Κρι-Κρι: Το άνοιγμα στην Ιαπωνία, η ετοιμότητα για plant-based παγωτό και το φλερτ με Δωδώνη

Την αγορά παγωτού της Ιαπωνίας ετοιμάζεται να ανοίξει η Κρι-Κρι, «χτίζοντας» πάνω στην εμπειρία της από την αντίστοιχη αγορά της Νότιας Κορέας, στην οποία διαθέτει επιτυχημένη παρουσία. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος, μιλώντας σε δημοσιογράφους, η Ιαπωνία είναι μία αγορά-στόχος στην οποία καταγράφεται ισχυρή ζήτηση για ευρωπαϊκά προϊόντα, και ήδη η εταιρεία βρίσκεται σε επαφές με ανθρώπους της συγκεκριμένης αγοράς, ώστε να κάνει την είσοδό της σε αυτήν μέσα στο 2023.

Με την κίνηση αυτή, η Κρι-Κρι πρόκειται να επεκτείνει έτι περαιτέρω την εξαγωγική της δραστηριότητα, που το 2021 έφτασε να αντιπροσωπεύει το 46% του συνολικού της τζίρου, ξεπερνώντας τα 62 εκατ. ευρώ σε 41 χώρες του εξωτερικού. Σημαντικότερες αγορές για τη γαλακτοβιομηχανία είναι η Αγγλία και η Ιταλία, που μαζί αποτελούν πάνω από το 70% των εξαγωγών της, καθώς εκεί η Κρι-Κρι έχει συνεργασίες με κάποιες από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής. Ειδικά στην Ιταλία, οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας αναμένεται φέτος να ξεπεράσουν τα 3 εκατ. ευρώ. Πιο δύσκολη είναι η αγορά της Γερμανίας, όπου οι καταναλωτές ενδιαφέρονται μόνο για τις χαμηλές τιμές, ενώ αγορές που ενδιαφέρουν την εταιρεία είναι η Γαλλία και η Ισπανία, δύο μεγάλες αγορές στις οποίες δε διαθέτει παρουσία.

Τον Ιούνιο τα σπουδαία για τη Δωδώνη
Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, παρά τις σκέψεις που υπήρξαν στο παρελθόν για επέκταση και σε άλλη κατηγορία πέραν του γιαουρτιού και του παγωτού, η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη σε αυτές, αφενός επειδή διαβλέπει περαιτέρω ανάπτυξή τους και προοπτικές για σημαντικα περιθώρια κέρδους, και αφετέρου επειδή είναι δύο κατηγορίες που γνωρίζει πολύ καλά.
Στο πλαίσιο της ανάπτυξης της κατηγορίας των παγωτών, η Κρι-Κρι είναι μεταξύ των υποψηφίων για την εξαγορά των παγωτών Δωδώνη, για την οποία αναμένονται αποφάσεις μέσα στον Ιούνιο. Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, η αγορά του χύμα παγωτού παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ η Δωδώνη είναι μια «πονεμένη ιστορία» με ισχυρό asset το όνομά της, αν και ταλαιπωρημένο.

Τα δεδομένα για plant-based προϊόντα
Ο CEO της Κρι-Κρι δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εισόδου της εταιρείας στα plant-based γιαούρτια και παγωτά. Ήδη μάλιστα η γαλακτοβιομηχανία έχει κάνει την έρευνά της και έχει έτοιμες τις συνταγές για plant-based παγωτό, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο λανσαρίσματος plant-based γιαουρτιών στο μέλλον, ως υποκατηγορία της σειράς Superspoon. Πάντως, ο ίδιος παρατήρησε πως για την ώρα οι αγορές των vegan προϊόντων είναι πολύ μικρές ακόμα.

Ανατιμήσεις στα προϊόντα
Όπως και όλες οι εταιρείες, έτσι και η Κρι-Κρι δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη από το ράλι των τιμών σε ενέργεια και πρώτες ύλες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση τιμή του γάλακτος, που πέρυσι ήταν στα 0,38 ευρώ το λίτρο, πλέον έχει ξεπεράσει τα 0,50 ευρώ το λίτρο, ενώ το ενεργειακό κόστος έχει πολλαπλασιαστεί. Προκειμένου να αντεπεξέλθει, η Κρι-Κρι προχώρησε σε αύξηση τιμών της τάξεως του 4% τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ μέσα στον Μάιο έκανε και δεύτερη αύξηση, της τάξεως του 5-6%.
Η εταιρεία θα επανεξετάσει την τιμολογιακή της πολιτική τον Σεπτέμβριο και μέχρι τότε δε σχεδιάζει να προβεί σε άλλη αύξηση. Ο κ. Τσινάβος έκανε λόγο για κερδοσκοπία σε ορισμένα προϊόντα, όπως το καλαμπόκι, σχολιάζοντας πως είναι αδικαιολόγητες οι εκρηκτικές τους ανατιμήσεις.

Η επένδυση στη νέα μονάδα βιοαερίου
Η Κρι-Κρι περιμένει την πρόσκληση του νέου αναπτυξιακού νόμου για να υποβάλει την πρότασή της για ένα επενδυτικό σχέδιο ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ, που θα αφορά κυρίως στην επέκταση της δυναμικότητας της μονάδας γιαουρτιού της.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 78 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια, μεταξύ των οποίων και η νέα μονάδα βιοαερίου για παραγωγή ανανεώσιμης πηγής ενέργειας αποκλειστικά από τα υγρά απόβλητα και τα παραπροϊόντα της βιομηχανίας, μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ.

Η μονάδα έχει δυνατότητα αναερόβιας επεξεργασίας έως 3.000 κυβικά λυμάτων ανά ημέρα και έως 200 κυβικά ορού γάλακτος ανά ημέρα. Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια θα διατίθεται στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ η παραγόμενη θερμότητα θα αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΙΕΛΚΑ: Μείωση πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο του 2022 προβλέπουν τα στελέχη του λιανεμπορίου για τα προϊόντα ταχείας κατανάλωσης

Μείωση των πωλήσεων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022 αναμένει το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), βάσει της κυλιόμενης Έρευνας Τάσεων στο Λιανεμπόριο για τα αγαθά ταχείας κατανάλωσης (FMCGs).

Τα αποτελέσματα καταγράφουν αξιολόγηση εξελίξεων από τα ίδια τα στελέχη του κλάδο, με βάση τις καταναλωτικές τάσεις του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους και τις αντίστοιχες προσδοκίες τους για το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Οι μελλοντικές εκτιμήσεις σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο δεν είναι καλές: Τα στελέχη προβλέπουν επαναφορά του επίπεδου του οικονομικού κλίματος στα αρνητικά επί περιόδου του ξεσπάσματος της πανδημίας του κορωνοϊού επίπεδα.

Έντονα αρνητική η επίδραση από τον πόλεμο στην Ουκρανία
Από τα αποτελέσματα που εξέδωσε το ΙΕΛΚΑ, εκτιμάται ως ιδιαίτερα έντονη η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία στη λειτουργία των επιχειρήσεων, με ακόμη μεγαλύτερη επίδραση και από την πανδημία του κορωνοϊού. Η μεγαλύτερη ένταση της επίδρασης της πανδημίας του κορωνοϊού καταγράφηκε από το ΙΕΛΚΑ τον Νοέμβριο του 2020 στο 4,76/10, ενώ η σημερινή ένταση της κρίσης λόγω του πολέμου στην Ουκρανία βρίσκεται ήδη στο 6,28/10.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 98% των στελεχών της αγοράς θεωρούν ότι η επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία θα κρατήσει τουλάχιστον ως το τέλος της χρονιάς και 8 στα 10 στελέχη εκτιμούν ότι θα επηρεάσει και το 2023.

Μείωση πωλήσεων και χειρότερο οικονομικό κλίμα στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους
Ένα πολύ υψηλό ποσοστό ερωτηθέντων, το 64%, οι οποίοι θεωρεί ότι οι πωλήσεις του κλάδου των προϊόντων FMCGs θα μειωθεί το επόμενο εξάμηνο. Στον αντίποδα, το 22% αναμένει αύξηση πωλήσεων. Μεσοσταθμικά, τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί μείωση της τάξης του 1,8% στις πωλήσεις στο εξάμηνο μεταξύ Ιουλίου και Δεκεμβρίου του 2022, σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2021. Αντίστοιχη είναι και η εκτίμηση συνολικά για το 2022: Τα στελέχη εκτιμούν μεσοσταθμική μείωση πωλήσεων κατά 1,8%. Στην παρούσα μέτρηση, αναστρέφεται η θετική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2021. Πιο συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2021, το 57% των ερωτηθέντων θεωρούσε ότι βελτιώθηκε η οικονομική κατάσταση στη χώρα και μόλις το 25% ότι χειροτέρεψε. Αντίστοιχα, το Μάιο του 2022 το συντριπτικό 87% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε και μόλις το 7% ότι βελτιώθηκε. Αντίστοιχα αρνητικά ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τις περιόδους του lockdown του 2020 ή το 2017, σε περιόδους δημοσιονομικής κρίσης. Το 56% των επιχειρήσεων αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα (κέρδη/ζημιές) το 2022, σε σχέση με το 2021, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των συνεπειών του, ενώ μόλις το 11% αναμένει φιλόδοξα καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα.

Η κυλιόμενη Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του ΙΕΛΚΑ καταγράφει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα και προκλήσεις για την περίοδο 13 έως 25 Μαΐου 2022, με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και δείγμα από 150 ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, αλυσίδων σούπερ μάρκετ και Προμηθευτών προϊόντων ταχείας κατανάλωσης από Γενική Διεύθυνση και τμήματα Marketing, Πωλήσεων, Αγορών, Οικονομικών και Πληροφορικής.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Πεδίο δόξης λαµπρόν για εξαγωγές αλευριού και δηµητριακών προς τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα

Την τρίτη µεγαλύτερη άνοδο εξαγωγών από την Ελλάδα προς τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα εµφάνισαν τα παρασκευάσµατα δηµητριακών, αλευριού, αµύλου ή γάλακτος και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής στο πρώτο τρίµηνο του 2021, σύµφωνα µε το Ελληνικό Κέντρο Εµπορίου στο Ντουµπάι.

Τα συγκεκριµένα προϊόντα αποτελούν τη µόνη εξαγωγική κατηγορία τροφίµων που παρουσίασε αύξηση στους πρώτους τρεις µήνες του 2022, έχοντας όµως το εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης του 88%. Συγκεκριµένα, εξήχθησαν προϊόντα συνολικής αξίας 1.412.239 ευρώ έναντι 750.269 ευρώ το πρώτο τρίµηνο του 2021.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι οι συνολικές εξαγωγές της Ελλάδας προς τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα παρουσίασαν αύξηση κατά 27% το πρώτο τρίµηνο του 2022 συγκριτικά µε το περσινό πρώτο τρίµηνο, µε τη µεγαλύτερη αύξηση να καταγράφουν τα παιχνίδια και τα εξαρτήµατα παιχνιδιών (+279%) και να ακολουθούν τα είδη βασικών µετάλλων (+210%).

Τα είδη αλεύρου, δηµητριακών και γαλακτοκοµικών που αναφέρθηκαν παραπάνω καταλαµβάνουν µόλις το 1,7% των συνολικών εξαγωγών της Ελλάδας προς τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα επί του παρόντος, αλλά έχουν εµφανίσει αύξηση αξίας πωλήσεων για έκτο συνεχόµενο τρίµηνο, κάτι που αποκαλύπτει τις προοπτικές του κλάδου για εξαγωγές προς την ασιατική χώρα. Η συνολική αύξηση των ελληνικών εξαγωγών προς τα Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα έφτασε το πρώτο τρίµηνο του 2022 το 27% (85 εκατ. ευρώ, έναντι 67,16 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2021).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter