Στο δρόμο για την αναγνώρισή του ως Π.Ο.Π. το Τσαλαφούτι

Αίτηση καταχώρισης της ονομασίας «Τσαλαφούτι» στο ενωσιακό μητρώο των ΠΟΠ/ΠΓΕ/ΕΠΙΠ ως Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) υπέβαλε άτυπη ομάδα παραγωγών από το Καρπενήσι, φιλοδοξώντας να βάλει το παραδοσιακό τυρί στον «χάρτη» των Π.Ο.Π. προϊόντων. Αυτήν την περίοδο και μέχρι τις 22 Αυγούστου τρέχει η διαδικασία των ενστάσεων σε εθνικό επίπεδο, και εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις, το αίτημα θα διαβιβαστεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να την αξιολογήσει και να προχωρήσει στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας καταχώρισης.

Τα χαρακτηριστικά του παραδοσιακού τυριού
Σύμφωνα με τον φάκελο της αίτησης, το Τσαλαφούτι παρασκευάζεται, σύμφωνα με την παραδοσιακή του συνταγή, από πρόβειο ή μίγμα αιγοπρόβειου γάλακτος (με το πρόβειο πάντα σε μεγαλύτερη αναλογία), προερχόμενο από ζώα ελευθέρας βοσκής που ζουν προσαρμοσμένα στο ιδιαίτερο εδαφοκλιματικό περιβάλλον της Κεντρικής-Νότιας απόληξης της οροσειράς της Πίνδου (ορεινοί όγκοι Αγράφων, Ορεινού Βάλτου, Αργιθέας, Ασπροποτάμου και Τζουμέρκων). Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος είναι ο πολύ σύντομος χρόνος ωρίμανσης που δεν υπερβαίνει τις 12 ημέρες και η χαμηλή του οξύτητα (pH μικρότερο του 4,5).

Το Τσαλαφούτι διαφοροποιείται από τα λοιπά αλοιφώδη τυροκομικά προϊόντα, τόσο ως προς τα οργανοληπτικά όσο και τα φυσικοχημικά του χαρακτηριστικά. Οργανοληπτικά, είναι ένα τυρί σφιχτό, με άρωμα, δροσερή και ευχάριστη γεύση που αφήνει μια πολύ ελαφριά υπόξινη επίγευση. Στα φυσικοχημικά του χαρακτηριστικά, σημειώνεται η πολύ ιδιαίτερη μαλακή και κρεμώδης υφή του, όπως και το υψηλό ποσοστό υγρασίας (66-73%).

Light και με έντονο ιστορικό περιεχόμενο
Ένα επιπλέον σημαντικό χαρακτηριστικό που σύμφωνα με τους συντάκτες του φακέλου κάνει το Τσαλαφούτι να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα τυριά είναι το πολύ χαμηλό περιεχόμενό του σε λιπαρά (10-17%), όταν αυτά αποτιμώνται στο συνολικό προϊόν (μαζί με την υγρασία). Το προσόν αυτό, σημειώνουν, εκτιμάται ιδιαίτερα από τους καταναλωτές τις μέρες μας, αφού για την παραγωγή ενός τυροκομικού προϊόντος με τόσο χαμηλό περιεχόμενο σε λιπαρά δεν είναι απαραίτητο για τη βιομηχανία να αλλοιώσει το χαρακτήρα του προϊόντος για να το παράγει ως προϊόν light (με λιγότερα λιπαρά).

Τονίζεται ακόμα ότι πρόκειται για ένα προϊόν με έντονο παραδοσιακό και ιστορικό περιεχόμενο, άμεσα συνδεδεμένο με την περιοχή παραγωγής του για πολλά χρόνια και με συνταγή παρασκευής που έχει περάσει αναλλοίωτη από γενιά σε γενιά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Παπαδοπούλου: Η επένδυση των 35 εκατ. στο ψωμί και το νέο «Ψωμί του Τραπεζιού»

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου εντάχθηκε πριν από λίγες μέρες επένδυση ύψους άνω των 35 εκατομμυρίων ευρώ για την επέκταση της δυναμικότητας της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής ψωμιού της βιομηχανίας μπισκότων Ε.Ι, Παπαδόπουλος στα Οινόφυτα. Ειδικότερα, με σχετική απόφαση του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παναγιώτη Λαμπρινού, εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης της Γενικής Επιχειρηματικότητας το επενδυτικό σχέδιο της Ε.Ι, Παπαδόπουλος, συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 35.228.796,90 ευρώ.

Η εταιρεία θα λάβει για την υλοποίηση της επένδυσης ενίσχυση ύψους 8.807.199,22 ευρώ με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής, που ισούται με το 25% του ενισχυόμενου κόστους.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία, γνωστή στο καταναλωτικό κοινό κυρίως για τα μπισκότα της, έχει μπει από το 2013 στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού, όπου πλέον διαθέτει ισχυρή παρουσία, ενώ φαίνεται πως ετοιμάζει και νέα προϊόντική σειρά, καθώς πρόσφατα κατοχύρωσε το εμπορικό σήμα με την επωνυμία «Ψωμί του Τραπεζιού Παπαδοπούλου».

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα η εταιρεία έχει στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιό της έξι σειρές στην κατηγορία του ψωμιού: Γεύση², Χωριανό, Αρχαία Σπορά, Ψωμί Γερμανικού Τύπου, Plus και Χωρίς Γλουτένη. Έχει επίσης λανσάρει πρόσφατα τορτίγιες σε δύο εκδοχές: κλασικές και ολικής άλεσης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Μασούτης: Καλοκαιρινό… island hopping με μπαράζ νέων καταστημάτων σε Κυκλάδες και Χίο

Συνεχίζει την επέκτασή της στα νησιά του Αιγαίου η Μασούτης, στο πλαίσιο της συμφωνίας με τη ΣΥΝ.ΚΑ. και με προφανή στόχο να επωφεληθεί στο έπακρο από τις αυξημένες τουριστικές ροές που αναμένονται φέτος στη χώρα μας. Μετά το νέο της κατάστημα στη Σαντορίνη, στον Πϋργο, η αλυσίδα άνοιξε τρία ακόμα καταστήματα: δύο στη Νάξο, στην περιφερειακή οδό Εγγάρων – χώρας Νάξου και στην περιφερειακή οδό της χώρας Νάξου, και ένα ακόμη στη Χίο (στην περιοχή Αγίου Μηνά – θέση Βάγια), στην οποία ήδη διατηρεί δύο καταστήματα.

Και στα τρία καταστήματα λειτουργούν τμήματα μαναβικής, κρεοπωλείου με μεγάλη ποικιλία κρεατικών και κρεατοσκευασμάτων και κοπής αλλαντικών και τυροκομικών. Στο κατάστημα στην περιφερειακή οδό της χώρας Νάξου υπάρχει και τμήμα έψησης φαγητού, ενώ αυτό στη Χίο διαθέτειε 20 θέσεις parking. Ειδικά για την περίοδο 18-25 Ιουνίου, οι καταναλωτές μπορούν να επωφεληθούν κάνοντας τις αγορές τους με τη mas card κι από 50 ευρώ και πάνω να κερδίσουν δωροεπιταγή 5 ευρώ, που βρίσκεται στο φυλλάδιο που κυκλοφορεί αποκλειστικά στα συγκεκριμένα καταστήματα.

Σε ποια νησιά έχει ήδη καταστήματα
Με τα νέα καταστήματα σε Σαντορίνη, Νάξο και Χίο η Μασούτης συνεχίζει την ανάπτυξή της μεγαλώνοντας το δίκτυο της, φτάνοντας σε σύνολο τα 338 καταστήματα.
Σημειώνεται ότι στη νησιωτική Ελλάδα, η Μασούτης έχει επίσης παρουσία με καταστήματα στην Άνδρο, τη Μήλο, τη Λέσβο, τη Λήμνο, τη Σκιάθο και τη Θάσο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Meat Awards 2022: Βράβευση – σταθμός για τον κλάδο του κρέατος

Τα βραβεία Meat Awards 2022 έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την BOUSSIAS με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τα υψηλής ποιότητας προϊόντα, τις πρωτοποριακές υπηρεσίες, καθώς και τις καινοτόμες επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο της παραγωγής και πώλησης κρέατος και των υποπροϊόντων του. «Οι άνθρωποι και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε όλη την αλυσίδα του κρέατος και των προϊόντων του στην Ελλάδα, προσπαθούν διαρκώς να παρέχουν ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες στους καταναλωτές ακόμα και μέσα σε δύσκολες συγκυρίες. Αυτές τις προσπάθειες θα επιχειρήσουν να βραβεύσουν για πρώτη φορά στην χώρα μας τα Meat Awards 2022 που διοργανώνονται από την BOUSSIAS. Είναι μια προσπάθεια που υποστηρίζεται από μια πολύπειρη ομάδα σε τέτοιες διοργανώσεις κάτι που εγγυάται ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα» δηλώνει ο Πρόεδρος Επιτροπής Αξιολόγησης, Νικόλαος Σολωμάκος (Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γραμματέας Ελληνικής Κτηνιατρικής Ακαδημίας).

Νικόλαος Σολωµάκος, πρόεδρος κριτικής επιτροπής Meat Awards

Ευκαιρία ανάδειξης της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών του κλάδου
«Ένας από τους βασικούς λόγους που αποφάσισα να συμμετέχω στη διαδικασία των Meat Awards 2022 είναι ότι δίνεται η δυνατότητα σχεδόν σε όλες τις εταιρείες και τους επαγγελματίες της αγοράς του κρέατος στην Ελλάδα να συμμετέχουν και να διεκδικήσουν τη διάκρισή τους στον τομέα που δραστηριοποιούνται μέσα από μια μεγάλη γκάμα κατηγοριών βράβευσης. Έτσι μπορούν να συμμετέχουν από εταιρείες και μικρότερους παραγωγούς μέχρι καταστήματα που θεωρούν ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρουν στους καταναλωτές μπορεί να διακριθούν μέσα σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον» αναφέρει ο Νικόλαος Σολωμάκος.

Αναλυτικότερα, μπορούν να υποβάλλουν υποψηφιότητα μέχρι τις 8 Ιουλίου 2022, οι εταιρείες που εμπορεύονται ή παράγουν προϊόντα και υποπροϊόντα κρέατος, διαθέτουν εξοπλισμό και λύσεις επαγγελματικού κρεοπωλείου ή παρέχουν υπηρεσίες εστίασης, packaging και logistics προϊόντων κρέατος και τα τελευταία χρόνια έχουν να επιδείξουν πρωτοποριακές πρακτικές στη βιομηχανία κρέατος.

«Είναι ξεκάθαρο ότι η βράβευση μέσα από τις διαδικασίες του διαγωνισμού από τόσο έμπειρους και αναγνωρισμένους ανθρώπους, όπως τα μέλη της Κριτικής Επιτροπής, δίνει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να αναδείξουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους και να την επικοινωνήσουν στους πελάτες τους» υπογραμμίζει ο κ. Σολωμάκος.

Πρέπει να δείξουμε στους καταναλωτές ότι ακούμε τις ευαισθησίες και τις ανησυχίες τους και προσαρμοζόμαστε
Σύμφωνα με τον Νικόλαο Σολωμάκο, η κοινωνία και η αγορά έχουν περιέλθει σε μια αρκετά ιδιαίτερη περίοδο μετά τον ερχομό της πανδημίας που επηρέασε ριζικά την καθημερινότητα όλων σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. «Είναι όμως, μια εποχή που επιταχύνει τη μετάβαση σε ένα καινούργιο περιβάλλον για την αγορά του κρέατος στην Ελλάδα και σε παγκόσμιο επίπεδο» τονίζει ο κ. Σολωμάκος, δημιουργώντας ένα ρεαλιστικά αισιόδοξο κλίμα για την εξελικτική πορεία του κλάδου. Όσον αφορά στις τάσεις που έχουν να αντικρίσουν εντονότερα οι επαγγελματίες του κλάδου στο άμεσο μέλλον, ο ίδιος επισημαίνει ότι η διατροφική αξία του κρέατος μπορεί να είναι δεδομένη, παρόλα αυτά το ποσοστό συμμετοχής του στην καθημερινή διατροφή του ανθρώπου θα επηρεαστεί.

«Οι μεταβολές στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά και ο σεβασμός στην υγεία και την ευζωία των ζώων είναι θέματα κρίσιμης σημασίας για την αλυσίδα παραγωγής του κρέατος σε όλους τους κρίκους της και πρέπει να αντιμετωπιστούν με την δέουσα προσοχή» αναφέρει ο Πρόεδρος Επιτροπής Αξιολόγησης.

Το στοίχημα στην αλυσίδα του κρέατος και των προϊόντων του είναι η χάραξη μιας παράλληλης πορείας των επαγγελματιών του κλάδου και των τάσεων της εποχής, που ελέγχουν σε μεγάλο βαθμό οι ίδιοι οι καταναλωτές. «Πρέπει να συμβαδίσουμε με την εποχή μας και να δείξουμε στους καταναλωτές ότι ακούμε τις ευαισθησίες και τις ανησυχίες τους και προσαρμοζόμαστε.
Οι καιροί ου μενετοί» ολοκληρώνει με αυτήν τη συμβουλή ο Νικόλαος Σολωμάκος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter