Στο ΔΣ του ΣΥΝ.ΚΑ ως αντιπρόεδρος ο Διαμαντής Μασούτης

Σε σώμα ανασυγκροτήθηκε το διοικητικό συμβούλιο της ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές ΑΕ, μετά και την ολοκλήρωση των διαδικασιών επικύρωσης της συμφωνίας μεταξύ Μασούτη και ΣΥΝ.ΚΑ., που σηματοδοτεί την επέκταση της Μασούτης σε Κρήτη, νησιά του Αιγαίου και Κέρκυρα. Ειδικότερα, στο νέο ΔΣ καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου ασκεί ο Δημήτρης Αλεξάκης, ενώ ο Διαμαντής Μασούτης αναλαμβάνει καθήκοντα αντιπροέδρου.

Ως προς τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ, από την πλευρά του ΣΥΝ.ΚΑ συμμετέχουν οι Γιώργος Μπαουράκης και Παντελής Σταγάκης, ενώ από την πλευρά της Μασούτης προστίθεται ο οικονομικός διευθυντής του βορειοελλαδίτικου ομίλου, Μενέλαος Μπουφίδης. Σημειώνεται ότι ο Απόστολος Αλεξάκης, που στο αρχικό ΔΣ της εταιρείας συμμετείχε ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, απουσιάζει από το νέο ΔΣ, η θητεία του οποίου διαρκεί έως τον Ιούνιο του 2028.

Διατηρούν την ταυτότητά τους τα καταστήματα στην Κρήτη
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τη συμφωνία μεταξύ Μασούτη και ΣΥΝ.ΚΑ., προβλέπεται η μεταβίβαση στη Μασούτης των καταστημάτων των εταιρειών «Γαλαξίας Α.Ε.»
και «Μαρκάτο Α.Ε.» στην Κέρκυρα, καθώς και η μελλοντική μεταβίβαση των υποκαταστημάτων που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου. Για την Κρήτη συμφωνήθηκε ότι τα καταστήματα
θα διατηρήσουν την υφιστάμενη ταυτότητά τους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πάνω από τους μισούς Αμερικανούς καταναλώνουν σνακ καθημερινά χωρίς να πεινάνε

Δυναμική αλλαγή στην ευρύτερη αγορά των αμερικάνικων σνακ καταγράφει η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων αγοράς IRI, με έδρα το Σικάγο.

Η κατανάλωση σνακ στις ΗΠΑ έχει πλέον ξεφύγει από το διατροφικό πλαίσιο και αναδεικνύεται ως τρόπος ζωής και σήμα κατατεθέν της καθημερινότητας και του χαρακτήρα όσων τα καταναλώνουν. Για το 51% των Αμερικανών πολιτών, ο λόγος για την κατανάλωση σνακ είναι η «επιθυμία να προσθέσουν ενδιαφέρον» στην καθημερινή τους διατροφή.

Στα παραπάνω κοινωνικά συμπεράσματα κατέληξε το σεμινάριο «Snack Sensations around the world», όπου παρουσιάστηκε η ομότιτλη έρευνα από την επικεφαλής αναλύτρια αγοράς της IRI με ειδίκευση στις καταναλωτικές τάσεις, Σάλι Λάιονς – Γουάιατ.

Καθώς τα σνακ τείνουν να αντικαταστήσουν τα βασικά γεύματα της ημέρας, διαπιστώνεται ότι το 45% των Αμερικανών καταναλώνει τουλάχιστον τρία σνακ ημερησίως.

Αύξηση σε όλα τα κανάλια πωλήσεων – Νέες τάσεις σε γεύσεις και συσκευασίες
Ανοδική τάση καταγράφεται σε όλα τα κανάλια πώλησης σνακ, είτε μιλάμε για προγραμματισμένες ή αυθόρμητες αγορές λιανικής από επίγεια σημεία πώλησης, είτε για Q-Commerce (quick commerce, δηλαδή τάχιστες ηλεκτρονικές αγορές), που γίνεται κυρίως μέσω UberEats, DoorDash και GrubHub. Μέσα στο 2022 αναπτύσσεται ραγδαία και η κατανάλωση σνακ ως εμπειρία (experiential testing) που προτείνεται από influencers, διαμορφωτές γνώμης και δημόσια πρόσωπα της αμερικανικής σκηνής. Άλλωστε, από την έρευνα της IRI αποκαλύπτεται πως αυξάνεται ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση των προϊόντων.

Στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές αναζητούν την ποικιλία στον κλάδο των σνακ. Ταυτόχρονα, το 2021 σημειώθηκε αύξηση κατά 26% της προτίμησης για πολυσυσκευασίες. Σύμφωνα με την επικρατούσα τάση στην αγορά των ΗΠΑ, το 51% των καταναλωτών επιθυμούν τα σνακ να είναι και ωφέλημα για την υγεία, με έντονη τη ζήτηση για προϊόντα, υγρά ή στερεά, που έχουν αντιοξειδωτική δράση. Επίσης, το 29% καταναλώνει σνακ στο πλαίσιο της ειδικής διατροφής που ακολουθεί. Το 88% των Αμερικανών επιλέγει σνακ με κριτήριο τη γεύση.

Σημειώνεται ότι πρόκειται για αγορά με μεταλλασσόμενη τμηματοποίηση, ειδικά με τη διεύρυνση της έννοιας του σνακ για το αμερικανικό διατροφικό περιβάλλον. Στην αγορά των σνακ στις ΗΠΑ, διαρκώς αναδεικνύονται νέες τάσεις, παραγκωνίζοντας τις υφιστάμενες. Για την είσοδο στην αμερικανική αγορά σνακ και την αποκόμιση κέρδους από τις επιχειρήσεις που θα δραστηριοποιηθούν, απαιτείται αφενός η στενή παρακολούθηση της αγοράς και αφετέρου η ταχεία αναπροσαρμογή του προσφερόμενου προϊόντος.

Βιωσιμότητα, σνακ φυτικής προέλευσης και ανταγωνιστές
Η διάσταση της βιωσιμότητας εντάσσεται με διαφορετικούς τρόπους στην αγορά σνακ των ΗΠΑ. Για παράδειγμα, παρατηρείται προσπάθεια περιορισμού της σπατάλης τροφίμων με τη χρήση υλικών που διαφορετικά θα κατέληγαν στην χωματερή, όπως στα τσιπς φρούτων Rind, στους χυμούς, τα smoothies και στα κράκερ Upcysled και στα μπισκότα Doughp.

Σε ό,τι αφορά τα φυτικής προέλευσης (Plant-Based) σνακ, εκείνα αφορούν μικρότερο αριθμό καταναλωτών: Μόνο το 10% των Αμερικανών καταναλωτών αγοράζει συνήθως σνακ από υλικά φυτικής προέλευσης. Ωστόσο, το συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς χρήζει παρακολούθησης, καθώς το 25% αυτού του τμήματος καταναλωτών φαίνεται διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα χρήματα από το μέσο όρο, προκειμένου να αγοράσει φυτικά σνακ.

Ακόμη, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 στις ΗΠΑ σημειώθηκε αύξηση κατά 10% της αξίας των πωλήσεων σοκολάτας και κατά 11% της αξίας πωλήσεων γιαουρτιού, αγορών που ανταγωνίζονται ευθέως την κατηγορία των σνακ στις ΗΠΑ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΑΒ Βασιλόπουλος: Νέος Brand President ο Νίκος Λαβίδας

Ο Νίκος Λαβίδας αναλαμβάνει καθήκοντα Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος από τις 20 Αυγούστου 2022. Πρόκειται για στέλεχος με μακρά πορεία στον κλάδο των τροφίμων. Από το 2009 έως το 2010 εργάστηκε ως Διευθύνων Σύμβουλος στην Kraft Foods Hellas.

Στη συνέχεια, εντάχθηκε στο δυναμικό της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, όπου μέσα από διαδοχικούς ρόλους, ξεκινώντας από τη θέση του Επικεφαλής Στρατηγικής και Ανάπτυξης έως και τη θέση του Γενικού Διοικητικού Διευθυντή, συμμετείχε στην αναδιοργάνωση της εταιρείας, αλλά και σε μια σειρά στρατηγικών εξαγορών.

Πιο πρόσφατα, ο Ν. Λαβίδας εργάστηκε στην Upfield ως Γενικός Διευθυντής υπεύθυνος για τις αγορές της Ελλάδας, της Κύπρου, της Αλβανίας καθώς και δέκα ακόμη άλλων χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στον νέο του ρόλο, ο Νίκος Λαβίδας θα ηγηθεί της ΑΒ Βασιλόπουλος και θα απευθύνεται στον Jesper Lauridsen, Brand President Albert και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης.

Υπενθυμίζεται ότι καθήκοντα Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος ασκούσε από το 2018 ο Βασίλης Σταύρου, που αποχώρησε τον περασμένο Φεβρουάριο, με τον Jesper Lauridsen να τον αντικαθιστά προσωρινά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter