Foodrinco: Αύξησε τα σημεία πώλησης και ετοιμάζει άνοιγμα σε Κρήτη και Ρόδο

Η ικανοποιητική πορεία της Foodrinco στο πρώτο εξάμηνο του 2022 έχει αυξήσει την αισιοδοξία στην εταιρεία, παρά την εκτίμηση για δυσκολίες στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Γιώργος Βυτόγιαννης, διευθύνων σύμβουλος, Foodrinco

Η Foodrinco μελετά την είσοδο σε αγορές τουριστικού ενδιαφέροντος με έντονες προοπτικές ανάπτυξης, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, ακόμη και με εξαγορά τοπικού παίκτη, ή με τη δημιουργία δικής της οργάνωσης, όπως πρόσφατα πραγματοποίησε στη Μύκονο.

Στα ήδη υπάρχοντα πλάνα του χαρτοφυλακίου προϊόντων, τοποθετείται σε πρώτο πλάνο την προώθηση του επαναλανσαρίσματος της μπύρας Craft κι ακόμη, η σειρά Sparkling Wines Ferrari Trento του Gruppo Lunelli βάζει δυναμικά τη Foodrinco στις οινικές τάσεις του φετινού καλοκαιριού. To FOODReporter μίλησε με τον Γιώργο Βυτόγιαννη, διευθύνοντα σύμβουλο (CEO) της εταιρείας.

Πώς κινείται το πρώτο εξάμηνο του 2022 για τη Foodrinco;

Το πρώτο εξάμηνο του 2022 κινείται αρκετά ικανοποιητικά. Είναι αισθητά ανεβασμένο σε σχέση με το 2021. Εκτιμούμε ότι θα κινηθεί αρκετά υψηλότερα του 2019, παρουσιάζοντας έντονη ανάπτυξη στο κανάλι της μαζικής εστίασης, σε αντίθεση με το οργανωμένο και το παραδοσιακό λιανεμπόριο, τα οποία εμφανίζουν χαμηλότερους ρυθμούς. Αναμένουμε το τρίτο τρίμηνο να είναι αρκετά πιο ανοδικό σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, βάσει της προσδοκώμενης αύξησης του τουριστικού ρεύματος, αλλά και της έναρξης συνεργασίας με πολλά νέα σημεία, κυρίως ξενοδοχεία, εστιατόρια και bars. Τα δύσκολα προβλέπονται να έρχονται από το φετινό τέταρτο τρίμηνο και μέσα στο 2023, σε εξάρτηση με τις διεθνείς συγκυρίες.

Διαχειρίζεστε ένα δυναμικό portfolio προϊόντων, διατηρώντας αποκλειστικές συνεργασίες με πολύ μεγάλες εταιρείες του χώρου. Μπορείτε να μας ξεχωρίσετε τα πιο δυναμικά brands του χαρτοφυλακίου σας, όπου αναμένετε σημαντική δυναμική στην Ελλάδα σε χρόνο άμεσο, τόσο στην οργανωμένη λιανική όσο και σε σημεία Ho.Re.Ca.;

Κάθε brand στο portfolio της Foodrinco έχει στρατηγική σημασία για εμάς. Θεωρούμε ότι όλα έχουν σημαντική δυναμική στην ελληνική αγορά, ακόμα και εκείνα που έχουν μια ήδη πετυχημένη πορεία, όπως, για παράδειγμα, το Nestea. Αν ήταν να επιλέξω ανάμεσα στα brands εκείνα με τις υψηλότερες προοπτικές ανάπτυξης, θα διάλεγα την μπύρα Craft, τη σειρά Sparkling Wines Ferrari Trento του Gruppo Lunelli, το Vitamin Well και τους καφέδες L’ OR Espresso και D-E Espresso.

Πώς κάνουν τα παραπάνω brands τη διαφορά στο 2022;

Τον Ιανουάριο του 2022, στα 25 χρόνια από την ίδρυση της, η Foodrinco επαναλάνσαρε την Craft, με νέες ετικέτες και επικοινωνιακή καμπάνια, απόλυτα συμβατή με το DNA της Craft, δηλαδή τη Δημιουργία. Η πορεία των πρώτων μηνών μας γεμίζει αισιοδοξία. Κρίνουμε ότι η αγορά επιβραβεύει την αναβάθμιση, τη διαφορετικότητα και την αυθεντικότητα.

Σε ό,τι αφορά τη σειρά Sparkling Wines Ferrari Trento, η οινοποιία Ferrari, από το Τρέντο της Βόρειας Ιταλίας, αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα ιταλικά brands στον οινικό κλάδο. Φέτος βραβεύτηκε για ακόμη μια φορά ως ο Κορυφαίος Παραγωγός Αφρώδους Οίνου της Χρονιάς και από πέρυσι αποτελεί το Official toast Brand της F1. Το Vitamin Well οδεύει στο να γίνει ο leader και στην ελληνική αγορά, κάτι που αναμένουμε πολύ σύντομα. Ο D-E Espresso διευρύνει την παρουσία του σε όλη την επικράτεια και ο L’ OR Espresso αποτελεί μια premium επιλογή για τους επαγγελματίες εκείνους που επιζητούν κορυφαία εμπειρία.

Ποιες τάσεις βλέπετε να αναδύονται στον οίνο και την μπύρα;

Παρακολουθούμε προσεκτικά τις τάσεις στην αγορά και επιθυμούμε να συμβάλουμε στην διαμόρφωση ή την εξέλιξή τους. Ανάμεσα σ’ εκείνες που θα απασχολήσουν δημιουργικά τον κλάδο στο προσεχές διάστημα είναι η συνεχής άνοδος των ροζέ κρασιών από την εγχώρια και τη διεθνή αγορά, η ένδειξη προτίμησης των νεαρότερων ομάδων καταναλωτών για κρασιά και μπύρα με χαμηλό ή και μηδενικό αλκοόλ, η σταθερή άνοδος, σε παγκόσμιο επίπεδο, της κατηγορίας του αφρώδους οίνου και τέλος, η σταθερή δυναμική του κλάδου της μικροζυθοποιίας.

Τι περιλαμβάνουν τα σχέδια της Foodrinco για το άμεσο μέλλον; Σχεδιάζετε να διευρύνετε το portfolio σας με νέα brands και προϊόντα;

Στόχος μας είναι το portfolio μας να διευρύνεται, ώστε να παραμένουμε ανταγωνιστικοί και «μπροστά από τις εξελίξεις» της αγοράς. Βασική αρχή είναι κάθε κίνηση να μην είναι ευκαιριακή ή παρορμητική, αλλά να προκύπτει μέσα από στρατηγικό πλάνο, σε αρμονία με την πορεία και τα δεδομένα του κλάδου. Επεκτείνουμε τις συνεργασίες και τις δραστηριότητές μας με προσεκτικές κινήσεις, ενδελεχή έρευνα, μελέτη της αγοράς και των αναγκών της και επιλογές συνεργατών, με πλήρη συμβατότητα στις αρχές και τις αξίες της εταιρείας.

Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό σας πλάνο για την τρέχουσα αλλά και τις αμέσως επόμενες χρονιές;

Τα τελευταία χρόνια φροντίσαμε να θωρακίσουμε την εταιρεία, επενδύοντας σε σύγχρονα συστήματα μηχανογράφησης, διοίκησης, ποιότητας και σε εγκαταστάσεις πολύ υψηλών προδιαγραφών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στις αρχές του 2022, τέθηκε σε λειτουργία B2B εφαρμογή για τους πελάτες μας: Πλέον, πολύ εύκολα, από οποιοδήποτε μέρος και όποια ώρα της ημέρας επιθυμούν, εκείνοι μπορούν να καταχωρίσουν την παραγγελία τους, να ενημερωθούν για προωθητικές ενέργειες, να δουν βασικές οικονομικές πληροφορίες. Σύντομα, θα προστεθούν και πολλές νέες λειτουργικότητες. Κύρια προτεραιότητα της Foodrinco είναι η εντονότερη εκπαίδευση του προσωπικού, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ολοένα και υψηλότερες απαιτήσεις. Τις αμέσως επόμενες χρονιές, στοχεύουμε οι επενδύσεις μας να κατευθυνθούν προς την περαιτέρω ενδυνάμωση του δικτύου μας σε περιοχές με έντονη προοπτική ανάπτυξης, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, με την εξαγορά κάποιου τοπικού παίκτη ή με την ίδρυση δικής μας οργάνωσης, όπως κάναμε στην Μύκονο.

Πιστεύετε ότι το προσεχές διάστημα θα δούμε τις προωθητικές ενέργειες στην οργανωμένη λιανική να εντείνονται; Με δεδομένη την ενίσχυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που καταγράφεται στις έρευνες, πιστεύετε ότι οι προωθητικές ενέργειες θα κρίνουν το παιχνίδι της ισορροπίας;

Δεδομένου του πολύ αντίξοου οικονομικού περιβάλλοντος, οι δυνατότητες των εταιρειών εξαντλούνται σιγά σιγά. Επειδή κανένας παίκτης δεν θέλει να απωλέσει μερίδιο, πιστεύω ότι οι ισχυρότεροι παίκτες θα συνεχίσουν τις έντονες προωθητικές ενέργειες, εκμεταλλευόμενοι τις υψηλότερες αντοχές τους. Εάν όντως επαληθευτεί αυτό το σενάριο, θα επηρεάσει την ανοδική τάση που παρατηρείται τελευταία στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Πώς επηρεάζει τη Foodrinco η αναταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα; Υπάρχει λύση στην ανελαστική αύξηση στα κόστη μεταφοράς; Πώς σκοπεύετε ενδεχομένως να συγκρατήσετε την εκτόξευση του κόστους των προϊόντων εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης; Εκτιμάτε πως υπάρχει η δυνατότητα να απορροφήσετε κάποιες από τις αυξήσεις;

Η αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα μας έχει επηρεάσει, τόσο στην διάσταση των αυξήσεων στα κόστη, όσο και στον προγραμματισμό για την ομαλή τροφοδοσία των προϊόντων. Η Foodrinco έχει ως πρώτη προτεραιότητα την επάρκεια των προϊόντων για την αδιάλειπτη εξυπηρέτηση των πελατών. Σ’ αυτή την περίπτωση, δυστυχώς δεν υπάρχει λύση στα κόστη μεταφοράς. Συνεργαζόμαστε με πολύ αξιόπιστες μεταφορικές εταιρείες και έχουμε ήδη προβεί στο χτίσιμο υψηλότερων αποθεμάτων. Μέχρι στιγμής, έχουμε περάσει στις τιμές μας ένα μικρό μόνο μέρος των ανατιμήσεων που έχουν γίνει από τους προμηθευτές. Ως προς το λειτουργικό κόστος, έχουμε εγκαταστήσει φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 500kW στην οροφή της αποθήκης του Αυλώνα κι επίσης, αντικαταστήσει όλους τους λαμπτήρες στις εγκαταστάσεις και τα γραφεία σε Αυλώνα και Σίνδο.

Πώς ορίζετε τη φιλοσοφία σας στο επιχειρείν και ποιο είναι το όραμά σας για την εξέλιξη της Foodrinco;

Έχοντας βαριά κληρονομιά τριών γενεών, για όλους εμάς το επιχειρείν δεν είναι κάτι απλό και μονόπλευρο. Οι αξίες που ακολουθούν την εταιρεία είναι βαθιές και πολύ καλά ριζωμένες στο DNA όλων μας. Πάνω απ’ όλα, όμως, θα μπορούσα να συνοψίσω την φιλοσοφία μας στο τρίπτυχο, αγάπη και πάθος γι’ αυτό που κάνουμε, σεβασμός και εμπιστοσύνη σε όλους τους συνεργάτες και μετόχους και τέλος, αισιοδοξία, χαμόγελο και πολλά όνειρα. Φιλοδοξούμε να μεταλλαχθούμε σε μια εταιρεία που θα παρέχει συναρπαστική εμπειρία σε όλους εκείνους που έρχονται σε επαφή μαζί μας, αποτελώντας πόλο έλξης για τους καλύτερους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Οι Έλληνες «ψηφίζουν» φραπέ στο σπίτι και ανεξάρτητα coffee shops αντί για αλυσίδες

Ο φρέντο εσπρέσο μπορεί να είναι κυρίαρχος στην κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού, όμως στην κατανάλωση στο σπίτι ο παραδοσιακός φραπές διατηρεί την πρωτοκαθεδρία του, σύμφωνα με έρευνα του εργαστηρίου ΑΓΟΡΑ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που παρουσίασε στο 2nd Coffee Business Forum ο Dr. Σταύρος Καπερώνης, Laboratory Teaching Staff – Panteion University | Visiting Assistant Professor – Athens University of Economics and Business | (UX/CX expert).

Σύμφωνα με την έρευνα, αν και ο φρέντο εσπρέσο έρχεται πρώτος στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, αρκετά πάνω από τον καπουτσίνο, τον καφέ φίλτρου, τον εσπρέσο και τον γαλλικό, όταν μιλάμε για κατανάλωση στο σπίτι το 27% φτιάχνει φραπέ, το 21% εσπρέσο και το 18% φρέντο εσπρέσο. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι έχουν στο σπίτι τους μηχανή για εσπρέσο με κάψουλες, κάτι που πιθανόν αποδίδεται στη δυσκολία παρασκευής εσπρέσο και φρέντο εσπρέσο εφάμιλλης γεύσης με αυτών των καφετεριών στο σπίτι. Το στοιχείο αυτό αποκτά ενδιαφέρον, με δεδομένο ότι το 88% των Ελλήνων δηλώνουν ότι φτιάχνουν καφέ στο σπίτι.

Από πού αγοράζουν όμως οι καταναλωτές τον συσκευασμένο καφέ τους για το σπίτι; Σχεδόν τα δύο τρίτα επιλέγουν καταστήματα σούπερ μάρκετ και μίνι μάρκετ, ενώ πολύ λιγότεροι είναι αυτοί που αγοράζουν συσκευασμένο καφέ από αλυσίδες καφέ, από το Διαδίκτυο, από παραδοσιακά καφεκοπτεία ή από φούρνους.

Όσον αφορά στην κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού (με πολλαπλές επιλογές απαντήσεων), πάνω από τα δύο τρίτα των καταναλωτών επιλέγουν ανεξάρτητα coffee shops, έναντι αλυσίδων καφέ που συγκεντρώνουν περίπου το 50% των προτιμήσεων, ενώ λιγότεροι είναι αυτοί που παίρνουν τον καφέ τους από Baker cafe, ζαχαροπλαστεία, μίνι μάρκετ ή περίπτερα (RTD καφές). Μάλιστα, στην ιεράρχηση προτίμησης καταστημάτων, το 31% των καταναλωτών προτιμούν τα ανεξάρτητα coffee shops, το 19% ελληνικές αλυσίδες καφέ και το 17% ξένες αλυσίδες καφέ, ενώ ένα 6% δηλώνει πως δεν ενδιαφέρεται για τον τύπο του καταστήματος, αρκεί να έχει καλό καφέ.

Αναζητούν premium καφέδες
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν όλο και πιο ποιοτικούς καφέδες, μετατοπίζοντας το ενδιαφέρον τους σε premium προϊόντα, όπως οι μονοποικιλιακοί καφέδες. Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα, πλέον το 36% των καταναλωτών προτιμά τους μονοποικιλιακούς καφέδες, ποσοστό που σε προηγούμενες έρευνες ήταν σημαντικά χαμηλότερο. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η ηλικία και το εισόδημα δε φαίνονται να επηρεάζουν την ποικιλία καφέ που επιλέγουν οι καταναλωτές.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Προσλήψεις και απευθείας διανομή προϊόντων της επιχειρεί η Danone Nutricia Ελλάδος

Επιπλέον επενδυτικές κινήσεις στην ελληνική αγορά ετοιμάζει η Danone Nutricia Ελλάδος και φιλοδοξεί για ενίσχυση της παρουσίας της στην Ελλάδα ήδη από την τρέχουσα χρονιά. Αυτό αποκαλύπτει το πλάνο για τις επιπρόσθετες εγκεκριμένες επενδύσεις για το υπόλοιπο του 2022, που Danone Nutricia Ελλάδος θα αγγίξουν τα 3 εκατ. ευρώ.

Η Danone Nutricia Ελλάδος, με αφετηρία την ανάληψη της εμπορίας και διανομής των γαλακτοκομικών και των φυτικών προϊόντων της Danone σε Ελλάδα και Κύπρο. ετοιμάζεται να ξοδέψει 1,2 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε να επιτύχει τη βελτίωση των χώρων αποθήκευσης προϊόντων και τη βελτίωση του οργανογράμματος σε ό,τι αφορά τα logistics.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία φέρεται να επιθυμεί να ενισχυθεί με επιπλέον προσωπικό, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό του ανθρώπινού της δυναμικού στα 100 άτομα, με τουλάχιστον 20 νέες προσλήψεις, οι οποίες θα γίνουν από την εταιρεία Adecco.

Άλλωστε, ο Country Manager της Danone Nutricia Ελλάδος, Σίμος Λουλούμαρης αποκάλυψε ότι η εταιρεία έχει αποφασίσει να στηρίξει την περαιτέρω ανάπτυξη της κατηγορίας των φυτικών ροφημάτων, μέσω προώθησής τους στα υπάρχοντα και σε νέα σημεία Ho.Re.Ca., σε συνεργασία με τη Leader, η οποία θα παραμείνει ο κύριος διανομέας της στη μικρή λιανική, αλλά το οργανωμένο λιανεμπόριο πλέον θα εξυπηρετείται απευθείας από την Danone Nutricia Ελλάδος, στο πλαίσιο των αλλαγών στην οργάνωση της εταιρείας.

Το «άνοιγμα» σταθερού καναλιού διανομής για την Danone Nutricia Ελλάδος εξηγεί πιο καθαρά και την επένδυση σε logistics και αποθηκευτικούς χώρους. Εξάλλου, στην αγορά των φυτικών ροφημάτων, το μερίδιο της Alpro ξεπερνά το 30% στην Ελλάδα. Αρκετά ελπιδοφόρα φέρεται να είναι και η επέκταση της συνεργασίας με τη ΔΕΛΤΑ για την παραγωγή του γιαουρτιού Activia Στραγγιστό, σε Ιταλία και Ισπανία, πέραν της Ελλάδος, κάτι που γεννά φιλοδοξίες αύξησης εσόδων..

Άμεσος στόχος η ετήσια ανάπτυξη 4-5%
Η Danone Nutricia Ελλάδος έχει φιλόδοξους στόχους, όπως προκύπτει από τις παραδοχές του κ. Λουλούμαρη: «Μετά την απορρόφηση των νέων δραστηριοτήτων ο τζίρος της Numil Hellas (σ.σ. η τέως ονομασία της Danone Nutricia Ελλάδος), υπολογίζεται μεταξύ 16 και 17 εκατ. ευρώ και πρόκειται να διπλασιαστεί».

«Ο άμεσος επόμενος στόχος της Danone είναι να επιτευχθούν μέσοι ετήσιοι ρυθμοί ανάπτυξης 4-5%, κάτι που αναμένεται να καταγραφεί φέτος λόγω και των ενισχυμένων μεριδίων που διαφαίνονται κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, στις διάφορες κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται», πρόσθεσε ο κ. Λουλούμαρης.

Η εταιρεία αναφέρειε ότι διατηρεί την πρώτη θέση της αγοράς στις κατηγορίες των λειτουργικών γιαουρτιών, στα σκευάσματα για μεταβολικά νοσήματα και τη δεύτερη θέση στα βρεφικά και νηπιακά γάλατα και στα φυτικά ροφήματα και επιδόρπια.

Ο Country Manager της εταιρείας σημείωσε ότι η κατηγορία των λειτουργικών γιαουρτιών, όπου η εταιρεία διατηρεί μερίδιο αγοράς 39%, καταγράφει άνοδο πωλήσεων 7%, ενώ η συνολική αγορά υποχωρεί κατά 9%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter