Grupo Profand: Βάζει πλώρη για το δισεκατομμύριο μέσω… Κεφαλονιάς

Το φράγμα των 800 εκατομμυρίων ευρώ έσπασε το 2021 ο τζίρος του ισπανικού ομίλου θαλασσινών Grupo Prοfand, που φέτος αναμένει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, μετά και την εξαγορά ποσοστού 68,5% των Ιχθυοτροφείων Κεφαλονιάς στην οποία προχώρησε τον περασμένο Μάρτιο. Μάλιστα, ο ρυθμός ανάπτυξης του ομίλου συγκριτικά με το 2020 ξεπέρασε το 20%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών του Grupo Profand έχει υπερτριπλασιαστεί μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια, αφού το 2017 ανερχόταν σε 264 εκατ. ευρώ, όμως πλέον αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη επιχειρηματική οντότητα της Ισπανίας στον κλάδο των θαλασσινών, πίσω από τη Nueva Pescanova. Πλέον, στόχος της διοίκησης της Profand είναι να ξεπεράσει σε τζίρο το 1 δισεκατομμύριο ευρώ (κάτι που έχει πετύχει μόνο η Nueva Pescanova), στόχος που θα επιτευχθεί αν διατηρήσει και φέτος τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης. Όσον αφορά στα λοιπά οικονομικά μεγέθη της Grupo Profand για το 2021, το EBITDA κατέγραψε μικρή άνοδο σε σχέση με το 2020, φτάνοντας τα 74 εκατομμύρια ευρώ, όμως τα καθαρά κέρδη της μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση, στα 19,3 εκατ. ευρώ.

Συν 50 εκατ. ευρώ στον τζίρο από τα Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς
Σύμφωνα με την Grupo Profand, τα Ιχθυοτροφεία Κεφαλονιάς αναμένεται να προσθέσουν στον τζίρο του ομίλου περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του ισπανικού ομίλου προκύπτει ότι το ποσό που δαπάνησε για την εξαγορά πλειοψηφικού μεριδίου στην ελληνική εταιρεία ανήλθε σχεδόν στα 18 εκατομμύρια ευρώ. Σημειώνεται ότι η συμφωνία προβλέπει ρήτρα εξαγοράς και του μειοψηφικού ποσοστού των Ιχθυοτροφείων Κεφαλονιάς έως το 2027, με πηγές της Profand να δηλώνουν στην εφημερίδα El Pais πως «είμαστε πολύ επικεντρωμένοι σε αυτήν την εταιρεία».

Πάντως, η εξαγορά των Ιχθυοτροφείων Κεφαλονιάς φαίνεται πως θα είναι η τελευταία για την ώρα, καθώς ο όμιλος δεν σχεδιάζει αντίστοιχες κινήσεις στο άμεσο μέλλον. Έτσι, φαίνεται πως η κίνηση αυτή ολοκλήρωσε έναν τετραετή κύκλο εξαγορών, που είδε την Profand να ενσωματώνει στον όμιλό της την αμερικανική Stavis Seafoods, η οποία της έσωσε «πάτημα» στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, την αργεντίνικη Newsan Food, και κυρίως την ανταγωνίστριά της στην Ισπανία, Caladero, σε ένα deal 87,5 εκατομμυρίων ευρώ, χάρη στο οποίο έγινε η προμηθεύτρια όλων των κατεψυγμένων ψαριών στη μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ Mercadona.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στη μειωμένη ισπανική παραγωγή και στις ακριβότερες πρώτες ύλες οφείλεται η άνοδος της τιμής του ελαιολάδου

Επιβεβαιώνεται η αυξητική τάση στην τιμή του ελαιολάδου στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρά το γεγονός ότι ακόμη δεν έχουν επιβληθεί δασμοί για τις εισαγωγές ελαιολάδου από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως συνέπεια του Brexit. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποιήσεως Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ), Γιώργος Οικονόμου, «πράγματι υπάρχει μια μέση αύξηση των τιμών κατά 15% έως 17% στη Μεγάλη Βρετανία».

Η ποσοστιαία αύξηση φέρεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη όταν μιλάμε για εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο ή για βιολογικό ελαιόλαδο. Η αύξηση των τιμών ελαιολάδου δεν θα αφήσει ανεπηρέαστη την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελλάδα.

Γιώργος Οικονόµου, γενικός διευθυντής, ΣΕΒΙΤΕΛ

Η μειωμένη ισπανική παραγωγή «ταρακούνησε» την αγορά
«Έχουν αυξηθεί τα κόστη της παραγωγής ελαιολάδου σε ολόκληρη την Ευρώπη και στην Ελλάδα. Η τιμή της πρώτης ύλης του ελαιολάδου κυμαίνεται σε 3,60 ευρώ ανά κιλό όπως αγοράζεται από την Έλληνα παραγωγό. Στην Ιταλία, τα πράγματα δεν είναι πολύ διαφορετικά.

Σε παράδοση ελαιολάδου σε βυτίο μεταφοράς, Ιταλοί παραγωγοί τιμολογούν με 3,80 ευρώ το κιλο», εξηγεί ο κ. Οικονόμου στο FOODReporter και προσθέτει:
«Συν τοις άλλοις, έχει προεξοφληθεί μια πολύ μεγάλη μείωση παραγωγής ελαιολάδου στην Ισπανία. Από τον μέσο όρο 1,7 εκατ. τόνων, η φετινή ισπανική παραγωγή ελαιολάδου φαίνεται να πέφτει στα 1,1 εκατ. τόνους και αυτός ο παράγοντας έχει προκαλέσει επιπλέον στρες στην αγορά».

Πιθανή εξισορρόπηση της τιμής από την αντίστοιχη μείωση ζήτησης
Οι εκτιμήσεις των ειδικών της αγοράς είναι ότι μέχρι την έναρξη της καινούριας περιόδου για την ελιά και το ελαιόλαδο θα κινηθούμε στις ίδιες υψηλές σταθερές αναφορικά με την τιμή, που θα επηρεάζεται από τη συνολικά χαμηλή φετινή παραγωγή. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις που είναι ήδη ορατές στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως έχει ήδη καταγράψει το FOODReporter, είναι επίσης πιθανό να οφείλονται στον κατακερματισμό της προμήθειας ελαιολάδου σε επίπεδα χονδρικής αγοράς από πολλούς και διαφορετικούς μικρότερους προμηθευτές. «Υπάρχουν πληροφορίες και εκτιμήσεις που κάνουν λόγω για χαμηλότερη ζήτηση ελαιολάδου λόγω ακρίβειας και πληθωρισμού στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση γενικότερα, που θα ισοσταθμίσει τη χαμηλότερη παραγωγή και θα συγκρατήσει κάπως την τιμή», συμπληρώνει ο γενικός διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ, Γιώργος Οικονόμου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Premier Capital Hellas: Στα σκαριά άλλα δύο καταστήματα McDonald’s έως το τέλος του έτους

Τα 28 καταστήματα αναμένεται να φτάσει στην Ελλάδα έως το τέλος του 2022 η αλυσίδα McDonald’s, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Premier Capital Hellas, της εταιρείας η οποία διαχειρίζεται το εμπορικό σήμα της McDonald’s στη χώρα μας. Ήδη την 1η Απριλίου έκανε πρεμιέρα το 26ο κατάστημα McDonald’s στην Ελλάδα, στον Πειραιά, με την επένδυση της Premier Capital Hellas για το συγκεκριμένο κατάστημα να ανέρχεται σε 1,35 εκατ. ευρώ. Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία προγραμματίζει να ολοκληρώσει την κατασκευή και λειτουργία δύο ακόμα εστιατορίων, που σύμφωνα με πληροφορίες θα ανοίξουν στο Χαλάνδρι (Δουκίσσης Πλακεντίας) και στη Θεσσαλονίκη.

Αύξηση τζίρου 38% και διπλασιασμός της κερδοφορίας
Άλλωστε, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας για το 2021, οι ενέργειες της διοίκησης για επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας νέων εστιατορίων ήταν ο κύριος παράγοντας που οδήγησε σε αύξηση 38% τον τζίρο της σε σχέση με το 2020, φτάνοντας τα 51,97 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, το ποσό αυτό είναι σημαντικά μεγαλύτερο και σε σχέση με το 2019, την τελευταία προ πανδημίας χρονιά, όταν ο κύκλος εργασιών της Premier Capital Hellas είχε διαμορφωθεί στα 40,9 εκατ. ευρώ.

Κι αυτό παρότι τα καταστήματα της εταιρείας λειτουργούσαν για αρκετούς μήνες εντός του 2021 μόνο με υπηρεσίες delivery, take away και drive thru, καθώς είχε απαγορευθεί η παρουσία καθήμενων πελατών στα καταστήματα της εστίασης γενικότερα μέχρι τον Μάιο.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ο μέσος αριθμός απασχολούμενου προσωπικού της εταιρείας κατά το έτος 2021 ανερχόταν σε 1.049 άτομα (192 μισθωτοί και 857 ημερομίσθιοι), όταν το 2020 ανερχόταν σε 941 άτομα (181 μισθωτοί και 760 ημερομίσθιοι).

Όσον αφορά στην καθαρή κερδοφορία, αυτή σχεδόν διπλασιάστηκε, φτάνοντας τα 1,94 εκατ. ευρώ, έναντι 1 εκατ. ευρώ το 2020 και 966.052 ευρώ το 2019. Παράλληλα, το 2021 η Premier Capital Hellas έλαβε από την Eurobank ένα δάνειο ύψους 1.500.000 ευρώ, ενώ εντός του περασμένου έτους αποπλήρωσε δάνεια συνολικού ποσού 4.270.000 ευρώ (700.000 ευρώ τραπεζικά δάνεια και 3,57 εκατ. ευρώ στον όμιλο Premier).

Συνεργασία με ανεξάρτητο κέντρο διανομής και διαφημιστική προβολή
Για το τρέχον έτος, η Premier Capital Hellas, συνεχίζοντας την προσπάθειά της για τον περιορισμό του κόστους και την επίτευξη ενός θετικού αποτελέσματος χρήσης, συνεχίζει τη συνεργασία με ανεξάρτητο κέντρο διανομής με σκοπό τον καλύτερο έλεγχο των αγορών και την καλύτερη διαχείριση των αποθεμάτων της, ενώ μέσω της διαφημιστικής της προβολής θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση του εμπορικού σήματος που κατέχει και θα επιδιώξει να ισχυροποιήσει της θέση της στην αγορά της εστίασης, με στόχο την αύξηση του μεριδίου αγοράς της μέσα από την τήρηση αυστηρών κανόνων προστασίας και ασφάλειας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter