Λαμιώτικη συμμαχία για εγχώριο καρύδι και αμύγδαλο ιδιωτικής ετικέτας

Στον αναπτυξιακό νόμο εντάχθηκε η επένδυση της Ω3 Passion ΙΚΕ, με έδρα τη Λαμία, για την επέκταση δραστηριοτήτων στη μεταπώληση φυστικιού και φουντουκιού και την τυποποίηση ξηρών καρπών σε μικρότερες, ατομικές συσκευασίες, μία επένδυση συνολικού ενισχυόμενου και επιλέξιμου κόστους 1.616.786,50 ευρώ. Η Ω3 Passion ΙΚΕ προμηθεύει τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης και Κρητικός με δύο διαφορετικούς κωδικούς καρυδιού, επεξεργασμένο καρύδι και άσπαστο καρύδι («κόκαλο», όπως αποκαλείται στην αγορά), τα οποία πωλούνται ως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των αλυσίδων και συσκευάζονται από εκείνες.

«Έχω στη διάθεση της εταιρείας 200 ιδιόκτητα στρέμματα με καρυδιές και θέλω να στρέψω την βασική διάθεση των προϊόντων της εταιρείας προς τη δική μου παραγωγή, επειδή είδα ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον για φρέσκο εγχώριο καρύδι», δήλωσε ο Κώστας Πασιονίκος, εταίρος και διαχειριστής της Μονοπρόσωπης Ω3 Passion ΙΚΕ, μιλώντας στο FOODReporter.
Συμπληρωματικά, ένα κομμάτι της χρηματικής ενίσχυσης από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα συμβάλλει και στη ρευστότητα της εταιρείας, μιας και το «άνοιγμα» για μεγαλύτερη και ποιοτικότερη παραγωγή καρυδιού, αλλά και μεταπώληση περισσότερων ξηρών καρπών έχει ήδη ξεκινήσει.

Στρατηγική συνεργασία για εγχώρια παραγωγή, αλλά και είσοδο στη μεταπώληση φυστικού και φουντουκιού
Η Ω3 Passion ΙΚΕ ξεκίνησε με μεταπώληση καρυδιού και αμυγδάλου σε μεγάλες συσκευασίες των πέντε κιλών («σακί») προς καταστήματα που πωλούν χύμα ξηρούς καρπούς, κυρίως στη Φθιώτιδα. Η χρηματική ενίσχυση που θα λάβει μέσω Αναπτυξιακού Νόμου, η οποία περιλαμβάνει ποσό ύψους €727.553,93 με τη μορφή της βασικής επιχορήγησης, θα κατευθυνθεί αφενός προς την ενίσχυση της επέκτασης του επιχειρηματικού πλάνου για μεταπώληση φυστικού και φουντουκιού, αφετέρου στην ποιοτική βελτίωση της καλλιέργειας του καρυδιού, που αποτελεί παραγωγή της ίδιας της εταιρείας. Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Πασιονίκο, η Ω3 Passion ΙΚΕ εξετάζει και το σενάριο μικρότερων συσκευασιών προς τον τελικό πωλητή, αλλά δεν έχει βρεθεί ακόμη στο στάδιο κατασκευής δικής της συσκευασίας.

Η Ω3 Passion ΙΚΕ συνεργάζεται και με την Pelmonds ΕΕ, η οποία επίσης εδρεύει στη Λαμία και εμπορεύεται εγχώριο αμύγδαλο, δικής της παραγωγής. Όπως έμαθε το FOODReporter, στα επόμενα σχέδια των δύο εταιρειών είναι η σύμπραξη ως προς τα σημεία πωλήσεων και η προσέγγιση και άλλων super market για να πωλούν προϊόντα με τη μορφή της ιδιωτικής ετικέτας, μιας και υπάρχουν θετικές προοπτικές για αύξηση της παραγωγής, τόσο καρυδιού όσο και αμυγδάλου.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Carrefour: Τα πρώτα καταστήματα σε Ζάκυνθο και Χαλκιδική και το πλάνο για φέτος

Σε λειτουργία βρίσκονται ήδη τα πρώτα πέντε καταστήματα της Carrefour στην Ελλάδα, που σηματοδοτούν τη νέα εποχή της παρουσίας της γαλλικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ στη χώρα μας, σε συνεργασία με τη Retail and more, θυγατρική του Ομίλου Teleunicom-Globalsat, η οποία και ανέλαβε την επάνοδο της Carrefour στην ελληνική αγορά.

Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour προβλέπει την έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην περιφέρεια, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, κι έτσι έχουν ήδη εγκαινιαστεί δύο καταστήματα στην Ζάκυνθο και τρία καταστήματα στη Χαλκιδική, ενώ έχει δρομολογηθεί, το άμεσο επόμενο διάστημα, η δημιουργία επτά ακόμη καταστημάτων, σε περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση, όπως η Σαντορίνη.

Η πρώτη φάση ανάπτυξης γίνεται με την μέθοδο του franchise.

Έως τον Σεπτέμβριο το πρώτο κατάστημα στην Αθήνα
Παράλληλα με το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου στην περιφέρεια, κατασκευάζεται το πρώτο εταιρικό κατάστημα της Αθήνας, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του, έως τον προσεχή Σεπτέμβριο, σηματοδοτώντας τη διεύρυνση του δικτύου της Carrefour στα αστικά κέντρα.

Οι πέντε διαφορετικοί τύποι καταστημάτων Carrefour
Με στόχο τη δημιουργία 25 καταστημάτων συνολικά για το 2022, το δίκτυο καταστημάτων της Carrefour θα περιλαμβάνει 5 διαφορετικούς τύπους, ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς, συμπεριλαμβανομένου και του Carrefour Flash 10/10, του πλέον καινοτόμου τύπου καταστήματος που θα εγκαινιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Το Carrefour Flash 10/10 είναι ένα τύπος πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε». To Flash 10/10 προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών, χωρίς αναμονές, με τους πελάτες να εισέρχονται και να εξέρχονται από το κατάστημα χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από κάποια πύλη και χωρίς να χρησιμοποιούν το ταμείο. Εκτός από το Carrefour Flash 10/10, η εταιρεία λανσάρει τέσσερις ακόμη, βασικούς τύπους καταστημάτων:

  • τα Carrefour Market, μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα σε αστικά κέντρα και την περιφέρεια που προσφέρουν μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων,
  • τα Carrefour Bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα,
  • τα Carrefour Express, με χαρακτήρα convenience stores τα οποία θα βρίσκονται σε γειτονιές αλλά και σε κέντρα πόλεων και
  • τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores, ένα τύπο καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς, που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων.

Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ο πόλεμος στην Ουκρανία έφερε ζημίες στη Frigoglass

Η αύξηση των πωλήσεων της Frigoglass κατά 24,6% για το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021 αναμένεται μελλοντικά να λειτουργήσουν ως το… μαξιλαράκι ασφαλείας της εταιρείας ενόψει ενός δύσκολου και γεμάτου προκλήσεις 2022, στο σύνολό του ως οικονομικό έτος.

Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2022 για τη Frigoglass διαμορφώθηκαν σε 119,4 εκατ. ευρώ έναντι 95,9 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2021.

Ανάμεσα στις αξιοσημείωτες θετικές ειδήσεις ήταν η εξαιρετικά αυξημένες πωλήσεις στον κλάδο υαλουργίας κατά 51%.

Στα συγκεκριμένα προϊόντα συνεχίστηκε η δυναμική ζήτηση, αλλά θετικό ρόλο έπαιξε και η αναπροσαρμογή προς τα επάνω στις τιμές.

Νίκος Μαµουλής, διευθύνων σύµβουλος, Frigoglass

Μέσα στο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον, η Frigoglass ανακατασκευάζει το εργοστάσιό της στη Ρουμανία
Τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας ενισχύθηκαν με 10 εκατ. ευρώ, με την καταβολή ασφαλιστικής αποζημίωσης τον Φεβρουάριο 2022 για υλικές ζημιές, αναφορικά με το περιστατικό πυρκαγιάς στο εργοστάσιο επαγγελματικών ψυγείων στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας το 2021.

Άλλα 8 εκατ. ευρώ δόθηκαν στη Frigoglass ως αποζημίωση για τη διακοπή εργασιών λόγω της πυρκαγιάς. Θυμίζουμε ότι το συνολικό ύψος ασφαλιστικής αποζημίωσης προς τη Frigoglass είναι 42 εκατ. ευρώ.

Το εργοστάσιο της Frigoglass στη Ρουμανία αναμένεται να λειτουργήσει εντός του πρώτου τριμήνου του 2023.

Οι εργασίες ανακατασκευής του προχωρούν χωρίς προβλήματα και σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα.

|Με την ευκαιρία της ανακατασκευής, τέθηκε σε εφαρμογή και το σχέδιο ενίσχυσης της γραμμής συναρμολόγησης, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο 2022, πριν τεθεί σε λειτουργία το νέο εργοστάσιο.

Η Frigoglass κάνει επενδύσεις, παρά το δυσμενές παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον. Οι κεφαλαιακές δαπάνες της εταιρείας αυξήθηκαν από 1,39 εκατ. ευρώ σε 4,82 εκατ. ευρώ στη σχέση του πρώτου τριμήνου του 2022 με εκείνο του 2021.

Οι περιορισμοί της εφοδιαστικής αλυσίδας και η σύγκρουση Ρωσίας και Ουκρανίας έφεραν ακυρώσεις παραγγελιών και τελικά, καθαρές ζημίες
Άλλωστε, οι περιορισμοί στην εφοδιαστική αλυσίδα και στην παραγωγή σε Ρωσία και Ρουμανία αναμένεται να επηρεάσουν τα αποτελέσματα για το 2022, όπως παραδέχεται η ίδια η εταιρεία στην οικονομική της έκθεση.

Οι πωλήσεις του κλάδου επαγγελματικής ψύξης τον Μάρτιο επηρεάστηκαν σημαντικά από ακυρώσεις παραγγελιών στη Ρωσία και από καθυστερήσεις στις παραδόσεις επαγγελματικών ψυγείων σε όλη την Ευρώπη. “Οι προκλήσεις που δημιούργησε η σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας επηρέασαν σημαντικά τα αποτελέσματά μας τον Μάρτιο”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Frigoglass, Νίκος Μαμουλής.

Το περιθώριο κερδών EBITDA επηρεάστηκε αρνητικά κυρίως από το αυξημένο κόστος πρώτων υλών και μεταφορικών, τις προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις από πελάτες στην Ουκρανία, καθώς και το λιγότερο ευνοϊκό ενεργειακό μείγμα στη Νιγηρία και τελικά εμφάνισε ζημίες κατά 29,4% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021: 10,2 εκατ. ευρώ έναντι 14,44 εκατ. ευρώ, κυρίως εξαιτίας των οικονομικών επιδόσεων του μηνός Μαρτίου. Ακόμη, το μικτό κέρδος του Ομίλου, εξαιρουμένων των αποσβέσεων, ανήλθε σε 19,8 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 13,3% σε σχέση με το περσινό πρώτο τρίμηνο, με το αντίστοιχο περιθώριο να μειώνεται κατά 730 μονάδες βάσης, σε 16,6%.

Οι καθαρές ζημίες του Ομίλου Frigoglass ανήλθαν σε 2,1 εκατ. ευρώ, έναντι καθαρών κερδών ύψους 1,2 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter