Γιατί ποντάρει στον καφέ η Coca-Cola HBC

Πριν από έναν ακριβώς χρόνο η Coca – Cola HBC προχωρούσε στην εξαγορά του 30% της ιστορικής εταιρείας ιταλικού καφέ Caffè Vergnano, αποκτώντας την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της Caffè Vergnano στις 28 χώρες που έχει παρουσία, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, στρέφοντας με αυτόν τον τρόπο το βλέμμα σε περισσότερες ευκαιρίες για ανάπτυξη και των δύο brand.

Σε διαδικτυακή συνέντευξη η οποία πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στον Πρόδρομο Νικολαΐδη, Group Coffee Director της Coca – Cola HBC, και την CEO της Caffè Vergnano, Carolina Vergnano, διαφάνηκε έντονα η διάθεση για εξωστρέφεια και ανάγκη για επέκταση αγοράς και των δύο γνωστών εταιρειών.

Οι κινητήριες δυνάμεις που ώθησαν την Coca – Cola στη συνεργασία με το Caffè Vergnano και το μυστικό επιτυχίας του
«Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να στραφούμε προς τον καφέ. Αρχικά, η κατηγορία του καφέ είναι σημαντικός πόλος έλξης εσόδων, ακόμη μεγαλύτερος και από την κατηγορία των ανθρακούχων ποτών» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρόδρομος Νικολαΐδης. Πρόκειται για μια κίνηση – ματ η οποία προσφέρει ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη, καθώς η επένδυση στον καφέ ανοίγει νέους ορίζοντες για επέκταση της Coca – Cola HBC στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία δεν περιορίζεται κυρίως εντός σπιτιού, αλλά δίνει τη δυνατότητα ευκολότερη διάθεση προϊόντων ακόμη και μέσα από τις καφετέριες, τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια. «Η Caffè Vergnano είναι μία οικογένεια αποτελούμενη από ανθρώπους οι οποίοι μιλούν την ίδια γλώσσα του καφέ με εμάς, την οποία γνωρίζουν καλά εδώ και 140 χρόνια» υπογράμμισε στη συνέντευξη ο Πρόδρομος Νικολαΐδης.

«Το μυστικό πίσω από αυτήν την επιτυχία η οποία έχει κληροδοτηθεί από γενιά σε γενιά από το 1882, είναι η καλή ανάμειξη της υγιούς προσκόλλησης στο παρελθόν με γνώμονα το σεβασμό στις ρίζες και την ιστορία, καθώς και η ορθή επικέντρωση στο προϊόν έτσι ακριβώς όπως έκαναν και οι προηγούμενες τρεις γενιές, ταυτόχρονα με τη γενναία προσέγγιση του μέλλοντος, επεκτείνοντας τη μάρκα και προχωρώντας την επιχείρηση ένα βήμα παραπέρα», σχολίασε από την πλευρά της η Carolina Vergnano.

Caffè Vergnano – Costa Coffee: δύο διαφορετικοί καφέδες με κοινό χαρακτηριστικό την ποιότητα στη γεύση
«Επειδή είναι αρκετά κατακερματισμένο το πεδίο του καφέ όσον αφορά στις γεύσεις, δεν είναι εύκολο να ευχαριστήσουμε μεγάλο εύρος του κοινού μόνο με ένα είδος καφέ. Η Vergnano και η Costa Coffee είναι αρκετά διαφορετικοί καφέδες κυρίως όσον αφορά στη γεύση, βέβαια, με κοινό χαρακτηριστικό την ποιότητα. Με αυτόν τον τρόπο, μας παρέχεται η δυνατότητα για μία στέρεα βάση ώστε να χτίσουμε κάτι καλό» τόνισε ο Πρόδρομος Νικολαΐδης. Επιπρόσθετα, ο ίδιος έκανε λόγο για δύο διαφορετικά προφίλ καφέδων στο κομμάτι του χτισίματος ενός ονόματος στην αγορά, με κοινή γραμμή στο κομμάτι της επέκτασης και ανάπτυξης στην αγορά.

Οι βλέψεις της Vergnano για το μέλλον
«Μαζί με την Coca – Cola πραγματοποιείται το όνειρο της εταιρείας μας να επεκταθούμε και σε άλλες αγορές παγκοσμίως» ανέφερε η Carolina Vergnano.

Όσον αφορά στις βλέψεις της οικογενειακής επιχείρησης Vergnano, η CEO της εταιρείας σημείωσε ότι: «Θέλουμε ο καφές που προσφέρουμε στο κοινό και στους πελάτες μας να είναι ο καλύτερος καφές και η πρώτη προτίμησή τους σε όλο το εύρος των αγορών».

Τέλος, η Carolina Vergnano έκανε λόγο για τη συνέχιση της ιστορίας της εταιρείας, κάνοντας το brand ακόμη πιο επιτυχές και γνωστό παγκοσμίως, κάτι το οποίο αποτελεί πρόκληση και συνάμα κινητήρια δύναμη για την Caffè Vergnano.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δελφοί: Ξανά στο σφυρί με… σκόντο 20% το εργοστάσιο της γαλακτοβιομηχανίας στο Μεσολόγγι

Σε πλειστηριασμό βγαίνουν εκ νέου την 1η Ιουλίου οι εγκαταστάσεις της γαλακτοβιομηχανίας Δελφοί στο Μεσολόγγι, μετά από δύο πλειστηριασμούς που απέβησαν άκαρποι λόγω έλλειψης πλειοδοτών. Επισπεύδουσα είναι η Intrum Hellas, για οφειλές της εταιρείας προς την Τράπεζα Πειραιώς, ενώ η τιμή πρώτης προσφοράς είναι μειωμένη κατά 20% σε σχέση με τις δύο προηγούμενες διαδικασίες, από τα 3.048.403 ευρώ στα 2.438.722,40 ευρώ. Σημειώνεται ότι η εκτιμώμενη εμπορική αξία του ακινήτου ανέρχεται σε 1.610.000 ευρώ (συμπεριλαμβάνοντας το κόστος τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών και χρήσεων, που ανέρχεται περίπου σε 20.000 ευρώ για το πρόστιμο τακτοποίησης και την αμοιβή του μηχανικού) και η εκτμώμενη αξία των μηχανημάτων και της λοιπής κινητής περιουσίας που περιλαμβάνει το εργοστάσιο στα 1.438.403 ευρώ.

Τι περιλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου
Οι εγκαταστάσεις της Δελφοί βρίσκονται στη θέση Τρελαγκάθα, σε μικρή απόσταση από την Ιόνια Οδό και την Εθνική Οδό Αντιρρίου-Ιωαννίνων, και σύμφωνα με την εταιρεία έχουν τη δυνατότητα παραγωγής 7.000 τόνων τυροκομικών προϊόντων ετησίως και συσκευασίας 600 τόνων σε μηνιαία βάση. Σύμφωνα με τον πιστοποιημένο εκτιμητή του ακινήτου, η βιομηχανική μονάδα αποτελείται από τα ψυγεία αποθήκευσης, τους χώρους επεξεργασίας και παραγωγής, τα γραφεία και τους βοηθητικούς αποθηκευτικούς χώρους. Πρόκειται ως επί το πλείστον για μεταλλικά κτίρια με μεταλλικό σκελετό και βάσεις από οπλισμένο σκυρόδεμα, με βιομηχανικό δάπεδο σε τμήμα της κατασκευής και με πλακίδια στο χώρο των εργαστηρίων και των ψυγείων. Οι εξωτερικές και οι εσωτερικές τοιχοποιίες είναι μεταλλικές με φύλλα πάνελ. Στο μεγαλύτερο τμήμα της μονάδας υπάρχουν ψυκτικοί θάλαμοι με ιδιαίτερες επικαλύψεις των τοιχοποιιών τους για την διατήρηση της θερμοκρασίας τους, ενώ η κατασκευή του κτιρίου κρίνεται καλή για την χρήση και την παλαιότητα του. Στον πλειστηριασμό περιλαμβάνεται και ο πλήρης μηχανολογικός και λοιπός εξοπλισμός του εργοστασίου.

Η ιστορία της γαλακτοβιοµηχανίας
Η Δελφοί ιδρύθηκε το 1994 από τον Κώστα Δανιγγέλη, ο οποίος αγόρασε μία υφιστάμενη τυροκομική μονάδα στην Τρελαγκάθα Μεσολογγίου, που σταδιακά επεκτάθηκε στη σημερινή δυναμικότητα. Η εταιρεία διέθετε ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα, εξάγοντας σε χώρες όπως η Αγγλία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Αυστραλία, καθώς και οι Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ παρήγαγε και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για πελάτες τόσο στο εσωτερικό της χώρας μας, όσο και στο εξωτερικό. Ωστόσο, σταδιακά τα προβλήματα ρευστότητας και οι αυξανόμενες βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις επιδείνωσαν την οικονομική της θέση. Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες οικονομικές καταστάσεις της γαλακτοβιομηχανίας, για τη χρήση 2017, ο κύκλος εργασιών της είχε υποχωρήσει στα 12,6 εκατ. ευρώ (από τα 15,6 εκατ. το 2016) και το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους είχε διαμορφωθεί σε ζημίες 844.883 ευρώ, ενώ το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας ανερχόταν σε 13,3 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΕΒΟΛ: Διαψεύστηκαν οι προσδοκίες για αύξηση του τζίρου στα 20 εκατ. ευρώ

Διαψεύστηκαν οι εκτιμήσεις που είχαν διατυπωθεί τον Σεπτέμβριο του 2021 από τον τότε πρόεδρο της ΕΒΟΛ, Νικήτα Πρίντζο, για αύξηση του περσινού τζίρου του συνεταιρισμού πάνω από τα 20 εκατομμύρια ευρώ, καθώς σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του συνεταιρισμού, ο τζίρος του 2021 έκλεισε λίγο πάνω από τα 17 εκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας μείωση 4,4% σε σχέση με το 2020 (17,8 εκατ. ευρώ). Μειωμένο ήταν και το προ φόρων της χρήσης 2021, που ανήλθε σε κέρδος ποσού 533.678 ευρώ, έναντι κέρδους 2.027.559 ευρώ της χρήσης 2020.

Το ποσοστό της προ φόρων κερδοφορίας επί του κύκλου εργασιών διαμορφώθηκε στο 3,13% το 2021, από 11,38% το 2020. Τα κέρδη μετά από φόρους περιορίστηκαν στα 433.436 ευρώ, από τα 1.811.081 ευρώ το 2020.

Όσον αφορά στους στόχους του Συνεταιρισμού για το τρέχον έτος, η ΕΒΟΛ επικεντρώνεται στη στήριξη του αγροτικού κόσμου, ώστε να ξεπεράσει τις δυσκολίες που περνάει ο ευαίσθητος αυτός τομέας, στην παραγωγή νέων προϊόντων, υψηλής διατροφικής αξίας, και στην επέκταση του δικτύου διανομής σε περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter