Δεν φαίνεται να επηρεάζει την Ελλάδα σε παρόντα χρόνο το κύμα έλλειψης φιαλών μπύρας που μαστίζει την Ευρώπη, με προεξάρχουσα τη Γερμανία, μία από τις κορυφαίες καταναλώτριες προϊόντων ζύθου.
Η Γερμανική Ένωση Ζυθοποιών (GBA) προειδοποίησε για το σοβαρό ενδεχόμενο της έλλειψης φιαλών μπύρας κατά το φετινό καλοκαίρι, εν μέσω του αυξανόμενου κόστους παραγωγής νέων φιαλών, αλλά και της αναταραχής στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μέλη της Γερμανικής Ένωσης Ζυθοποιών απευθύνουν εκκλήσεις στους καταναλωτές να επιστρέψουν άμεσα τις κενές φιάλες, καθώς το κόστος δημιουργίας νέων φιαλών έχει εκτοξευθεί έως και 80% στη χώρα.
Η ελληνική αγορά μπύρας στηρίζεται στην επιστρεφόμενη φιάλη
«Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουμε κάποιο σοβαρό πρόβλημα στην τροφοδοσία με γυάλινες φιάλες, παρόλο που το εξωτερικό περιβάλλον είναι δύσκολο και συνεχώς μεταβαλλόμενο», δήλωσε στο FOODReporter ο διευθυντής επικοινωνίας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Γιάννης Γεωργακέλλος. «Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως και η αγορά μπύρας στην Ελλάδα γενικότερα, στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην επιστρεφόμενη φιάλη, κάτι που έχει σημαντικά πλεονεκτήματα και από περιβαλλοντικής πλευράς», πρόσθεσε.
Άλλοι κύκλοι της αγοράς ζύθου στην Ελλάδα δήλωσαν στο FOODReporter ότι «η αύξηση του κόστους της φιάλης αποτελεί ένα θέμα που θα αγγίξει περισσότερο τις μεσαίες και τις μικρότερες ζυθοποιίες και τις μικροζυθοποιίες, οι οποίες στηρίζονται κατ’ αποκλειστικότητα στη φιάλη». Πράγματι, άλλες πηγές τόνισαν στο FOODReporter ότι το ζήτημα της Γερμανίας παρακολουθείται καθημερινά από την ελληνική αγορά. Όλες οι πηγές, πάντως, συμφωνούν ότι για την Ελλάδα δεν υπάρχει κίνδυνος.
«Ακόμη και αν χρειάζεται να κατασκευαστούν επιπλέον γυάλινες φιάλες μπύρας, οι μεγάλες ελληνικές βιομηχανίες του κλάδου μπορούν να εξισορροπήσουν το επιπλέον κόστος στην παρούσα φάση. Όλα εξαρτώνται από τον έγκαιρο προγραμματισμό ως προς την αλυσίδα παραγωγής, το πλάνο και τα συνολικά αποθέματα», δήλωσε πηγή της αγοράς που δεν θέλησε να κατονομαστεί.
Ο κ. Γεωργακέλλος, πάντως, θέτοντας και το ζήτημα της περιβαλλοντικής συνείδησης, απηύθυνε έκκληση «σε όσους περισσότερους μεμονωμένους καταναλωτές να ευαισθητοποιηθούν και να επιστρέφουν και πάλι τις φιάλες». Είναι κοινό μυστικό, άλλωστε, ότι ο μηχανισμός της επιστρεφόμενης φιάλης στην Ελλάδα βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην ευθύνη των bars, των εστιατορίων και της ταβέρνας.
Οι μικρές αυξήσεις στη λιανική τιμή της μπύρας θα μπορούσαν να είναι ακόμη υψηλότερες
Σχετικά με τη μικρή αύξηση που παρατηρήθηκε σε όλες της μπύρας μετά το πρώτο δίμηνο του 2022, ο κ. Γεωργακέλλος διευκρίνισε στο FOODReporter: «Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προσπάθησε να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων στα υλικά παραγωγής.
Αν υπολογίσει κανείς και τη διαδικασία παραγωγής του ίδιου του προϊόντος, το κόστος έχει αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Είναι, πάντως, γεγονός πως τα κόστη υλικών συσκευασίας, αλλά και πρώτων υλών και ενέργειας έχουν αυξηθεί σημαντικά και για τον κλάδο μας, όπως και για τους περισσότερους κλάδους», διευκρίνισε ο κ. Γεωργακέλλος. Σε αυτό συμφωνούν και άλλοι παράγοντες του κλάδου της μπύρας, οι οποίοι παραδέχονται τις μικρές αυξήσεις στη λιανική αγορά της ελληνικής μπύρας, αλλά εκτιμούν ότι οι βιομηχανίες απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων, χάρη στον προνοητικό προγραμματισμό.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter