιμές, ακριβώς επειδή οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για ιδιαίτερα ποιοτικά προϊόντα, όπως μία αυθεντική ελληνική φέτα, όμως δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα παράγονται στις ΗΠΑ, αυτή η αυξημένη τιμή είναι αδικαιολόγητη και η πραγματική τους αξία είναι χαμηλότερη, με αποτέλεσμα η εταιρεία να αποκομίζει αδίκως κέρδη σε βάρος των καταναλωτών. Μάλιστα, αναφέρει πως και η ίδια αγόρασε τα προϊόντα της President, πληρώνοντας τις αυξημένες τιμές τους, νομίζοντας πως αγόραζε προϊόντα που έχουν παρασκευαστεί στην Ελλάδα, και προτιμώντας τα από άλλα παρόμοια προϊόντα που όμως δεν παρουσίαζαν μια ψευδή εικόνα για την ποιότητά τους ή ήταν φθηνότερα.

Με βάση τα παραπάνω, η καταναλώτρια κατηγορεί την αμερικανική θυγατρική της Lactalis για παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, εξαπάτηση και αδικαιολόγητο πλουτισμό.

Θέλει να εκπροσωπήσει ακόμα 100+ καταναλωτές
Η καταναλώτρια αναφέρει στην πρόταση ομαδικής αγωγής της ότι επιδιώκει να εκπροσωπήσει περισσότερους από εκατό ακόμα καταναλωτές που αγόρασαν τα προϊόντα «φέτας» President σε διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ και παραπλανήθηκαν από αυτά, ώστε να διεκδικήσουν αποζημιώσεις από την εταιρεία. Η αίτησή της έχει υποβληθεί σε δικαστήριο της Νέας Υόρκης, όπου βρίσκεται η έδρα της Lactalis American Group, και πλέον αναμένεται η απόφαση του δικαστή για το αν πράγματι έχουν βάση οι ισχυρισμοί αυτοί, ώστε να πραγματοποιηθεί δίκη. Σε αντίθετη περίπτωση, η αίτησή της θα απορριφθεί και δεν θα προχωρήσει η ομαδική αγωγή κατά της Lactalis.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δωδώνη: Ροκάνισαν τα κέρδη οι αυξημένες τιμές γάλακτος, ενέργειας και υλικών συσκευασίας

Αυξημένο τζίρο, αλλά μειωμένη κερδφορία παρουσίασε το 2021 η γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη, με τις ιστορικά υψηλές τιμές του πρόβειου γάλακτος, της ενέργειας και των υλικών συσκευασίας να «ροκανίζουν» το περιθώριο κέρδους, αν και αυτή η επίπτωση μετριάζεται εν μέρει από τη λειτουργική εξοικονόμηση και αναμένεται να μετριαστεί περαιτέρω από τις αυξήσεις των τιμών πώλησης. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου Δωδώνη αυξήθηκε κατά 4% το 2021 και ανήλθε σε 141,45 εκατ. ευρώ, έναντι 137,98 εκατ. της χρήσης 2020. Τα μικτά αποτελέσματα αυξήθηκαν και ανήλθαν σε 23,16 εκατ. ευρώ, έναντι 26,71 εκατ. το 2020.

Το περιθώριο μικτού κέρδους της χρήσης 2021 σαν ποσοστό επί του κύκλου εργασιών ανήλθε σε 16,4% για τον όμιλο, συγκρινόμενο με 19,4% το 2020. Το αναπροσαρμοσμένο EBITDA του ομίλου ανήλθε σε 12,06 εκατ. ευρώ το 2021, σε σύγκριση με 16,23 εκατ. το 2020, (-9%).

Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους που αναλογούν στους μετόχους ανήλθαν σε 1.,25 εκατ. ευρώ, έναντι 5,02 εκατ. το 2020), παρουσιάζοντας μείωση κατά 3,77 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η Δωδώνη τροποποίησε σημαντικά πέρυσι την τιμολογιακή πολιτική της, προκειμένου να προσαρμοστεί στις αυξημένες τιμές γάλακτος και να διασφαλίσει τον απαραίτητο όγκο γάλακτος για την προσεχή γαλακτοκομική περίοδο, ενώ συνεχίζει να προμηθεύεται όλο το γάλα από την εγχώρια αγορά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Αποχωρήσεις και διαγραφές μελών του ΕΛΟΜΑΣ – Τι ισχύει για την OK! Anytime Markets Βορείου Ελλάδος και τους Συνεργαζόμενους Παντοπώλες

Τέσσερα ακόμη μέλη αποχώρησαν ή απομακρύνθηκαν από τον ελληνικό όμιλο αλυσίδων σούπερ μάρκετ ΕΛΟΜΑΣ, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη απόφασή του.

Πρόκειται για την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ. Κρήτης, η οποία έχει εξαγοραστεί από τον Μασούτη, την εταιρεία Χαρά, τα εννέα καταστήματα της οποίας στη Χίο πέρασαν στον όμιλο Market In, αλλά και την OK! Anytime Markets Βορείου Ελλάδος, η οποία δεν αποτελούσε ποτέ μέλος του ΕΛΟΜΑΣ, αλλά είχε τοποθετηθεί de jure μετά την εκ μέρους της εξαγορά της θεσσαλονικιώτικης αλυσίδας Kosmothess τον Νοέμβριο του 2021. Οι τρεις παραπάνω εταιρείες αποχώρησαν κατόπιν δικού τους αιτήματος, όμως με την ίδια απόφαση από τον όμιλο αγορών αποκλείστηκε για «σπουδαίο λόγο» (που δεν διευκρινίζεται) η ζακυνθινή εταιρεία Λέων ΑΕ. Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα φέτος είχε αποκλειστεί από τον ΕΛΟΜΑΣ, επίσης για «σπουδαίο λόγο», η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Πίτσιας.

Τι ισχύει για την ΟΚ! Anytime Markets Βορείου Ελλάδος
Σύμφωνα με πληροφορίες που συνέλεξε το FOODReporter, η OK! Anytime Markets Βορείου Ελλάδος είχε ζητήσει από τον ΕΛΟΜΑΣ την απεμπλοκή του ονόματός της από τον κατάλογο μελών της αλυσίδας, κάτι που συνέβαινε λόγω της συμμετοχής της Kosmothess στον ΕΛΟΜΑΣ, ήδη από τον Δεκέμβριο του 2021, μετά και την ολοκλήρωση της σχετικής εξαγοράς.

Η ανακοίνωση διαγραφής από τον ΕΛΟΜΑΣ όμως, αν και τυπική διαδικασία, ήρθε τελικά εννέα μήνες αργότερα, μαζί με τις διαγραφές των δύο ακόμη μελών του Ομίλου, τα σημεία λιανικής πώλησης των οποίων λειτουργούν πλέον για λογαριασμό ανταγωνιστικών αλυσίδων προς τον ΕΛΟΜΑΣ.

Άλλωστε, η OK! Anytime Markets Βορείου Ελλάδος αποτελεί από την αρχή της ίδρυσής της θυγατρική της OK! Anytime Markets ΑΕ και αφορά στην ανάπτυξη της εταιρείας σούπερ μάρκετ στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία συνεχίζεται απρόσκοπτα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 18 καταστήματα OK! σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα, με τις προοπτικές για αύξηση αυτού του αριθμού να είναι κάτι παραπάνω από υπαρκτές, σύμφωνα με πληροφορίες.

Εν αναμονή διαγραφής και του ΣΥΝ.ΠΑ.
Αναμένεται ο ΕΛΟΜΑΣ να προχωρήσει στο εγγύς μέλλον στη διαγραφή και του ΣΥΝ.ΠΑ. (Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες – ελληνικά market) από τη λίστα των μελών του, εφόσον ολοκληρωθεί με κάθε επισημότητα το deal εξαγοράς από την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία κι αυτή στο παρελθόν αποτελούσε μέλος του ΕΛΟΜΑΣ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter