Κορπή: Επένδυση 5 εκατ. ευρώ για διπλασιασμό της παραγωγής φυσικού μεταλλικού νερού

Στη διεύρυνση της παραγωγής εμφιαλωμένου μεταλλικού νερού, «επειδή έχει παρατηρηθεί αύξηση στη ζήτηση», στοχεύει η Κορπή, όπως αποκάλυψε ο Δημήτρης Χανιόγλου, επικεφαλής της κατηγορίας του νερού για τη Nestle στην ελληνική αγορά, στο περιθώριο της παρουσίασης των συνεργατικών δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας της Nestle με την Εναλεία.

Η επίτευξη του στόχου διεύρυνσης παραγωγής που έθεσε η Nestle για το εργοστάσιο της Κορπή μπορεί να φτάσει μέχρι και τον διπλασιασμό της υπάρχουσας παραγωγής, μέσα από τη διαδικασία διάνοιξης νέας γεώτρησης άντλησης νερού από τον ίδιο υδροφόρο ορίζοντα, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023.

Με την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης επένδυσης, έχει συμφωνηθεί να προχωρήσει το πλάνο για επένδυση στις παραγωγικές γραμμές, ώστε να μπορεί η Κορπή να εκμεταλλευτεί εμπορικά το πλεόνασμα ποσότητας νερού που θα έχει δημιουργήσει. Το σύνολο της επένδυσης, που θα περιλαμβάνει και τη γεώτρηση και τις -τουλάχιστον δύο- νέες παραγωγικές γραμμές θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2025, με συνολικό κόστος τα 5 εκατ. ευρώ.

Το πλεόνασμα ποσότητας νερού θα φέρει νέο πλάνο πωλήσεων
Την επένδυση ανακοίνωσε ο διευθυντής του εργοστασίου της Κορπή στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, Νίκος Θαλασσινός. «Τρέχει ήδη η επένδυση νέας γεώτρησης στο εργοστάσιο, η οποία θα μας βοηθήσει του χρόνου, σύμφωνα με το πλάνο, να αυξήσουμε κατά πολύ τη δυναμική του εργοστασίου. Μπορούμε να μιλάμε ακόμη και για διπλασιασμό της ποσότητας», δήλωσε.

Ο διπλασιασμός θα έχει να κάνει και με τη χρονική περίοδο και την αντίστοιχη ζήτηση που θα υπάρχει στην αγορά. Ο κ. Θαλασσινός άφησε ανοικτό η νέα δυναμική που θα αποκτήσει η παραγωγή στο εργοστάσιο να αναπροσαρμόσει και το πλάνο πωλήσεων του νερού Κορπή.

Νέες επενδύσεις
«Το 2021 ήταν μια καλή χρονιά για την εταιρεία. Κοιτάμε με αισιοδοξία το μέλλον και γι’ αυτό εγκρίνουμε νέες επενδύσεις, όπως αυτή τη νέας γεώτρησης, που είναι πολύ σημαντική. Ό,τι κάνουμε, προσπαθούμε να το κάνουμε με σεβασμό προς το περιβάλλον. Η νέα επένδυση θα σημαίνει και διεύρυνση του εργοστασίου και αυτό μπορεί να βοηθήσει και την περιοχή», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle Ελλάδος, Νίκος Εμμανουηλίδης.

18 έως 24 μήνες
Ο Νίκος Κονιώσης, διευθυντής παραγωγής στο εργοστάσιο της Κορπή στο Μοναστηράκι Βόνιτσας εκτίμησε πως απαιτούνται από 18 έως 24 μήνες για να μπορεί να ενταχθεί η πλήρης δυναμική νέας γεώτρησης και των νέων γραμμών παραγωγής στο συνολικό παραγωγικό αποτέλεσμα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Δ. Βιντζηλαίος: Η Creta Farms έχει ανακάμψει πλήρως

Η παραγωγική μονάδα της Creta Farms, στο Ρέθυμνο, ήταν η πρώτη στάση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνη Γεωργιάδη, στο πλαίσιο της περιοδείας του στον νομό Ρεθύμνου. Κατά την επίσκεψη, ο υπουργός, ξεναγήθηκε από τον στρατηγικό επενδυτή της Creta Farms, Δημήτρη Βιντζηλαίο, στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις και την καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής που διαθέτει η Creta Farms στο Ρέθυμνο, ως ο μεγαλύτερος παραγωγός χοιρινού κρέατος στην Ελλάδα.

Στο πλαίσιο της συνολικής επένδυσης ύψους 5,5 εκατ. ευρώ από τον νέο μέτοχο της εταιρείας, οι εγκαταστάσεις της Creta Farms στο Ρέθυμνο αναβαθμίστηκαν με την προσθήκη νέων τεχνολογιών και παραγωγικών δυνατοτήτων. Πρόκειται για μία επένδυση που έχει ως στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας στην Ελληνική αγορά όσο και την ενίσχυση των εξαγωγών.

Σημειώνεται πως η Creta Farms σήμερα απασχολεί συνολικά 656 εργαζόμενους.

«Η Creta Farms σήμερα έχει ανακτήσει πλήρως το μερίδιο που είχε χάσει κατά την προηγούμενη περίοδο. Η εταιρεία έχει αυξήσει τις θέσεις εργασίας, προχωρά σε νέες επενδύσεις, αναπτύσσει τις εξαγωγές και γενικά προοιωνίζει ένα λαμπρό μέλλον τόσο για την ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό. Αυτή είναι η Ελλάδα που θέλουμε. Η Ελλάδα της ανταγωνιστικότητας, της πρωτοπορίας και της καινοτομίας», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Βιντζηλαίος, στρατηγικός επενδυτής της Creta Farms, τόνισε ότι «η εταιρεία έχει ανακάμψει πλήρως επιστρέφοντας σε θετικά αποτελέσματα. Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την ηγετική θέση της Creta Farms στην εγχώρια αγορά τροφίμων μέσα από τη στρατηγική επενδύσεων σε Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D), για τη δημιουργία νέων ιδεών και καινοτόμων προϊόντων ενισχύοντας περαιτέρω τον εξαγωγικό μας χαρακτήρα».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Κρατά χαμηλό το κόστος εμφιαλωμένου νερού η Nestle Ελλάδος

Συγκρατεί τα κόστη σε όλες τις συνεργασίες του εμφιαλωμένου νερού Κορπή η Nestle, προκειμένου να ενισχύσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά.
Η Nestle αναγνωρίζει την αύξηση του κόστους που επιφέρει στην παραγωγή του προϊόντος η ενεργειακή κρίση και η αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα. «Από τη μεριά μας, προσπαθούμε να απορροφήσουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι του κόστους, ώστε αυτό να μην φτάσει στον καταναλωτή», πρόσθεσε ο κ. Χανιόγλου, «και αυτό το κάνουμε για ένα προϊόν που στον κόσμο φαντάζει εύκολο, αλλά δεν είναι».

«Οι αυξήσεις είναι πολύ μεγάλες σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς: Ενέργεια, υλικά συσκευασίας, πρώτες ύλες, οπότε υπάρχει πολύ μεγάλο ποσοστό αύξησης.

Ο στόχος της εταιρείας είναι η βιωσιμότητα και η προτεραιότητα στον καταναλωτή και οι τιμές του νερού Κορπή στα ράφια είναι το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας. Είναι πάρα πολύ δυναμικό το γενικότερο περιβάλλον, συνεχίζουμε να προσπαθούμε και ευελπιστούμε ότι θα καταφέρουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις τιμές και στη “Σεζόν του Νερού”, με τη μεγάλη κατανάλωση που έρχεται λόγω καλοκαιριού», συμπλήρωσε ο κ. Χανιόγλου. Η Κορπή προσπαθεί να κρατά σταθερή την πηγή και τον υδροφόρο της ορίζοντα, ώστε να συνεχίσει να εμφιαλώνει φυσικό μεταλλικό νερό ποιότητας και αυτό το καταφέρνει με τον τρόπο και τη ροή με την οποία αντλεί το νερό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI του 2021 για το σύνολο των εμφιαλωμένων νερών της ελληνικής αγοράς, το νερό Κορπή βρίσκεται στην πέμπτη θέση, με μερίδιο 9,1%.

Το FOODReporter ρώτησε τον κ. Χανιόγλου και εκείνος απάντησε ότι τα στοιχεία της NielsenIQ που έχει στα χέρια της η Nestle δείχνουν το νερό Κορπή στην τρίτη θέση στα μερίδια αγοράς σε τρέχοντα χρόνο, δίχως όμως να υπολογίζονται στα αποτελέσματα τα εμφιαλωμένα νερά ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή η ειδική κατηγορία στην οποία η Κορπή δεν δραστηριοποιείται. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ανά χώρα εταιρείες που εμπορεύονται εμφιαλωμένο νερό και ανήκουν στη Nestle αντιπροσωπεύουν περίπου το 10% του ετήσιου κύκλου εργασιών ολόκληρου του ομίλου. Λίγο μεγαλύτερο (10-12%) είναι το αντίστοιχο ποσοστό για την ελληνική αγορά.

Έρχονται κι άλλες βιώσιμες λύσεις, δεν υπάρχει εγκεκριμένο πλάνο για ιδιωτική μονάδα παραγωγής ενέργειας
Δεν υπάρχει κάποιο εγκεκριμένο πλάνο για την Κορπή να δημιουργήσει τη δική της μονάδα παραγωγής ενέργειας εντός του εργοστασίου σε βραχυπρόθεσμο χρονικό διάστημα.

«Εσωτερικά κοιτάμε άλλες βιώσιμες λύσεις, ώστε να ενισχύσουμε την ηλεκτροδότηση του εργοστασίου. Η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, είναι πιο πολύ μελέτες και έρευνες που κάνουμε σε συνεννόηση με τα κεντρικά της εταιρείας», παραδέχτηκε ο διευθυντής του εργοστασίου της Κορπή στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, Νίκος Θαλασσινός.

Όπως εξήγησε στο FOODReporter ο Πασχάλης Καστανάς, διευθυντής βιωσιμότητας συσκευασιών της Nestle, «ένας σημαντικός παράγοντας επιβράδυνσης για την έγκριση τέτοιων ενεργειών, ήταν και ο αντίστοιχος νόμος που ίσχυε στην Ελλάδα: Μέχρι τώρα, αν παρήγαγες δικό σου ρεύμα, έπρεπε υποχρεωτικά να το δώσεις στη ΔΕΔΔΗΕ και να λάβεις αντίστοιχη ποσότητα και όχι να χρησιμοποιείς κατευθείαν το ρεύμα που παράγεις». Το εργοστάσιο της Κορπή στο Μοναστηράκι Βόνιτσας λειτουργεί με 100% Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter