Κρατιέται χαμηλά η τιμή της μπύρας στην Ελλάδα

Δεν φαίνεται να επηρεάζει την Ελλάδα σε παρόντα χρόνο το κύμα έλλειψης φιαλών μπύρας που μαστίζει την Ευρώπη, με προεξάρχουσα τη Γερμανία, μία από τις κορυφαίες καταναλώτριες προϊόντων ζύθου.

Η Γερμανική Ένωση Ζυθοποιών (GBA) προειδοποίησε για το σοβαρό ενδεχόμενο της έλλειψης φιαλών μπύρας κατά το φετινό καλοκαίρι, εν μέσω του αυξανόμενου κόστους παραγωγής νέων φιαλών, αλλά και της αναταραχής στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μέλη της Γερμανικής Ένωσης Ζυθοποιών απευθύνουν εκκλήσεις στους καταναλωτές να επιστρέψουν άμεσα τις κενές φιάλες, καθώς το κόστος δημιουργίας νέων φιαλών έχει εκτοξευθεί έως και 80% στη χώρα.

Η ελληνική αγορά μπύρας στηρίζεται στην επιστρεφόμενη φιάλη
«Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουμε κάποιο σοβαρό πρόβλημα στην τροφοδοσία με γυάλινες φιάλες, παρόλο που το εξωτερικό περιβάλλον είναι δύσκολο και συνεχώς μεταβαλλόμενο», δήλωσε στο FOODReporter ο διευθυντής επικοινωνίας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Γιάννης Γεωργακέλλος. «Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως και η αγορά μπύρας στην Ελλάδα γενικότερα, στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην επιστρεφόμενη φιάλη, κάτι που έχει σημαντικά πλεονεκτήματα και από περιβαλλοντικής πλευράς», πρόσθεσε.

Άλλοι κύκλοι της αγοράς ζύθου στην Ελλάδα δήλωσαν στο FOODReporter ότι «η αύξηση του κόστους της φιάλης αποτελεί ένα θέμα που θα αγγίξει περισσότερο τις μεσαίες και τις μικρότερες ζυθοποιίες και τις μικροζυθοποιίες, οι οποίες στηρίζονται κατ’ αποκλειστικότητα στη φιάλη». Πράγματι, άλλες πηγές τόνισαν στο FOODReporter ότι το ζήτημα της Γερμανίας παρακολουθείται καθημερινά από την ελληνική αγορά. Όλες οι πηγές, πάντως, συμφωνούν ότι για την Ελλάδα δεν υπάρχει κίνδυνος.

«Ακόμη και αν χρειάζεται να κατασκευαστούν επιπλέον γυάλινες φιάλες μπύρας, οι μεγάλες ελληνικές βιομηχανίες του κλάδου μπορούν να εξισορροπήσουν το επιπλέον κόστος στην παρούσα φάση. Όλα εξαρτώνται από τον έγκαιρο προγραμματισμό ως προς την αλυσίδα παραγωγής, το πλάνο και τα συνολικά αποθέματα», δήλωσε πηγή της αγοράς που δεν θέλησε να κατονομαστεί.
Ο κ. Γεωργακέλλος, πάντως, θέτοντας και το ζήτημα της περιβαλλοντικής συνείδησης, απηύθυνε έκκληση «σε όσους περισσότερους μεμονωμένους καταναλωτές να ευαισθητοποιηθούν και να επιστρέφουν και πάλι τις φιάλες». Είναι κοινό μυστικό, άλλωστε, ότι ο μηχανισμός της επιστρεφόμενης φιάλης στην Ελλάδα βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην ευθύνη των bars, των εστιατορίων και της ταβέρνας.

Οι μικρές αυξήσεις στη λιανική τιμή της μπύρας θα μπορούσαν να είναι ακόμη υψηλότερες
Σχετικά με τη μικρή αύξηση που παρατηρήθηκε σε όλες της μπύρας μετά το πρώτο δίμηνο του 2022, ο κ. Γεωργακέλλος διευκρίνισε στο FOODReporter: «Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προσπάθησε να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων στα υλικά παραγωγής.

Αν υπολογίσει κανείς και τη διαδικασία παραγωγής του ίδιου του προϊόντος, το κόστος έχει αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Είναι, πάντως, γεγονός πως τα κόστη υλικών συσκευασίας, αλλά και πρώτων υλών και ενέργειας έχουν αυξηθεί σημαντικά και για τον κλάδο μας, όπως και για τους περισσότερους κλάδους», διευκρίνισε ο κ. Γεωργακέλλος. Σε αυτό συμφωνούν και άλλοι παράγοντες του κλάδου της μπύρας, οι οποίοι παραδέχονται τις μικρές αυξήσεις στη λιανική αγορά της ελληνικής μπύρας, αλλά εκτιμούν ότι οι βιομηχανίες απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων, χάρη στον προνοητικό προγραμματισμό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Το ροζέ κρασί κυρίαρχη τάση και στην Ελλάδα

Το ροζέ κρασί είναι πλέον η κυρίαρχη τάση στην παγκόσμια οινική σκηνή και «έστω και με πολύ μεγάλη καθυστέρηση», σύμφωνα με τους Έλληνες οινογνώστες, η τάση αυτή έρχεται και στην Ελλάδα.

Η έβδομη κατά σειρά έκθεση Drink Pink διοργανώθηκε από το Oenorama ως Rose Wine Extravaganza την Κυριακή 29 Μαΐου 2022 στο Ζάππειο Μέγαρο. Η πρώτη τέτοια έκθεση είχε διοργανωθεί το 2016.

Ποια ροζέ κρασιά παρουσιάστηκαν στην έκθεση Drink Pink 2022
Στη φετινή εκδοχή της έκθεσης Drink Pink Rose Wine Extravaganza παρουσιάστηκαν 145 διαφορετικοί ελληνικά παραγόμενοι ροζέ οίνοι και επιβεβαιώθηκε η στροφή της ελληνικής παραγωγής κρασιού προς τα προσεγμένα ροζέ κρασιά υψηλής ποιότητας και ανοικτόχρωμων αποχρώσεων, που είναι εμπνευσμένα από τα αντίστοιχα γαλλικά κρασιά, υψηλής κατανάλωσης, της Προβηγκίας. «Το ροζέ κρασί συνδυάζει τις αρετές των λευκών και των ερυθρών οίνων, δηλαδή την οξύτητα με τις τανίνες. Είναι κρασί ελαφρύ που πίνεται δροσερό. Έχοντας τις παραπάνω ιδιότητες, ταιριάζει πάρα πολύ με όλη την ελληνική κουζίνα και με το ελληνικό καλοκαίρι», δήλωσε στο FOODReporter ο διοργανωτής των εκθέσεων Oenorama, Ντίνος Στεργίδης. Πράγματι, στην έκθεση οινογνωσίας, στην οποία προσφερόταν στους επισκέπτες αναλυτικός κατάλογο των οίνων προς έκθεση και δοκιμή και δωριζόταν ποτήρι γευσιγνωσίας, στοχευμένα απουσίαζαν οι παραγωγοί, ώστε οι φίλοι του κρασιού να επιλέξουν από μόνοι τους και αδιαμεσολάβητα τα κρασιά που τους εκφράζουν και εκείνα που θα κυριαρχήσουν κατά το ελληνικό καλοκαίρι του 2022. Προς βοήθεια του κοινού, βρίσκονταν έμπειροι οινοχόοι και sommelier και στις δύο εσωτερικές αίθουσες του Ζαππείου Μεγάρου, όπου έλαβε χώρα η έκθεση και παρουσιάστηκαν οι οίνοι. Παρατήρησαμε οίνους ευρείας κατανάλωσης και άλλους, λιγότερο γνωστούς, σε τιμές προσιτές προς το κοινό, από 4,00 ευρώ έως και 26,00 ευρώ, με την εξαίρεση του L’ Excellence Chateau Saint Maur των 35,50 ευρώ και του Βίβλινου Ροζέ από το Κτήμα Βίβλια Χώρα του νομού Καβάλας στα 37,00 ευρώ.

Όλα τα κρασιά που εκτέθηκαν στο κοινό από το Drink Pink σερβίρονταν δροσερά, από συσκευασίες του ενός λίτρου ως επί το πλείστον, ευρισκόμενα μέσα σε ειδικά δοχεία διατήρησης ψύξης μαζί με παγάκια. Αποτελούν οίνους που πωλούνται ευρέως στη λιανική αγορά κατά κύριο λόγο. Στο 100% τους, τα κρασιά που εκτέθηκαν βρίσκονται διαθέσιμη προς κατανάλωση σε ελληνικά ξενοδοχεία, εστιατόρια και bars (ho.re.ca.). Οι πληροφορίες που μπορούσε ο επισκέπτης να διαβάσει στις καρτέλες παρουσίασης κάθε οίνου πριν τον δοκιμάσει ήταν η οξύτητα, ο όγκος του κρασιού, αν είναι ελαφρύ ή μέτριο, αν είναι αφρώδες ή όχι, η πυκνότητά του σε αλκοόλ, οι πληροφορίες του παραγωγού και κατά πόσο προσιδιάζει σε χαρακτηριστικά λευκού οίνου ή κόκκινου ξηρού οίνου. Ταυτόχρονα, οι επισκέπτες της έκθεσης Drink Pink 2022 και οι οινογνώστες που βρέθηκαν στο Ζάππειο Μέγαρο μπορούσαν να ανατρέξουν και στον κατάλογο οίνων, ο οποίος τους μοιράστηκε με την είσοδό τους στο χώρο, για να βρουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το κάθε κρασί που δοκίμασαν ή επρόκειτο να δοκιμάσουν.

Οι προοπτικές του ροζέ οίνου στην Ελλάδα, στη Μεσόγειο και παγκοσμίως και οι τάσης συνδυασμού με δημοφιλή εδέσματα της ελληνικής κουζίνας
Ανάμεσα στα κρασιά εσοδείας 2021 που δοκίμασε το FOODReporter βρίσκονταν και αρκετές ετικέτες και ποικιλίες, οι οποίες παρουσιάστηκαν στην εκδοχή του ροζέ οίνου, ενώ έχουν διαγράψει δημοφιλή… καριέρα ως κόκκινα κρασιά. Το ροζέ κρασί, άλλωστε, κάνει θραύση στα ελληνικά νησιά, όπως υποστήριξαν και οι άνθρωποι της Vinetum που υποστήριξε επικοινωνιακά την έκθεση Drink Pink. Οι οινογνώστες που βρέθηκαν την Κυριακή στο Ζάππειο Μέγαρο επιβεβαίωσαν στο FOODReporter τους αυξημένους όγκους παραγωγής ροζέ κρασιών από τις ελληνικές οινοποιίες εν γένει. «Όλα τα καλοκαιρινά φαγητά της ελληνικής κουζίνας, με κυρίαρχο παράδειγμα τα λαδερά, τα φαγητά κατσαρόλας με κρέας και τα ψάρια ταιριάζουν με το ροζέ κρασί», πρόσθεσε στο FOODReporter ο κ. Στεργίδης. Η τάση του συνδυασμού των ψαρικών με ροζέ κρασί αντί για λευκό είναι μια τάση που έχει κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια στη Μεσόγειο. «Επειδή τα ροζέ κρασιά έχουν μεγάλη οξύτητα, ταιριάζουν και αυτά με το ψάρι. Στο εξωτερικό, επιλέγουν να πίνουν τα ροζέ κρασιά ακόμη και εκτός γεύματος, επειδή έχει αυτό που με απλά λόγια περιγράφουμε ως “ελαφρά χαρακτηριστικά”.

Το βλέμμα στον τουρισμό
Για κάποιον που δεν είναι και τόσο μυημένος στη γνώση του κρασιού, το ροζέ κρασί είναι πιο ελαφρύ από το κόκκινο και ταυτόχρονα έχει “πιο πολύ σώμα” από το λευκό, χωρίς όμως να έχει τον όγκο ενός κόκκινου κρασιού, που το καλοκαίρι θα δυσκολευόμασταν να καταναλώσουμε», εξήγησε ο κ. Στεργίδης. Οι Έλληνες παραγωγοί οίνου ακολούθησαν την παγκόσμια τάση του ροζέ κρασιού, με το βλέμμα και στον τουρισμό. «Στη Γαλλία, που είναι χώρα-φάρος στον χώρο του κρασιού, η συνολική κατανάλωση του ροζέ κρασιού έχει ξεπεράσει εκείνη του κόκκινου», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Στεργίδης. Κάτι ανάλογο περιμένουν και οι Έλληνες παραγωγοί από τους Γάλλους και άλλους τουρίστες με καταγωγή από τη Μεσόγειο στα ελληνικά νησιά και στα υπόλοιπα ελληνικά καλοκαιρινά θέρετρα. Το ροζέ κρασί μπορεί να γίνει πιο εμπορικό, επειδή «είναι σχετικά εύκολο να επικοινωνηθεί και δεν απαιτεί πολλές εξηγήσεις από τον παραγωγό», όπως είπε ο κ. Στεργίδης. Οι Έλληνες παραγωγοί αυξάνουν την επένδυση σε ροζέ οίνο, επειδή αφενός αντιλαμβάνονται την ισχυρή δυναμική του, αφετέρου ενστερνίζονται κι εκείνοι με τη σειρά τους ότι η κατανάλωση του ροζέ κρασιού γιγαντώνεται παγκοσμίως και το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα, με έντονα ανοδική τάση κατανάλωσης τον τελευταίο χρόνο, βοηθούμενη από το γεγονός ότι η γεύση και η υφή τους ταιριάζει άριστα με την ελληνική κουζίνα. Αρκετά από τα ροζέ κρασιά αποτελούσαν τα προηγούμενα χρόνια «παρεξηγημένα κρασιά», όμως είναι τελικά κρασιά σαγηνευτικά, κρασιά καταπληκτικά, που συνδυάζονται καταπληκτικά με το φαγητό. Άλλωστε, στόχος της έκθεσης Drink Pink 2022 ήταν να αναδείξει τα πλεονεκτήματα του ροζέ οίνου, να κάνει κατανοητή τη δυναμική του στο ευρύ κοινό και εμπράκτως, μέσω της δοκιμής και της γευσιγνωσίας και να παρουσιάσει μια γευστική οινική πρόταση, στην οποία ενδεχομένως να μην είχαν βρεθεί ποτέ κοντά οι επισκέπτες της έκθεσης.

Η απονομή βραβείων του διεθνούς διαγωνισμού ελαιολάδου Athena 2022 επίσης στο Ζάππειο την ίδια μέρα
Στις 19:00 της Κυριακής πραγματοποιήθηκε η απονομή των βραβείων του διαγωνισμού της έκθεσης ελαιολάδου Athena 2022, που είχε παρουσιαστεί και από το FOODReporter και η ταυτόχρονη παρουσίαση των βραβευμένων ελαιολάδων, που ήταν διαθέσιμα προς γευστική δοκιμή από τις 11:00 έως 20:00, όσο δηλαδή διήρκεσε και η έκθεση Drink Pink. Η απονομή των συγκεκριμένων βραβείων τελέστηκε επίσης υπό την αιγίδα της έκθεσης Oenorama.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter