Μπαίνει με αυξημένη κατανάλωση η Ελλάδα στη «σεζόν του νερού»

Άνοδο 5,3% πραγματοποίησε η αγορά του φυσικού μεταλλικού νερού στο πρώτο τετράμηνο του 2022, σημειώνοντας συνολικές πωλήσεις 20 εκατ. ευρώ έναντι 19 εκατ. ευρώ το πρώτο τετράμηνο του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του FOODReporter από την IRI Ελλάδος. Τα παραπάνω στατιστικά στοιχεία κρίνονται σημαντικά επειδή τόσο από το 2019 προς το 2020, όσο και από το 2020 προς το 2021, η συνολική αξία πωλήσεων εμφιαλωμένου νερού παρέμενε σχεδόν σταθερή, με αυξήσεις μεταξύ 0,1% και 0,2%.

Ανοδική τάση για τις πωλήσεις της ιδιωτικής ετικέτας, μείωση για ανθρακούχα και βιταμινούχα νερά
Σημαντική αύξηση μεριδίου στην ενιαία αγορά του εμφιαλωμένου νερού παρουσιάζουν τα νερά ιδιωτικής ετικέτας, με αύξηση 4,8% στο πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Ελλάδος. Στο διάστημα από αρχές Ιανουαρίου έως τέλη Απριλίου, οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 2,21 εκατ. ευρώ και άρα η εκτίμηση για το σύνολο του 2022 βρίσκεται κοντά στα 9 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για επιστροφή της αγοράς του εμφιαλωμένου νερού ιδιωτικής ετικέτας σε ανάκαμψη ως προς την αξία πωλήσεων, παρότι είναι αρκετά δύσκολο να ξεπεραστούν τα 9,59 εκατ. ευρώ του 2019. Η ανοδική τάση της ιδιωτικής ετικέτας στο εμφιαλωμένο νερό ως ένα βαθμό οφείλεται στη σύναψη νέων συνεργασιών των επώνυμων παραγωγών με αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου.

Παράλληλα, συνεχίστηκε η πτώση ενδιαφέροντος και πωλήσεων στην κατηγορία του ανθρακούχου εμφιαλωμένου νερού, η οποία σημείωσε κάμψη κατά 16,1% μεταξύ 2020 και 2021. Στο πρώτο τετράμηνο του 2022, η μείωση της συνολικής αξίας πωλήσεων ανήλθε σε 18,8%. Πρόκειται δηλαδή για μείωση ακόμα μεγαλύτερη, που έριξε τη συνολική αξία πωλήσεων του πρώτου τετραμήνου του τρέχοντος έτους κάτω από τα 4 εκατ. ευρώ (€3.902.434).

Μεγάλη είναι η πτώση στο πρώτο τετράμηνο του 2022 για τα εμπλουτισμένα, δηλαδή τα βιταμινούχα νερά ή τα νερά με γεύσεις, κατά το εντυπωσιακό 26,1%. Ωστόσο, τα παραπάνω στοιχεία έχουν ενδείξεις εξισορρόπησης στο υπόλοιπο του 2022, μιας και έχουν αναληφθεί επιχειρηματικές πρωτοβουλίες για τη συγκεκριμένη κατηγορία νερών στην Ελλάδα, τόσο με τη διανομή των νερών CoolVIT από τη Β. Σ. Καρούλιας, όσο και με τη δυναμική προώθηση των Vitamin Well από τη Foodrinco κατά το φετινό καλοκαίρι.

Γρήγορες αγορές ή αγορές καταναλωτικού προγραμματισμού οι παράγοντες της αύξησης
Η συνολική κατανάλωση όλων των κατηγοριών εμφιαλωμένου νερού για το 2021 σε αξία πωλήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Ελλάδος, ξεπέρασε τα 82,5 εκατ. ευρώ (€82.651.042), αυξημένη κατά 9,23% σε σχέση με το 2020 και 13,34% σε σχέση με το 2019, ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2022 έχει σημειωθεί αύξηση ήδη κατά 0,5% σε σχέση με τον Ιανουάριο, το Φεβρουάριο, το Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2021. Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων έχει εμφανιστεί στα μεγάλα σούπερ μάρκετ τύπου υπεραγορών, με επιφάνεια άνω των 2.500 τ.μ.: 6%. Στα σούπερ μάρκετ υπεραγορών, ξεπεράστηκε το κρίσιμο όριο των 4 εκατ. ευρώ στο πρώτο τετράμηνο (€4.159.039), κάτι που επιβεβαιώνει τζίρο άνω του ενός εκατ. ευρώ ανά μήνα. Αύξηση κατά 4,9% παρατηρούμε, σύμφωνα με την IRI Ελλάδος, στις πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού από τα μικρά σούπερ μάρκετ και τα μίνι μάρκετ (συνολικού εμβαδού έως 400 τ.μ.). Στα μικρομεσαία και στα μεγάλα σούπερ μάρκετ παρατηρείται μείωση αξίας πωλήσεων κατά 0,8% και 2,4% αντίστοιχα.

Εξάγεται το συμπέρασμα ότι οι Έλληνες είτε “πετάγονται” πρόχειρα να προμηθευτούν εμφιαλωμένο νερό για άμεση χρήση από κοντινά καταστήματα στο σπίτι ή στη δουλειά, είτε αγοράζουν εμφιαλωμένο νερό από το οργανωμένο λιανεμπόριο, όταν είναι εξ αρχής αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε προγραμματισμένες αγορές μεγάλου μεγέθους, εξ ου και η επιλογή των πολύ μεγάλων σούπερ μάρκετ τύπου υπεραγορών.

Τέλος, εντυπωσιακή είναι η αύξηση πώλησης εμφιαλωμένου νερού από όλων των ειδών σούπερ μάρκετ της Πελοποννήσου, κατά 6,3% στο πρώτο τετράμηνο του 2022. Αυτό είναι πιθανό να οφείλεται στη μείωση των λοιπών τοπικών σημείων πώλησης. Στα σούπερ μάρκετ της Βόρειας Ελλάδας (-2,4%), της κεντρικής Ελλάδας (-2,6%) και της Κρήτης (-0,8%) παρατηρείται πτώση συνολικής αξίας πωλήσεων στο πρώτο τετράμηνο συγκριτικά με τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Kalamata Papadimitriou: Επένδυση στη μουστάρδα με μηχανολογικό εξοπλισμό

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου εντάχθηκε ένα επενδυτικό σχέδιο της οξοποιίας Παπαδημητρίου ΑΒΕΤ (Kalamata Papadimitriou) που αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας της υπάρχουσας μονάδας παραγωγής μουστάρδας της εταιρείας στην Καλαμάτα. Σύμφωνα με την σχετική απόφαση που υπέγραψε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, το συνολικό επιλέξιμο και ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 571.305 ευρώ, ενώ η ενίσχυση που θα λάβει η εταιρεία για την υλοποίηση της επένδυσης με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής διαμορφώνεται στα 257.087,25 ευρώ, ήτοι το 45% του συνολικού κόστους.

Πώς θα αυξήσει την παραγωγή
Το σύνολο του κόστους αφορά στη χρηματοδοτική μίσθωση μηχανολογικού εξοπλισμού και ειδικών εγκαταστάσεων που θα επιτρέψουν στην εταιρεία να αυξήσει την παραγωγή της. Ειδικότερα, στην επένδυση περιλαμβάνεται η χρηματοδοτική μίσθωση γραμμής εμφιάλωσης, (270.280 ευρώ), περιστροφικού μηχανήματος συσκευασίας έτοιμης σακούλας (81.300 ευρώ), μύλου άλεσης σιναπόσπορου (80.600 ευρώ), δεξαμενής ωρίμανσης μουστάρδας (51.400 ευρώ) και δεξαμενής προανάμιξης μουστάρδας (40.200 ευρώ), μεταξύ άλλων. Με την προσθήκη του εξοπλισμού αυτού, η δυναμικότητα της μονάδας παραγωγής μουστάρδας της Kalamata Papadimitriou θα αυξηθεί από τα 70.000 κιλά ανά έτος στα 2.070.000 κιλά ανά έτος.

Από το βαλσαμικό ξύδι στη μουστάρδα
Σημειώνεται ότι η Kalamata Papadimitriou, μία εταιρεία που μετρά πάνω απο οκτώ δεκαετίες ζωής, ήταν η πρώτη ελληνική εταιρεία που το 2000, διαπιστώνοντας πως η κατηγορία του βαλσαμικού ξιδιού περιλάμβανε αποκλειστικά προϊόντα εισαγωγής από την Ιταλία, έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία που ξεκίνησε την παραγωγή και διάθεση βαλσαμικού ξιδιού στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια ανέπτυξε και κρέμα βαλσαμικού ξιδιού, δημιουργώντας μία νέα προϊοντική κατηγορία. Πέρα όμως από το βαλσαμικό ξύδι, έχει δημιουργήσει μία σειρά από μουστάρδες με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο και βαλσαμικό ξύδι, αντλώντας έμπνευση από τις γεύσεις και τα αρώματα της Μεσογείου. H εταιρεία έχει έντονα εξαγωγικό χαρακτήρα, εξάγοντας τα προϊόντα της σε περισσότερες από 30 χώρες ανά τον κόσμο.

Nα σημειωθεί οτι στην εταιρεία συμμετέχει με ποσοστό 20% η ΕΛΓΕΚΑ, ενώ το υπόλοιπο 80% ανήκει στην «Παπαδημητρίου Ποιοτικά Τρόφιμα ΕΠΕ» και στον Κωνσταντίνο Παπαδημητρίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Συνεργασία Cafetex – Χελίττα για είσοδο των Coffeeway σε σημεία Ho.Re.Ca.

Τη συνεργασία της με τη Χελίττα, εταιρεία διανομής καφέ στο χώρο της εστίασης, για τη διάθεση των προϊόντων της στην αγορά Ho.Re.Ca., ανακοίνωσε επισήμως η Cafetex, ιδιοκτήτρια της Coffeeway.

Η Cafetex, ως μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες επεξεργασίας καφέ στην Ελλάδα, θέτει ως πρωταρχικό σκοπό την ευρεία και ταχύτερη τοποθέτηση των προϊόντων της και επενδύει στην στρατηγική συνεργασία με τη Χελίττα, επιθυμώντας να αξιοποιήσει το υπάρχον πανελλήνιο δίκτυο συνεργατών, καθώς επίσης και την πολυετή εμπειρία της στο χώρο. Το νέο project κρίνεται ως ιδιαίτερα φιλόδοξο και στοχεύει στην αλλαγή των δεδομένων στο χώρο της καφεστίασης, παράλληλα με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Έρχονται νέα προϊόντα καφέ, προσανατολισμένα στην κατανάλωση σε σημεία Ho.Re.Ca.
Η Cafetex, ως καθετοποιημένη μονάδα επεξεργασίας καφέ, έχει δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη προϊοντική σειρά για τις ξεχωριστές ανάγκες και ιδιαιτερότητες των επαγγελματιών του Ho.Re.Ca. Η γκάμα περιλαμβάνει γνωστά προϊόντα Coffeeway και Brazita σε αρωματικό και κλασικό καφέ φίλτρου, ελληνικό και στιγμιαίο καφέ καθώς και την επαγγελματική σειρά Coffeeway Esclusivo, με είδη όπως καφέ espresso σε κόκκους, κάψουλες, pods, αλλά και νέα καινοτόμα προϊόντα καφέ που αναμένεται να κυκλοφορήσουν σύντομα στην ελληνική αγορά. Τα προϊόντα ταυτόχρονα υποστηρίζονται με πλήρη σειρά διαφημιστικού υλικού.

«Στην Cafetex είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και υπερήφανοι για τη συνεργασία με τη Χελίττα, καθώς επιταχύνει τη στρατηγική της εταιρείας μας που είναι να βρισκόμαστε κοντά στους καταναλωτές, σε όλα τα κανάλια. Στο πλαίσιο αυτό ενισχύουμε τη διανομή των προϊόντων μας και στο κανάλι των επαγγελματικών πωλήσεων, συνεχίζοντας να προσφέρουμε καινοτόμα και υψηλής ποιότητας προϊόντα», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cafetex, Γιάννος Μπενόπουλος. Αντίστοιχα, ο γενικός διευθυντής της Χελίττα, Βασίλης Δοπτόγλου, ανέφερε: «Η Χελίττα, με πολυετή παρουσία και δραστηριοποίηση στον κλάδο του Ho.Re.Ca, έχει ουσιαστική γνώση των αναγκών της συγκεκριμένης αγοράς, καθώς ήταν από της πρώτες εταιρείες που δραστηριοποιήθηκε στο κανάλι της εστίασης. Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη συνεργασία μας με την Cafetex, με σκοπό να ισχυροποιήσουμε τη θέση μας στην αγορά Ho.Re.Ca. παρέχοντας από τη μια μεριά προϊόντα ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας, που παρασκευάζονται στην Ελλάδα και από την άλλη μεριά ολοκληρωμένες tailor-made υπηρεσίες. Κατά τη διάρκεια των δύο ετών της πανδημίας του κορωνοϊού, δουλέψαμε συστηματικά με τον ίδιο τον Γιάννο Μπενόπουλο πάνω σε αυτό το project και τώρα είμαστε έτοιμοι και αποφασισμένοι να το υλοποιήσουμε».

Η Cafetex ιδρύθηκε το 1974 και είναι μία από τις μεγαλύτερες καθετοποιημένες βιομηχανίες επεξεργασίας καφέ στην Ελλάδα. Η μάρκα Coffeeway, ιδιοκτησίας της Cafetex, πρώτη το 1994 δημιούργησε τα σύγχρονα καφεκοπτεία και έφερε στην Ελλάδα τους αρωματικούς καφέδες φίλτρου. Μετά την είσοδο και στα ράφια των σούπερ μάρκετ το 2017, τα Coffeeway πρώτα παρουσίασαν κάψουλες αρωματικού espresso στο κανάλι της οργανωμένης λιανικής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter