ΕΛΟΜΑΣ: Η αποχώρηση Αλεξάκη από τη διαχειριστική επιτροπή και το επικείµενο «αντίο» του ΣΥΝ.ΚΑ.

Ηµέρα αποφάσεων αναµένεται να είναι η ερχόµενη Τετάρτη 13 Ιουλίου για τον ΕΛΟΜΑΣ, καθώς την ηµέρα εκείνη έχει προγραµµατιστεί η έκτακτη γενική συνέλευση του οµίλου, στην οποία θα συζητηθεί η αποχώρηση του ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης από τον ΕΛΟΜΑΣ, µετά το deal µε τη Μασούτης. Ήδη την 1η Ιουλίου συνεδρίασε η πενταµελής επιτροπή διαχειριστών του οµίλου, και στη διάρκεια της συνεδρίασης αυτής ο επικεφαλής του ΣΥΝ.ΚΑ., Απόστολος Αλεξάκης, που µέχρι πρότινος ήταν και επί χρόνια πρόεδρος της διαχειριστικής επιτροπής, δήλωσε και επίσηµα ότι ο ΣΥΝ.ΚΑ.

πρόκειται να αποσυρθεί από µέλος της διαχειριστικής επιτροπής, δεδοµένης και της αίτησης εξόδου του από τον όµιλο, την οποία έχει υποβάλει και έχει τεθεί ως θέµα της επερχόµενης εκτακτης γενικής συνέλευσης. Κατόπιν της γνωστοποίησης αυτής, ακολούθησε συζήτηση µεταξύ των µελών της διαχειριστικής επιτροπής, και αποφασίστηκε οµόφωνα να οριστούν όλα τα µέλη της επιτροπής, ώστε να εκπροσωπούν, υπογράφουν και δεσµεύουν τον όµιλο ανά δύο από κοινού.

Γεγονός που σηµαίνει ότι έως τις 10 Σεπτεµβρίου του 2024 οι Χρήστος Γουντσίδης (Γουντσίδης ΑΕ), Ιωάννης Πηλίδης (Συνεργαζόµενοι Παντοπώλες), Χαράλαµπος Ανδρικόπουλος (Ανδρικόπουλος ΑΕΒΕ) και Ευάγγελος Γέγος (Γέγος ΑΕ) θα εκπροσωπούν και θα δεσµεύουν ανά δύο από κοινού µε την υπογραφή τους τον ΕΛΟΜΑΣ, ασκώντας ουσιαστικά τη διοίκηση του οµίλου αγορών.

Το μεγάλο ερώτημα της επόμενης μέρας, βέβαια, είναι το πώς θα επηρεάσει τον ΕΛΟΜΑΣ η αποχώρηση του ΣΥΝ.ΚΑ., που ισοδυναμεί με απώλεια τζίρου άνω των 230 εκατ. ευρώ για τον όμιλο. Σημειώνεται ότι επίσης πρόσφατα οριστικοποιήθηκε ο αποκλεισμός της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Πίτσιας από τον ΕΛΟΜΑΣ, κατόπιν απόφασης που ελήφθη τον περασμένο Μάρτιο.

Σε ισχύ το deal μεταξύ ΣΥΝ.ΚΑ. και Μασούτη
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία μεταξύ ΣΥΝ.ΚΑ. και Μασούτη, έχει ήδη τεθεί σε ισχύ, και στο πλαίσιο αυτής η Μασούτης έχει ανοίξει το τελευταίο διάστημα καταστήματα με τη δική της επωνυμίας σε Κάλυμνο, Μήλο, Τήνο, Χίο, Νάξο και Σαντορίνη, ενισχύοντας έτσι την παρουσία της στη νησιωτική χώρα εν μέσω τουριστικής περιόδου, επιδιώκοντας να επωφεληθεί από την αυξημένη φέτος τουριστική κίνηση σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Επιπλέον, πριν από μερικές μέρες ολοκληρώθηκε η έναρξη της λειτουργίας όλων των καταστημάτων Μασούτης στην Κέρκυρα, τα οποία προέρχονται από τη συμφωνία με την ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές για μεταβίβαση των 18 καταστημάτων των εταιρειών «Γαλαξίας Α.Ε.» και «Μαρκάτο Α.Ε.» στη Μασούτης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Lidl: Αυξάνει τους κωδικούς της ιδιωτικής ετικέτας Νώμα από 70 σε 120

Με κύριο στόχο την ανάδειξη και προώθηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Νώμα συμμετείχε η Lidl στο φετινό γαστρονομικό event Taste of Athens. Κάθε εστιατόριο προσέφερε στους επισκέπτες του τρεις με τέσσερις αγαπημένους κωδικούς, με κοινό χαρακτηριστικό τη χρήση των ποιοτικών προϊόντων της σειράς Νώμα από τη Lidl στις συνταγές τους.

Όπως έχει μάθει το FOODReporter, η Lidl επιδιώκει να αυξήσει σταδιακά τους κωδικούς Νώμα από τους 70 στους 120, σε όλους τους κλάδους εστίασης και σίτισης τροφίμων.

Επιπλέον, σκοπός της εταιρείας είναι να επεκταθεί και σε άλλες αγορές του κλάδου τροφίμων, όπου υπάρχουν παραδοσιακά προϊόντα από Έλληνες παραγωγούς, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα προϊόντα της σειράς είναι Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης, Γεωγραφικής Ένδειξης ή απλά παραδοσιακά προϊόντα. Ενδεικτικά, κάποιοι από τους αγαπημένους κωδικούς των καταναλωτών είναι το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο Χανίων Κρήτης, η ρίγανη Θεσσαλίας, οι σαρδέλες Αιγαίου, το παξιμάδι με τέσσερα δημητριακά και χαρούπι και η φέτα ΠΟΠ η οποία παράγεται στην Χαλκιδική.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Είσοδος στο οργανωμένο λιανεμπόριο για τα plant-based προϊόντα της The Vegetarian Butcher

Ένας από τους πρωταγωνιστές στο καλοκαιρινό γαστρονομικό event Taste of Athens 2022 που πραγματοποιήθηκε στις 7 με 10 Ιουλίου στο Ζάππειο, ήταν η καινοτόμα εταιρεία The Vegetarian Butcher της Unilever Food Solutions, η οποία προσέφερε στο κοινό τρία πιάτα plant based προϊόντων. Πιο συγκεκριμένα, οι επισκέπτες του event είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τρία πιστοποιημένα προϊόντα της εταιρείας: plant based μπιφτέκι σε burger, κιμά σε τάκος και nuggets. H Unilever εντάσσεται στην ελληνική αγορά των plant based προϊόντων με μία ολλανδική συνταγή και με σύνθημα το «Sacrifice nothing».

Στο τέλος Ιουλίου τα προϊόντα της Vegeterian Butcher – Unilever Food Solutions θα ενταχθούν στο οργανωμένο λιανεμπόριο
Η εταιρεία The Vegetarian Butcher εξαγοράστηκε πριν από τέσσερα χρόνια από την Unilever στην Ολλανδία και βρίσκεται σήμερα σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Unilever. Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, στην αρχή η εταιρεία είχε κατά βάση χοιρινά και βοοειδή, αλλά λόγω της γρίπης των χοίρων σταμάτησε η παραγωγή, οδηγώντας την εταιρεία στον τομέα δραστηριοποίησης των plant based προϊόντων. Ο Γιώργος Αγγελόπουλος, chef advisor της Unilever Food Solutions, αναφέρει στο FOODReporter, ότι τα plant based προϊόντα της Vegetarian Butcher έχουν μία διαφορετική και ιδιαίτερη σύσταση για μπιφτέκι και κιμά με βάση την πρωτεΐνη σόγιας. «Τρία πιστοποιημένα προϊόντα τα οποία θα ενταχθούν στα super market και στο οργανωμένο λιανεμπόριο στο τέλος Ιουλίου» υπογραμμίζει ο ίδιος. Επιπρόσθετα, ο κ. Αγγελόπουλος δηλώνει ότι θα ενταχθούν άλλα εφτά προϊόντα στον κατάλογό τους σε συνεργασία με καταστήματα και σημεία HORECA.

Η Ελλάδα και η Γερμανία είναι από τις λίγες χώρες στις οποίες ο φυτικός κιμάς της Vegetarian Butcher θα μπορεί να πωλείται ωμός και όχι προμαγειρεμένος στη HORECA
«Ο κιμάς στο σούπερ μάρκετ θα πωλείται προμαγειρεμένος, αλλά στους χώρους εστίασης θα προσφέρεται ωμός για βέλτιστη διαχείριση και μεγαλύτερη ευελιξία κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος και παρασκευής» αναφέρει χαρακτηριστικά στο FOODReporter ο Αναστάσιος Αλεξίου, Advisor Chef, Customer Development, Customer Chef της Unilever Food Solutions.

«Θέλαμε να φτιάξουμε ένα προϊόν το οποίο να είναι γευστικό σαν το κρέας, πλούσιο σε πρωτεΐνη και σίδηρο, για κάποιον ο οποίος δεν τρώει κρέας» τονίζει ο ίδιος. Η επιλογή της σόγιας για βάση των plant based προϊόντων της εταιρείας δεν είναι τυχαία, καθώς βρίσκεται πιο κοντά πρωτεϊνικά με το κρέας σε σύγκριση με άλλες πρώτες ύλες, όπως το ρεβίθι. «Το παντζάρι λειτουργεί ως χρηστική ουσία στον κιμά και το μπιφτέκι και η πάπρικα δίνει «καπνό» στη γεύση του μπιφτεκιού» δηλώνει ο κ. Αλεξίου στο FOODReporter. Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Ελλάδα και η Γερμανία είναι από τις λίγες χώρες στις οποίες ο 100% φυτικός κιμάς ως κωδικός, θα μπορεί να πωλείται ωμός και όχι προμαγειρεμένος σε σημεία HORECA. «Το μυστικό και ταυτόχρονα πρόκληση για τα προϊόντα μας, είναι ότι πρέπει να μαγειρεύονται και να διαχειρίζονται από τους σεφ ακριβώς όπως το κρέας, ώστε να έχει απόδοση γευστικά κοντινή με αυτό» τονίζει ο Αναστάσιος Αλεξίου. Επιπρόσθετα, ένας από τους κύριους παράγοντες της γεύσης των συνταγών είναι τα φυτικά υλικά της Knorr, η οποία υπάγεται επίσης στην εταιρεία Unilever.

Λίγα λόγια για τα φυτικά προϊόντα της Unilever
Η Unilever επέκτεινε τη διανομή της μάρκας φυτικών κρεάτων της Vegetarian Butcher το 2018, σε πάνω από 30 χώρες και ήταν ο προμηθευτής του Plant-Based Whopper και των Plant-Based Nuggets της αλυσίδας Burger King στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Κύριοι στόχοι της ανάπτυξης καινοτόμων φυτικών προϊόντων είναι η βοήθεια για στροφή περισσότερου κόσμου προς μία πιο υγιεινή διατροφή και η μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της παγκόσμιας αλυσίδας παραγωγής τροφίμων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter