ΚΡΕ.ΚΑ.: «Ξεπάγωσαν» οι συζητήσεις με την doValue για τη ρύθµιση των τραπεζικών δανείων

Στην οριστική ρύθμιση των τραπεζικών της δανείων εντός του 2022 προσβλέπει η ΚΡΕ.ΚΑ., μετά το «ξεπάγωμα» των συζητήσεων με την doValue Hellas. Το σύνολο του ληξιπρόθεσμου τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας βρίσκεται υπό τη διαχείριση της doValue Hellas, και η εισηγμένη είχε πολλές επαφές με την doValue στο παρελθόν για ρύθμιση των οφειλών της, ενώ είχε καταθέσει σχετική πρόταση, ωστόσο την τελευταία διετία οι συζητήσεις για πιθανή ρύθμιση των οφειλών παρέμειναν στάσιμες.

Όμως μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 η doValue επικοινώνησε εκ νέου με την διοίκηση της εταιρείας, εκφράζοντας την πρόθεση των τραπεζών για οριστική αναδιάρθρωση των οφειλών της, και συμφωνήθηκε η προετοιμασία ενός επικαιροποιημένου επιχειρηματικού σχεδίου από πλευράς της διοίκησης, το οποίο όπως και τα προηγούμενα θα περιλαμβάνεi πρόταση για διαγραφή οφειλών. Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΚΡΕ.ΚΑ., μία βιώσιμη ρύθμιση θα πρέπει να περιλαμβάνει διαγραφή οφειλών που θα ενισχύσει άμεσα την καθαρή θέση της εταιρείας και θα μειώσει τις υποχρεώσεις της, βελτιώνοντας το κεφάλαιο κίνησης.

Πέραν αυτού, μια ρύθμιση σε δόσεις του προς εξυπηρέτηση ποσού, θα το καταστήσει μακροπρόθεσμο, βελτιώνοντας περαιτέρω το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας. Σημειώνεται ότι εις βάρος της εταιρείας έχουν εκδοθεί διαταγές πληρωμής ποσού 11,6 εκατ. ευρώ για μέρος των οφειλών, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας ανέρχονταν κατά την 31/12/2021 σε ποσό 35,36 εκατ. ευρώ.

Μειωμένος κατά 4,3% ο τζίρος το 2021
Το 2021 ο κύκλος εργασιών της ΚΡΕ.ΚΑ. ανήλθε σε 22.736.222 ευρώ, έναντι 23.767.475 ευρώ το 2020, σημειώνοντας μείωση της τάξεως του 4,3%. Η μείωση αποδίδεται κυρίως στον περιορισμό της δραστηριότητας στο υποκατάστημα της εταιρείας στα Ιωάννινα, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 20% μετά την πώληση του σφαγείου της εκεί. Οι πωλήσεις στο υποκατάστημα Αθηνών μειώθηκαν κατά 3,7%, ενώ οι πωλήσεις του κεντρικού παρουσίασαν αύξηση κατά 3%. Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημιές ποσού 4.127.986 ευρώ το 2021, έναντι ζημιών 3.855.121 ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση ζημιών της τάξεως του 7,1% η οποία οφείλεται κυρίως στην κυρίως στις ζημιές απομείωσης των ιδιοχρησιμοποιούμενων ακινήτων ποσού 945.417 ευρώ. Τα αποτελέσματα μετά από φόρους για τη χρήση του 2021 ανήλθαν σε ζημιές 3.680.111 ευρώ έναντι ζημιών 3.551.125 ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση 3,6%.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Θεόνη: Επενδύει στην επέκταση της δυναμικότητας της μονάδας στο Μουζάκι

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου εντάχθηκε πρόσφατα ένα επενδυτικό σχέδιο της Θεόνη ΑΕ, συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με 888.045,55 ευρώ. Ειδικότερα, με σχετική απόφαση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης της γενικής επιχειρηματικότητας το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας που αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας.

μονάδας εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού της εταιρείας στο Μουζάκι Καρδίτσας. Η ενίσχυση που θα λάβει η εταιρεία για την υλοποίηση του έργου ανέρχεται σε 279.734,35 ευρώ, με τη μορφή της επιχορήγησης, που ισοδυναμεί με το 31,5% του συνολικού κόστους, ενώ το υπόλοιπο μέρος της επένδυσης θα χρηματοδοτηθεί με τραπεζικό δανεισμό.

Το σύνολο της επένδυσης αφορά στην απόκτηση μηχανολογικού εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων γραμμή παραγωγής/εμφιάλωσης χάρτινης συσκευασίας, ολοκληρωμένο σύστημα CIP και σύστημα αεροσυμπιεστή. Μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης, η δυναμικότητα της παραγωγικής μονάδας της Θεόνη θα αυξηθεί από τα 27.760 μπουκάλια νερού ανά ώρα στα 30.560 μπουκάλια ανά ώρα.

Σύγχρονες εγκαταστάσεις στο Μουζάκι
Σημειώνεται ότι οι εγκαταστάσεις εμφιάλωσης της εταιρείας βρίσκονται στη Βατσουνιά Μουζακίου, στους πρόποδες της οροσειράς των Αγράφων, και περιλαμβάνουν γραμμές παραγωγής/εμφιάλωσης PET, ασκού, γυαλιού και χαρτοκυτίου. Όλες οι γραμμές εμφιάλωσης είναι υπερσύγχρονες και πλήρως αυτοματοποιημένες, ενώ η εταιρεία διαθέτει πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο ποιότητας, ειδικά σχεδιασμένους χώρους αποθήκευσης και FIFO σύστημα logistics. Επίσης, αποτέλεσε την πρώτη ελληνική εταιρία εμφιάλωσης νερού η οποία έλαβε την πιστοποίηση TÜV AUSTRIA CoVid-Shield για τη λήψη και εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων προστασίας ενάντια στον COVID-19.

Σημειωτέον ότι το Θεόνη έχει αναγνωριστεί ως κατάλληλο για προετοιμασία βρεφικών τροφών σε Γαλλία και Γερμανία.

Παρουσία και εκτός Ελλάδος
Εκτός των ελληνικών συνόρων, το φυσικό μεταλλικό νερό Θεόνη διαθέτει παρουσία σε χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, με την ετικέτα του προϊόντος να κυκλοφορεί σε έξι διαφορετικές γλώσσες (αγγλικά, αραβικά, γερμανικά, γαλλικά, ρωσικά και εβραϊκά).

Η Κύπρος, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία, οι ΗΠΑ, η Γερμανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία είναι κάποιες από τις χώρες που ανήκουν στο δίκτυο εξαγωγών του Θεόνη, ενώ η Κίνα και η Αυστραλία αποτελούν τις πιο πρόσφατες αγορές που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για το Θεόνη. Στόχος της εταιρίας για τα επόμενα χρόνια είναι το 30% – 40% της παραγωγής να κατευθύνεται προς το εξωτερικό.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Νίκας: «Ασπίδα» στις ανατιμήσεις το στοκάρισμα πρώτων υλών και οι μακροπρόθεσμες συμφωνίες

Άμεση επίπτωση στο κόστος προμήθειας πουλερικών από τον όμιλο Νίκας έχουν προκαλέσει οι σημαντικές πιέσεις στην αγορά πουλερικών διεθνώς λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Η διοίκηση του ομίλου Νίκας εξετάζει διάφορα πλάνα συγκράτησης του αυξημένου κόστους παραγωγής, καθώς και την κατά το δυνατόν εναρμόνιση της τιμολογιακής πολιτικής της με βάση τα νέα κοστολογικά δεδομένα, ενώ ήδη από το δεύτερο μισό του 2021 έχει προβεί σε σημαντική αποθεματοποίηση πρώτων υλών και παράλληλα προσπαθεί να κλείνει το κατά το δυνατό μακροπρόθεσμες συμφωνίες προκειμένου να διασφαλίσει ευνοϊκότερες τιμές και επάρκεια σε συσκευαστικά και λοιπά υλικά παραγωγής.

Παρ’ όλα αυτά, κανονικά συνεχίζεται το επενδυτικό πλάνο της Νίκας, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, συντελώντας στην αύξηση της παραγωγικότητας του εργοστασίου και των διανομών. Παράλληλα, η εταιρεία καινοτομεί φέτος λανσάροντας πλήρως ανακυκλώσιμες συσκευασίες για όλα τα συσκευασμένα προϊόντα της, νέα σειρά αλλαντικών με λιγότερο αλάτι και νέο παριζάκι χωρίς συντηρητικά.

Μερίδιο 20,2% σε όγκο στα αλλαντικά
Κατά το 2021 η αγορά αλλαντικών χαρακτηρίστηκε από μείωση κατά 1,5% όσον αφορά στους όγκους πωλήσεων και μείωση κατά 2,6% όσον αφορά στις αξίες σε σχέση με τα μεγέθη της προηγούμενης χρήσης, ωστόσο στη διάρκεια του περασμένου έτους ο όμιλος Νίκας και η εταιρεία αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 1,2%, στα 58,49 εκατ. ευρώ, διατηρώντας ηγετική θέση σε πολλές επιμέρους κατηγορίες προϊόντων. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen για το οργανωμένο λιανεμπόριο που επικαλείται η εισηγμένη, τα αλλαντικά Νίκας παραμένουν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά πρώτα στην προτίμηση των καταναλωτών, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 20,2% σε όγκο πωλήσεων. Το μερίδιο αυτό πάντως είναι ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (21,4%).

Το συνολικό EBITDA του ομίλου διαμορφώθηκε το 2021 σε κέρδη 4,46 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 2,98 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ τα συνολικά αποτελέσματα προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 566.000 ευρώ και ανήλθαν στη χρήση 2021 σε ζημίες 264.000 ευρώ, έναντι ζημιών 830.000 ευρώ το 2020.

Η εξαγορά της ΑΕΠ Κεφαλαρίου ΑΕ
Σημειώνεται ότι στα τέλη Δεκεμβρίου του 2021 υπεγράφη η εξαγορά του συνόλου των μετοχών της ανώνυμης εταιρείας «ΑΕΠ Κεφαλαρίου ΑΕ» από τη Νίκας, με το συνολικό τίμημα να ανέρχεται στο ποσό των 15.231.213 ευρώ, το οποίο και χρηματοδοτήθηκε με μακροπρόθεσμο δανεισμό. Η ΑΕΠ Κεφαλαρίου ΑΕ είναι ιδιοκτήτης και εκμισθωτής του ακινήτου επί του οποίου βρίσκονται οι παραγωγικές εγκαταστάσεις και τα γραφεία της Νίκας. Με την εξαγορά αυτή, το ακίνητο του Αγίου Στεφάνου περιέρχεται στην ιδιοκτησία του ομίλου Νίκας, ο οποίος έχει πλέον την πλήρη δυνατότητα επέκτασης και εκσυγχρονισμού των παραγωγικών του εγκαταστάσεων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter