InstaShop: «Τρέχει» με 400 συνεργασίες στην Ελλάδα και ετοιμάζει τις επόμενες

Συνεργασίες με 400 περίπου retailers σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχει αναπτύξει μέσα στον ενάμιση χρόνο παρουσίας της στην Ελλάδα η υπηρεσία on-demand delivery InstaShop, που επιδιώκει στο άμεσο μέλλον να προχωρήσει και σε νέες συνεργασίες με γνωστές επιχειρήσεις, ενισχύοντας το αποτύπωμα και το μερίδιό της στην αγορά του q-commerce. Μία αγορά στην οποία καταγράφεται διεθνώς, αλλά και στη χώρα μας, έντονη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με την πανδημία να επιταχύνει την ανάπτυξη αυτή, ενισχύοντας τη ζήτηση από το καταναλωτικό κοινό για γρήγορη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ και άλλων καταστημάτων λιανικής, χωρίς το… βάσανο της μετάβασης στο κατάστημα.

Συνεργασίες με ΑΒ, Θανόπουλο και Pet City
Ήδη το InstaShop έχει συνεργασίες με ορισμένα μεγάλα ονόματα. Πιο πρόσφατη, αλλά και πιο ηχηρή, αυτή με την ΑΒ Βασιλόπουλος, μέσω της οποίας οι χρήστες της υπηρεσίας μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πάνω από 10.000 κωδικούς και να παραλάβουν την παραγγελία τους εντός μίας ώρας. Παράλληλα, το InstaShop έχει αντίστοιχες συνεργασίες μεταξύ άλλων με τα σούπερ μάρκετ Θανόπουλος, το Ergon Agora, τα Pet City, την Αγορά Ναταλί και την Nobaccο.

Η ανεπτυγμένη τεχνολογία του InstaShop και το challenge του ανταγωνισμού
Μιλώντας στο FOODReporter, ο Σπύρος Χριστοφύλλης, επικεφαλής ανάπτυξης του InstaShop, ανέφερε πως αυτό που διαφοροποιεί τη συγκεκριμένη υπηρεσία από τις άλλες στην αγορά είναι η ανώτερη τεχνολογία της, καθώς και η εμπειρία και η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η εταιρεία στα επτά περίπου χρόνια ύπαρξής της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσέγγισης του InstaShop αποτελεί το πώς αντιμετωπίζει το πιο σύνηθες πρόβλημα στα online σούπερ μάρκετ, που δεν είναι άλλο από το τι γίνεται όταν ο πελάτης παραγγέλνει ένα προϊόν που είναι σε έλλειψη.

Σε αυτήν την περίπτωση, αντί να χάνεται χρόνος με τηλεφωνική επικοινωνία ώστε να γίνει η αντικατάσταση του προϊόντος, το InstaShop έχει αναπτύξει έναν εξελιγμένο αλγόριθμο που επιλέγει αυτοματοποιημένα τις αντικαταστάσεις.

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που, σύμφωνα με τον ίδιο, ο αυξημένος ανταγωνισμός στο q-commerce δεν ανησυχεί την εταιρεία. «Το βλέπουμε σαν ένα challenge, είναι κάτι που μας αρέσει», σχολιάζει.

Ένα εκατομμύριο προϊόντα
Σημειώνεται ότι το InstaShop δημιουργήθηκε το 2015 από τους Γιάννη Τσιώρη και Ιωάννα Αγγελιδάκη στο Ντουμπάι και σύντομα εξελίχθηκε σε μία από τις σημαντικότερες πλατφόρμες του είδους της στη Μέση Ανατολή. Η επιτυχία της εταιρείας τράβηξε την προσοχή της Delivery Hero, που το 2020 προχώρησε στην εξαγορά της έναντι 360 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που τότε αποτέλεσε ρεκόρ για εξαγορά ελληνικής start-up επιχείρησης. Σήμερα δραστηριοποιείται σε έντεκα κομμάτια αγορών, όπως είδη σούπερ μάρκετ, pet shop, είδη φαρμακείου, καπνικά, διαθέτοντας περί τα 1.000.000 προϊόντα, που παραδίδονται κατ’ οίκον μέσα σε μία ώρα από την παραγγελία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δ. Νομικός: Οι εξαγωγές εκτός ΕΕ εκτόξευσαν τον τζίρο στα 58 εκατ. ευρώ

Σε έντονα ανοδική τροχιά κινήθηκαν το 2021 τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας επεξεργασίας βιομηχανικής ντομάτας
Δ. Νομικός, η οποία επωφελήθηκε ιδιαίτερα από την αύξηση των εξαγωγών της σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έφτασε το 2021 στα 58,05 εκατ. ευρώ, έναντι των 49,90 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, ενώ το μικτό κέρδος ανήλθε στο ποσό των 6,06 εκατ. ευρώ, έναντι των μικτών κερδών 3,48 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης και, μετά την αφαίρεση των εξόδων διάθεσης, διοίκησης, χρηματοπιστωτικών, εκτάκτων εξόδων, πλέον εκτάκτων εσόδων, παρέμειναν κέρδη χρήσης 1,48 εκατ. ευρώ, έναντι κερδων 134.546,29 ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε από το 6,98% στο 10,44%, ενώ το καθαρό περιθώριο κέρδους από το 0,27% στο 2,54%. Θεαματική ήταν εξάλλου η αύξηση της οικονομικής μόχλευσης της εταιρείας, από το 19,59% στο 124,49%.

Πάντως, μετά τον συμψηφισμό των κερδών του 2021 με τις ζημίες προηγούμενων χρήσεων, ύψους 2,56 εκατ. ευρώ, οι ζημίες εις νέον ανέρχονται σε 1,08 εκατ. ευρώ για την εταιρεία.

Σχεδόν τετραπλασιάστηκαν οι πωλήσεις σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης
Πρωταρχικό ρόλο στην αύξηση του τζίρου της Δ. Νομικός διαδραμάρισαν οι εξαγωγές σε τρίτες χώρες εκτός ΕΕ. Συγκεκριμένα, την ώρα που οι πωλήσεις εσωτερικού παρέμεναν σχεδόν σταθερές σε σχέση με το 2020 (ελαφρώς αυξημένες κατά 165.000 ευρώ, στα 14,81 εκατ. ευρώ), ενώ οι πωλήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης σημείωναν σημαντική πτώση, υποχωρώντας από τα 30,31 εκατ. ευρώ το 2020 στα 24,63 εκατ. ευρώ το 2021, οι πωλήσεις σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης εκτοξεύονταν από τα 4,78 εκατ. ευρώ το 2020, στα 18,44 εκατ. ευρώ το 2021, δηλαδή σχεδόν τετραπλασιάστηκαν μέσα σε έναν χρόνο.

Αλλάζει η εταιρική χρήση
Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση 2021 ήταν η τελευταία που υπολογίζεται για την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου, καθώς στις 20 Ιουνίου η τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της Δ. Νομικός αποφάσισε να αλλάξει την εταιρική χρήση, η οποία ορίστηκε ότι άρχεται την 1η Ιουλίου και λήγει την 30ή Ιουνίου κάθε έτους. Ειδικά για την τρέχουσα εταιρική χρήση, που ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου του 2022, αυτή λήγει σε λίγες μέρες, και συγκεκριμένα στις 30 Ιουνίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η μεγάλη ευρωπαϊκή στροφή του 2020 προς τα βιολογικά τρόφιμα

Στροφή προς την παραγωγή βιολογικών τροφίμων έχει πραγματοποιήσει η Ευρώπη. Αυτό αποτυπώθηκε στα σχετικά στοιχεία που απέδωσαν οι χώρες της Γηραιάς Ηπείρου για τη χρονιά όπου ξέσπασε η πανδημία του κορωνοϊού και αποδιοργάνωσε τις σταθερές της αγροτικής παραγωγής, αλλά και τις εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα τρόφιμα παραγωγής με βιολογικούς τρόπου απασχολούν 17,1 εκατ. εκτάρια γεωργικών καλλιεργειών και 420.000 παραγωγούς. Οι βιολογικές καλλιέργειες σε ολόκληρη την Ευρώπη αποτελούν το 3,4% των συνολικών γεωργικών εκτάσεων.

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27, το ποσοστό αυτό μεγαλώνει κατά πολύ και σχεδόν τριπλασιάζεται: 9,2%. Οι συνολικές βιολογικές ευρωπαϊκές γεωργικές εκτάσεις αυξήθηκαν κατά 700.000 εκτάρια το 2020, έναντι του 2019. Σε 15 χώρες της Ευρώπης, οι βιολογικές καλλιέργειες αποτελούσαν τουλάχιστον το 10% του συνόλου των γεωργικών καλλιεργειών. Οι χώρες με τις μεγαλύτερες εκτάσεις βιολογικής γεωργίας ήταν η Γαλλία (2,5 εκατ. εκτάρια), η Ισπανία (2,4 εκατ. εκτάρια) και η Ιταλία (2,1 εκατ. εκτάρια) για το έτος 2020. Παράλληλα, τα μεγαλύτερα ποσοστά βιολογικών καλλιεργειών σε ευρωπαϊκά εδάφη καταγράφονται στο Λιχτενστάιν (41,6%), την Αυστρία (26,5%) και την Εσθονία (22,4%). Οι λιανικές πωλήσεις βιολογικών προϊόντων ανήλθαν συνολικά σε 52 δισ. ευρώ σε ολόκληρη την Ευρώπη το 2020, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 15% συγκριτικά με το 2019, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να κατέχει το 81,5% της συνολικής αξίας των ευρωπαϊκών καλλιεργειών.

Πρωτοπόρες σε αξία πωλήσεων η Γερμανία και η Γαλλία
Οι μεγαλύτερες αγορές βιολογικών προϊόντων της ευρωπαϊκής βιολογικής γεωργίας ήταν η Γερμανία, η οποία σημείωσε συνολικές λιανικές πωλήσεις 15 δισ. ευρώ μέσα στο 2020, ακολούθησε η Γαλλία με 12,7 δισ. ευρώ λιανικών πωλήσεων και τρίτη σε τζίρο πωλήσεων κατατάχθηκε η Ιταλία, αρκετά μακριά από τις δύο πρώτες ευρωπαϊκές χώρες ως προς την αξία πωλήσεων, με συνολικό τζίρο 3,9 δισ. ευρώ σε βιολογικά τρόφιμα. Σημειώστε ακόμη ότι 46 χώρες της Ευρώπης, δηλαδή η συντριπτική πλειοψηφία των χωρών της Γηραιάς Ηπείρου, έχουν θεσπίσει ειδική εθνική νομοθεσία για τη βιολογική γεωργία εντός των συνόρων τους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter