EMFI: Νίκησε και την… κυβερνοεπίθεση και αύξησε τον τζίρο της

Αυξημένες πωλήσεις και μειωμένες ζημίες κατέγραψε το 2021 η EMFI (πρώην ΕΒΓΑ), ενώ παράλληλα ο δανεισμός της μειώθηκε κατά 1,78 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές και λοιπές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις κατά 1,9 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας για το περασμμένο έτος. Ειδικότερα, οι καθαρές πωλήσεις της χρήσης 2021 ανήλθαν σε 32,29 εκατ. ευρώ, έναντι 27,53 εκατ. ευρώ κατά τη χρήση 2020, αυξημένες κατά 17,3%, ενώ το μικτό κέρδος ανήλθε σε 4,21 εκατ. ευρώ, έναντι 3,70 εκατ. ευρώ το 2020.

Τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης ανήλθαν σε ζημίες ύψους 2,38 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 2,44 εκατ. το 2020, ενώ το αποτέλεσμα μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες 3,58 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 4,18 εκατ. το 2020. Παράλληλα, η εταιρεία έχει εκπονήσει και υποβάλει επιχειρηματικό σχέδιο για την επίτευξη νέας αναδιάρθρωσης των δανείων της, με τη διοίκηση να εκτιμά ότι η νέα συμφωνία με τις δανείστριες τράπεζες θα έχει θετική έκβαση.

Θανάσης-Κύρος Φιλίππου, πρόεδρος, EMFI

Η κυβερνοεπίθεση του Απριλίου του 2021
Σύμφωνα με την έκθεση διαχείρισης του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, τον Απρίλιο του 2021 η EMFI δέχθηκε κυβερνοεπίθεση, η οποία προκάλεσε ιδιαίτερες αρρυθμίες στη λειτουργία της, αλλά και σημαντικές επιβαρύνσεις στο κόστος της. Ωστόσο, με σωστή διαχείριση αλλά και επενδύσεις στην μηχανογραφική της οργάνωση, η εταιρεία κατάφερε σύντομα να ανακάμψει από την κυβερνοεπίθεση.

Ανάπτυξη του επώνυμου παγωτού ΜΕΝΝΕ και επένδυση σε παραγωγή ενέργειας
Για το 2022, οι στόχοι και οι προσδοκίες της εταιρείας είναι μεταξύ άλλων η περαιτέρω ανάπτυξη του επώνυμου παγωτού MENNE σε αγορές τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού, η ανάπτυξη επιπλέον επώνυμων προιόντων γλυκιάς ζύμης τόσο ιδίας παραγωγής όσο και εμπορευόμενων, η προσπάθεια για περαιτέρω αυξητική πορεία των πωλήσεων της εταιρείας τόσο μέσω της υφιστάμενης πελατείας, όσο και μέσω ανάπτυξης νέων συνεργασιών, σε αγορές του εσωτερικού και του εξωτερικού, η ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του ομολογιακού και κοινοπρακτικού δανείου της εταιρείας, η βελτίωση του κόστους παραγωγής και η αναπροσαρμογή της εμπορικής πολιτικής, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα και η κερδοφορία, αλλά και να εξισορροηθεί η παράλληλη αύξηση του ενεργειακού κόστους, των μεταφορικών και του κόστους των πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, η επένδυση σε παραγωγή ενέργειας (net metering) στην έδρα της εταιρείας, με σκοπό τη διαχείριση της αύξησης του ενεργειακού κόστους, και η περαιτέρω κεφαλαιακή ενίσχυση της εταιρείας μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου από την μητρική της εταιρεία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Παγωτά Δωδώνη: Η ΕΛΓΕΚΑ προτιμητέος επεδυτής

Σε νέα εποχή μπαίνουν τα παγωτά Δωδώνη, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η σχετική διαγωνιστική διαδικασία ανέδειξε ως προτιμητέο επενδυτή την ΕΛΓΕΚΑ, και πλέον απομένουν οι υπογραφές για να οριστικοποιηθεί η συμφωνία, που θα φέρει στα χέρια του εισηγμένου ομίλου, του οποίου ηγείται o Αλέξανδρος Κατσιώτης, την εταιρεία παγωτών που τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά προβλήματα.

Αν και δεν έχει γίνει γνωστό το ποσό έναντι του οποίου η ΕΛΓΕΚΑ θα αποκτήσει την Παγωτά Δωδώνη, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως αυτό είναι αρκετά χαμηλότερο σε σχέση με αυτό που είχε προσφερθεί από άλλους ενδιαφερόμενους για την εταιρεία πριν από μερικά χρόνια, ενώ στη διαγωνιστική διαδικασία, πέραν της ΕΛΓΕΚΑ, συμμετείχαν και οι εταιρείες Κρι-Κρι και Βενέτης.

«Κούρεμα» δανείων
Ερωτηματικό αποτελεί το τι θα προβλέπει η συμφωνία που θα υπογραφεί για τα δάνεια που βαραίνουν την Παγωτά Δωδώνη, που σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες οικονομικές της καταστάσεις, για τη χρήση 2020, στις 31 Δεκεμβρίου του 2020 ξεπερνούσαν τα 36 εκατομμύρια ευρώ. Δεδομένο θεωρείται ότι θα υπάρξει «κούρεμα» δανείων, αλλά είναι άγνωστο το ποσοστό του «κουρέματος» αυτού, και σύμφωνα με τις πληροφορίες του FOODReporter δεν έχουν ακόμα καταλήξει οριστικά οι συζητήσεις γύρω από το θέμα αυτό.

Σημειώνεται ότι το 2020 η Δωδώνη παρουσίαζε συσσωρευμένες ζημίες ύψους 30 εκατ. ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών της δεν ξεπερνούσε τα 4,5 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, γεγονός είναι ότι η Δωδώνη διαθέτει ευρύ δίκτυο και στρατηγική τοποθέτηση με αρκετά καταστήματα λιανικής, καθώς και σε σημεία πώλησης – γωνίες που διαθέτουν τα προϊόντα της, έχοντας ένα brand name που παραμένει ισχυρό παρά τις «φουρτούνες» των τελευταίων ετών.

Στις 9 Σεπτεμβρίου η γενική συνέλευση των μετόχων
Μετά από αυτήν την εξέλιξη, αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της Παγωτά Δωδώνη, που όπως αποφασίστηκε χθες από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου στα γραφεία της εταρείας στην Παλλήνη. Στην ημερήσια διάταξη, πέρα από τις συνήθεις εγκρίσεις των οικονομικών καταστάσεων και αμοιβών και την εκλογή ελεγκτών, περιλαμβάνεται και η υιοθέτηση των αναγκαίων μέτρων, ώστε το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας να μην υπολείπεται του 50% του καταβλημένου μετοχικού κεφαλαίου της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Coffee Island – Νήσος: Η συνεργασία για το Coffee Cold Brew Beer που ανοίγει μία νέα αγορά στην Ελλάδα

Οι δύο ελληνικές εταιρείες Coffee Island και Νήσος, μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, ανοίγουν νέα αγορά στην Ελλάδα με μια πρωτόγνωρη εμπειρία παγωμένου καφέ που έχει ως βασικό συστατικό την μπύρα με την ονομασία Coffee Cold Brew Beer.

Πρόκειται για ένα προϊόν που, για πρώτη φορά, «παντρεύει» τα δύο δημοφιλή ποτά. Ένας αρωματικός παγωμένος καφές φτιαγμένος όπως μία artisanal σε συνδυασμό με μαύρη μπύρα τύπου porter είναι αποτέλεσμα της δημιουργικής σκέψης και συνεργασίας των δύο διεθνώς βραβευμένων επιχειρήσεων με έδρα, παραγωγή και ιδιοκτησία στην Ελλάδα.

Το ιδιαίτερο ρόφημα έχει αρώματα καφέ, σοκολάτας και φρούτων, χαμηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη, χαμηλή πικράδα, πλούσιο αφρό και σώμα, φυσικό ανθρακικό και 5% αλκοόλ από τη ζύμωση.

«H ιδέα προέκυψε από το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα με εθνικό ποτό τον παγωμένο καφέ και ο πρωτοποριακός συνδυασμός μπύρας – καφέ θα χαρίσει μία καινούργια εμπειρία στον καταναλωτή, πόσο μάλλον στο ελληνικό κοινό που αγαπάει και τον κρύο καφέ και την μπύρα» τονίζει ο Αλέξανδρος Κουρής, ιδιοκτήτης και ιδρυτής της Νήσος στο FOODReporter.

Κοινά χαρακτηριστικά των δύο ροφημάτων είναι η ύπαρξη διαδικασιών εκχύλισης, ωρίμανσης και καβουρδίσματος
Το νέο προϊόν παρασκευάζεται στο microbrewery της Νήσος στην Τήνο, χρησιμοποιώντας ελληνική καβουρδισμένη, «μαύρη» βύνη κριθαριού και βρόμης, εξωτικούς αρωματικούς λυκίσκους, και χαρμάνι Arabica specialty coffee (κόκκους των μονοποικιλιών Obata Brazil και Castillo Colombia) που είναι καβουρδισμένο σε βαθμό medium – dark στο roastery της Coffee Island στην Πάτρα. «Συνδυάζουμε αρμονικά τη διαδικασία ζυθοποίησης και παραγωγής καφέ, καθώς αυτά τα δύο ροφήματα έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ τους τα οποία καθιστούν τον συνδυασμό επιτεύξιμο. Αρχικά, και τα δύο ροφήματα ξεκινούν από έναν σπόρο.

Επιπλέον κοινό είναι ότι ακολουθούν και τα δύο τη διαδικασία εκχύλισης, τη διαδικασία ωρίμανσης και εκείνη του καβουρδίσματος» αναφέρει στο FOODReporter ο κ. Κουρής. Το νέο προϊόν, αρχικά θα πωλείται αποκλειστικά στα καταστήματα Coffee Island και στο website ή app της εταιρείας.

Οι επίσημες δηλώσεις
«Είναι μεγάλη χαρά και τιμή η συνεργασία μας με την μπύρα Νήσος, που είναι 100% Ελληνική και πολυβραβευμένη στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Μας συνδέει η συμμετοχή μας στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και οι αξίες της Αριστείας και του Δίκαιου επιχειρείν και τώρα θα μας συνδέσει και το νέο προϊόν που δημιουργήσαμε παρέα, ο καλύτερος παγωμένος καφέ με το twist μιας porter μπύρας και μαζί μια νέα συνήθεια για τους Έλληνες καταναλωτές» δηλώνει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO Coffee Island. «Πρωτοπορούμε για ακόμη μία φορά.

Η ποιοτική μπύρα και o ποιοτικός καφές ταυτίζονται στη μοναδική Coffee Cold Brew Beer της Coffee Island και της Νήσος, παιδί της δημιουργικής συνεργασίας των ομάδων μας.

Συνδυάσαμε την τέχνη και την επιστήμη του καφέ και της μπύρας σε όλη την διαδικασία παραγωγής από το κόκκο του καφέ και της βύνης και τους αρωματικούς λυκίσκους έως το καβούρδισμα, την ζύμωση, και την εκχύλιση και σας προσφέρουμε ίσως την καλύτερη εμπειρία παγωμένου καφέ που έχετε δοκιμάσει έως σήμερα.

Γεύση και αρώματα καφέ, αλλά και νέα στοιχεία, όπως ο πλούσιος και σταθερός αφρός, το δροσιστικό, φυσικό ανθρακικό από την ζύμωση και το 5% αλκοόλ που απογειώνει το σύνολο» υπογραμμίζει σχετικά ο Αλέξανδρος Κουρής.

Αξίζει να αναφερθεί, ότι και οι δύο εταιρείες έχουν διεθνή παρουσία. Η συνεργασία τους ευοδώθηκε με εμπιστοσύνη και ένα κοινό σύστημα αξιών, καθώς μοιράζονται κοινή κουλτούρα για την καινοτομία.

Η συνεργασία στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, δείχνει ότι για να έχουν επιχειρηματική ανθεκτικότητα οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να συνεργαστούν και να αποκτήσουν νέα ώθηση απέναντι στις προκλήσεις της εποχής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter