Metro: Επενδύσεις σε όλα τα μέτωπα και «έφοδος» στο convenience και στο… TikTok

Σε αύξηση τζίρου κατά 6% σε σχέση με το 2021 προσβλέπει φέτος η Metro AEBE, παρά τις αντιξοότητες που σχετίζονται με τα αυξημένα κόστη ενέργειας και μεταφορών, λαμβάνοντας ώθηση από το κομμάτι του Cash & Carry, σε μία χρονιά όπου τα σούπερ μάρκετ (όπως άλλωστε και τα Mymarket) κινούνται έως τώρα με σχετικά σταθερό ή ελαφρώς πεσμένο τζίρο σε σχέση με πέρυσι, αλλά με μειωμένους όγκους πωλήσεων, λόγω των ανατιμήσεων. Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, η εκτίμηση για τον φετινό κύκλο εργασιών του ομίλου ανέρχεται στα 1,45 δισ. ευρώ, έναντι 1,36 δισ. το 2021, ενώ για τα κέρδη προ φόρων, που μετά την «εκτόξευσή» τους το 2020 στα 23,5 εκατ. ευρώ (από 10,1 εκατ. το 2019) αυξήθηκαν στα 24,12 εκατ. το 2021, φιλοδοξία της Metro είναι να διατηρηθούν τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα.

Επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ φέτος
Οι φετινές επενδύσεις της εταιρείας αναμένεται να φτάσουν τα 45 εκατ. ευρώ, σημαντικά αυξημένες σε σχέση με τα 38 εκατ. του 2021, κυρίως λόγω της επένδυσης στις αποθήκες της στη Θεσσαλονίκη, όπου σχεδόν διπλασιάζεται η δυναμικότητά τους (40.000 τ.μ.). Το έργο αυτό βάσει του αρχικού προγραμματισμού θα έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί, όμως καθυστέρησε λόγω της κατάστασης στην αγορά των οικοδομικών υλικών, και εν τέλει θα παραδοθεί μέσα στον Ιούνιο, ενισχύοντας το αποτύπωμα της Metro στη Βόρεια Ελλάδα, όπου ο όμιλος θέλει να δώσει αυξημένη βαρύτητα.

Πέρα από το project της Θεσσαλονίκης, ο όμιλος έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια επενδύσεις 62 εκατ. ευρώ για την απόκτηση ενεργειακά αποδοτικού εξοπλισμού (ψύξης, κλιματισμού κλπ), χάρη στις οποίες η κατανάλωση ρεύματος είναι μειωμένη κατά 48% στα καταστήματα όπου έχουν εφαρμοστεί, γεγονός που βοήθησε στο να περιοριστούν κάπως οι επιπτώσεις από την εν εξελίξει ενεργειακή κρίση. Στα σκαριά βρίσκεται ακόμα μία επένδυση 18 εκατ. ευρώ για την τοποθέτηση 98 φωτοβολταϊκών σε στέγες καταστημάτων και αποθηκών έως το 2023, που θα καλύπτουν το 30% των ενεργειακών αναγκών της Metro.

Επενδύσεις και στην τεχνολογία
Ο όμιλος επενδύει όμως και στην τεχνολογία, με το πλάνο φέτος για τις επενδύσεις ΙΤ να φτάνει τα 6 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, πιλοτικά δοκιμάζεται ένα σύστημα online αιτημάτων από προμηθευτές, ώστε να υπάρχει αμεσότερη ανταπόκριση σε αιτήματα νέων ειδών, ενώ φέτος θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά το self checkout. Αντίθετα, η δημιουργία καταστημάτων χωρίς ταμεία δεν εξετάζεται σε αυτήν τη φάση, καθώς η εμπειρία από το εξωτερικό δείχνει ότι τα σούπερ μάρκετ αυτά δεν είναι αποδοτικά.

Ταυτόχρονα, η Metro ανακοίνωσε την είσοδο της στην δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης TikTok., που θα τη φέρει πιο κοντά στους νεότερους σε ηλικία καταναλωτές.

Η ανάπτυξη των Mymarket Speedy
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, με τα Metro Cash & Carry ο όμιλος κατέχει μερίδιο αγοράς που πλησιάζει το 50%, καταγράφοντας αύξηση 0,7% τον τελευταίο χρόνο, ενώ στη λιανική το μερίδιο των Mymarket παραμένει σταθερά κοντά στο 10%. Εδώ και έναν περίπου χρόνο ο όμιλος έχει μπει και στην κατηγορία του convenience, με το άνοιγμα του πρώτου της καταστήματος Mymarket Speedy στην Κυψέλη. Το συγκεκριμένο κατάστημα λειτουργεί πιλοτικά, προετοιμάζοντας το έδαφος για την ανάπτυξη της αλυσίδας στην κατηγορία με τη λογική του franchising. Ο στόχος που έχει τεθεί είναι η λειτουργία 86 τέτοιων καταστημάτων μέσα σε τρία χρόνια, και 290 καταστημάτων σε βάθος δεκαετίας. Όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης, ο ετήσιος τζίρος αυτών των καταστημάτων κυμαίνεται γύρω στα 750.000 ευρώ το χρόνο, όταν ένα «κανονικό» σούπερ μάρκετ έχει τζίρο 2-5 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά στα «κανονικά» Mymarket, αναμένεται φέτος να ανοίξουν πέντε νέα καταστήματα, ενώ νέα καταστήματα Metro Cash & Carry δεν θα υπάρξουν φέτος, αν και βολιδοσκοπούνται πιθανές τοποθεσίες για μελλοντικά καταστήματα, κυρίως σε νησιά.

Στο πλάνο το q-commerce
Τέλος, ο κ. Παντελιάδης εξέφρασε την πρόθεση της Metro να πειραματιστεί μελλοντικά με το q-commerce με δικές της δυνάμεις, προσφέροντας διανομή παραγγελιών μέσα σε μία ώρα. Σημειώνεται ότι στο μέτωπο αυτό η Metro έχει σήμερα συνεργασία με την πλατφόρμα Wolt.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Άλλαξε χέρια το management του ομίλου σούπερ μάρκετ Αστέρας

Αλλάζει φιλοσοφία ο Όμιλος σούπερ μάρκετ Αστέρας. Τη νέα εποχή στον Όμιλο σηματοδοτεί η αλλαγή στο management, η οποία αναλαμβάνεται πλέον από την εταιρεία Retail Plus, με έδρα τη Γλυφάδα, όπως αποκλειστικά πληροφορήθηκε το FOODReporter.

Η Retail Plus αποτελεί εξειδικευμένη εταιρεία, με πολυετή εμπειρία στο χώρο του λιανεμπορίου και έχει αναλάβει το project της αναδιοργάνωσης του Ομίλου. Παράλληλα, στα γραφεία της λεωφόρου Πεντέλης 3 στα Βριλήσσια έρχονται και άλλες διαρθρωτικές αλλαγές, με σκοπό να αναμορφώσουν και να βελτιώσουν τη λειτουργία του Ομίλου και τα οικονομικά αποτελέσματα των μελών.

«Ο Όμιλος Αστέρας εξελίσσεται και αυτό πάνω-κάτω ήταν μονόδρομος. Όποιος Όμιλος αγορών δεν αντιλαμβάνεται την ανάγκη να μεταλλαχθεί σ’ αυτούς τους καιρούς, δεν θα έχει συνέχεια. Θα δημιουργήσουμε την υποδομή για να δίνεται σταθερή βοήθεια προς τα μέλη του ομίλου, η υπάρχουσα συνεργασία να εξελιχθεί», δήλωσε στο FOODReporter ο Executive Manager της Retail Plus, Λουκάς Πλατής, ο οποίος έχει πλέον αναλάβει τη διεύθυνση της λειτουργίας του Ομίλου σούπερ μάρκετ Αστέρας.

Αναδιαμόρφωση του Ομίλου Αστέρας σε τρεις άξονες
Πράγματι, στα κεντρικά γραφεία του Αστέρα στελεχώνουν το νεοσύστατο τμήμα Operations, το οποίο θα έχει στόχο να ομογενοποιήσει τον τρόπο επικοινωνίας με τους προμηθευτές, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που θα προσφέρονται στα ράφια κάθε συνεργαζόμενου retailer του Ομίλου και θα δώσει βοήθεια στο λειτουργικό κομμάτι κάθε συνεργαζόμενης επιχείρησης με κοινές αξίες λειτουργίας.

Η αναδιαμόρφωση του Ομίλου σούπερ μάρκετ Αστέρας κινείται σε τρεις άξονες: Πρώτος άξονας για τη λειτουργία του Αστέρα από εδώ και πέρα είναι η δέσμευση των μελών ότι θα ακολουθήσουν τις πολιτικές που θα αποφασίσουν τα κεντρικά γραφεία. «Η βοήθεια προς τα μέλη πρέπει να εξελιχθεί και παράλληλα να υπάρξει δέσμευση των λιανεμπόρων στις επιταγές των Ομίλων. Δεν είναι μόνο οι κεντρικές συμφωνίες και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το μόνο ζητούμενο.

Πλέον, βάζουμε σε πρώτη γραμμή τη συνεργασία με τα μέλη σε επίπεδο συνολικής λειτουργίας: Η διαχείριση του κωδικολογίου, η ενημέρωση και η προσαρμογή στις νέες τάσεις της αγοράς, οι νέοι και διαφοροποιημένοι προμηθευτές, το στήσιμο των καταστημάτων, είναι κάποια από τα κομμάτια του παζλ που θα συνθέσουν το νέο πλαίσιο συνεργασίας και βοήθειας προς τα μέλη μας», πρόσθεσε ο κ. Πλατής.

Όπως μαθαίνει το FOODReporter, η κοινή εξωτερική και εσωτερική εικόνα των καταστημάτων είναι μία από τις ειδοποιούς διαφορές της νέας προσπάθειας και αυτή η στρατηγική επίσης άπτεται των αρμοδιοτήτων του νέου τμήματος Operations και της ομάδας management. «Ο δεύτερος άξονας που θα διαφοροποιήσει πλέον τον Όμιλο του Αστέρα είναι η απόλυτη δέσμευση των μελών μας, η οποία θα ισχυροποιήσει στις συμφωνίες μας με την βιομηχανία και θα επαναφέρει την απόλυτη αξιοπιστία του ομίλου. Θα υπάρξουν αυστηρότεροι κανόνες για να είναι κάποιος μέλος του Ομίλου», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πλατής.

Η συνεργασία με τη SPAR σκορπά υποσχέσεις – Η νέα διεύθυνση θα έχει επαφές με κάθε συνεργαζόμενο retailer ξεχωριστά
Ο τρίτος άξονας για την αναδιοργάνωση του Ομίλου έρχεται μέσω από το νέο ξεκίνημα της συνεργασίας με το διεθνές σήμα και τον συνεταιρισμό της SPAR. «Ήρθε η στιγμή να εκμεταλλευτούμε το μεγάλο “όπλο” που λέγεται SPAR. Στο αμέσως επόμενο διάστημα, θα είμαστε σε θέση να αναλύσουμε τις προθέσεις μας και να προβούμε σε ανακοινώσεις οι οποίες θα έχουν αρκετό ενδιαφέρον», ολοκλήρωσε ο κ. Πλατής.

Μείνετε συντονισμένοι στο FOODReporter. Οι νέοι άνθρωποι του management του Ομίλου αναμένεται να επικοινωνήσουν με ένα προς ένα τα μέλη του Αστέρα, για να εισπράξουν τις διαβεβαιώσεις για τους νέους κανόνες λειτουργίας, σε αντάλλαγμα για την τεχνογνωσία που σταθερά θα λαμβάνουν, τόσο από τη νέα ομάδα Operations, όσο και από τη διεθνή εμπειρία της SPAR. Αυτή τη στιγμή, ο Όμιλος σούπερ μάρκετ Αστέρας αριθμεί 78 μέλη, αρκετά από τα οποία διαθέτουν περισσότερα από ένα σημεία πώλησης ανά την Ελλάδα, με συνολικά 170 σημεία πώλησης πανελλαδικά. Δεν είναι όμως μέτοχοι της εταιρείας όλα τα συνεργαζόμενα μέλη.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Χωρίς τέλος ανακύκλωσης οι συσκευασίες εμφιαλωμένου νερού

Μια μεγάλη παρανόηση φαίνεται πως έχει γίνει με το τέλος ανακύκλωσης για συσκευασίες PVC που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιουνίου 2022.

Ο νέος φόρος θα επιβαρύνει τους καταναλωτές κατά 0,08 ευρώ ανά συσκευασία, η οποία θα περιέχει πολυβινυλοχλωρίδιο. Ωστόσο, όπως μεταφέρουν στο FOODReporter κύκλοι της αγοράς «στοχοποιείται το εμφιαλωμένο νερό χωρίς λόγο», μιας και η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών έχει ήδη περάσει σε συσκευασίες PET.

Ο νόμος 4819/2021, που άλλαξε τις συσκευασίες ήδη από πέρσι
Οι εταιρείες που εμπορεύονται εμφιαλωμένο νερό σε πλαστικά μπουκάλια έχουν ήδη από το προηγούμενο έτος συμμορφωθεί με το νόμο 4819/2021 και συγκεκριμένα, με το άρθρο 80, που αφορά τα μέτρα για τα πλαστικά μπουκάλια με ετικέτα PVC.

«Αν δεν είχαμε συμμορφωθεί με τον νόμο, δεν θα μπορούσαμε να βάλουμε επάνω στα μπουκάλια νερού το σήμα της ανακύκλωσης. Αυτό δεν θα μπορούσαμε να το δεχτούμε, μιας και είμαστε εταιρεία που υποστηρίζει σθεναρά την ανακύκλωση. Εδώ και καιρό, λοιπόν, έχουμε περάσει σε συσκευασίες PET, όπως και η πλειονότητα των ανταγωνιστών μας», εξήγησε στο FOODReporter ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Δίρφυς ΑΕ, Νίκος Σέρρας.

Γιατί η αγορά εμφιαλωμένων και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση στράφηκαν στις συσκευασίες PET
Οι συσκευασίες PET παράγονται από αντιδράσεις πολυμερισμού των χημικών ενώσεων του πετρελαίου (πολυμερή).

Οι λόγοι που οδήγησαν στην πλήρη επικράτηση του ΡΕΤ ως υλικού συσκευασίας στα εμφιαλωμένα τρόφιμα είναι η καθαρότητα των χημικών ενώσεων, η καλύτερη δυνατή κατάσταση του συσκευασμένου προϊόντος με διαφάνεια, η ασφάλεια, η αθραυστότητα, η ασφαλής διακίνηση και αποθήκευση του εσωτερικού προϊόντος, η εξαιρετικά χαμηλή διαπερατότητα σε οξυγόνο, διοξείδιο του άνθρακα και νερό, το ελαφρό βάρος της συσκευασίας, η ευελιξία διαμόρφωσής της σε διαφορετικό μέγεθος και χρώμα, η υψηλή μηχανική της αντοχή και τέλος, η ιδιότητά της να είναι ανακυκλώσιμη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του FOODReporter, τελευταίες εναρμονίστηκαν με τον νόμο 4819/2021 για την κατάργηση των συσκευασιών PVC οι μεγάλες φιάλες νερού που προορίζονται για εφαρμογή σε ψύκτες. Η διαδικασία μετατροπής των φιαλών από PVC σε PET μείωσε τη χωρητικότητά τους από 20 και 25 λίτρα σε 12,5 λίτρα το μέγιστο ανά φιάλη.

Οι ανησυχίες της αγοράς για ενδεχόμενα ξαφνικά νέα τέλη στο μέλλον
Η ελληνική αγορά εμφιαλωμένου νερού, στη συντριπτική της πλειοψηφία, δεν χρησιμοποιεί πια συσκευασίες PVC, σε κανέναν από τους κωδικούς τους και το ίδιο συμβαίνει και στα αναψυκτικά. Ωστόσο, άλλοι παίκτες της αγοράς εκμυστηρεύονταν στο FOODReporter την ανασφάλειά τους για μια πιθανή πρόθεση να φύγουν από την αγορά στο μέλλον και οι συσκευασίες PET, μιας κι εκείνες παράγονται από πολυμερή, σε συνδυασμό με την τρέχουσα δύσκολη οικονομική συγκυρία και τις ανατιμήσεις που προκάλεσε η αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ωστόσο, τέτοια πρωτοβουλία δεν διαφαίνεται επί του παρόντος ούτε σε ελληνικό, ούτε σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σχολιάζοντας έναν τέτοιο υποθετικό κίνδυνο, ο κ. Σέρρας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Δίρφυς ΑΕ, δήλωσε σχετικά στο FOODReporter: «Αν ανάγκαζαν κι εμάς να αυξήσουμε ανελαστικά κατά 0,08 ευρώ ανά συσκευασία την τιμή των προϊόντων μας, αυτό θα συνιστούσε μια τεράστια αύξηση τιμής την οποία στο τέλος της ημέρας θα την επιβαρυνόταν ο καταναλωτής και θα αποτελούσε για όλες τις εταιρείες του κλάδου μια καταστροφή».

Πώς δημοσιοποιείται και πού αποδίδεται το τέλος ανακύκλωσης για συσκευασίες PVC
Για την ιστορία, το τέλος ανακύκλωσης, για όσες συσκευασίες εφαρμόζεται, έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα και τα έσοδα από αυτό, τα οποία θα εισπράττονται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) θα αποδίδονται στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) με σκοπό να διατίθενται αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση δράσεων ανακύκλωσης.
Οι επιχειρήσεις τις οποίες αφορά η σχετική νομοθετική ρύθμιση έχουν την υποχρέωση να αναγράφουν με τρόπο διακριτό και ευανάγνωστο στα παραστατικά πώλησης, αλλά και στα σημεία πώλησης των προϊόντων, σε εμφανές σημείο για τον καταναλωτή, ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα υπόκεινται σε τέλος ανακύκλωσης, με αναγραφή του ποσού.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter