Violife: Κυρίαρχη μάρκα plant-based τυριών παγκοσμίως με μερίδιο 24%

Μερίδιο που προσεγγίζει το 25% κατέχει η Violife στην παγκόσμια κατηγορία των plant-based τυριών, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η Upfield, στην οποία ανήκει από το 2020 το ελληνικό brand. Όπως αναφέρει η Upfield στην πιο πρόσφατη έκθεση ESG της, όταν το 2020 εξαγόρασε τη Violife, αυτή ήταν μία μικρή, αλλά κυρίαρχη ελληνική παραγωγός vegan τυριών. Δύο χρόνια μετά, η Violife αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στην αγορά των plant-based τυριών, με τα προϊόντα της να πωλούνται σε 60 χώρες και να αποτελούν το 24% της συγκεκριμένης αγοράς παγκοσμίως.

Η Upfield διευκρινίζει ότι το ποσοστό αυτό αφορά στις αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. Σύμφωνα πάντα με την Upfield, οι μάρκες που περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιό της είναι νούμερο 1 ή 2 σε 45 από τις 95 χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται. Ενδεικτικά αναφέρεται η περίπτωση της μάρκας Country Crock, που είναι η πιο δημοφιλής μάρκα plant-based βουτύρου στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και η Becel, της οποίας το plant-based εναλλακτικό του βουτύρου προϊόν αναπτύχθηκε κατά 3% στη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2021, ενώ συνολικά κατά το περασμένο έτος αύξησε την καταναλωτική του βάση κατά 20%.

Σημειώνεται ότι και η Violife λάνσαρε πέρυσι plant-based εναλλακτικό του βουτύρου προϊόν σε Ευρώπη και Ιαπωνία, με την ονομασία Vioblock.

Εξάλλου, η Upfield αναφέρει στην έκθεση ESG της πως τα τελευταία δύο χρόνια έχει καινοτομήσει ή ανανεώσει το 80% των προϊόντων της, χάρη στο μεγάλο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης που διαθέτει στην Ολλανδία.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Trata: Ισχυρή διετία στις πωλήσεις, έρχονται νέοι στόχοι με καινούρια προϊόντα και νέες συσκευασίες

Δυναμική προοπτική εμφανίζει η Trata, στο πέρασμά της στην τρίτη γενιά, μέσα και από το επαναλανσάρισμα της εταιρικής ταυτότητας, που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες και στο FOODReporter.

Η εταιρεία προσέδωσε υπεραξία, μέσα σε μια πολύ ιδιαίτερη διετία (2020 και 2021) που τη σφράγισε η πανδημία του κορoνοϊού, με την ανάπτυξη της κατηγορίας ψαρικών, ιδιαίτερα στους τόνους και τις τονοσαλάτες, που καταλαμβάνουν το 80% των πωλήσεων της κατηγορίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκλειστικά έχει στη διάθεσή του το FOODReporter, ο ρυθμός πωλήσεων εσωτερικού της Konva ΑΕΒΕ κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021 κινείται με ρυθμό ανάπτυξης άνω του 17%.

«Η Trata, με άρμα την απόλυτη καινοτομία του μοναδικού διεθνώς φυσικά καπνισμένου τόνου και τονοσαλατών, των νέων λανσαρισμάτων τόνου και σολομού σε φάκελο και το σύγχρονο και εξωστρεφές μοντέλο εμπορικής διαχείρισης, αποτελεί ένα success story για την κατηγορία, σ’ αυτή την ιδιαίτερη διετία που πέρασε και με το βλέμμα στη νέα εποχή, η οποία περιλαμβάνει, στην τρέχουσα οικονομική χρήση, την αλλαγή, τόσο του branding, όσο και του packaging των προϊόντων», υποστηρίζει, μιλώντας στο FOODReporter, ο διευθυντής πωλήσεων της Trata (Konva ΑΕΒΕ), Δημήτρης Συνοδινός.

Ρυθμός – ρεκόρ στην αύξηση πωλήσεων στη διετία 2020 – 2021
Στις πωλήσεις οργανωμένου λιανεμπορίου τη διετία 2020-2021, η Trata κατέγραψε ρυθμό – ρεκόρ στην αύξηση πωλήσεων, με 51% στην κατηγορία του τόνου και 99% στις τονοσαλάτες σε σύγκριση με τις πωλήσεις των ίδιων προϊόντων Trata του 2019. Το μερίδιο της Trata στο σύνολο της κατηγορίας τόνου, δίχως να υπολογίζεται η προσφορά της εταιρείας σε συμφωνίες ιδιωτικής ετικέτας, κατέγραψε αύξηση 12%. Το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης στις τονοσαλάτες ήταν 36%. Αντίστοιχα, το μερίδιο αξίας της Trata μέσα στην ίδια διετία αυξήθηκε κατά 4,4% από τις πωλήσεις του 2019 για τους τόνους και 7% για τις τονοσαλάτες.

«Φέρνουμε ακόμα πιο κοντά το φιλόδοξο όραμα της Trata τρίτης γενιάς να ηγηθεί και αυτής της κατηγορίας, αλλάζοντας τον τρόπο που απολαμβάνουμε τον τόνο και τα οφέλη του στην Ελλάδα. Η Trata ανέπτυξε ισχυρά την αξία της κατηγορίας σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για το λιανεμπόριο. Η εταιρεία αποτέλεσε τον οδηγό της κατηγορίας για τα έτη 2020 και 2021 και εξακολουθεί να κρατά το ρυθμό της κατά το πρώτο τετράμηνο του 2022», πρόσθεσε σχετικά ο κ. Συνοδινός.

Άλλωστε, οι τόνοι Trata πρόσθεσαν συνολικά επιπλέον πωλήσεις ύψους 2,424 εκατ. ευρώ την τελευταία διετία, με βάση τα στοιχεία της IRI για το οργανωμένο λιανεμπόριο και αντίστοιχα, οι τονοσαλάτες πρόσθεσαν €865.000 επιπλέον σε τζίρους πωλήσεων.

7 στις 10 αγορές τόνου στο οργανωμένο λιανεμπόριο αφορούν προϊόντα Trata
Το μερίδιο αξίας στον τόνο διαμορφώθηκε για το 2021 σε 67,9%, αυξημένο κατά 2,4% σε σχέση με το 2019 και αντίστοιχα, το μερίδιο στις τονοσαλάτες διαμορφώθηκε το 2021 στο 12,7%, αυξημένο κατά 2,6% από το 2019, σύμφωνα με επιπλέον στοιχεία του ινστιτούτου IRI. Τα προϊόντα τόνου και τονοσαλάτας συνθέτουν το 80,6% του μεριδίου αξίας τυποποιημένων ψαρικών.
Εν πολλοίς, η ελληνική λιανική αγορά ακολούθησε την παγκόσμια τάση αύξησης στην κατανάλωση ψαρικών και ιχθυηρών κατά τη διετία των lockdown και της πανδημίας του κορoνοϊού, όπως αυτή αναλύθηκε από το FOODReporter. Σε ό,τι αφορά τα ελληνικά στοιχεία πωλήσεων, «γίνεται αυτομάτως αντιληπτή η καθοριστική συμβολή της Trata στη μεσοσταθμική προσθήκη 2,5 μονάδων μεριδίου αξίας στην κατηγορία, συγκριτικά με τη χρονιά που θεωρείται βαρόμετρο, δηλαδή το 2019», πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, σημειώνει ο κ. Συνοδινός.

Aπορρόφησε μεγάλο μέρος από τα αυξημένα κόστη ενέργειας, µεταφορών, πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας
«Αξίζει να σημειωθεί ότι η Konva ΑΕΒΕ προχώρησε στις χαμηλότερες ανατιμήσεις της κατηγορίας έως σήμερα, απορροφώντας συνειδητά ένα πολύ μεγάλο μέρος από τα κόστη ενέργειας, μεταφορών, πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, με σταθερό προσανατολισμό στις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή, κάτι που εκτιμάται ανταποδοτικά, αν κρίνουμε από τους αριθμούς πωλήσεων», ολοκλήρωσε ο κ. Συνοδινός.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Στέλιος Κανάκης: Ανέκαμψε το 2021, συνεχίζει ανοδικά το 2022

Σε επίπεδα αυξημένα σε σχέση με το 2020, αλλά και με το 2019, που ήταν και η τελευταία χρονιά προ πανδημίας, κινήθηκε ο τζίρος και η κερδοφορία της Στέλιος Κανάκης το 2021, ανακάμπτοντας από τις απώλειες που επέφεραν το 2020 τα lockdowns, δεδομένης της εξάρτησης που παρουσίαζε η εταιρεία από το κομμάτι του HoReCa. Ειδικότερα, η εταιρεία κατά την διάρκεια του 2021 παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών της σε ετήσια βάση κατά 21,4%, με καθοριστικό παράγοντα της αύξησης αυτής την άρση των περιοριστικών μέτρων που εφαρμόστηκαν το 2020 τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και την προσαρμοστικότητα της εταιρείας στις απαιτήσεις της αγοράς και της οικονομικής συγκυρίας. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο τζίρος της εταιρείας, που εξαγοράστηκε από την Orkla το 2019, διαμορφώθηκε πέρυσι στα 20,96 εκατ. ευρώ, έναντι 17,27 εκατ. ευρώ το 2019, 19,56 εκατ. ευρώ το 2018 και 20,18 εκατ. ευρώ το 2017, που ήταν και η κορυφαία της επίδοση μέχρι πρότινος.

Οι αυξήσεις στις τιμές περιόρισαν το περιθώριο κέρδους
Παράλληλα, σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της, η Στέλιος Κανάκης αύξησε σε επίπεδα προ πανδημίας το περιθώριο τόσο της μικτής όσο και της καθαρής κερδοφορίας της (αύξηση 31,2%), παρά το συνεχιζόμενο δυσμενές περιβάλλον εξαιτίας της COVID-19 και τις έντονες ανοδικές τάσεις των διεθνών τιμών ενέργειας και πρώτων υλών. Ωστόσο, οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων που εισήγαγε η εταιρεία καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 επηρέασε το ποσοστό του περιθωρίου κέρδους, που μειώθηκε κατά 32,4%. Το αποτέλεσμα προ φόρων παρουσίασε σημαντική αύξηση της τάξης του 27,8%, αφενός μεν λόγω της αύξησης των πωλήσεων, αφετέρου δε λόγω της συγκράτησης των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας.

Συνεχίζει ανοδικά και το 2022
Όσον αφορά στο 2022, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις της Στέλιος Κανάκης συνεχίστηκαν κανονικά με αύξηση του όγκου τους, ενώ οι ενδεχόμενες απώλειες του μικτού περιθωρίου κέρδους λόγω της συνεχιζόμενης αύξησης των διεθνών τιμών παραγωγής εκτιμάται πως θα αντισταθμιστούν από την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων. Επίσης, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε τροποποίηση της διαδικασίας λήψης και εκτέλεσης των παραγγελιών, μέσω της πλήρους μηχανογράφησης αυτών.

Κατά τ’ άλλα, οι στόχοι της εταιρείας για φέτος είναι μεταξύ άλλων η αξιοποίηση των ωφελειών από την ένταξή της σε ένα πολυεθνικό όμιλο, και ιδίως των συνεργειών που μπορούν να προκύψουν τόσο σε προϊοντικό, όσο και σε γεωγραφικό επίπεδο, η αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας που θα παρουσιαστεί τόσο στην αγορά του εσωτερικού όσο και ιδίως του εξωτερικού, η συγκράτηση και ο περιορισμός των δαπανών και εν γένει εξόδων, καθώς και η εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων οργάνωσης, διοίκησης και κυρίως εμπορικής προβολής της δραστηριότητας της εταιρείας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Η στροφή των καταναλωτών στην ιδιωτική ετικέτα ευνοεί την Κρι-Κρι

Την ανοδική του πορεία συνεχίζει και φέτος ο τζίρος της γαλακτοβιομηχανίας Κρι-Κρι, με τα αυξημένα κόστη των υλικών και της ενέργειας να «ροκανίζουν» ωστόσο την κερδοφορία της. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε η εταιρεία, στο πρώτο τρίμηνο του έτους ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε σε 30,73 εκατ. ευρώ, έναντι 28,56 εκατ. ευρώ το 2021 (+7,6%). Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 1,75 εκατ. ευρώ, έναντι 4,53 εκατ. το 2021, και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,55 εκατ. ευρώ, έναντι 3,55 εκατ. το 2021, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,45 εκατ. ευρώ, έναντι 2,82 εκατ. το 2021.

Όπως εξηγεί η εταιρεία, οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους. Η εταιρεία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων, με τον πρώτο κύκλο των ανατιμήσεων να ολοκληρώνεται στα τέλη Ιανουαρίου, ενώ ακολούθησε και δεύτερος κύκλος με ανατιμήσεις που εφαρμόζονται από τον Μάιο ή τον Ιούνιο. Αθροιστικά, οι ανατιμήσεις αυτές είναι της τάξεως του 10% περίπου. Πάντως, το τελευταίο διάστημα, η άνοδος των τιμών των υλικών φαίνεται πως έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας σταθεροποιητικές τάσεις και ορισμένα σημάδια αποκλιμάκωσης στον ορίζοντα.

Αυξάνει μερίδια και πωλήσεις στην αγορά του γιαουρτιού
Στον κλάδο γιαουρτιού, συνολικά οι πωλήσεις της Κρι-Κρι αυξήθηκαν κατά 8,6% σε αξία και 5,7% σε όγκο στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν διψήφια ανάπτυξη +15,4%, αγγίζοντας τα 15 εκατ. ευρώ, με σημαντική ώθηση από την αγορά της Ιταλίας (+18,8%), του Ηνωμένου Βασιλείου (+4,2%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. Σε επίπεδο πενταμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +17%. Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν μικρή αύξηση +1,4%, αγγίζοντας τα 12,25 εκατ. ευρώ, παρότι η τρέχουσα συγκυρία έχει οδηγήσει τη συνολική αγορά σε πτώση 11,3% σε όγκο και 6,8% σε αξία. Το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών Κρι-Κρι διαμορφώνεται πλέον σε 16,9%, αυξημένο κατά 0,9 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Μαρ. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την Κρι-Κρι, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο πεντάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το 6%.

Στον κλάδο του παγωτού, όπου το α’ τρίμηνο δεν είναι αντιπροσωπευτικό των ετήσιων αποτελεσμάτων λόγω της μεγάλης εποχικότητας, οι πωλήσεις εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε 1,93 εκατ. ευρώ, έναντι 2,5 εκατ. της προηγούμενης χρονιάς, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στους πρώτους μήνες. Ωστόσο, στη συνέχεια οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν και στο πεντάμηνο οι πωλήσεις παγωτού εσωτερικού της εταιρείας εμφανίζονται αυξημένες κατά +8% περίπου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter