Astir Vitogiannis: Ολοκληρώθηκε το deal των 12,5 δισεκατομμυρίων πωμάτων στη Νότια Αφρική

Astir Vitogiannis: Ολοκληρώθηκε το deal των 12,5 δισεκατομμυρίων πωμάτων στη Νότια Αφρική Πάνω από τα 60 εκατ. ευρώ ο αθροιστικός τζίρος των δύο εταιρειών
Την εξαγορά του 74,99% της νοτιοαφρικανικής εταιτείας Coleus Packaging από την SAB, η οποία ανήκει στην AB InBev, ολοκλήρωσε η Astir Vitogiannis, μετά την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Νοτίου Αφρικής.

Η Coleus διαθέτει
παραγωγικές εγκαταστάσεις στη Νότια Αφρική και προμηθεύει μεταλλικά πώματα σε ζυθοποιίες και εταιρείες ποτών και αναψυκτικών στην Νότια Αφρική και τις γύρω χώρες.
Η εταιρεία διέθεσε περισσότερα από 6,2 δισεκατομμύρια πώματα το 2021 στους πελάτες της, συμπεριλαμβανομένων των AB InBev Group, Heineken, Distell, Diageo και Coca Cola και οι οποίες αποτελούν το 98% των πωλήσεών της.

Το 2021 η Astir Vitogiannis και η Coleus είχαν συνολικές πωλήσεις 12,5 δισεκατομμυρίων πωμάτων.
Η εξαγορά αυτή, σύμφωνα με την ελληνική εταιρεία που ανήκει στον όμιλο της Ideal Holdings, θα επιτρέψει συνέργειες σε πρώτες ύλες, κόστος εξυπηρέτησης και συνεργασίες σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές, και αναμένεται να διπλασιάσει τις πωλήσεις μεταλλικών πωμάτων δημιουργώντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.

Πάνω από τα 60 εκατ. ευρώ ο αθροιστικός τζίρος των δύο εταιρειών
Ο κύκλος εργασιών της Astir Vitogiannis κατά τη χρήση 2021 αυξήθηκε κατά 8,3 εκατ. ευρώ ή 39% σε σχέση με το 2020 και συγκεκριμένα ανήλθε σε 29,4 εκατ. ευρώ, έναντι 21,1 εκατ. ευρώ το 2020.

Το μικτό κέρδος ανήλθε σε 8,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατα 1,6 εκατ. ή 23% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Τα ΕΒΙΤDA αποτελέσματα της χρήσης 2021 ανήλθαν σε κέρδος 6,6 εκατ. ευρώ, έναντι 4,6 εκατ. το 2020. Την ίδια χρονιά, η Coleus Packaging είχε πωλήσεις 31,4 εκατ. ευρώ, EBITDA 3,6 εκατ. ευρώ και καθαρό δανεισμό 7,2 εκατ. ευρώ.

Έτσι, ο αθροιστικός τζίρος των δύο εταιρειών το 2021 ανήλθε στα 60,8 εκατομμύρια ευρώ.

Τριψήφια αύξηση EBITDA και καθαρών κερδών στο πρώτο τρίμηνο του 2022
Σημειώνεται ότι η ανοδική πορεία της Astir Vitogiannis συνεχίστηκε και στο πρώτο τρίμηνο του 2022, με την εταιρεία, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που είχε ανακοινώσει ο όμιλος Ideal Holdings, να καταγράφει σε σχέση με το α’ τρίμηνο 2021 διψήφια αύξηση κύκλου εργασιών, αύξηση 126% στο EBITDA και αύξηση 115% στα καθαρά κέρδη της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

H Chipita Global πέρασε εξ ολοκλήρου στην Mondelēz International

Ολοκληρώθηκε η ενσωμάτωση της Chipita Global SA στην Mondelēz International, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της τελευταίας.

H εξαγορά της Chipita Global ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2022 και δίνει τη δυνατότητα στη Mondelēz International να προσφέρει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο ψημένων σνακ στην Ευρώπη, από μια εταιρεία με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, που συν τοις άλλοις θεωρείται ηγέτιδα στην κατηγορία της στην Ευρώπη.

Υψηλή δυναμική στα σνακ, χάρη της Chipita Global, που θα μεγαλώσει περισσότερο λόγω της αυξημένης ζήτησης
Τα προϊόντα της Chipita φτάνουν σήμερα σε δύο δισεκατομμύρια καταναλωτές σε περισσότερες από 50 χώρες και ακόμη και κατά το σύντομο χρονικό διάστημα μετά την εξαγορά, έχει παρατηρηθεί ισχυρή ανάπτυξη, στη συγκυρία της διαρκώς αυξανόμενης ζήτησης από τους Ευρωπαίους καταναλωτές σε αυτό το συγκεκριμένο κομμάτι τροφίμων. Η παγκόσμια εδραίωση στην κατηγορία των ψημένων σνακ θα επιταχύνει την αναπτυξιακή πορεία της Mondelēz International, καθώς συνεχίζει να ενδυναμώνει τη θέση της στον τομέα των σνακ στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο της πλήρους ενσωμάτωσης της Chipital Global SA, ο Ίβο Ναϊντένοφ αναλαμβάνει αντιπρόεδρος και Managing Director της Mondelēz International για τη νότια και κεντρική Ευρώπη, ενώ ο Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος ορίστηκε νέος Managing Director της Mondelēz International για τις αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου.

«Είμαι ενθουσιασμένος για τη σημερινή μέρα, η οποία σηματοδοτεί την ιστορική στιγμή που η Mondelēz International και η Chipita γίνονται μία εταιρεία. «Μετά από έξι μήνες που εργαζόμαστε μαζί, είμαστε σε πολύ ισχυρή θέση που μας επιτρέπει να επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη των brands της Chipita σε νέες και εδραιωμένες αγορές», δήλωσε σχετικά ο Ίβο Ναϊντένοφ.

Η στρατηγική Snacking Made Right και η υποδομή στην παραγωγή και εμπορία σνακ
Αντίστοιχα, ο κ. Σωτηρόπουλος, στέλεχος με εμπειρία στην αγορά, έχοντας περάσει και από τέσσερις διαφορετικές εθνικές περιοχές ενδιαφέροντος για λογαριασμό της Chipita, δήλωσε: «Η ένωση Chipita και Mondelēz International δημιουργεί πρόσθετες ευκαιρίες ανάπτυξης για τη Mondelēz Hellas, με οδηγό μια δυνατή και αφοσιωμένη ομάδα καθώς και αγαπημένα brands. Είμαι ενθουσιασμένος με τη στρατηγική Snacking Made Right, που μας οδηγεί να προσφέρουμε στους καταναλωτές μας τα κατάλληλα σνακ, την κατάλληλη στιγμή και φτιαγμένα με το σωστό τρόπο». Ο Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος έχει διατελέσει επικεφαλής της Chipita σε Ουγγαρία και Ουκρανία και Γενικός Εμπορικός Διευθυντής στη Ρωσία και την Πολωνία.

Μετονομάστηκε από Chipita Global σε Mondelēz Hellas Snacks Production
Υπενθυμίζεται ότι στην Chipita Global είχαν μεταβιβαστεί νωρίτερα όλα τα ακίνητα περιουσιακά στοιχεία και όλος ο βιομηχανικός εξοπλισμός της Chipita (εκτός του εργαστηρίου έρευνας και ανάπτυξης), όλα τα δικαιώματα (μαζϊ με την πνευματική ιδιοκτησία και τις εμπιστευτικές πληροφορίες) για την εδαφική περιοχή χωρών εκτός της νοτιοανατολικής Ασίας και όλες οι μετοχές που ανήκαν στην Chipita, πλην αυτών που μεταβιβάζονται στην Chipita Foods.

H αξία των περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων που αποτελούν τον κλάδο πωλήσεων της Chipita Global και πέρασαν στη Mondelēz Hellas, ανέρχεται σε 253 εκατ. ευρώ. Το μετοχικό κεφάλαιο της Mondelēz Hellas μετά και από την πρόσφατη Αύξηση, ανέρχεται πλέον σε 256 εκατ. ευρώ. Η Chipita Global, που πλέον έχει μετοχικό κεφάλαιο ύψους 704 εκατ. ευρώ, μετονομάστηκε σε Mondelēz Hellas Snacks Production και έχει συνάψει σύμβαση πώλησης αποθεμάτων πρώτων υλών, έτοιμων και ημιτελών προϊόντων με την Mondelēz Europe GmbH του ομίλου Mondelēz International έναντι 13,74 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΙΕΛΚΑ: Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων αναμένει ζημιές το 2022

Έρευνα τάσεων στο λιανεμπόριο FMCG διεξήχθη από το ΙΕΛΚΑ με κύρια θεματολογία την επίδραση των ανατιμήσεων και την οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων. Όπως προκύπτει, η αύξηση του κόστους, οι ανατιμήσεις και η προσπάθεια συγκράτησης των τιμών έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τα πορίσματα της συγκεκριμένης έρευνας. Αναλυτικότερα, το 56% των επιχειρήσεων αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα ως προς την κερδοφορία του το 2022, ενώ μόλις το 11% αναμένει καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα. Το 33% των επιχειρήσεων, είτε δεν έχει διαμορφώσει ακόμα σαφή εικόνα, είτε δεν αναμένει κάποια οικονομική μεταβολή. Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων αναμένει ζημιές το 2022, ενώ μία στις δυο επιχειρήσεις αναμένει κέρδη, αλλά και από αυτές, οι μισές εταιρείες αναμένουν οριακά κέρδη κάτω του 2%.

Οι τιμές στο κόστος ενέργειας είναι ο σημαντικότερος παράγοντας αυξήσεων τιμών
Σύμφωνα με τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το κόστος ενέργειας είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας με το 100% των ερωτώμενων να αναγνωρίζουν αυτό το κόστος ότι επηρεάζει κατά 15% πολύ ή κατά 85% πάρα πολύ αυξητικά τις τιμές. Επιπρόσθετα, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στις διεθνείς τιμές πρώτων υλών με 98% και στα κόστη μεταφορών με 97% που σχετίζονται με τα καύσιμα. Το 47% των στελεχών θεωρεί ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία επιδρά πάρα πολύ αυξητικά στις τιμές των προϊόντων. Οι υπόλοιποι παράγοντες που καταγράφονται στην έρευνα επιδρούν και αυτοί αυξητικά στις τιμές σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς, αλλά με πολύ μικρότερη ένταση, ήτοι οι έμμεσοι φόροι, το εργασιακό κόστος, η νομισματική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα κόστη της πανδημίας και το κόστος δανεισμού.

Απορροφούν τις ανατιμήσεις
Εννέα στις δέκα επιχειρήσεις έχουν απορροφήσει το ένα τέταρτο των ανατιμήσεων που έχουν λάβει από τους προμηθευτές τους και δεν τις έχουν μεταφέρει στους πελάτες τους. Το 26% των επιχειρήσεων έχει απορροφήσει έως 10%, το 26% έχει απορροφήσει 10 – 25%, το 27% έχει απορροφήσει 25 – 50% και το 20% πάνω από 50%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter