Η Kosmoplus απορροφά την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Smart Price

Στην απορρόφηση της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Smart Price προχωρά η Kosmoplus, με τις δύο εταιρείες να έχουν ήδη υπογράψει από τις 29 Ιουνίου το σχέδιο σύμβασης της συγχώνευσης.

Η Smart Price, με έξι καταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Ημαθία και Πέλλα, ιδρύθηκε το 2012 στη Θεσσαλονίκη, ως σύμπραξη των οικογενειών Κολύμπατζη (η οποία βρίσκεται πίσω από τα σούπερ μάρκετ Kosmoplus), Αδαμίδη και Καπετανίδη.

Τον περασμένο Μάρτιο οι μέτοχοι Αβραάμ Καπετανίδης και Αγγελική Αθανασάτου πούλησαν τα μερίδιά τους στην εταιρεία (33,3% έκαστος) έναντι συνολικού ποσού 72.000 ευρώ στην Μαρία Κολύμπατζη και η εταιρεία μετατράπηκε σε μονοπρόσωπη, περνώντας καθ’ ολοκληρία στα χέρια της οικογένειας Κολύμπατζη. Με την απορρόφηση από την Kosmoplus, η Smart Price ενσωματώνεται πλέον πλήρως στη θρακιώτικη αλυσίδα.

Mετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης, το μετοχικό κεφάλαιο της Kosmoplus θα ανέρχεται σε 870.000 ευρώ, διαιρούμενο σε 174.000 κοινές ονομαστικές μετοχές αξίας 5 ευρώ η κάθε μία. Στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας μετά την συγχώνευση θα συμμετέχουν οι Αλέξανδρος Κολύμπατζης με 79.800 κοινές ονομαστικές μετοχές, ο Δημήτρης Θεοδωρίδης με 34.200 κοινές ονομαστικές μετοχές και η Μαρία Κολύμπατζη με 60.000 κοινές ονομαστικές μετοχές.

Στα 36,75 ο αθροιστικός τζίρος των δύο εταιρειών
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της για το 2021, η Smart Price είχε πέρυσι τζίρο 5,44 εκατ. ευρώ, έναντι 6,62 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ είχε παρουσιάσει κερδοφορία ύψους 6.764 ευρώ, έναντι 36.465 ευρώ το 2020.

Από την πλευρά της, η Kosmoplus παρουσίασε πέρυσι οριακή αύξηση τζίρου, από τα 31,31 εκατ. ευρώ στα 31,63 εκατ., ενώ το καθαρό αποτέλεσμα της χρήσης 2021 ήταν ζημιογόνο κατά 157.916 ευρώ, έναντι κερδών 314.383 ευρώ το 2020. Με αυτά τα δεδομένα, ο συνολικός τζίρος των δύο εταιρειών για το περασμένο έτος ανήλθε στα 36,75 εκατ. ευρώ.

Είκοσι καταστήματα στη βόρεια Ελλάδα
H Kosmoplus ξεκίνησε την πορεία της το 2012 με το πρώτο της κατάστημα στην Ξάνθη, και σήμερα διαθέτει συνολικά 20 καταστήματα στους νομούς Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου, Καβάλας, Ημαθίας, Δράμας και Θεσσαλονίκης. Από το 2016 είναι μέλος του ΕΛΟΜΑΣ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σκεπτικιστές (ακόμα) οι Έλληνες απέναντι στο έτοιμο προς κατανάλωση ρύζι

Το ρύζι είναι μία από τις μεγαλύτερες καλλιέργειες παγκοσμίως, καθώς καταναλώνεται ετησίως σε μεγάλες ποσότητες. Σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη με το όνομα: «Εξαιρετική προσέγγιση για την ενίσχυση της ασφάλειας του έτοιμου ρυζιού και την επέκταση της συντήρησης του», στόχος είναι να αυξηθεί η ασφάλεια και η διάρκεια ζωής του έτοιμου προς κατανάλωση ρυζιού κατά την προσωρινή αποθήκευση, αποτρέποντας τον υψηλό κίνδυνο μόλυνσης. «Σε αντίθεση με τις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες όπου η κατανάλωση έτοιμων γευμάτων είναι η σταθερά, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν έναν σκεπτικισμό προς την κατανάλωση τους. Φυσικά, εφόσον τηρούνται οι σωστές προδιαγραφές στην παραγωγή και την επεξεργασία τους (αποξήρανση ή αποστείρωση), δεν ελλοχεύει κανενός είδους κίνδυνος» αναφέρει ο Βασίλης Μπεγκλής, Sales Director της εταιρείας Agrino.

Τα αποτελέσματα της έρευνας
Σύμφωνα με την έρευνα για την ασφάλεια του έτοιμου ρυζιού, μέσα από την παρασκευή δύο ειδών εκχυλίσματος, τα αρωματικά και τα υδατικά εκχυλίσματα, παρατηρήθηκε ότι η διάρκεια ζωής του έτοιμου ρυζιού παρατάθηκε με την εφαρμογή του αρωματικού εκχυλίσματος του ενθυλακωμένου μείγματος στο τελευταίο στάδιο του μαγειρέματος πριν τη συσκευή. Η διατήρηση του έτοιμου ρυζιού ανήλθε στις πέντε ημέρες σε θερμοκρασία δωματίου και στις οκτώ ημέρες αποθήκευσης στο ψυγείο στους 8 °C. Ωστόσο, το εκχύλισμα νερού είχε χαμηλότερη δράση ως αντιβακτηριδιακό και αντιμυκητιακό παράγοντα από το αρωματικό. Η παρασκευή εκχυλίσματος από μείγμα μπαχαρικών θα μπορούσε να είναι πιο αποτελεσματική και πλούσια σε βιοενεργά αρωματικά ή φαινολικά μόρια, καθώς η ενθυλάκωση των αρωματικών συστατικών του μπαχαρικού από νανοσωματίδια χιτοζάνης είναι δυνατόν να αποτρέψει τη βιοδραστηριότητά τους έναντι της διάσπασης κατά το μαγείρεμα.

Η αγορά του έτοιμου και ημιέτοιμου ρυζιού στην Ελλάδα αποτελεί το 4,6% της συνολικής αγοράς ρυζιού
Ο Βασίλης Μπεγκλής υπογραμμίζει ότι ο σύγχρονος τρόπος διαβίωσης έχει αναδείξει μια συνεχή αναζήτηση για εύκολες λύσεις στην προετοιμασία των γευμάτων εντός και εκτός σπιτιού, χωρίς ωστόσο να επιδέχονται συμβιβασμούς σε ποιότητα και γεύση. «Η πρόκληση για την αγορά είναι να ανταποκριθούμε επαρκώς σε αυτήν την ανάγκη προσφέροντας νόστιμα έτοιμα και ημιέτοιμα γεύματα ρυζιού υψηλής ποιότητας και διαθρεπτικότητας» προσθέτει ο ίδιος. «Η αγορά του έτοιμου και ημιέτοιμου ρυζιού στην Ελλάδα αποτελεί το 4,6% της συνολικής αγοράς ρυζιού σε αξία με στοιχεία της IRI για το πεντάμηνο YTD 2022 με τάση ανάπτυξης +7%. Η συμμετοχή αυτή είναι σχετικά μικρή καθώς η κατανάλωση έτοιμων/ημιέτοιμων γευμάτων γενικότερα δεν είναι τόσο ριζωμένη στις διατροφικές συνήθειες του μέσου Έλληνα καταναλωτή» δηλώνει ο κ. Μπεγκλής. Ωστόσο, ο ίδιος σημειώνει ότι όσο αυξάνεται η σημασία της ευκολίας στην προετοιμασία των γευμάτων και ταυτόχρονα εδραιώνεται η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην ποιότητα τους, τόσο αυξάνεται και το μέγεθος αυτής της κατηγορίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι νέες προτεραιότητες της 3άλφα: Αύξηση παραγωγής και νέες συσκευασίες

Ένα βιώσιμο αγροδιατροφικό σύστημα, με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος και την αειφορία, σχεδιάζει η 3άλφα εφαρμόζοντας στις γεωργικές της καλλιέργειες το κατοχυρωμένο Πρότυπο 3άλφα, το οποίο βασίζεται σε Ορθές Πρακτικές Βιώσιμης Γεωργίας.

Οι ομάδες παραγωγών της 3άλφα παράγουν: μέτρια φασόλια (Καβάλα, Θεσσαλονίκη), φασόλια γίγαντες (Καστοριά), ρεβύθια χονδρά (Σέρρες, Λάρισα), φακές ψιλές (Λάρισα), φάβα Φενεού Κορινθίας και τα προϊόντα με Προστασία Γεωγραφικής Ένδειξης, φασόλια γίγαντες και μεγαλόσπερμα φασόλια πλακέ, αμφότερα από τις Πρέσπες, ενώ έρχονται νέες συνέργειες τοπικών παραγωγών με την 3άλφα.

Υποστήριξη των τοπικών παραγωγών – Επανασχεδιασμός των συσκευασιών ρυζιού
Η 3άλφα στηρίζει τους παραγωγούς και η παραγωγή του 2022 βελτιώθηκε κατά 15% έως 20% μετά τους καύσωνες και τη μειωμένη παραγωγή υψηλής φύρας του 2021 λόγω υπερβολικά υψηλών θερμοκρασιών, ενώ εξορθολογίστηκαν οι εισροές, μειώνοντας το κόστος παραγωγής έως και 20%.

Πέρα από τις ενέργειες υποστήριξης της παραγωγής, η 3άλφα, έχει ολοκληρώσει επενδυτικό σχέδιο ύψους 1 εκατ. ευρώ, για τον επανασχεδιασμό των συσκευασιών της με ταυτόχρονη στόχευση στη μείωση πλαστικού.

Η 3άλφα σχεδιάζει να έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση μιας ακόμα γραμμής παραγωγής, εφάμιλλης με την υπάρχουσα που εγκαταστάθηκε έναν χρόνο πριν.

Η 3άλφα δημιούργησε νέα ταυτότητα και επανασχεδιασμό των συσκευασιών οσπρίων. Η 3άλφα τάχιστα προχωρά και με επανασχεδιασμό των συσκευασιών ρυζιού, στο πλαίσιο της νέας ενιαίας ταυτότητας και εικόνας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter