Η μηχανική μάθηση και τα δεδομένα στην υπηρεσία της Coca-Cola HBC

Το πώς η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά την Coca-Cola HBC να αναπτυχθεί και να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία παρουσίασε ο Φώτης Δημάκης, Head of Data Science & Artificial Intelligence της εταιρείας, κατά τη συμμετοχή του στο 12ο Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας. Όπως σημείωσε, η Coca-Cola HBC κάνει χρήση τεχνολογιών όπως η μηχανική μάθηση, το data engineering και η αρχιτεκτονική cloud για να μπορεί να αναλύει αποτελεσματικά τους τεράστιους όγκους δεδομένων που δημιουργούνται σε όλες της λειτουργίες της.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο κ. Δημάκης ανέφερε τη χρήση μηχανικής μάθησης (machine learning) για την προληπτική συντήρηση και τον έλεγχο κατανάλωσης ενέργειας και νερού των μηχανημάτων της εταιρείας. «Παίρνοντας τα IoT δεδομένα, που ουσιαστικά είναι το τι κάνει η μηχανή ανά δευτερόλεπτο, εμείς προσπαθούμε μέσα από την ιστορικότητα των δεδομένων να προβλέψουμε ποιοι είναι οι λόγοι που μια μηχανή μπορεί να σταματήσει, και ποια είναι η πιθανότητά της. Προσπαθούμε να εξηγήσουμε τα παρελθοντικά σήματα για βλάβες και προσπαθούμε να προβλέψουμε μελλοντικά, αν κάτι συμβαίνει στη μηχανή, ποια είναι η πιθανότητά της να σταματήσει ή να λειτουργήσει», σημείωσε, προσθέτοντας πως η Coca-Cola HBC χρησιμοποιεί τεχνικές μηχανικής μάθησης σχεδόν σε όλες της τις λειτουργίες με αρκετά μεγάλη επιτυχία.

Αναλυτικά δεδομένα για κάθε κατάστημα που εξυπηρετεί η εταιρεία στην Ελλάδα
Αναφέρθηκε ακόμα στο πώς η εταιρεία χρησιμοποιεί εργαλεία business intelligence (επιχειρηματικής νοημοσύνης) για την οπτικοποίηση της ανάλυσης των διάφορων ειδών δεδομένων, ώστε αυτά να μπορούν να αξιοποιηθούν επί της ουσίας. Παρουσίασε συγκεκριμένα έναν χάρτη της Ελλάδας στον οποίο καταγράφονται όλα τα καταστήματα που εξυπηρετεί η Coca-Cola HBC στην Ελλάδα, από τον οποίο η εταιρεία μπορεί να πάρει οποιαδήποτε πληροφορία μπορεί να της χρησιμεύσει, από το επίπεδο του καταστήματος μέχρι το επίπεδο του συνόλου της χώρας. Μεταξύ των βασικών metrics που καταγράφει το σύστημα για κάθε κατάστημα, και μπορούν να βοηθήσουν την ομάδα του μάρκετινγκ να κάνει ένα καλό targeting, είναι:

Τι εισόδημα περίπου έχουν οι καταναλωτές που ζουν γύρω από το κατάστημα και πόσα χρήματα δαπανούν σε φαγητό και ποτό.

  • Πόσα ανταγωνιστικά καταστήματα υπάρχουν στη γύρω περιοχή.
  • Πόσοι άνθρωποι κατοικούν στην περιοχή.
  • Αν είναι high-traffic ή low-traffic area.

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ανεβαίνει το status των ελληνικών αρωματικών ελαιολάδων, διευρύνεται η διεθνής διείσδυση της κορωνέικης

Με συμμετοχή 563 διαφορετικών εξαιρετικών ελαιολάδων ολοκληρώθηκε ο έβδομος διεθνής διαγωνισμός ελαιολάδου Athena 2022 στη Σητεία του Λασιθίου Κρήτης. Οι συμμετοχές ήταν σχεδόν απόλυτα μοιρασμένες μεταξύ ελληνικών ελαιολάδων και ελαιολάδων από το εξωτερικό, με την Ιταλία να είναι η χώρα εκτός Ελλάδος που είχε τις περισσότερες συμμετοχές.

Η συνολική συμμετοχή σημείωσε μικρή πτώση της τάξεως του 2% σε σχέση με το 2021. Όπως έδειξε η στατιστική μελέτη των αποτελεσμάτων, η Ελλάδα γίνεται πολύ περισσότερο δυνατή και στα αρωματισμένα ελαιόλαδα, ενώ ισχυροποιείται η δυναμική της ελληνικής γηγενούς ποικιλίας ελιάς κορωνέικης παγκοσμίως.

Οι μεσογειακές χώρες παράγουν το 98% της παγκόσμιας παραγωγής ελαιολάδου
Η Ελλάδα συμμετείχε στο διαγωνισμό με 287 ελαιόλαδα (σχεδόν το 51% του συνόλου των ελαιολάδων που αξιολογήθηκαν στον διαγωνισμό). Τα υπόλοιπα 276 (πάνω από 49%) προέρχονται από 22 χώρες. Σε παρόντα χρόνο, 58 χώρες σε όλο τον κόσμο παράγουν ελαιόλαδο, ωστόσο το 98% της παγκόσμιας παραγωγής προέρχεται από τη λεκάνη της Μεσογείου και το 80% από χώρες της ΕΕ.

Η διεθνής κριτική επιτροπή του Athena 2022 απένειμε 366 μετάλλια, τα 176 εκ των οποίων δόθηκαν σε ελληνικά ελαιόλαδα ως εξής: 32 Διπλά Χρυσά (τα 7 ελληνικά), 135 Χρυσά (τα 39 ελληνικά), 126 Αργυρά (τα 81 ελληνικά) και 73 Χάλκινα (τα 49 ελληνικά). Την υψηλότερη βαθμολογία και τον τίτλο «Best of Show», απέσπασε το ιταλικό ελαιόλαδο Coratina Maselli της εταιρείας Azienda Agricola Maselli, το οποίο παράγεται από την ομώνυμη ποικιλία ελιάς κορατίνα, με προέλευση το Μπάρι της Απουλίας στη νότια Ιταλία.

Τα καλύτερα ελληνικά ελαιόλαδα
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μετάλλια που εξασφάλισαν φέτος τα ελληνικά ελαιόλαδα συνολικά έφτασαν το 61,3% των συμμετοχών τους, ξεπερνώντας κατά πολύ το περσινό 54,2%.

Καλύτερο ελληνικό ελαιόλαδο για φέτος ανακηρύχθηκε το Terra Creta Κολυμβάρι, της εταιρείας Terra Creta. Το ίδιο ελαιόλαδο ήταν ταυτόχρονα και το κορυφαίο από κορωνέικη, ανάμεσα σε όλα τα δείγματα από την ποικιλία αυτή, το ποσοστό συμμετοχής της οποίας εμφανίζει συνεχή άνοδο.

Φέτος έφτασε τα 207 δείγματα, έναντι 151 δειγμάτων πέρσι, εκ των οποίων τρία προέρχονταν από την Κύπρο, τρία από Ισραήλ, δύο από Βραζιλία και από ένα από ΗΠΑ, Κίνα και Μαρόκο.

Τα ελληνικά αρωματικά ελαιόλαδα απέσπασαν φέτος Διπλό Χρυσό μετάλλιο, που αποδεικνύει αγνότητα και καθαρότητα από 95% και πάνω: To Laconiko Lime, της ομώνυμης εταιρείας, ήταν όπως και πέρσι, το κορυφαίο αρωματισμένο ελαιόλαδο του διαγωνισμού. Κατά τα άλλα, από τα 45 ελληνικά αρωματισμένα ελαιόλαδα που συμμετείχαν βραβεύτηκαν τα 34.

Ο διαγωνισμός Athena διεξάγεται κάθε χρόνο σε διαφορετική ελαιοκομική περιοχή της Ελλάδας, ως συνδιοργάνωση του κάθε φορά οικείου δήμου με τη διοργανώτρια εταιρεία Vinetum.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ελαιοπουλάκι Αγγελάκης: Το «καυτό» πρώτο πεντάμηνο του 2022 ισοφάρισε τις εξαγωγές ολόκληρου του 2021

Με διεθνή προσανατολισμό και έμφαση στην εξωστρέφεια, η Αγγελάκης ΑΕ εδραιώνει την παρουσία της σειράς προϊόντων Ελαιοπουλάκι στην αγορά του Ντουμπάι, με επιπλέον διαθέσιμους κωδικούς και πιο διευρυμένη διανομή, συνεχίζοντας κατά γράμμα το φιλόδοξο εξαγωνικό της πλάνο.

Οι νέοι προϊοντικοί κωδικοί Ελαιοπουλάκι είναι πλέον διαθέσιμοι, τόσο για τη λιανική αγορά, όσο και για τη μαζική εστίαση στο Ντουμπάι. Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη τοποθέτηση των προϊόντων Ελαιοπουλάκι στο Ντουμπάι πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2019, αλλά η συγκυρία της πανδημίας του κορονοϊού το 2020 ανέστειλε προσωρινά την περαιτέρω προώθηση και τοποθέτησή τους στην εν λόγω αγορά. Εντός του 2021 πραγματοποιήθηκε εξάλλου τοποθέτηση της προϊοντικής σειράς Ελαιοπουλάκι και στην αγορά του Χονγκ Κονγκ, με θετικά αποτελέσματα.

Σε παρόντα χρόνο, η Αγγελάκης ΑΕ κρίνει ότι η κατάσταση έχει σχετικά ομαλοποιηθεί και η στιγμή είναι κατάλληλη για να υλοποιηθεί με τρόπο δυναμικό το εξαγωγικό σχέδιο στη συγκεκριμένη αγορά, αλλά και στις υπόλοιπες χώρες του εξωτερικού στις οποίες ήδη δραστηριοποιείται.

Ήδη μέσα στους πρώτους 5 μήνες του 2022, η Αγγελάκης ΑΕ αναφέρει ότι έχει επιτύχει, σε απόλυτα νούμερα, τις συνολικές πωλήσεις εξωτερικού ολόκληρου του 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter