Κυλινδρόμυλοι Σαραντόπουλου: Σε συζητήσεις με τις τράπεζες για επιμήκυνση της αποπληρωμής των δανείων

Σε συζητήσεις με τις τράπεζες αναφορικά με τη διαδικασία μετατροπής των δανειακών της υποχρεώσεων από βραχυχρόνιες σε μακροπρόθεσμες βρίσκεται η διοίκηση των Κυλινδρόμυλων Σαραντόπουλου, προκειμένου να βελτιώσει την οκονομική της κατάσταση, με δεδομένο ότι στις 31 Δεκεμβρίου 2021 οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας υπερέβαιναν τα κυκλοφορούντα στοιχεία του ενεργητικού κατά 5,18 εκατ. ευρώ.

Ήδη η διοίκηση του ομίλου έχει συμφωνήσει για τη μετατροπή μακροπρόθεσμης χρηματοδότησης ποσού 2 εκατ. ευρώ σε πενταετές ομολογιακό δάνειο με διετή περίοδο χάριτος και βρίσκεται σε συζητήσεις για τη μετατροπή λοιπών τραπεζικών υποχρεώσεων συνολικού ποσού 7,5 εκατ. ευρώ από βραχυχρόνιες σε μακροπρόθεσμες. Στόχος των συζητήσεων είναι η επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής δανείων, η αντικατάσταση βραχυπρόθεσμων δανείων με δάνεια μονιμότερου χαρακτήρα και η διαμόρφωση βελτιωμένων χρηματοοικονομικών δεικτών εναρμονισμένων με την τρέχουσα οικονομική συγκυρία.

Η επίπτωση από τον πόλεμο στην Ουκρανία
Την ίδια στιγμή, οι Κυλινδρόμυλοι Σαραντόπουλου επηρεάζονται από τη ρωσο-ουκρανική σύρραξη, αφού ο όμιλος κατά τη χρήση 2021 είχε προβεί σε αγορές σίτου προέλευσης Ρωσίας και Ουκρανίας που αντιπροσώπευαν περίπου το 32% της αξίας των συνολικών αγορών σίτου του ομίλου, ενώ ένα 18% το προμηθεύτηκαν από τη γειτονική Μολδαβία. Η διοίκηση της εταιρείας έχει ήδη στραφεί στις λοιπές αγορές σίτου, με υψηλότερες τιμές, με γνώμονα την απρόσκοπτη τροφοδοσία της παραγωγικής της διαδικασίας.

Μειωμένος κατά 20,6% ο τζίρος το 2021
Όσον αφορά στη χρήση 2021. ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 16,20 εκατ. ευρώ, από 20,41 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας μείωση 20,61%.

Το μικτό κέρδος για τον όμιλο ανήλθε σε 308,21 χιλ. ευρώ (ποσοστό επί των πωλήσεων 8,56%), από 1,75 εκατ. ευρώ το 2020 (ποσοστό επί των πωλήσεων 1,90%). Οι ζημίες προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων ανήλθαν για τον όμιλο σε ζημίες 896,82 χιλ. ευρώ, από κέρδη 75,71 χιλ. ευρώ το 2020, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους για τον όμιλο (μετά την αφαίρεση των δικαιωμάτων μειοψηφίας) ήταν κέρδος ποσού 1,31 εκατ. ευρώ.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Σε θέση μάχης τα σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη για πλαφόν και μειώσεις τιμών σε βασικά αγαθά

Κινήσεις για τον περιορισμό των επιπτώσεων του καλπάζοντος πληθωρισμού στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών πραγματοποιούν μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανά την Ευρώπη, επιχειρώντας να κερδίσουν πόντους στη μάχη για τη προσέλκυση περισσότερων πελατών.

Χαρακτηριστική είναι η πρωτοβουλία που ανέλαβε η αλυσίδα Leclerc, που διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο στη γαλλική αγορά. Όπως ανακοίνωσε ο όμιλος, θα ταυτοποιήσει τα 120 καταναλωτικά είδη με τη μεγαλύτερη κινητικότητα, όπως ρύζι, ζυμαρικά και χαρτί υγείας, και θα δημιουργήσει μία τιμολογιακή «ασπίδα», διατηρώντας τις τιμές τους αμετάβλητες έως τον ερχόμενο Ιούλιο.
Κι αυτό την ώρα που, σύμφωνα με τη γαλλική αλυσίδα, οι αυξήσεις τιμών στα προϊόντα της φτάνουν έως και το 20% σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως τα ζυμαρικά και κάποιες μάρκες καφέ και σοκολάτας.

Πλαφόν και μειώσεις τιμών
Η Leclerc δεν είναι η μόνη που κάνει τέτοιου είδους σχέδια. Στη Βρετανία, αλυσίδες μεταξύ των οποίων η Asda και η Morrisons έχουν προβεί σε μειώσεις τιμών σε αγαθά πρώτης ανάγκης, ενώ μιλώντας στο Reuters, εκπρόσωπος της ένωσης λιανεμπόρων και χονδρεμπόρων EuroCommerce, στην οποία συμμετέχουν μεταξύ άλλων η Carrefour και η Lidl, ανέφερε πως όλα τα μέλη της εξετάζουν είτε πλαφόν είτε μειώσεις τιμών, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο πως οι όποιες ενέργειες εξαρτώνται και από τις προθέσεις των προμηθευτών. «Λόγω της πολύ ανταγωνιστικής φύσης της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου, θα δείτε και άλλες αλυσίδες να προσπαθούν να διατηρήσουν τις τιμές όσο χαμηλότερα μπορούν», πρόσθεσε.

Σκληρές διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές
Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις των σούπερ μάρκετ με τους προμηθευτές αναμένεται να είναι σκληρές, καθώς οι περισσότερες εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών και προβλέπουν περαιτέρω αυξήσεις στο μέλλον, με δεδομένο ότι οι πληθωριστικές πιέσεις δε δείχνουν να αποκλιμακώνονται σύντομα, ενώ και οι τιμές της ενέργειας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Ενδεικτική περίπτωση αποτελεί η Unilever, που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι έχει προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών της τάξεως του 5,4% στην Ευρώπη στο πρώτο τρίμηνο του 2022, ενώ προειδοποίησε για ενδεχόμενες περαιτέρω αυξήσεις μελλοντικά, καθώς ήδη βλέπει το περιθώριο κέρδους της να μειώνεται σε σχέση με το 2021.

Την ίδια στιγμή, o Dirk van de Put, διευθύνων σύμβουλος της Mondelez, δήλωνε ότι η εταιρεία του προσεγγίζει τους λιανεμπόρους ανά την Ευρώπη για μία νέα αύξηση τιμών, έχοντας ήδη προχωρήσει σε ανατιμήσεις νωρίτερα φέτος.
Πάντως, οι αυξήσεις στα επώνυμα προϊόντα οδηγούν πολλούς καταναλωτές στη φθηνότερη λύση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία φαίνονται να κερδίζουν έδαφος σε ορισμένες κατηγορίες. Αυτό ευνοεί αλυσίδες που εξειδικεύονται στα προϊόντα αυτά, όπως η Aldi, που διαπιστώνει αύξηση των πωλήσεων private label σε όλες τις κατηγορίες.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

PepsiCo: In-game διαφήμιση για τα Doritos με στόχο τα νεανικά κοινά στην Ελλάδα

Έναν πρωτότυπο τρόπο διαφήμισης σκέφτηκαν τα Doritos προκειμένου να προσελκύσουν νεαρότερα κοινά στην Ελλάδα. Το προϊόν της PepsiCo, σε συνεργασία με τη διαφημιστική εταιρεία BGM OMD με έδρα τη Θεσσαλονίκη, πραγματοποίησαν μια in-game μικτή διαφήμιση στο παιχνίδι Fast & Furious 9.

Σε μια εποχή όπου το 40% των χρηστών internet στην Ελλάδα χρησιμοποιεί ad-blockers, η Doritos επιχείρησε διείσδυση στην αγορά των gamers και πράγματι, εξασφάλισε περισσότερες από 439.000 εμφανίσεις μπροστά στα μάτια περισσότερων από 10.000 online gamers. Στο διαδραστικό και σύγχρονο περιβάλλον του παιχνιδιού Fast & Furious 9, τα σνακς Doritos έκαναν αισθητή την παρουσία τους με banners, billboards (μεγάλες καταχωρήσεις), λογότυπο επάνω από το όνομα του διαδικτυακού παιχνιδιού και με παρουσία στις σημαίες εκκίνησης και τερματισμού των εικονικών αγώνων.

Μεγάλη επιτυχία στην προσέλκυση online θεάσεων
Με την παραπάνω καμπάνια, τα Doritos της PepsiCo εξασφάλισαν συνολικά 29.571 λεπτά διαφημιστικής έκθεσης σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού, ζωντανά κατά τη διάρκεια των αγώνων. Αυτό έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν σημειώσουμε ότι στη διαδικτυακή έρευνα που ακολούθησε και συνόδεψε τη διαφημιστική καμπάνια, το 39% των online gamers σε παιχνίδια ταχύτητας τύπου racing δήλωσε ότι το αγαπημένο τους σνακ είναι τα Doritos, φθάνοντας ένα ποσοστό 64% υψηλότερο απ’ ό,τι ο συνολικός πληθυσμός Ελλήνων χρηστών του internet. Ειδικά η κατηγορία των online gamers διατηρεί αυξημένα ποσοστά χρήσης υπηρεσιών ad-blocking (47%), οπότε η in-game καμπάνια αποδείχθηκε ότι ήταν ο πιο ενδεδειγμένος τρόπος προσέγγισής τους.

Στην ελληνική αγορά online gaming, το 54% των gamers μέσω κονσόλας και το 44% των gamers που χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια δράσης για τουλάχιστον 30 λεπτά κάθε μέρα. Μιλάμε για άνδρες σε ηλικίες 16 έως 44 ετών κατά 73%. Το 83% από αυτούς χρησιμοποιεί μέσα στο μήνα περισσότερες από μία συσκευές όπου συνδέεται για online gaming.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter