Coffee Island: Τα προσεκτικά βήματα στο εξωτερικό και οι 817 Έλληνες προμηθευτές

Αυξημένο ενδιαφέρον από αγορές του εξωτερικού για συνεργασίες που θα επεκτείνουν τη διεθνή της παρουσία διαπιστώνει η Coffee Island, παρά την αβεβαιότητα που επικρατεί λόγω των εξελίξεων στην Ουκρανία και των πληθωριστικών πιέσεων.

Το ενδιαφέρον προέρχεται κυρίως από ευρωπαϊκές αγορές κα η εταιρεία είναι ανοιχτή σε συζητήσεις, αν και, όπως ανέφερε ο Αλέξανδρος Ζαπανιώτης, managing director της Coffee Island, «αυτό που εμείς θεωρούμε ότι είναι προτεραιότητα αυτήν τη στιγμή είναι να μπορέσουμε να κάνουμε μία αξιολόγηση των ευκαιριών και των κινδύνων που υπάρχουν στην κάθε αγορά που δραστηριοποιούμαστε, ούτως ώστε να μπορέσουμε να είμαστε συνεπείς απέναντι στις υποχρεώσεις που έχουμε με τους υφιστάμενους συνεργάτες μας, χωρίς να κυνηγήσουμε περαιτέρω την ανάπτυξη, αλλά να δώσουμε τη μάχη μας για να παραμείνουμε στην κάθε αγορά. Το δεύτερο κομμάτι είναι να δούμε σε ποιες από αυτές μπορούμε να εστιάσουμε περισσότερο».

Σημειώνεται ότι η Coffee Island άνοιξε πρόσφατα την αγορά της Ρουμανίας με ένα κατάστημα στο Βουκουρέστι, αλλά και αυτήν της Αιγύπτου, την οποία η διοίκηση της εταιρείας παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με τον κ. Ζαπανιώτη, η Coffee Island προμηθεύεται προϊόντα από 817 ελληνικές εταιρείες, δημιουργώντας γι’ αυτές έναν τζίρο ύψους περίπου 23 εκατ. ευρώ. «Είμαστε στημένοι ως επιχείρηση προκειμένου να παρέχουμε ίσες υπηρεσίες στους συνεργάτες μας.

Αυτό σημαίνει ότι φροντίζουμε για τον σχεδιασμό και την κατασκευή του καταστήματος, για όλη τη λειτουργία και όλα τα προϊόντα που παρέχονται στο κατάστημα, ενώ έχουμε διευρύνει την τελευταία διετία την γκάμα των προϊόντων μας», εξήγησε ο ίδιος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Ακρίβεια και ενεργειακή κρίση μειώνουν την παραγωγή της γραβιέρας Νάξου

Παράπλευρη απώλεια της ενεργειακής κρίσης και της αντίστοιχης ακρίβειας φαίνεται ότι είναι η έλλειψη της γραβιέρας Νάξου από τα ράφια των σούπερ μάρκετ, εξαιτίας της μειωμένης παραγωγής.

Όπως δήλωσε στο FOODReporter ο υπεύθυνος επικοινωνίας της ΕΑΣ Νάξου, Γιώργος Σέργης, «οι παραγωγοί για να αντιμετωπίσουν τα ακριβότερα λιπάσματα και τα ακριβότερα πετρέλαια, έπρεπε από κάπου να κόψουν. Κάποιοι έσφαξαν ζώα και κάποιοι τα τάισαν λιγότερο. Τα ζώα που υποσιτίζονται δεν βγάζουν την ίδια ποσότητα, ούτε την ίδια ποιότητα γάλακτος.

Με λιγότερες ζωοτροφές, το συνολικό γάλα που βγαίνει είναι λιγότερο, μιλάμε για περισσότερους από 7 τόνους λιγότερο γάλα, που αυτομάτως σημαίνει 700 κιλά λιγότερη γραβιέρα στην παραγωγή, άρα και στα ράφια των σούπερ μάρκετ». Ο κ. Σέργης στηλίτευσε τις φήμες για εξαφάνιση της γραβιέρας Νάξου από τα ράφια: «Δεν υπάρχει εξαφάνιση της ΠΟΠ γραβιέρας από τα ράφια, απλά έχει πέσει η παραγωγή και η διαθέσιμη γραβιέρα είναι λιγότερη».

Η ΕΑΣ Νάξου ζητά αποζημίωση των παραγωγών ανά ζώο
Δεν υπάρχουν θεσμοθετημένες απαιτήσεις αναφορικά με τις πρακτικές των παραγωγών, ώστε να συμμετέχει ένας παραγωγός των Αγροτικών Συνεταιρισμών της Νάξου ή της Αμοργού στην παραγωγή της γραβιέρας της ΕΑΣ Νάξου.

Με άλλα λόγια, η ΕΑΣ Νάξου δεν μπορεί να ελέγξει τις αποφάσεις των συνεργαζόμενων παραγωγών.

«Η Ένωση προσπαθεί να βοηθά κάθε παραγωγό ξεχωριστά, αλλά όταν τα πράγματα δυσκολεύουν, είναι τελικά απόφαση κάθε παραγωγού το πώς θα διαχειριστεί τα ζώα του», τόνισε ο κ. Σέργης, για να συμπληρώσει την έκκληση που απευθύνει η ΕΑΣ Νάξου προς το κράτος:

«Η Πολιτεία οφείλει να σταθεί δίπλα μας, διότι το πρόβλημα είναι πιθανό να γίνει ακόμα πιο έντονο. Αυτό που ζητάμε είναι να αποζημιωθεί ο κάθε παραγωγός για να μπορεί να τα βγάζει πέρα, όχι βάσει του τζίρου που κάνει, αλλά βάσει των ζώων που εισφέρει, δηλαδή βάσει της ποσότητας κεφαλών που έχει στην ιδιοκτησία του».

Αναμένονται ελλείψεις και σε άλλες περιοχές
Το πρόβλημα υποσιτισμού των ζώων που συμμετέχουν στην παραγωγή των ελληνικών κτηνοτροφικών προϊόντων δεν υπάρχει μόνο στη Νάξο, αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας και σύντομα, θα αποκαλυφθούν και άλλες ελλείψεις αντίστοιχων προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

ΙΕΛΚΑ: 6 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν πια τρόφιμα με κύριο κριτήριο την τιμή

Το κόστος των προϊόντων και η συνολική αγοραστική δύναμη είναι τα δύο σημαντικότερα κριτήρια των καταναλωτών για αγορές, σύμφωνα με την κυλιόμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), αναφορικά με τα επίκαιρα θέματα των αλλαγών που φέρνει στην αγορά ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία επιβεβαίωσε ότι η πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού εμπιστεύεται τα σουπερμάρκετ ότι δεν θα υπάρξουν ελλείψεις προϊόντων. Μόλις το 13% των ερωτηθέντων καταναλωτών δηλώνει έλλειψη εμπιστοσύνης ως προς τη φροντίδα των σουπερμάρκετ να μην υπάρξουν ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων. Η συντριπτική πλειοψηφία (87%) δεν έχει τέτοια ανησυχία.

Η τιμή μακράν το πρώτο κριτήριο
Η συνεχιζόμενη διεθνής κρίση επηρεάζει τις καταναλωτικές συνήθειες και οξύνει ακόμη περισσότερο αγοραστικές τάσεις ήδη γνωστές και διαμορφωμένες: 8 στους 10 καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις. Παράλληλα, μέσα στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, το 75% των καταναλωτών φαίνεται πως αναβάλλει προσωπικές αγορές ή αγοράζει οικονομικότερες εναλλακτικές προϊόντων.

Μπροστά στην ενεργειακή κρίση, σύμφωνα με την έρευνα, 6 στους 10 καταναλωτές έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος και τις αγορές τροφίμων. Την ίδια στιγμή, η χρηματική δαπάνη αποτελεί πλέον το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων, δηλαδή για 1 στους 2 καταναλωτές, ως βασικό αποτέλεσμα των έντονων και συνεχών ανατιμήσεων προϊόντων, ως συνέπεια του εκτυλισσόμενου πολέμου στην Ουκρανία.

Η ήδη διαμορφωθείσα τάση για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρη: Η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, σταθερά ξεπερνά το 13%. Παράλληλα, το 74% των ερωτηθέντων καταναλωτών δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 (κοντά στο 10%).

Άλλωστε, το 61% του αγοραστικού κοινού δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου και έχει αντίστοιχη συμπεριφορά εξοικονόμησης ως προς την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος: Το 60% του ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν μειώσει όσο μπορούν την κατανάλωση ρεύματος κατά το τελευταίο διάστημα, έχοντας δει με όλους τους τρόπους ότι πρόκειται για τη δαπάνη με τη μεγαλύτερη ανατίμηση το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Διπλασιάστηκε το ποσοστό όσων αγοράζουν τρόφιμα με μόνο κριτήριο την τιμή
Είναι χαρακτηριστικό της αρνητικής ψυχολογίας των καταναλωτών στην τρέχουσα κατάσταση ότι το 41% εξ αυτών αποφεύγει να κάνει αγορές, προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η τάση αυτή η οποία καταγράφηκε και την περίοδο της κρίσης της πανδημίας, καταγράφεται πλέον αρκετά εντονότερα. Παρ’ όλα αυτά, μόλις το 16% του κοινού έχει αποταμιεύσει χρήματα τον τελευταίο χρόνο.

Ωστόσο, η στροφή του αγοραστικού κοινού προς την εξοικονόμηση χρημάτων είναι υπαρκτή. Συνολικά τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο για την επιλογή τροφίμων, αλλά ειδικά στην τελευταία μέτρηση του Απριλίου 2022, η ένταση επιβεβαίωσης της αύξησης του συγκεκριμένου κριτηρίου είναι εντυπωσιακή: Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε με βασικό κριτήριο τα χρήματα βρισκόταν γύρω από το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό πλησιάζει το 60%, δηλαδή σχεδόν διπλασιάστηκε. Το στοιχείο αυτό δείχνει πόσο έντονη είναι η ανησυχία του κοινού για το αν θα του μείνουν χρήματα στο τέλος του μήνα και αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο και στην αγοραστική του συμπεριφορά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter